Poitnlnn placam v BfltogJnl. XVI. SeJtniK. 1938. februdr 20. 3. numera. Meseine Ąerske nomine Vu Imfenl prSkmurske evang. Sinjorije reditel i vSdavnlk: FLISAR JANOS, Murska Sobota. Rokoplsi se morajo v Pueonce poSilati. Cek rafiuna §t. 13,586; Im6 ,,Du§evni list*' Puconci. Ceina no cejlo leto 20 Din., v ivfinstvo 30 din., v Amerlko 1 Dol., edne nuntere 2 din. Izhaja edn6k na mesec. Naprejplacilo gorlvieme vsakl ev. duhovnik i vuJltel. Seksagesime - nedela Biblije i cerkvenoga Stampa. *) Amos 8, 11 12. Pravzaprav je vsaka nedela biblijska, ar pri nas, evangelifcancaj brezi Biblije nega nedele, ali itak, kak vsako leto, to nedelo si vzememo, da se posebno spomene'mo z popisane ReCi Boze i z cerkvenoga stampa. Ta nedela nas posebno See" opominati na to, da je naSa ce"rkev ce'rkev Reef Boze i to drzi za pravi, edini vorcan verskoga zivlenja, steri vorcan vsaki bojdikaj kr§Łan more poznati, ar brezi poznanja Reel Boie nega pravoga krsCanskoga misienja i ziv-lenja, samo ceremonija i prazno vervanje. Vem Gospodin Bog potom Re5i svoje da nam na znanje svojo sveto volo, zteReci spoznamo, ka §Łe On z svetom i z nami. Z Reci Boze spoznamo Voditela i Resitela na§ega, Jezusa. Tu Ciijemo te radostni glas, Njegov sy. evagelium, steroga pred naso dtiso drzi, kak gledalo, v §terom lehko vi-dimo, kak§i smo i tfidi to, kak^i bi mogli bidti, kak sinovje Bozi. I po vremeni spoznamo, 5i Boze Reci 5temo, da je to zais-tino ,,Boza m65, na zveliSanje vsakorni ver-vaj65emi", — ar v liibezen spremeni na§e odiirjavanje, na gorialdiivanje naso sebic-nost, nas navCi na potrplivost, krotkost, *) ,,Ovo, pridejo dnevi, pravi Gospodin Bog i glad piislim na zemlo; ne gladiivanje za kriihom 1 ne 2ijanje za vodov, nego za poslusanjem ReCi Boie, — I vandrali bodo od morja do morja, od sevra do vzhoda. Drkali bodo, da poisCejo RSC Gospodnovo, ali ne najdejo je." bogabojaznost. V vcaganji trosta nds, v nemarnosti i v tiranji zemelskoga vzivanja kara nas, v srditosti gda smo, prime nas za roko, naj jo ne vtegnemo vo na greh cinenje, nego jo sklenemo na molitev. I ReŁ Boza je edna nevidofca sodnija v srei nasem: spitava, verdeva nas isodinds potom diiSnevesti. I jaj onim, ki nemajo mer-ne du§ne vesti! Ali Ittdje" se dnesd^n z tem ne brigajo, karajoci glas dusne vesti za-nemiti more veckrat zato, At v Clovocem srei sto f*§kalisov jeste, ki znajo zagovar-jati vsako neodrnost, greh, nepobo^nost i vodja tej je satan Pa kak lepsi bi bio svet, kak bldjze-He§e zivlenje, hi bi ludle posltis'ali na ReŁ Bozo i na karanje nj^rio! Ali to dene's'nje, v pogibelnost bez^^e ciovecanstvo vse bole zanima, kakpa ReŁ Boza. Hamisni prorokov i mesias'ov krivi evangelium se vd'jo, toga zapiSejo vnogokrat na svoje zastave i pod temi se borijo — mislijo, da za svoje blajzenstvo — za Satana i za nje-govo oblast na zemii. Z temi beZijo v odiirjavanja onicavajod plamen, v bojne, v pogibelnost. Tak§i, Bozo ReŁ zametdvaj65i i ne-veren je bio inda tiidi narod, k s'teromi prorokAmos pise svoje grozno prorokiivanje, kak Boze oznanenje: ,,Ovo, pridejo dnevi... Drkali bodo, da poiSCejo ReŁ Bo^o, ali ne najdejo je/ I te proroktivani tragie'en §ors je tiidi dosegno te okoren zidovski ndrod, §teromi Amos to pi§e. Raztepeni po sveti, so •• v Strdn 26. dOSevni list februar 20. dostakr&t tak dale;5 niogli ziveti od svoje cerkve, da so ne rar.:gli posJuSsti Reg Bszo. T6, gda je prorok to piso. ie so eŁŁe priiiko roe!