Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2013/129 ZAKLJUČNO POROČILO RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta J5-2289 Naslov projekta KAPITAL (PRED)VOLILNIH KAMPANJ IN DEMOKRATIČNI RAZVOJ države in družbe Vodja projekta 20223 Simona Kustec Lipicer Tip projekta J Temeljni projekt Obseg raziskovalnih ur 5310 Cenovni razred A Trajanje projekta 05.2009 - 04.2012 Nosilna raziskovalna organizacija 582 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede Raziskovalne organizacije -soizvajalke Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 5 DRUŽBOSLOVJE 5.06 Politične vede 5.06.01 Politologija Družbenoekonomski cilj 11. Družbenopolitični sistemi, strukture in procesi 2.Raziskovalno področje po šifrantu FOS1 Šifra 5.06 -Veda 5 Družbene vede - Področje 5.06 Politične vede B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 3.Povzetek raziskovalnega projekta2 SLO Osrednji cilj projekta je bil analizirati kapital (pred)volilnih kampanj za nadaljnji demokratični razvoj države in družbe. Pri tem smo, na predpostavkah racionalnega predvolilnega kampanjskega in nadalje povolilnega vladnega delovanja v demokratičnih sistemih, izhajali iz stališča, da so programske vsebine, kot so predstavljene v pred in povolilnih političnih dokumentih eden od temeljnih determinant demokratičnih načel. Predpostavili smo, da se eden od pomembnih vidikov razvojnega demokratičnega kapitala (pred)volilnih kampanj kaže skozi težnjo po pripravi in zasledovanju obsežnih, celovitih, družbenim in političnim potrebam odgovarjajočih, mednarodno odzivnih vsebin (javno)političnih stališč, ki so visoko skladne tudi z vsebinami kasnejšega povolilnega delovanja. Na podlagi opisanega razumevanja preučevanih vsebin, ki smo ga teoretsko umestili v zvrst mešanega (med kartelnim in tekmovalnim), s primesmi kongruenčnega modela političnih dokumentov, smo izgradili poseben raziskovalni model, ki smo ga nato aplicirali na primeru vseh dosedanjih nacionalnih parlamentarnih volilnih ciklov v Sloveniji ter dobljene ugotovitve v izbranih segmentih mednarodno primerjalno soočili in osredotočeno analizirali na izbranih področjih javnih politik. V okviru zastavljenih raziskovalnih ciljev smo najprej izvedli ekstenzivni pregled že obstoječe domače in mednarodne znanstvene literature, izvedli polstrukturirane intervjuje z vodji osrednjih mednarodnih projektov, ki se ukvarjajo z analizami političnih dokumentov (MARPOR, Euromanifestos, Wordfish), uporabili že obstoječo (MARPOR) ter vzporedno za merjenje vsebinske razdelanosti stališč razvili lastno metodologijo analize vsebine političnih dokumentov, izvedli nize polstrukturiranih intervjujev s predstavniki političnih strank ter medijskimi uredniki in analizo javnomnenjskih podatkov Slovenskega javnega mnenja 1990 - 2012. Raziskovalne ugotovitve so pokazale, da imajo v splošnem pred in povolilni politični dokumenti slovenskih političnih strank kartelno-kongruenčni značaj, z neprepoznavnimi potenciali tekmovalnega razvojnega demokratičnega kapitala. V odnosu do drugih kampanjskih aktivnosti, še posebej pa do doseženih volilnih rezultatov je programski vsebinski potencial slovenskega političnega sistema neprepoznaven, skozi čas med tekmujočimi parlamentarnimi strankami postaja vse bolj podoben, se vsebinsko ne spreminja, pokriva večinoma vse tematike, ki so izjemoma celovito razdelane, je visoko skladen med različnimi preučevanimi domačimi in mednarodnimi političnimi dokumenti, ne pa tudi s problemsko agendo volivcev in medijev. Takšen vzorec je z vidika temeljnih načel odgovornega, transparentnega, razvojno strateškega in končno tudi deliberativnega demokratičnega političnega delovanja neodziven in problematičen. ANG The principal objective of the project was to analyse the capital (pre)electoral campaigns contribute to further democratic development of the state and society We presupposed that content of programs, as represented in pre- and post-electoral political documents, meet the principle of democratic representativeness. We assumed that one of the important contributions to democratic development of (pre)electoral campaigns lies in creating and pursuing policy statements which would be extensive, comprehensive, congruent with international norms and responsive to societal and political needs, as well as congruent with the content of the subsequent post-electoral decision making. On the basis of these propositions, which correspond to characteristics of the mixed-driven (combination of cartel and competitive-driven) type of political documents, which we augmented with elements of congruence type of documents, we developed a special research mode and applied it on selected documents from all existing national parliamentary election cycles in Slovenia. The part with electoral programs data were afterwards also compared internationally and an in-depth qualitative driven analysis of the selected public policies was made. In accordance with research objectives we first conducted an extensive domestic and international literature review, semi-structured interviews with the heads of the main world projects dealing with the content analysis of political documents (MARPOR, Euromanifestos, Wordfish). In order to measure the contextual comprehensiveness of the statements in political documents, we used already existing MARPOR methodology and data set and parallel to it established our own survey based content methodology. We also conducted semi-structured interviews with the representatives of political parties and media editors in the country, as we also analysed selected variables of the Slovenian public opinion data set of the 1990-2012 period. The research demonstrated that Slovenian pre- and post-electoral political documents can be classified as cartel-congruenced types of documents in which competitive democratic potentials are not achieved. In relation to other campaign activities, and especially achieved electoral results of particular parties, the programmatic potential of Slovenian political system is not very strong. Programmatic statements of various parliamentary parties are becoming more and more similar, regardless of their principal ideological differences. They cover very broad range of content and are only rarely issue specific. Political documents have high mutual congruence, which is not the case when looking at the issues that are recognised as relevant by voters and the media. Conclusions of the research show nonresponsive and as such highly problematic patterns, especially with respect to fundamental principles of responsible, transparent, strategically oriented, development driven and finally also deliberative democratic political making. 4.