CERKVEN: GLASMK ZA TRŽIŠKO ŽUPIVIJO Izhaja zadnjo soboto v mesecu za naslednji mesec. — Posamezna številka 1'— Din LETO 1938 OKTOBER ŠTEV. 10 C. kanonik Jožef Grašič: Kristus Kralj Ko je katoliška Cerkev uvedla javno ee.ščenje presv. Srca Jezusovega, se je marsikje smatralo to kot iiovotarija. čeprav to ni bila. Različen je 1)11 samo način češčenja. Dočim so v prvih stoletjih krščnastva poznali to češčenje poedini svetniki, je v novejšem času katoliška C'erkev razširila to češčenje povsofl. kjer ima svoje vernike. S čaščenjem Srca Jezusovega ima nekaj s ličnost i češčenje Kristusa Kralja. Z encikliko Quas Primas papeža Pi-ia XI. je l)il uveden praznik Kristusa Kralja. 1 o češčenje ima svoj začetek v božanski Žrtvi na Kal vari j i. Veliki petek je rojstni (lan. Svetniki katoliške Cerkve so bili širi tel j i te pobožnosti v besedi in dejanju. Prebivalstvo mesta I' irenee je že 1. 1494. izvolilo Kristusa Kralja za svojega zaščitnika. 1'roglaše-nje češčenja Kristusa Kralja torej ni noibena novotarija, temveč je to samo javno priznanje 1кх/је oblasti in priznanje Kristusovih kraljevskih pravic. Že trije Modri «o priznali Kristusu kraljevske pravice, ko so vprašali: »Kje je rojen kralj Judov';'« Priznali so to Kristusu predvsem takrat, ko so se mu prišli poklonit ter Mu darovali zlata, kadila in mire. Tudi pred Pilatom se je zgodilo isto. Ko je vprašal Od rešen i ka »Ali si ti kralj Judov?«, je iprejel Pilat kratek odgovor: »Ti si rekel«. Svetna oblast je takrat potrdila to kot vzrok smrtne kazni z napisom na križu: Jezus Nazarenčan. kralj Judov. V bogočastju je zato Cerkev že iz prvih časov krščanstva nazivala Kristusa s kraljevskim naslovom; Kristusa kralja molimo, gospodu j očega rodovom; Ti kralj slave, Kristus. Krščanska umetnost ima torej mnogo lepe snovi za ustvarjanje umetniških del, iz katerih odseva Kristusova kraljevska oblast. Znaki kraljevskega veličanstva so različni z ozirom na umetnikov značaj in predmet, ki ga umetnik obdela. Ko se Modri pridejo poklonit, dete Jezus nima krone, ne drži žezla in ne sedi na prestolu. Zato so tudi trije kralji odložili pred Njim kraljevske znake, d^ priznajo na ta način Njegovo gospod-stvo nad dobrimi tega sveta. Pri sodbi pred Pilatom in množico ljudstva nosi Kristus kraljevske znake. I rnjeva krona, trst, škrlatna obleka so znaki Vladarjevih pravic za tiste, ki jih je piidobil, a križ. na katerem je bil razpet Odrešenik. je v resnici prestol Veličanstva: »Na križu vlada Bog!« Mozaik (iz barvanih kamenčkov sestavljena slika) v cerkvi sv. Klementa v Rimu predstavlja Kristusa kot zmaga Ica. ki vlada s križa. Na podnožju se zbirajo duše, da se naužijejo milosti |>ri božjin vrelcih. Mnogi umetniki prikazujejo poeljeiii, kjer je ta dnu žegiianje. V župnijski cerkvi so sv. maše v navad nem redu. 1. (kmI Male sv. Terezije. 4. Sv. I iančišek Serafinski. Oh šestih je or-glaiia sv. maša /.a III. red. ?. Prvi petek v mesecu. Oh .šestih je sv. maša pred Najsvetejšim. Na predvečer je v župnijski cerkvi skiipnu molitev svete ure. ki ho priključena rožeiivenski pobožnosti. Ч. XVIII. nedelja po Binkoštili in slovesni spomin posvečevalija cerkva. Ta dan je farno žejjnunje. Oh šestih in desetih je sv. maša pred Najsvetejšim in / dvema lilu^oslovoma. Oh desetih je slovesna sv. maša / leviti. Pred deseto sv. mašo цге procesi ju okoli cerkve med pet- 30. XXI. nedelja po Binkoštih in zapovedan praznik Kristusa Kralja. Ol) šestih in deseti!) je sv. maša ])ied Najsvetejšim. O!) desetih je peta sv. maša. Pri siovesiiiii večernicah jxypol-dne je posvetitev Kristusu K Tal ju. 31. Vijiilija k prazniku Vseh svetnikov. Ta dan je strogi post. Shodi cerkvenih organizacij: III. red: shod 2., sv. maša in vesoljna odveza 4. Dekliška Marijina družba: shod 16., skupno sv. obhajilo 30. Marijina družba za žene: shod 23., skupiio sv. obhajilo Ч. Bratovščina sv. Uršule: sv. maša 21.. letni shod 25. Molitvena pomoč KA: vsak petek zvečer ol) pol osmi uri. Otroška pobožnost: na n)isijonsko nedeljo popoldne. Marijini vrtci: po oznanilu. Šolska sv. spoved: obvezna in označena po šolah in v oznanilu. župnijska kronika za julij in avg^ust Julija in avgusta v naši župniji rojenih: l<). Juliju iu avgusta v naši župniji poročeni: 1. Zima Franc, krojaški pomočnik, '1'ržič, l-Jiil)-Ijaiisku cesta 13, in Gregi Ana, prcdiliiiška (leluvku, 'l'ržič, i.Jiihljanska cesta 13. poročena 2. julija. 