* poslfiiati ReŁ Bcr2os ali te njim jo je ne trbelo, te so ss hitro nasifiH z iijG?; piv!e, kak l»! jo sploh ĄZ5ĄaIf. All «« vidimo isto pr! deneinj: tsk zviai kriŁai?sKi narodaj ? Zafcaj je telkc netc.e'ra. ne zaviipnusij, bo|a Red narodr/ii, ie-so r*e?62e i sirom^tva? Z&to. Łr nj?fln je ReŁ Boza ne" veŁ ta vsskdgtfe'Snja diikvna h?a*ia, nego tak gi^dajo zciSe.iio na njo, fepfc na fcak§'.> starinsko stv^r, Jtera js ne v zivlenje valon, kak iitka rn65, nego v kak&, niuzeufn za g?^ctanje, E?ce se zovpjo 1% kr$Łanc, a*: ic |e dostim samo v krsten Ifst zaplsano, ne v src^; e§2e stojijo Boil oif^dj r\\ pri teml gda-o g;a?l cdea vellki vdS rec dos^gna, fakse stisk^vanie je cdzv6.i3 J od znotra cutiia, K?, se je to zgodilo? Mem li bi Andn'S k-njS priSae ! povedao b.3 ji, lea za volo matcie mrteiac8i! se more oSeniti, ons iudl ncbi bils tak trdoga srdci, kg siebi, popfistlla, Zaka je ne prISao? Zaka je ne povedso njfi svo| sfan? Kak je rnogoSi b!o znjov tak ci~ ofti ? Poioai so Seres teikJ d«6vi nsslcdfivali: tikSs dnevi, gda je pofrebna Łioveka srdci prdva vera i pobozacst. S;rotci dcklins je z poddnjetn trpela i vu sebe stisno^Sa, nosila bcUsen i t\ je jo gdate d3nok Stero defe skuze'So saliio i spifavalOs ka nje fall, je vsigdar 16 prd?Ia: — Vsa ne7o!a.nii zhafa z trdoga srdca^ za toga volo, vi duSe moje, nfgddr nebojdte trdoga srded. jo. Ah1 je ns Rusoskom nej ze tam te giid i zi| ? PoiQSeni so KrJstuIovi oltSrJ, zamuVnola je ReŁ Bozo,, dQSevna temnost je nod njimi. Zato, dckeC je ne prekesno, dokeS je Baza fn(lo5Ła z naiai, te?as se nahrdsiimo i napojmo z ReŁjov Boiov, ar je to bla]zenst?o i zivlenje veŁno. I i cark^enoga itampa se aesmimo spcza*-b-t«? ar mm prindia — posebno onirn, ki so daleS od vretine, od cerkve — pnna^a cjiini dti-Sevno hrano I pitvino, kak ?rŁ, napunjen z ?o» dov vietioe. Z toga zvemo, (titi'mo ii^lenje naŁe cerk?i, to je diihovno vezaJo rued matcrjov-cerkvov I med decov-Ąernikami. Ne je pxkii eyangeiiC&nec, ki nerr«a pri hizi B blije, ce je versa kotr.sti 9eiki gospddje i tiste gizda?e dame, ki v etcm frt.$enskotn ^reitienJ za edno obleko celo nieiuozeuje dajos ki v ednoj noil ve5 jezero dJjiarov zapra'3ifos b! nsj to iz liibezni a-dfiyali edaok tfstJtn. ki niti faJajfiek krii-h« nemajo, naj bi se samo edno] faSenskoj ve-selfci cdpovedall i 16 b? darGvali sfromdkotn, tak bi tnislim ne b«I6 ?eŁ la^ne, ronjave dece", vsi bi se nastiJIi i ?sj bi se lehko obfekli, Zito se naj dncsddfi povsod IQbezni i niira semen sejs. Bo-dinio vsi takii seia^je v dsiiai, v Sols, v cerkvi, v SloveSe) dsiiibl, v ceicj dtl&.v\, to pokazimo'v vfaktiene'injem puzdravi, v deH, v gufii. Jeste dosts Ifidi, ki v »?o}e duse globoCini sirnjejo Iute*zen, jo nctrizsprejo » nikak jo vo ne ptisijjo, Te] Iiid{e se