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem projektu3 S teoretskega zornega kota volitve predstavljajo enega od temeljnih konstitutivnih elementov demokracije in jih zato še zdaleč ni dovolj opazovati in preučevati zgolj z zornega kota vsakokratnega volilnega procesa. Volitve in volilni procesi v širšem sistemskem smislu podajajo množico bolj ali manj racionalnih informacij o stanju demokracije v nekem sistemu in o tem kako se na to stanje odzivajo politične stranke kot agenti (agents) ter volivci in širša zainteresirana javnost (v teh okvirih posebej mediji, podjetja in politični lobiji) kot upravniki (principals) politik in z njo povezanih procesov. Kot v opisanem okviru navaja Grofman (2001) je preučevanje demokratičnosti političnega v povezavi z volilnimi procesi kot reševanje uganke, v okviru katere je pomembno najti odgovore na vprašanja 1) kdo, 2) kako in 3) kaj je naredil ('whodunits', 'howdunits', 'whydunits'). Vloga volilne kampanje in njenih dejavnikov pri tem je vsekakor prepoznavna kot ena od bistvenih (npr. Norris 1996, Schmitt-Beck in Farre 2002, Fournier, Cutler, Sorok in Lyle 2004, Binzer Hobolt 2005). V okviru izpostavljenega se je projekt prvenstveno osredotočil v preučevanje vsebin volilne ponudbe in izbir v času predvolilne kampanje in vzorcev, kot jih je možno prepoznati skozi vsebine volilnih programov političnih strank, in nadalje na teh podlagah vsebine povolilnega koalicijskega delovanja, kot jih je možno prepoznati skozi vsebine koalicijskih pogodb, dnevnega reda dela vlade in vladnih poročil za medije. S tovrstnim preučevanjem smo v širšem smislu želeli prepoznati kakšen je karakter programskih vsebinskih razprav v okviru (pred)volilnih procesov in kakšno pomembnost zaseda to na racionalnih postavkah osredotočeno vedenje (behaviour) v odnosu do zlasti medijskih, oglaševalsko in tržno kampanjsko spodbujenih segmentov volilne kampanje. V ožjem smislu pa se je opisani pristop osredotočal predvsem na vlogo vsebinskih programskih ponudb političnih strank kot agentov demokratičnih političnih procesov v odnosu do problemskih zaznav volivcev, doseženih volilnih rezultatov in realizacije skozi kasnejše povolilno delovanje. V raziskovalnem procesu smo tako središčno preverjali lastnosti in vlogo, ki jo imajo najprej v kampanjskih, nadalje pa na teh podlagah tudi povolilnih procesih vsebine programskih dokumentov političnih strank za njih same, volivce in medije. Na takšen način smo po eni strani pridobivali oceno o vsebinsko programsko-osredotočenih lastnostih in implementacijskih zavezah slovenskega strankarskega sistema ter s tem posledično demokratičnih praks odzivanja oblasti na družbeno relevantne probleme, ki jih izpostavlja javnost v širšem smislu (volivci in mediji). Predpostavili smo, da je t.i. 'vredno(s)tni kapital programskih političnih dokumentov, ki jih pripravljajo politične stranke, dvojen: 1) doseči in upravičevati lasten volilnih uspeh (t.i. kartelni vidik); 2) pripomoči k širši družbeni dobrobiti ter razvoju (t.i. tekmovalni vidik). Pri tem smo predpostavili, da se vredno(s)tni kapital strankarskih programskih dokumentov (konkretno njihovih predvolilnih programov, koalicijskih pogodb in dela vlade) odraža v obsegu (scope) izraženih programskih stališč; vsebinsko celoviti interpretaciji stališč in možnih rešitev (depth); ustrezni mednarodni primerljivosti; kontinuiteti izraženih stališč; ter stopnji 'prevajanja' identificiranih predvolilnih stališč v povolilna stališča in nadalje delovanje. Analizo smo izvedli na primerih volilnih programov za nacionalne parlamentarne volitve, koalicijskih pogodb, dnevnega reda dela vlade, vladnih medijskih poročil in strateških političnih dokumentov na ravni države in EU, in sicer v: a) času posameznega volilnega cikla (torej v času med dvojimi volitvami) v Sloveniji, b) med vsemi dosedanjimi volilnimi cikli od prvih demokratičnih volitev v Sloveniji leta 1990 do zadnjih leta 2011, c) mednarodno primerjalno skozi čas na volilnih programih med posameznimi državami in družinami političnih strank, d) v odnosu do pričakovanj, ki jih do volilnih procesov v času vsakokratne volilne kampanje v nacionalni areni gojijo volivci in mediji. Z namenom zamejitve raziskovalnih vsebin smo se zlasti pri preučevanju vsebinske celovitosti programskih stališč osredotočili na preučevanje nacionalnih parlamentarnih volitev v letih 2004 in 2008, v okviru katerih smo se na tedaj aktualne tematske prioritete Vlade RS in EU Lizbonske strategije osredotočili na področja: a) ekonomske politike (razvojne potrebe slovenskih podjetij); b) socialne politike (razvijanje človeških virov in socialne kohezivnosti); c) energetske politike (alternativni viri energije, bio goriva, vodikova energija, povezava z okolji, pretvarjanje in shranjevanje energije) in d) kulturne politike (utrjevanje slovenske identitete - s poudarkom na slovenskem jeziku in kulturi, še zlasti v evropskem, evrosredozemskem in širšem mednarodnem prostoru). V okviru zastavljenih raziskovalnih ciljev smo uporabili naslednje raziskovalne metode in tehnike: 1) za identifikacijo, obseg, mednarodno primerljivost in deloma prepoznavanje vsebinskih pozicij v programskih dokumentih (to je predvolilnih programih, koalicijskih pogodbah, delu vlade in strateških političnih dokumentih ter EU strategijah) smo deloma zasledovali mednarodno metodologijo analize besedil in podatkovno bazo projekta MARPOR/MRG/CMP (Volkens idr. 2012, Klingemann idr. 2006, Budge idr. 2001), za analizo vsebinske celovitosti stališč (depth) pa smo oblikovali lastno kodirno metodo, oprto na instrumenatriju spletne ankete in metodo fokusnih skupin; 2) za prepoznavanje relevantnosti programskih dokumentov za politične stranke smo izvedli polstrukturirane intervjuje z odgovornimi predstavniki političnih strank (praviloma so bili to vodje programskih odborov, ali pa generalni sekretarji strank) ter metodo fokusnih skupin z izvajalci strankarskih kampanj; 3) za prepoznavanje stopnja 'odslikave' programskih stališč s širšo javnostjo smo izvedli analizo dostopnih predvolilnih televizijskih strankarskih soočenj, statistično analizo izbranih spremenljivk javnomnenjskih podatkov Slovenskega javnega mnenja 1990 - 2012 (Toš in sodelavci, 2012); 4) z nameni celovitega vpogleda v volilno in strankarsko areno smo najprej pridobili in nato analitično obdelali volilne statistike; 5) z namenom celovitega vpogleda v dosedanje teoretske in metodološke pristope k preučevanju izpostavljenih projektnih vsebin pa smo izvedli obsežen pregled literature, kjer smo se prvenstveno osredotočili na pregled tuje literature iz WoS izpisov ter vseh v COBISS sistemu dostopnih domačih objav ter izvedli polstrukturirane intervjuje z vodji osrednjih mednarodnih projektov, ki se ukvarjajo z analizami političnih dokumentov (MARPOR, Euromanifestos, Wordfish) Shematsko smo opisane teoretske in metodološke vidike projekta izrisali v posebnem modelu, ki ga prilagamo poročilu. Raziskovanja dosedanjih slovenskih izkušenj so - podobno kot velika večina obsežnih mednarodnih analiz - utrdila sicer splošno uveljavljeno ter vsakič znova dokazovano dejstvo, da ene in edine znanstveno relevantne resnice bodisi o vsebinskih potencialih in kapitalu volilnih, ali povolilnih programskih stališč, njihovih značilnostih, pa tudi njihovem vplivu na volilni rezultat in povolilne procese ni mogoče prepoznati. Analizirani politični dokumenti, čeprav konceptualno gledano eden od središčnih stebrov racionalne podobe demokracije, v Sloveniji v največji meri še vedno ostajajo politično orodje boja za oblast in ne racionalnih podlag za realizacijo volilnih zavez. Demokratični kapital vsebinskih stališč v analiziranih programskih političnih dokumentih se je v