Osnutek zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o samoprispevku Zbor združenega dela in /bor občin skupščine SR Slovenije sta 14. oktobra 1982 obravnavala in sprejela predlog za izdajo zakona o spre-membah in dopolnitvah zakona o samoprispevku. Predlog za izdajo tega zakona je na sep 13. oktobra 1982 obravnaval ludi druzbenopoli-lični zbor skupščine SR Slovenije; zbor je ob obravnavi sprejel slališča. Poglaviten namen predlaganih dopolnitev in sprememb zakona o samoprispevku — zakon je bil sprejet pred desetimi leti — je uskladi-tev z novo ustavo, z novimi predpisi na področju planiranja ler dopolni-tev nekaterih določil zakona, ki so se v praksi pokazala kot nejasna in neustrezna. Osnutek zakona o spremembah in dopobiitvah zakona o samopri-spevku bodo zbori slovenske skupščine obravnavali 9. februarja, pred-log zakona pa naj bi po programu dela obravnavali in sprejeli v II. tri-mesečju letos. Osnutek zakona v prvem dopolnjenem členu opredeljuje, da delovni Ijudje in občani lahko uvedejo samoprispevek za zgraditev objektov oziroma za zadovoljevanje drugih skupnih polreb na podrojču ureja-nja naselij, komunalnih dejavnosti, varstva življenjskega okolja, ljud-ske obrambe, socialnega skrbstva, zdravstvenega varstva, kulturnih de-javnosti, vzgoje in izobraževanja, telesne kulture in drugih dejavnosti. Pri uvajanju samoprispevka je treba upoštevati razvojne plane KS. Zato osnutek zakona določa, da se samoprispevek lahko uvede, če je zgraditev objektov oziroma zadovoljevanje drugih skupnih potreb predvideno s samoupravnim sporazumom o temeljih plana oziroma v planu KS in če so v ustreznih planskih aktih predvidena sredstva za izvajanje dejavnosti. Osnutek zakona nadalje natančneje opredeljuje območje, ..a katero se lahko uvede samoprispevek; praviloma samoprispevek uvaja pri-stojni organ KS za območje krajevne skupnosti ali za del tega območja; izjemoma pa ga lahko pod določenimi pogoji uvaja tudi občinska skupščina za območje občine: to pomeni, če je zgraditev objektov ozi-roma izvajanje del, ki so namenjena za zadovoljevanje skupnih potreb delovnih Ijudi in občanov na območju občine, predvidena v ustreznih planskih dokumentih občine in česo v ustreznih aktih predvidena sred-stva za izvajanje dejavnosti. Osnutek zakona vsebuje tudi variantni predlog, ki predvideva. da se samoprispevek lahko uvede le, če je na območju, na katerem je bil raz-pisan referendum, glasovalo zanj več kot dve tretjini občanov, ki imajo pravico glasovati. Po predlagani dopolnitvi naj bi za delavce, ki so na začasnem delu v tujini (imajo pa v SR Sloveniji stalno prebivališče), v vsakokratnem aktu o uvedbi samoprispevka določali načtn sodelovanja v pripravljal-nem postopku za razpis referenduma in način osebnega izjavljanja. Krog zavezancev za samoprispevek se po osnutku zakona razširja tudi na osebe, ki nimajo stalnega prebivališča v KS, kjer se uvaja samo-prispevek, imajo pa tam nepremičnine. Za samoprispevek se le-ti lahko zavežejo, če se uvaja samoprispevek za zgraditev objektov ozi-roma za izvajanje del, s katerimi naj bi se izboljšali pogoji za uporabo njihovih nepremičnin. Po noveli zakona naj bi imeli ti občani pravico sodelovati vpripravljalnem postopku za razpis referenduma in pravico osebnega izjavljanja z referendumom ali podpisovanjem. Osnutek zakona nadalje predvideva valorizacijo vrednosti nedenar-nih obveznosti samoprispevka. V primerih, kose samopnspevek uvajn /a obdohje več lel, je z aktom o uvedbi samoprispevka pristojni organ KS lahko pooblaščen. da v naslednjih letih v skladu z uradno ugotov-Ijeno stopnjo gibanja cen v preteklem letu določi novo denarno vred-nost nedenarnih obveznosti samoprispevka. Predlagan je tudi nov člen. ki določa osnovo, od katere se v denarni obliki predpisuje samoprispevek. Osnova za določitev samoprispevka v denarju je lorej osebn! dohodek delavcev in drugih delovnih Ijudi. zmanjšan za davke in prispevke iz osebnega dohodka, in drugi dohodki občanov po zakonu o davkih občanov. Nepremičnine, stroji. prevozna sredstva inpodobno pa so lahko do-ločeni kot osnova le izjemorna pod pogojem, da gre za samoprispevek, s kaleritn naj bi %e izboljšali pogoji za njihovo uporabo (v varianti je predvideno, da se to določilo črta). J Spremenjen je tudi člen zakona, ki določa prejemke, od katerih sel Mamoprispevek ne more uvesti. I