nlgdii Be vejo SGGej&ti, v njihovoua pozdrivi »e"ga stanovitosti, tjjihov ozuren I nadfiti zifek vsakoga odvraCa cd njih, ki se k njSm pr2bH2a. Kfek dffigo j iepŁe bi bs!6 |e, B hi lEed Itidmi, med narodi rie nadu- tost, gizdcst kraiflvala i ci bi cloveka z Slove-koni kie tr>.rzfso neSiov^Se obcfltenje vezslo ?kupe. Kak dkfigo I \ep$e bl bilo versko i moid^ioisv-leoje, B. hi v cerkvjj ne versko nesirpnost, nego KristuSovo I&be'zett predg&li fi;n trpe*Łi>it i mfra ze.'eSirsi dus«m. Dekle i mlade'nci, vi bododega ztks vQpa-nje, s? va$o dflio bl r.;.d pasejo to lepo semen, liibe'^ni semen, Doi'flstite pa,n'4 z toga sesnena edno krasno drevo rasle. Bcdite !iibezn??i, sia-noviti, odkritosrSn^ Ł;stoga src^ bod6S!. f vernl, ziveti. NesreSni sirotiSov netsorem zapiistitl, ?em jedino samo ona zna, vu kakSoj dobroti so biii, kak je ]e miliivala maii; keltko vdarcov je do bila za njih volo; ti so znabidti gdate bosi na tla naiili stopiti i brezi zgornje obleke bezali vo i Bog dragi, zda kakdi hodijo vu mt&zl! No tak trdoga srrica sem pa uprav ne, ka bl to Biogla trpeti i gl^datil I po etom toga, ka je pole" g matere" i nevolne ronarice mogoCa bi3s pii-§pr.ratl, je na teva d?a" sfrotlSa troSila, ar bi od n\6, itera zfia, ka vu kak§oj siŁ?i sta njidwa biia za m&loga detinstva vr^meni, bi smrtna grehota bila g?6datl njidva teSko n-iantro. Poleg toga oa pirto ze Uk oeipara, ar to nigdar nede, ka bi ona pred duhomikom v- cerkvi stala i ka bi se sunca trak skdz na oblok na nje parti vlomo. Sploj je na srdce vzela teva d.a sirotifia Jors i teŁas je mantrala svojega v^rta i gospo^ ka sta deklino v sfrotinsko hizo spravila, poj- bifra pa v edao boto z& ina§a. All pojbŁr je skvarjeni f*16i bio, vsepovsed so ga voliiSiSi i tak se je jako, jako dosta starala za njega solo i tak je p5 naza dobiia prveSi zifka uagib. A!s km je jo za nisterni par let cc?en do-brotiven, bcbink-beteg relo od toga hfidoga poj-bara i vse dugone nje j« rnati tiidi rarla, je na-edn6k pomSntosla; zamaa je aeiiia zifka nagib, ne je valalo nika: imedldvna; obŁrudjŁna se je Sfitila i p5i vsena torn ze nema nlkSega pcsla eti na zetoli I od toga mao je eSSe slabe^a gratii-vala, ns )icaj so nje pa roze vse bole Srsive§e. Debtor je edno atro pr&vo Katfce gospe: — Dobro bi bilo to sfroto deklino domo odpelatf, prsni beteg se nje Ł1 duze Ąsebole pov^ks^va. — Kata, —¦ erfe" ajfi gospa — nsrne^javam prek po i?Gjoj ve"si potiivad, |eli bi nebi mela vole dom6 pogl^dnoti I tecas Um bldis, dokeS jas naza nepridem? Srdca te sebom odpelam. Strdn 28. DUSEVNI LIST februar 20. naj tak najrekSe veseSje' i radost post&nete svo jlrn v zitka boji obtriidjenira roditelom. Edne araerikanske novine plseio, da tara v vsakom uradi, v vsakoj fabriki na mail tabi.caj ete na pis stojl: Ne pozabi se snaejati. Dekle, mlade'nci! Tudi vi se smejie, bo^ dile zitka lepe, iiibezmve, c?eteŁe rozice, Gojite v svoji srcaj pra^o Ifibe'zen prOts eden drugomi. Tak posfanete sun&ai zarki etoga zivlenja. Zen ske, matere, moiki, oŁevje, tfidi vi ne hodlte vsigdar z zalostnsm obrazom, z tuzmmi eŁml v svoji hiifcaj. Sraejte