Sloveniji skozi čas spreminjal in se razvijal tako po obsegu kot tudi širokemu pokrivanju različnih vsebinskih stališč. Po svojih značilnostih je blizu evropsko-kontinentalnemu tipu političnih dokumentov in vsebinam ekoloških, komunističnih in socialdemokratskih strank, že opazno manj (a še vedno dovolj) pa vsebinam volilnih programov kmečkih strank. Pokazalo se je, da imajo slovenske politične stranke z obsežnejšim in za volitve posebej pripravljenim volilnim programom večjo verjetnost vstopa v parlament, vendar pa njihovega vpliva na volilni rezultat nismo uspeli dokazati. Iz analize drugih kampanjskih aktivnosti se je pokazalo, da programska stališča še prav posebej za medije, kot enega od stebrov kampanjskih aktivnosti, dejansko ne štejejo kot pomemben del volilne kampanje ter da ta stališča redko naslavljajo aktualne problemske vsebine, kot jih zaznavajo volivci. Z vidika analize vsebine volilnih in povolilnih stališč ter njihovega kapitala, ki naj bi ga preko volilnih kampanj vnašali v povolilno delovanje in s tem demokratično razvojni kapital družbe in države lahko ugotovimo, da se zlasti v primeru parlamentarnih strank skozi čas beleži vedno višja vsebinska skladnost med različnimi vrstami tako domačih kot tudi mednarodnih političnih dokumentov (to smo razvrstili v 4 prevladujoče skupine), da stranke vsebinam političnih dokumentov na načelni ravni namenjajo pozornost tako zaradi sebi notranje strankarskih kot tudi volilnih razlogov (t.i. kartelne karakteristike volilnih programov), da se skozi čas največ pozornosti namenja zlasti vsebinam, ki se osredotočajo na problematiko pristojnosti političnih institucij, delitve in upravljanja oblasti, v zadnjem obdobju pa tudi vedno več gospodarskim politikam in manj politikam s področja blaginje, socialnih zadev ter družbenih odnosov in vezi. Izpostavljene vsebine strank v manjši meri odražajo vsebinske preference volivcev (t.i. tekmovalne karakteristike volilnih programov), še manj pa so vsebinsko skladne s preferencami medijev. Zaznano visoka vsebinska skladnost se nato pokaže med vsebinami volilnih programov, koalicijskih sporazumov in domačih ter mednarodnih strateških političnih dokumentov (t.i. kongruenčne karakteristike) in vidno nižja med omenjenimi dokumenti ter operativnimi oz. vsakodnevno konkretnimi političnimi dokumenti (dnevni redi sej vlade). Med bistvenimi omejitvami raziskovanja smo nedvomno prepoznali njegovo preambiciozno osredotočenost na racionalno dojemanje politike oz. konkretno volilnih procesov s strani različnih vanje vpletenih akterjev, zato se zavedamo, da prikazanih ugotovitev ne gre razumeti kot absolutnih, saj na (po)volilni uspeh in delo, s tem pa splošni karakter demokratičnosti nekega sistema vpliva mnogo faktorjev, med katerimi je že zgolj vpliv volilne kampanje praviloma nemogoče prepričljivo dokazati (glej npr. Farrell in Schmitt-Beck ur. 2002). Raziskovalno delo, metodologija, analize in projektne ugotovitve so bile skozi celotno obdobje trajanja projekta široko diseminirane v strokovni javnosti preko številnih domačih in mednarodnih objav in sodelovanja z mednarodno znanstvenostrokovno javnostjo, posbej vključenostjo v projektne aktivnosti in delo v naslednjih mednarodnih projektnih skupinah, ki se vsebinsko dopolnjujejo ali nadgrajujejo z vsebinami temeljnega projekta: 1) ESFCOST Action IS0806 "The True European Voter"; 2) MARPOR (Manifesto Research on Political Representation); 3) Euromanifestos Projekt; 4) CSES Comparative Electoral Studies; 5) Raziskava Razreševanje konfliktov v Državnem zboru RS. Projektne ugotovitve so bile citirane tudi v nacionalnih letnih razvojnih poročilih (npr. Transparency International, Freedom House, European Journal of Political Research). Interes za objavo raziskave je izkazal vodilni evropski portal za diseminacijo raziskav Research Media http://www.researcheurope.com/. V uglednih, indeksiranih znanstvenih revijah je v recenzentskem postopku še nekaj člankov, ki so rezultat projektnega dela in spoznanj (Communist and Post Communist studies, East European Politics & Societies, Problems of post-communism). Člani projektne skupine sodelujemo kot (so)mentorji diplomskih in magistrskih nalog, ki se navezujejo na vsebine projekta, na Fakulteti za družbene vede, UL. S.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem projektu in zastavljenih raziskovalnih ciljev4 Osrednja raziskovalna hipoteza projekta je bila, da se vredno(s)tni kapital strankarskih volilnih programov in s tem posledično tudi njihov značaj trajnostne družbeno razvojne usmerjenosti veča z aktualnostjo in vsebinsko kvaliteto razdelanosti stališč tako domačih kot mednarodno relevantnih tematik. Poleg navedene sta bili glede na vsebinske poudarke postavljeni še naslednji podhipotezi: 1) Strankarska stališča imajo večji vredno(s)tni kapital, če so javnopolitične vsebine v njih obsežne, so vsebinsko konkretno idejno razdelane, so družbeno problemsko aktualne (se njihove vsebine skladajo s strateškimi domačimi in EU političnimi strategijami in smernicami, če 'odslikavajo' probleme, ki jih kot pomembne prepoznavajo mediji in širša javnost, na dnevni red vnašajo tudi nove problemske tematike) in so tudi mednarodno relevantne (Narava strankinih programskih stališč) in 2) Strankarska stališča imajo večji vredno(s)tni kapital, če se tudi po volitvah njihove vsebine 'odslikavajo' v vsebinskih stališčih koalicijske pogodbe ter drugih sprejetih domačih in mednarodno relevantnih političnih strategijah in smernicah, sprejetih po volitvah (Vpliv strankinih programskih stališč). Raziskovalni podatki so pokazali, da so bile vse navedene konceptualne (pod)hipoteze zastavljene idealno tipsko. Postavljenim (pod)hipotezam pritrjujejo spoznanja iz pregleda zlasti na racionalističnih teorijah oprte znanstvene literature s področij volilnega vedenja in volilne demokracije, ne pa tudi empirični raziskovalni podatki, ki smo jih pridobili v okviru analize relevantnosti volilnih in povolilnih političnih dokumentov. Ti so pokazali, da volilnega uspeha političnih strank pri nas neposredno ni možno povezovati z njihovimi vsebinskimi zavezami in da vsebinsko vidiki, kot predstavljeni skozi te dokumente ne igrajo odločilne vloge in jih ne moremo prepoznati niti kot odzivnika na v družbi prepoznane aktualne probleme niti kot nosilca razvojnega demokratičnega potenciala družbe in države. Več in podrobneje o tem tudi v točkah 3 in 4 tega poročila. 6.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine5 Realizacija projekta je poteka v skladu z zastavljenimi in v zgornjih točkah predstavljenimi konceptualnimi in metodološkimi smernicami projekta. Morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine ni bilo. 7.Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine6 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 30824285 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Denar, organiziranost in država: delna kartelizacija strankarske politike v Sloveniji ANG Money, organization and the state Opis SLO Podrobna analiza strankarske organiziranosti, strankarskega financiranja in volilnega obnašanja v parlamentu v Sloveniji kaže na delno kartelizacijo slovenskih strank. V skladu s konceptom/tezo o kartelnih strankah so stranke v Sloveniji močno odvisne od države pri njihovem financiranju. Nekatera dejstva kažejo na to, da so stranke uporabile državne vire za omejitev tekmovanja. Vseeno pa obstaja manj dejstev o kartelizaciji strank v smislu strankarske organiziranosti. To nakazuje, da kartelizacijo političnih strank v Sloveniji bolj spodbuja strankarski sistem kot celota, kot pa obnašanje posameznih političnih strank. ANG A detailed analysis of party organization, party funding and voting behaviour in parliament in Slovenia indicates a partial cartelization of Slovene party politics. In line with the cartel thesis, parties in Slovenia are heavily dependent on the state for their finances and there is evidence that parties have used the resources of the state to limit competition. Nonetheless, there is much less evidence of cartelization in terms of party organization indicating more cartelization in the party system as a whole than within individual parties. Elsevier; Communist and Post-Communist Studies; 2011; Vol. 44, no. 3; str. 199-209; Impact Factor: 0.557;Srednja vrednost revije / Medium Objavljeno v Category Impact Factor: 0.807; A': 1; WoS: OE, UU; Avtorji / Authors: Krašovec Alenka, Haughton Timothy Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 2. COBISS ID 259272704 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Volilni programi in stališča ANG Electoral programs and positions Opis SLO Knjiga se ukvarja s preučevanjem lastnosti in vlog volilnih programov. Pri tem je poseben poudarek namenjen poznavanju stališč po posameznih področjih javnih politik v njih. Volilni programi so razumljeni kot pomemben, na racionalnosti oprt sestavni del vsakega demokratičnega volilnega cikla in tudi delovanja politične stranke. V knjigi je podana prva celovita analiza vsebin volilnih programov, pripravljenih za namene nacionalnih parlamentarnih volitev v Sloveniji od osamosvojitve dalje in v mednarodni perspektivi. ANG This book analyses the characteristics and roles of electoral programs. The key emphasise in this regard is devoted to their policy preferences. Party programs are regarded as an important constitutive and rational part of each democratic election cycle as well as also political party making. In this book the first comprehensive analysis of the electoral programs contents of the national parliamentary elections in Slovenia from the state's independence on is given in the comparative perspective. Objavljeno v Fakulteta za družbene vede; 2011; 181 str.; Avtorji / Authors: Kustec Lipicer Simona, Kropivnik Samo, Deželan Tomaž, Maksuti Alem Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 3. COBISS ID 30122333 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Dimensions of party electoral programmes ANG Dimensions of party electoral programmes Opis SLO Glavni namen članka je razkriti prevladujoče lastnosti volilnih programov slovenskih parlamentarnih političnih strank. Članek podaja deskriptivno primerjalno oceno stanja, statusa in pomembnosti volilnih programov strank v državi skozi čas in med strankami. Članek je prvi celoviti prispevek z opisanimi cilji in uporabljeno metodologijo v Sloveniji sploh. ANG The main aim of this article is to disclose the prevailing characteristics of the party programmes prepared or used for the purposes of Slovenian national parliamentary elections (e.g. electoral programmes). With this in mind, we expect to be able to give mainly a general descriptive assessment of the status and importance of party electoral programmes in the case of a young postsocialist democratic state, actually the first of that kind in the Slovenian case. Accordingly, a comparative approach of analysing the outlook and content dimensions of party programmes is applied. Objavljeno v Consortium of four Central European universities; Journal of comparative politics; 2011; Vol. 4, no. 1; str. 52-75; Avtorji / Authors: Kustec Lipicer Simona, Kropivnik Samo Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 4. COBISS ID 31601757 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Volilni plakati kot medij politične komunikacije v Sloveniji ANG Slovenian election posters as a medium of political communication Preko uporabe informacijsko-prepričevalnega okvira smo analizirali naravo volilnega tekmovanja kot se skozi čas kaže v kampanji preko volilnih Opis SLO ANG plakatov v Sloveniji. Ugotovili smo, da je iz analiziranih 841 plakatov iz časa komunističnega in postkomunističnega obdobja možno prepoznati liberalnodemokratske značilnosti in očiten prelom med obema preučevanima obdobjema. ti vzorci so tudi potrdili splošno predpostavko, da dominanti politični akterji zasledujejo bolj prepričevalne pristope, manj prepoznani oz. uveljavljeni pa gradijo na informacijskih aktivnostih. By employing the informative-persuasive framework, we analysed the nature of electoral competition in Slovenian poster campaigning as well as the extent of its (dis)continuity with posters from the period of communist monism. Based on the content analysis of 841 posters from the communist and noncommunist periods, we observed that Slovenian posters in the post-1991 democratic era reflect patterns of poster campaigning characteristic of liberal democracies and demonstrate a clear break with posters from the communist regime. Those patterns confirm the general assumption that dominant political actors employ more persuasive poster campaigning, while the less established devote more attention to informative activities. Objavljeno v School of Media & Communication, RMIT University; Communication, politics & culture; 2012; Vol. 45; str. 140-159; Avtorji / Authors: Deželan Tomaž, Maksuti Alem Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 5. COBISS ID 31426397 Vir: COBISS.SI Naslov SLO V imenu nacije ali/in Evrope? Determinante slovenskega režima državljanstva ANG In the name of the nation or/and Europe? Determinants of the Slovenian citizenship regime Opis SLO Slovenija je velikokrat portretirana kot 'zgodba o uspehu' tranzicije v sodobno liberalno demokracijo. Ta članek poskuša revidirati to na nek način popačeno sliko z obrazlaganjem kako so različne politične vizije in trenja ter vzpostavljanja koalicij med njimi v zadnjih dveh desetletjih neodvisne državnosti vplivale na slovenski režim državljanstva, ki je poln nedemokratičnih praks. Z naslanjanjem na pristop 'nacionalizacije države' članek osvetljuje dve dominantni politični agendi: agendo nacionalizacije države in agendo evropeizacije države. Vendar pa sta obe agendi pogosto prepleteni in odvisno od okoliščin zagotavljata legitimnost političnim igralcem na celotnem ideološkem spektru. Te okoliščine so zunanje ali lastne političnemu sistemu in določajo relevantnost ene izmed obeh agend. Kot take pomembno prispevajo k oblikovanju rezultatov političnih pogajanj, ki puščajo svoj pečat na slovenskem režimu državljanstva. Obdobja soglasja med političnimi elitami glede temeljnih ciljev o neodvisnosti in o pristopu k Evropski uniji so bila pospremljena z zunanjimi pritiski k uvajanju liberalnodemokratičnih načel. Slednji so posledično olajšali državljansko agendo. Po drugi strani pa je odsotnost mednarodnih pritiskov v kombinaciji z notranjimi