2. Paplar Janez, /.eniljak, Bistrica 6. in Mihelič Frančiška, zasehuica. Dolenja vas št. 3 v župniji Ро(11)Г(!/.је, poročena 3. julija. 3. Ambrož Jernej, tovarniški delavec, križe št. 1, iu Paplar Marija, prediluiška delavka, Bistrica šl. (>, poročena 3. julija. 4. /avršnik Fraiic^ usnjarski delavec, Tržič, Cerkvena ulica >, iu Križman Angela, kuharica, I ržič, (Ilavtii trg 33, poročena 3. julija. 3. Daear Rudolf, strojni ključavničar iu elek-trikar v predilnici, Tržič, Cerkvena ulica 3, in Povirk Marija, prediluiška delavka, Tržič, Dekliški doni, poročena K), julija. f). Kmetic Rudolf, predilniški ključavničar, Bistrica, in Jakopin Marija, prediluiška delavka, Tržič, Usnjarska ulica 1, poročena 13. avgusta. 7. Brišar Franc, predilniški delavec. Sv. Ana 2, in (iaberc Jožefa, služkinja, Tržič, Pod Ko-kovnico 1, poročena 14. avgusta. 5. Stransky Sigmund, tekstilni tehnik, Tržič, Prediluiška ulica 3, in Korošec Albina, prediluiška uradnica. Tržič, Ljubljanska cesta 24, poročena 14. avgusta. 4. Sniolej .Adolf, fotograf, Tržič, (ilaviii trg Ki. in Jerala Duniela, prediluiška uradnica, Tr- Za predstavnika in založnika: Anton Vovk, žu])nik v Tržiču. — /a urednika v Ljubljani: Dr. P. (;vid<) Kant, O. K. M. — /a /adružno tiskarno v Ljubljani: Maks Blejee. jeni pesmi >Xebeški grad Jeruzalem . Ob pol treh popoldne so slovesne večernice in nato kajenje oltarjev med petjem Marijinega slavo-speva »Moja duša poveličuje Gospoda«:. Ta dan je pri vseh treh sv. mašah darovanje za jio-trebe farne cerkve, ki bodi toplo priporočeno. II. Materinstvo Marijino. 16. XIX. nedelja po Binkoštih. V župnijski cerkvi so službe božje v navadnem redn. Ob desetih je sv. maša s pridigo in darovanjem v cerkvi sv. Jurija, ker je ta dan žegnanje bistriške soseske. 21. God sv. Uršule. Ob šestih je orglana sv. maša za bratovščino sv. Uršule. 2). XX. nedelja po Binkoštih in misijonska nedelja. Ob šestih je sv. maša pred Najsvetejšim, ki ostane izpostavljeno do končane desete sv. maše. Ta dan molimo za misijone in v misijonske namene bo porabljena tudi pušča današnje nedelje. Na predvečer bo obilnejše zvo-iienje k roženvenski pobožnosti, opozarjamo iia to nedeljo. 25. God sv. Krispina, patrona čevljarjev.- 28. Sv. Simon in Juda, ajiostola. Ob šestih je orglana farna sv. maša. žič. Prediluiška ulica ta, poročena 24. a\-gusta. Julija in avgusta v naši župniji umrli: 1. Tadel Marija, hči tekstilnega tehnika, rojena in umrla v Tržiču, l.jubljaiiska cesta 24, dne 2. julija. 2. Mrtvorojeiiec. '■>. Pavlin Alojzija, vdova-zasebiiica, rojena ". 6. IH'59 pri Sv. .Ani. umrla v Tržiču, Pol na /.ali rovt 2, dne 12. julija. 4. Ferlan Jožef«, vdova-zasebnica. rojena 2. '■>. INiT pri Sv. Ani, poročena 17. 3. IHN?, umrla v Tržiču, Ljubeljska cesta W, dne 1K. julija. 5. Mehle Katarina, gospodinja, rojena 1. IH41, poročena 24. 1L 1414, umrla v Tržiču, Ljubeljska cesta 60, due 2H. julija. 6. Kopač Pavlin«, žena predilniškega dela\ca, rojena 26. 1. 1402 iia Jesenicah, poročena 11. ?. 1412, umrla na Bistrici 64, dne 24. julija. 7. Arnež Marij«, vdova-zasebnica. rojena 18. 12. 1871 v Preddvoru, poročena 2). 2. 1406, umrla v Tržiču, Na Blektih I, dne 12. avgusta. Poročil« od drugod: 1. Benivs Jakob, postajenačelnik, Bistrica 41. in Boskovič Krn«, Bistrica 47, poročena v Ljubljani pri <м). frančiškanih, 15. avgusta. 2. Marija Stroj, rojena v 'Tržiču šl. 110, dne II. 8. 1407, poročena v Smartneni pri Kranju, 14. avgusta 1418 s Karkuta Jožefom. i. Pogačnik Marija, rojena v Tržiču St. 160, dne 28.7.1407. poročena v Kranju 28.8.1418 / .Mihelčič Karlom.