se i liible tfste, kf. k va§oj drzini sliSijo i ne odpiistite vo 7 svet od svojih roditelskih perot nlti ednoga brezi toga, da bi kak vekivefen teitameniujn ne z sebora nesH od vas dobJeno Iube"zen i dobroto. Vse to pa ne ISSite po veselicaj, v plesi, v pijanCiivanji, v telovnom pozelenji, v ISas mo-dernJ oblekaj, nego i§Łite to v vesgloj poitenoj, vernoj, ponlznoj i jkrosunoj Ł]oveŁoj diuzbi, Łiero je ne sram k svojemi veselje tiidi samoga Jezu§a pozvati. Lubezni sdd je pa dobrota. Ka to po?:;§nJ, dobromi biti, dobro Sfniii? Dobrota je vsigd&r ne aljno$tvo Ciniti. Dobrota je rsigdar ne to, peneze ali diflge dobrote deliti ned potrebfi^a-joCe. Dobrota je v?asi edna edna dobra re5, eden mill pogled, eden tro§t, p.dm moiltev. Ali raj-vdkla dobrota je pa cdpiiiSaBJe. Ki ne ve od pfistiti, on se nigdai ne pribliza k bozof popoJ noj liibezn?, on je ne dober. JeH si 26 stao ed» nok na pragi dobrote? Jeli si ze ednok notri stopo na dperi dobrote? Ce si to vSino, te je nebeski mir bio tvoj Ion. Jeli si ze §0 ednok kre hize biizojega tvojega, jeli si obCfito kak dostim liidem bi duzen bio ti odpiistiti? Jell si se sr^-Ło ze z tistira, ki je z tebom vsigdar dobro U-nio, ail koga si pa ti skrao vsigdar bantu^-ao, proti Jteromi si ti vsigdar grelo i nje^i samo zalost spravlo, jeli si 2iio toibo svojega srca proti sebi: gda bodei dober proti bliznjemi svojemi? Jeli si ze stao pri tu2noj Jkrinji, jeli size obfiiito fakiega h^pa, da z mrtvim bliznjim *vo-jira niaS neporavnani r&Zun, jeli si objfito, da bi ga vfieraj e§ce leko gor!poisko i e55e vfceraj bi njerni leko odptistc, viSeraj bi elge leko dober bio proti njeaji? AH ti si te dobrote ne Steo doprinesti. Lubiti je tezko, ali es"5e bole teiko dobro-roi b?ti; drugoga osodsH je ISko, ali sod spre-i^ti je teiko, je jdko ztne'no, Ve^krat mamo prilsko viditi bozo potrpll-vost' Dostsik^t se Sudujemo, da se Bog ne pa§Ł$ pokaStigati toga htidogas lagvoga Cloveka. Bog to M6, naj tiidi te najbole hudi flovek dober postane. Bog tadi tvojo lub^zen i dobroto gori $fe poniicati v ssojem odiSenorn deli. DeSki, dekle, ki mog65e v etom faienskom vreseni! sklenate hizni zakon, ali ste ga zeskle-nili, prosim vas, bojdite vsigdar lubeznivi i do-bri, ti bodete teva dva kinŁa nosili v svojern srci, tak blajzeni, sre^ni i zadovolni pcst^nete. Deklina je popadnolst priliko, ar kak je pravls, ze si je d^vno mislila na to, ka bi nj-hovoga travnika vretma jdk0 pomagala 11 je be-teg vr^titi, naj jo ednako gospa pela na travnik, ve de cdnut sama sia domo, Rdvno je tak lep; apriliiai den bio, kak pred desetiffii letami, gda je ta esce mala dek lina slobod vzela od onoga mesta. Rak6czi-drevo je tak puno bilo z popovjora i z Skvorjancov po-pevkami. All ne so orali, ar je nedela bila, ni tarn prek na brutivi so grob kopslL li samo tcl ko gibanja je bilo vu hatarl. Ali na cvet^^em travniki, okoli betezne devojke drde Ctfefe'ro drstve dec^, itere je na liibezni^0 obravnavala. Bdg dragi, koga pok^pajo? si je misiila Katlca, potom si je tiudno doli legla pcdcvete Łim dre?om. Moja pot je ze tudi samo eden sto-paj