dejavniki dopuščalo resne zlorabe na tem področju. Kljub temu se je izkazalo, da je državljanstvo izjemno pomemben dejavnik obeh agend. Slovenia has been widely portrayed as a 'success story' of the transition to modern liberal democracy. This paper attempts to revise that somewhat distorted image by explaining how different political visions, and their clashes and coalitions over two decades of independent statehood, influenced the Slovenian citizenship regime, which is rife with undemocratic practices. Drawing on the 'nationalizing state' approach, the paper illuminates two dominant political agendas: the nationalizing state agenda and the Europeanizing state agenda. However, both agendas are frequently intertwined and provide legitimacy to political actors across the ideological spectrum depending on the circumstances. These circumstances are ANG external or internal to the political system and determine the relevance of either of the two agendas. As such, they also play an important role in shaping the outcome of the political bargaining that has left its mark on the Slovenian citizenship regime. The periods of consensus between political elites regarding the overarching goals of national independence and accession to the European Union were accompanied by external pressures to introduce liberal democratic principles. Consequently, these facilitated the civic agenda. On the other hand, the absence of international pressures, in combination with internal factors, allowed serious malpractice in the field. Nevertheless, citizenship has proved to be an extremely important aspect of both agendas. Objavljeno v Carfax Publishing; Citizenship studies; 2012; Vol. 16, no. 3/4; str. 413429; Impact Factor: 0.712;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.756; A': 1; WoS: UU; Avtorji / Authors: Deželan Tomaž Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek S.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati projektne skupine7 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 30622045 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Stabilnost slovenskega strankarskega sistema ANG The stability of the Slovenian party system Opis SLO ANG Prispevek zapolnjuje praznino v literaturi, ki proučuje predpogoje vstopa novih strank v parlamentarno areno v postkomunističnih okoljih, pri čemer se prispevek osredotoči na Slovenijo. V času konsolidacije slovenskega strankrakega sistema, v obdobju 1992 do 2011, so v parlament vstopile le štiri nove stranke, in sicer DeSUS, SMS, NSi, Zares. A je bila le DeSUS v tem pogledu dolgoročna uspešna. Na podlagi literature o novih strankah v zahodnih strankarskih sistemih ter posebnostih postkomunističnih strankarskih sistemov ter študiji primera Slovenije, se je razkrilo, da so, na splošno, institucionalna pravila pomembna, ko se postavi vprašanje uspeha oziroma vstopa novih strank v parlament. Vendar je poleg tega pomembno tudi izpolnjevanje nekaterih drugih nujnih predpogojev za vstop novih strank v parlament. Za dolgoročni uspeh novih strank pa je potrebno tudi izpolnjevanje t.i. zadostnih predpogojev. Za take so se izkazali naprimer: osredotočanje na dologotrajen javnopolitični problem, ki je s očasno pomemben za velik del populacije, katerega stranka v največji meri nagovarja, ta družbena skupina mora predstavljati relativno pomemben del celotnega volilnega telesa, ne sme obstajati nobena druga politična stranka, ki bi predstavljala resnega tekmovalca, ki nagovarja enako družbeno skupino in stranka mora imeti velik koalicijski potecial. This paper fills in the gap in the literature on new parties entering parliament by focusing on particularities of a postcommunist party system by taking Slovenia as a case study. During the Slovenian party system's consolidation period (1992-2011) only four new parties (DeSUS, SMS, NSi, Zares) succeeded in entering parliament. However, just one (DeSUS) has endured over the long term. Based on the literature on new parties in the Western party system, the literature on particularities of postcommunist party systems embedded in parliamentary systems and empirical research into the case of Slovenia it has been revealed that, in general, Slovenia's institutional rules do matter when it comes to new parties entering the parliamentary system. However, besides the institutional milieu there are necessary preconditions that need to be fulfilled by a new party to enter parliament. Nevertheless, in order to maintain a longterm parliamentary position, newcomers also need to satisfy sufficient preconditions. Apart from the necessary preconditions listed above they need to focus on a longterm policy issue which is vital to a large proportion of a targeted social group; this social group needs to represent an important share of the electorate, there should not be other serious competitors with the same social appeal and the party must have strong coalition potential. Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v ECPR; 6th ECPR General Conference, University of Iceland, 25th - 27th Aug. 2011; 2011; 27 str.; Avtorji / Authors: Fink-Hafner Danica, Krašovec Alenka Tipologija 1.08 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci 2. COBISS ID 30560349 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Kako zamenjati vlado? ANG How to change the Government Opis SLO V Sloveniji je l. 2011 prišlo do koalicijske krize, ki bi se lahko rešila na več načinov, med drugim tudi s konstruktivno nezaupnico (kot l. 1992). Zaupnica je podaljševala obstoj neoperativne manjšinske vlade in poglabljala krizo. ANG 2011 coalition crisis in Slovenia could be solved by applying many different resolution tools, among them also the so called constructive vote of no confidence (like in 1992). Vote of confidence prolonged the existence of the nonoperative minority coalition and deepened the crisis. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v Časnik Finance; Finance; 2011; št. 162; Avtorji / Authors: Zajc Drago Tipologija 1.04 Strokovni članek 3. COBISS ID 31554909 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Politična kultura kot vsebina ANG The political culture as context Opis SLO Namen prispevka je bil v okviru razvoja raziskovalnega dela predstaviti kompleksno in aktualnim razmeram prilagojeno razumevanje enega od temeljnih politoloških konceptov. Pri tem je posebna pozornost namenjena premisleku o vplivih, ki jih imajo na posamezne vrste politične kulture vidiki volilnega vedenja in v tem okviru posebej strankarskih izbir ter identifikacije. ANG In the framework of the development of research work the aim of the contribution is to discuss about the complex and to the contemporary circumstances adapted understanding of political culture as one of the fundamental political sciences concepts. A special attention is in this regard given to the role of the electoral behaviour in relation to various types of political cultures, especially party choice and identification. Šifra D.08 Upravljanje in razvoj raziskovalnega dela Objavljeno v 2012; Avtorji / Authors: Kustec Lipicer Simona Tipologija 3.15 Prispevek na konferenci brez natisa 4. COBISS ID 31419229 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Prednosti metod za združevanje v skupine pri primerjavah volilnih programov ANG The benefits of clustering methods in a comparison of electoral manifestos Opis SLO V prispevku naslavljamo eno od temeljnih vprašanj politološkega raziskovanja: kakšne so podobnosti in razlike v vsebinah strankarskih volilnih programov? V predloženi analizi prikazujemo prednosti uporabe multivariatnih metod za združevanje v skupine kot metodološko najboljše rešitve za večnivojske primerjave političnih programov, strank in držav. ANG We address a substantive question of political science research: What are similarities and differences in the content of political party electoral programmes (manifestos)? In our analyses, we demonstrate the benefits of clustering methods in providing methodologically superior solutions of multilevel comparisons dilemmas of manifestos, parties and countries. Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v s. n.; Conference proceedings; 2012; Avtorji / Authors: Kropivnik Samo Tipologija 1.08 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci 5. COBISS ID 30269789 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Teorije in metodologije oblikovanje dnevnega reda, izbora javnopolitičnih rešitev in odločanje o javnih politikah ANG Theories and methodologies of agenda setting, formulation and adoption of public policies Opis SLO V okviru gostujočih predavanj v št. letu 2010/11 je izvedena serija predavanj, ki se neposredno in posredno navezujejo na projektne vsebine, preko podajanja relevantnih teoretskih in metodoloških znanj o vlogi javnih politik in vsebin v ter za demokratične politične sisteme, volilne procese in posamezne skupine v le-te vpletenih igralcev. ANG In the frameworks of the visiting professorship at the University of Zagreb, Faculty of Political Sciences, in the academic year 2010/11 a serious of lectures which (in)directly relate to the research project issues and topics through the application of the theoretically and methodologically relevant knowledge about the roles of public policies and contents in and for the democratic political systems, electoral processes and individual groups involved in them. Šifra B.05 Gostujoči profesor na inštitutu/univerzi Objavljeno v 2010; Avtorji / Authors: Kustec Lipicer Simona Tipologija 3.14 Predavanje na tuji univerzi 9.Drugi pomembni rezultati projetne skupine8 Članstvo v naslednjih mednarodnih projektnih skupinah, ki se vsebinsko dopolnjujejo ali nadgrajujejo z vsebinami temeljnega projekta: 1) ESFCOST Action IS0806 "The True European Voter: A Strategy for Analysing the Prospects of European Electoral Democracy that Includes the West, the South and the East of the Continent"; odgovorni nosilec: prof. dr. Hermann Schmitt, Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung (MZES), Univerza v Mannheimu; čas trajanja od 26. 01. 2009 do 04. 05. 2013; Slovenija se vključi 31. 07. 2009; 2) MARPOR (Manifesto Research on Political Representation); vodja projekta dr. Andrea Volkens, Wissenchaftszentrum Berlin, čas trajanja od 2009 - 2020; 3) Euromanifestos Projekt (Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung (MZES), Univerza v Mannheimu, vodja projekta: prof. dr. Hermann Schmitt; 4) CSES Comparative Electoral Studies http://www.cses.org/ (vključenost članov projektne skupine od leta 2011 dalje); 5) raziskava 'Razreševanje konfliktov v Državnem zboru RS, odgovorni nosilec: izr. prof. dr. Drago Zajc. lO.Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine9 10.1.Pomen za razvoj znanosti10 SLO V teoretskem smislu v projektu na inovativen in disciplinarno kompleksen način povezujemo politološko relevantno preučevanje volilnih procesov in volilnega vedenja s programskimi vidiki in (javno)političnimi vsebinami v njih, ki jih medseboj povezujemo v več raznolikih politoloških poddisciplin in/ali teorij, še posebej teorij demokracije, volitev in volilnega vedenja, političnih dokumentov in v tem okviru še posebej volilnih programov, političnih strank, koalicij ter analize politik. Prav tako izbrani predmeti preučevanja predstavljajo velike metodološke izzive, posebej na polju analize vsebine političnih dokumentov (to je volilnih programov, koalicijskih sporazumov, dnevnih redov sej vlade in temeljnih dolgoročnih strateških političnih dokumentov) in dalje javnih politik, ki se po eni strani kažejo v potrebah po medsebojnem povezovanju različnih dosedanjih praks, ponovnem preverjanju uporabnosti že obstoječih metodologij, hkrati pa predvsem tudi v izzivu vzpostavljati in preverjati nove, ali pa na že obstoječih prilagojene metodološke alternative preučevanja vsebin (javno)političnih dokumentov v in za volilne kampanje ter dalje povolilno realizacijo. Rezultat projektnega dela je tudi vzpostavitev prve celovite in poenotene ter z obstoječimi mednarodnimi primerljive podatkovne baze volilnih statistik v Sloveniji, vseh dosedanjih koalicijskih oz. vladnih sestav ter baze preko 50 različnih političnih dokumentov, ki so bili analizirani za projektne namene in še ne obstajajo v nobeni od dosedanjih mednarodnih podatkovnih baz. Izjemne vrednosti je tudi dejstvo, da je projektni skupini izvajanje tega projekta omogočilo vključitev v projektne aktivnosti v tujini in s tem možnost aktivnega sledenja in sodelovanje pri nadaljnjem razvoju pomembnega dela politološke znanosti v svetu. ANG From the theoretical perspective, the project combines multiple approaches to the study of electoral processes and behaviour, focusing predominantly on the political supply side through the analysis of political programs and policy preferences stated within these programs (e.g. electoral programs, coalition agreements, government official agendas and main long-term political strategies). As such, the project is closely connected with various political sciences sub-disciplines and/or analytical approaches, starting with studies of electoral democracy and representation, electoral behaviour, analysis of political documents, and further towards the studies of political parties, party programs, coalition theories and policy analysis. Selected subjects of analysis also represented substantial methodological challenges, which are demonstrated through the need for re-examination of the applicability of the existing methodologies, and requirements for the establishment of new, or the revision of already existing methodologies, to meet the project's methodological demands for analysing policy contents in and for the election campaigns' purposes and subsequent post-electoral decision making. In this, project's lasting contribution is the innovative method for the analysis of political documents focused primarily on the analysis of electoral programs and their comparison with governmental coalition agreements, official agendas and strategies. The project produced a comprehensive and unified electoral and coalition dataset for Slovenia, which is can easily be made comparable with other similar datasets from other countries. Also the set of 50 national political-programmatic documents from various sources, that have not been available until now in any other data set, has been published and made available for other researchers. The fact that this project enabled us to actively work and cooperate in the further development of innovative concepts and methods and to produce data that can be used by other researches at home and abroad only increases the value of this project. 