do onoga mesta . . . potom pa vkuper bo-demo: oŁa, raati i tak mo td Cakali sirdto naio rOno sestro ... ali koga doaok pokapajo ? Tak je jo nika nadigavaio, ka je od gospe iudi pi-tala, Gospa je naza k-ko^uji §Ja i pitala je od kociia. AndriSa zeno pokdpajo: tri sirotlde je ni-hala siroia, te ndjm]aj§i je eŁŁe samo niiteri par do6?o": star. — SSroCe rtsalo detece! — si je zdehaola ta betezfia devojka. Gcspa je pa prŁvla, ka ed-no piitro vode* prinese z one prij^ine vretine i seborn je z^ala deco tiidi. AndriSa zeno pokipajo? . . . Ober glave nje leto ikvorjanec popevai65i i lehno je vu pen beloj sivosti; turn odzgoraj so n\€nl roditelje i fakajo na njo . . . ne, ona tiie nede ila . . . i tak je lm:la, ka jo naednok nove niti prikapfijo k zitki . . . veTn ona tak trnok lubi deco, vsigdar je je rada aieia . . . siroticje mali ... Ci bi je tak poleg srdca obmvnavala, jeli bi zda tudi tak pravo oSa, ka sem trdoga srdca ? - Nebi... zagviisno nebi . . . februar 20. DOSEVNI LIST Stran 29. Hizni zafcon morete v JezuSovoia ime"ni sklenitl Zadovolee i blagoslorteni samo tists hizn^ za-Icon bode, §teroga so v jzzu&cvom iaeai skle nili, gde so se ne spozabili z KristuJa. I zdaj pa odpustim vale roke roditelje, deca, moskf, zenske, rr.ladenci, devojke, slari s mladi I prosJm vas, gledajte z vaUml oimi tijto-ga, ki je sam ia popo?na dobroia, ks je zitek, liibezeo i tro§t} ki z iiibeznosti toplov rcfjc-v vseoi l&d&n etak pravi: Jdi i ti prispodobno 6\n\.* Zensko driisivo! 2ene, Ł1 tiidf neprisebno, ali ni nako so vsig-dar Łu!iles ka KristuS je za nje viino najveŁ. Z-zavrzene, potl^cene, voporobleue ne^redne pod-ŁloveŁe njlbove bivosti je n\6 Kristui pozdigno na ednakoga juia niv6 JJlovece plementtosth Rav-no zato diiznost zahvalncsti so todi bole iffitile na sŁbe gledeŁ. Zato je meo Jezui oied zenami tak dosta vufc'enlc. Teoi ?ile JezuS je niti ne meo prclivniic rued zenamf. Vem gda nes^ svoj kriz prcti Ool-goti i raozevje so ga samo oSpotavati, biCfivati, aii samoga nlhati znaii, —- fieri Jeru^aieraske so ga te tiidi objdkale. I gda so efcde njegovi vu-Ccnici tudi razbezali, Uki bojazlsvi zavct, zene so tOdi t€ pr! Njem ostaaole i s fiziie njemi. Jeli Łutijo vezddiuje zene. ka 6nv vu v^ir^oj meri raorejo diŁiti Gospodna I Njemi slfiziti? Stanovito! V^nd?3r zato so bole zasedeni z6nsk5 c^rkveni stoc?, Jiki mozki. I v^ndar z toga shaja, ka pri stoli gmanskoga lUbeini dela redovno zene zenskl drfiitev se wSenijo. Resan zensko drGStvo |e te edea najodli5-nSJi kroz k tomi, na] vu eden loger vkupespra-vi one zene, Stere sifizits S^^jo Kristula. ^to so, ki graane iiki jedro zassopajo? Zenskoga dritltva zene. One so tiste, Stere so vsigdar tam vu cerkvi. §tc so, ki z najostreiim okom na paraet vzemejo vsako gmansko znien-kanje? 2enskoga druitva zeae, Altarskl prestret i altarsko snazenje, cerkveni blii^r i posoda sv. krsta mo Gospodne vecerje redovso vseje delo aiihovi pa^filivi rok i njihove ald©?sgoiovnosti. Tem vile znamo goiane, gde e«Łe zvon i orgole so iiidi dar zenskoga druitva. Sto so, ki vu vs$l-koi gmassko) slulbi so dema roka i pornozna Ceta duhovn^ki? Zenskoga druitva zeae. Obis-kavaoje bdeznikov I delo lub^zni, obramba proti re^erzaSig«: i priiedjenje osvetnosti vse vu njih najde gotovoga delavca. Skorcn je nerazmeto, ka ddnok jeste grra-na, gde eUe nega zenskoga drfiit?a. Pa njego-vo orgaoiziranje je nej prikapceno k nikiim po-sebElsr, gordinjem. Samo i^eti i skonSati trbe, o?o pride od sebe. Zorganlzfirsjmo tsk zensko difistvo! Pri no-ga] Jezu§ovi sedeCim poboznitm Marijam dajmo mogoŁnost na to, naj kak paiClive Marfe lehko slCiijo Gospodnil Gospa je z-mrzlov vodo?, deca pa z ibolj, primu'a^ cvetjem so priJIi naza. Betezna deklina je je dobro napila, i pravla jef kg ta b?ajzena voda njo celo z?ra^i, ^fiti, pozna, ka nje je ko-nec betegi, to je tak debro zravnao BOg, ar ona jako, jako rada is a deco. Potora se |e n\W. Svi den pesvet zdJgno z 6Łi, pogled cje je pa nikii megieni spar pokrio. Na gospo se je zgfednola: — Jeli bar, ka jŁko rada mam deco ? To lehko zna ItoSte . . . Tak Łfitim, ka sem zda ja ko, jako blajzena, zaisHno, ka je vse tak dobro, kak jeste . . . hvaio dam dobro mi Bogi, ka da me je it ostavo ves, ves troit, te me je za blaj-zeno v^ino . . . ar, ka blajzena bodem, to ze oŁivesno ln\\m. Na pokopali§Łe so se zglaslli zvonovje. Kata je na molite? zaklfiSila rok6, erkoŁa: zda sem ze sploj zdrava, samo sem malo sneoa, ma!o bom sunela i potom bom domo ila. Malo se je zssmeh&'a, ndzhrbt na c^eife se je prevrgla i zaspala je naveke. Pred desetiir.i letl je z-bcleznim srdcom vzeia slobdd od etoga mesta I zda» da je ze dokonca zoipilala svoj prdsti roman, je raed blajzenina tr6§totii zaprla na vekteefien sen svoje krotke sive oŁi. Gda se je gospa pred Kgtikiove hize pelala, je zagle'dnola to debelo, z-rde~2!ini Sizmami, z-lepimi paniHki okinŁanim fortojom,. je nsednok britkost futila vu scbi, zburkala se je nad srae-h^^ega obraza i cifrastcga g?anta videnjem; glasno je skriŁala ta: — Jeli ^tijeS, Erzika! Tvoja sestra, ta tr-doga srdca Kata, tam pod veikim vaiiirn drevom mrtva lezi. KoCiija rogatanje je ne mogJo obneraiti ono-ga glasnoga javkanja i kriŁa, z-iterlm je ia ne-volaka vŁasi gori zdranfala celo \€s. — Lehko se joŁe$ 1 — je praela namali gospa — od tebe je uprav vredna, da jo objo-Łe$ siroto. (Dale.) Stran 30. DOSEVNI LIST februdr 20. Odprfo pismo vescicliim risdlcom. Ve'adar zaaie KrJstusove reŁi: vsaki, ki ia-goja dela Łini, ntide na svetlost (Jan. 3, 20), itak ste mi pa it dve nepodpisanivi (anonymni) pisrni pisall Na etafcSa pisraa je tots ne nArada odgo-vora datf, all gda ^u vaiem drugom pisoii ne] li etc po meui ze 16, leto redjerd \l$K «ej samo pcfsebno mene, nego vse naSe duho^nike, ne] samo nii&erne !udiv nego ceio na§o cerkev sodiie, zato vaui zda ednok odgovor dam pied oŁives-nostjoĄ. Vu va§oj sodbi je prsdvsem velika nepra-viŁnost, ka popreknozira. Pi$ete: *ka nssa ma jc ie tak zaspala, da je ze si]6n! uArod ve5, ksk pogan giatao". PreveŁ nezahvalno I kmiCno so diftc svojo diihovno mater i svoje verebrate, Ci vu cerkvS jeste tiidi dosta nebiblijski jfid;, nesmi-mo vu falingo Eli^Sa spadnoti. ki je to niislo, ka