10.2.Pomen za razvoj Slovenije11 SLO Delo na projektu je omogočilo zlasti prvi celovit popis domačih in mednarodnih znanstvenoraziskovalnih spominov, izkušenj ter spoznanj o politoloških vidikih preučevanih raziskovanih vsebin v domačem prostoru in v slovenskem jeziku. V tem smislu so bile skozi celotno obdobje slovenske demokratične izkušnje naslovljene in s konkretnimi podatki soočene raznolike temeljne teorije (volilne) demokracije in vedenja, analize političnih dokumentov in javnih politik ter metodologije politološkega raziskovanja, posebej analize vsebine. Pomemben rezultat projektnega dela je tudi vzpostavitev prve celovite in poenotene ter z obstoječimi mednarodnimi primerljive in s politološkimi vidiki podprte podatkovne baze volilnih statistik v Sloveniji, baze vseh dosedanjih koalicijskih oz. vladnih sestav ter baze preko 50 različnih političnih dokumentov, ki so bili analizirani za projektne namene in še ne obstajajo v nobeni od dosedanjih mednarodnih podatkovnih baz. Izjemne vrednosti je tudi dejstvo, da je projektni skupini izvajanje tega projekta omogočilo vključitev v projektne aktivnosti v tujini in s tem možnost aktivnega sledenja in sodelovanje pri nadaljnjem razvoju pomembnega dela politološke znanosti tako doma kot v svetu. ANG The work on this project enabled us to gain a comprehensive review of the already existing domestic and international theories, research data, and methods for their analysis, but also to increase the visibility of the Slovenian political science research and its findings. In this regard various fundamental political theories and approaches, such as those dealing with (electoral) democracy and behaviour, political documents, public policies and also methodological approaches, such the political content analysis, have been used to analyse and explain developments in the current Slovenian democracy. An important result of the project is also the first comprehensive, and according to relevant political sciences standards, internationally comparable unified electoral and coalition data set for Slovenia. Also, a set of 50 various national political documents that have so far not been available in any other data sets has been published in and made available to other researches as an original source of political programmatic data. The fact that this project enabled us to actively pursue and cooperate in the further development of an important part of the discipline, both with national and international impact raises the value of this project even higher. ll.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite, katerega od navedenih ciljev ste si zastavili pri projektu, katere konkretne rezultate ste dosegli in v kakšni meri so doseženi rezultati uporabljeni Cilj F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.03 Večja usposobljenost raziskovalno-razvojnega osebja Zastavljen cilj o da o ne Rezultat Uporaba rezultatov F.04 Dvig tehnološke ravni Zastavljen cilj o da o ne Rezultat I d Uporaba rezultatov 1 d F.05 Sposobnost za začetek novega tehnološkega razvoja Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov 1 d F.06 Razvoj novega izdelka Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.07 Izboljšanje obstoječega izdelka Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.08 Razvoj in izdelava prototipa Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.09 Razvoj novega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj o da o ne Rezultat Uporaba rezultatov d F.10 Izboljšanje obstoječega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.11 Razvoj nove storitve Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.12 Izboljšanje obstoječe storitve Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov 1 d F.13 Razvoj novih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.14 Izboljšanje obstoječih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj o da o ne Rezultat I d Uporaba rezultatov 1 d F.15 Razvoj novega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.16 Izboljšanje obstoječega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.17 Prenos obstoječih tehnologij, znanj, metod in postopkov v prakso Zastavljen cilj o da o ne Rezultat Uporaba rezultatov F.18 Posredovanje novih znanj neposrednim uporabnikom (seminarji, forumi, konference) Zastavljen cilj o da o ne Rezultat Uporaba rezultatov d F.19 Znanje, ki vodi k ustanovitvi novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.20 Ustanovitev novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.21 Razvoj novih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.22 Izboljšanje obstoječih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov 1 Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.24 Izboljšanje obstoječih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.25 Razvoj novih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.26 Izboljšanje obstoječih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.27 Prispevek k ohranjanju/varovanje naravne in kulturne dediščine Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.28 Priprava/organizacija razstave Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.29 Prispevek k razvoju nacionalne kulturne identitete Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.30 Strokovna ocena stanja Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.31 Razvoj standardov Zastavljen cilj o DA O NE Rezultat 1 d Uporaba rezultatov 1 d F.32 Mednarodni patent Zastavljen cilj o da o ne Rezultat 1 d Uporaba rezultatov 1 d F.33 Patent v Sloveniji Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov F.34 Svetovalna dejavnost Zastavljen cilj O da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d F.35 Drugo Zastavljen cilj o da o ne Rezultat d Uporaba rezultatov d Komentar 12.Samo za aplikativne projekte in podoktorske projekte iz gospodarstva! Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visokošolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja O O O O G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja o o o o G.01.03. Drugo: o o o o G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu o o o o G.02.02. Širitev obstoječih trgov o o o o G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje o o o o Zmanjšanje porabe materialov in G.02.05. Razširitev področja dejavnosti O o o o G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost o o o o G.02.07. Večji delež izvoza o o o o G.02.08. Povečanje dobička o o o o G.02.09. Nova delovna mesta o o o o G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih o o o o G.02.11. Nov investicijski zagon o o o o G.02.12. Drugo: o o o o G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti o o o o G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti o o o o G.03.03. Uvajanje novih tehnologij o o o o G.03.04. Drugo: o o o o G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja o o o o G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja o o o o G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije in javne uprave o o o o G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti o o o o G.04.05. Razvoj civilne družbe o o o o G.04.06. Drugo: o o o o G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete o o o o G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj o o o o G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura o o o o G.07.02. Prometna infrastruktura o o o o G.07.03. Energetska infrastruktura o o o o G.07.04. Drugo: o o o o G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva o o o o G.09. Drugo: o o o o Komentar 13.Pomen raziskovanja za sofinancerje12 Sofinancer 1. Naziv Naslov Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena 14.Izjemni dosežek v letu 201213 14.1. Izjemni znanstveni dosežek DEZELAN, Tomaž. In the name of the nation or/and Europe? Determinants of the Slovenian citizenship regime. Citizsh. stud., Jun. 2012, vol. 16, no. 3/4, str. 413-429. [COBISS.SI-ID 31426397], Vir:Routledge: Citizenship Studies. 14.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek KROPIVNIK, Samo. The benefits of clustering methods in a comparison of electoral manifestos. V: Conference proceedings. Vol. 2, Book of papers. [S. l.: s. n., 2012]. [COBISS.SI-ID 31419229]. C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino zaključnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba raziskovalne organizacije: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede in vodja raziskovalnega projekta: Simona Kustec Lipicer ZIG Kraj in datum: [Ljubljana [12.3.2013 Oznaka prijave:ARRS-RPROJ-ZP-2013/129 1 Opredelite raziskovalno področje po klasifikaciji FOS 2007 (Fields of Science). Prevajalna tabela med raziskovalnimi področji po klasifikaciji ARRS ter po klasifikaciji FOS 2007 (Fields of Science) s kategorijami WOS (Web of Science) kot podpodročji je dostopna na spletni strani agencije (http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/preslik-vpp-fos-wos.asp). Nazaj 2 Napišite povzetek raziskovalnega projekta (največ 3.000 znakov v slovenskem in angleškem jeziku) Nazaj 3 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega projekta in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikost pisave 11). Nazaj 4 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikost pisave 11) Nazaj 5 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave projektne skupine v zadnjem letu izvajanja projekta, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikost pisave 11). Nazaj 6 Navedite znanstvene dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 7 Navedite družbeno-ekonomske dosežke, ki so nastali v okviru tega projekta. Družbeno-ekonomski rezultat iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat projekta _ - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 8 Navedite rezultate raziskovalnega projekta iz obdobja izvajanja projekta (do oddaje zaključnega poročila) v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 7 in 8 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov, vključno s presledki. Nazaj 9 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja Nazaj 10 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 11 Največ 4.000 znakov, vključno s presledki Nazaj 12 Rubrike izpolnite / prepišite skladno z obrazcem "izjava sofinancerja" http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/rproj/gradivo/, ki ga mora izpolniti sofinancer. Podpisan obrazec "Izjava sofinancerja" pridobi in hrani nosilna raziskovalna organizacija - izvajalka projekta. Nazaj 13 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega projekta v letu 2012 (največ 1000 znakov, vključno s presledki). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROJ-ZP/2013 v1.00 83-F5-8C-D2-BB-70-92-54-C6-72-B3-FB-5C-FF-A9-44-A0-AE-8E-8B VEDA 5 Družbene vede Področje: 5.06 Politične vede Dosežek 1:DEŽELAN, Tomaž. In the name of the nation or/and Europe? Determinants of the Slovenian citizenship regime. Citizsh. stud., Jun. 2012, vol. 16, no. 3/4, str. 413-429. [COBISS.SI-ID 31426397], Vir:Routledge: Citizenship Studies. Slovenia has been widely portrayed as a 'success story' of the transition to modern liberal democracy. This paper attempts to revise that somewhat distorted image by explaining how different political visions, and their clashes and coalitions over two decades of independent statehood, influenced the Slovenian citizenship regime, which is rife with undemocratic practices. Drawing on the 'nationalizing state' approach, the paper illuminates two dominant political agendas: the nationalizing state agenda and the Europeanizing state agenda. However, both agendas are frequently intertwined and provide legitimacy to political actors across the ideological spectrum depending on the circumstances. These circumstances are external or internal to the political system and determine the relevance of either of the two agendas. As such, they also play an important role in shaping the outcome of the political bargaining that has left its mark on the Slovenian citizenship regime. The periods of consensus between political elites regarding the overarching goals of national independence and accession to the European Union were accompanied by external pressures to introduce liberal democratic principles. Consequently, these facilitated the civic agenda. On the other hand, the absence of international pressures, in combination with internal factors, allowed serious malpractice in the field. Nevertheless, citizenship has proved to be an extremely important aspect of both agendas. VEDA 5 Družbene vede Področje: 5.06 Politične vede Dosežek 1: KROPIVNIK, Samo. The benefits of clustering methods in a comparison of electoral manifestos. V: Conference proceedings. Vol. 2, Book of papers. [S. l.: s. n., 2012]. [COBISS.SI-ID 31419229] .nilliiifihnitlhiiiti.itnlli liitiMliiiihiili. In our study, we begin with comparisons of countries as aggregates of party manifestos and focus on Slovenia as a new democracy (MARPOR data from 1990 to 2003). Country profiles (top right picture) and hierarchical agglomerative clustering procedures (dendrograms; bottom right picture) are used to recognise similarities and differences between Slovenia and the other fifty countries. Next, in order to take differences inside countries into account we cluster party manifestos (almost 1300 documents from more than 50 countries) into ideal types using hierarchical agglomerative and K-means clustering method. Subsequently, the obtained types are split according to the manifestos' countries of origin to estimate variation inside countries. Furthermore, we employ Euclidean distances to present relations between Slovenia and all other countries in a Galaxy, a graphical format developed for that purpose (the left picture above). The central (referential) country (i.e. Slovenia) is represented as the Sun and all other countries are represented as different planets allocated around the Sun proportionally to Euclidean distances. Planets are depicted according to the policy domains structure of their manifestos (colours), taking into account the type and the level of homogeneity (shapes), which are both recognized drawing on the clustering of original (individual) manifestos.