je uarod sploh nepobozen grat«o, no Łi fu ndj bole hfidobnotn 5asi je tiidi bilo 7000 Ifids, ster» so se nej nakiekaoli pred pogan&kimi bolvanami. Samo je on nej vzeo na pamei etc. (I. Krai. 19, 9—18). I nopozabte, nemore se praviti, ka c6r-kev to diktaiiva: bojdimo ttepobozni. Pa kakii bi bio resan te sve"t, ci c^rkev nebi odpravkia svoje jakostno delo? Iao tisti diihovnicke, Steri sliizbo vi grajate, liki Bozi siiizbenicke vu vu6 gom zna$anji} po hudi i dobri gfisi nebi narod svoje cerkve bcgatili z kriihom i pitvino? Boie sv. vecne reii? (Mit. 23, 37.) Za vclo ŁloveŁe krhkofie ino velike zraoz-nosti greha je nemogOEe zastaviti t6\ ka vu c6r-kvi nebi bill tQdi takSi, ki nej vu slulbl Krlstula, nej Boga\ nego hudobe stojijo. Za etakia skazi la ^u itn€m Jezulovom odloŁno odvrn^mo od govornost. Od neprijatela je kokol. Nega popol- noga druUva, sprjvi$Ł2. Vu vremeni Pave! apo§-toia so tiidi nepopolne bi'^ pojedine gmane. Pre-^tile k Kcnntuiancom posldniva lista i vidiii bo« dete, kak vnogo filing i nepopoir^cst je bilo v njej. Mislite s! na nerodno figovo drevo, pri Ste-roni je Isstoik vse vSlno, ka je mogao I donok je nfj prineclo'sadfi. Ms ps liki KristuSovi verni slugs nemorerao bldii 2nk?iz!tcrje, nego potrplivi. Te grehien Łlovek se tudi lehko powne i dober iehko postane z Boze tniloiSe I znjegovo? po-mowj:?. Boza vola je, naj dobri i hudi vkup bodejo. (Mat. 13, 30.) Ne tajlm, nego vadlfijern, ka je od greha niti duhovaik nej rnentuvani, (Rimi. 7, 18 i 24; Kor. 4, 4) Na§a krstianska c^rkev na podlagi sv. pisma taji vsako ciove^o svetost. (Ritnl. 3, 10; Rimi. 3,23; Riml. 3, 13; I. Moz. 8, 21; Zolt. 53, 4; 130, 3; 143, 2; I. Jan. 1, 8 i 10; I, Moz. 6, 5; Rimi. 5, 12)Kak koftfirmanduSje smo se ze vCilinigda od Rutkaf~ja tiids eto: ,,NepozRam clc-veka svetcga, ar clovek niti nemre bidti sv6ii<<.N!g-dar ni§Łe nernore od sebe praviti, ka bi ze dosegno do, aii ka bi ze popolen bio. (Fil. 3, 12). Proti Bogi smo vsi duznicke. Nej je to fontoSno, ka ito kelko je duzen, nego ka je duzn!k. (Luk. 7y 40 . . .)• Verostuj, pisdtelj anonymni piseta, ti si tQdi grehSnfk i ne bogii od drugi. Ne obleci se ?u talar sodca i nepozvano ne sedi si vu stolec sddbe. PreŁti veCkrat priliko od farlzeuJa i pu-blikanuiR (Luk. 18 9-14). Ne misli si, ka Łi si znibidti doli slekao kak§e grehe C^nenia, ka si zdaj ze sveti i popolen. Z verov navddno maio pooiznosti tudi vkiiphodi. I te resan vervajoŁi dlovek se nSma nav^ide hvaliti z tern, k% je nej takil, liki drfigi, nego zahv^li Bogi, Łi je Iehko bOgfci ostano od drugi. Zmisli si na grehe tvo-jega vezdaSnjega zivlenja, na tvojo radost vu ,,Nebesa so se odprla!" S tejrai reŁmi je zŁ5ao svoje zasleplene i dtiSevno bl^zne prista§e straiiti 25. januara t. 1. eden rafinirani ,sekta§", gda je tak lepo bilo videti severni sijaj (eszaki feny), ka je pravzaprav navadna sunfria svetlo§Ła prek severnoga teJdja. Nadale njim je razlagao, ka so oni to ze par noŁi priŁakuvali i ka bo konec sveta itd. itd. S tak-iimi i prispodobnimi lazmi f&rbajo svoje prist^ie tej sektaije. To je pa mogoŁe samo tak, ka je z lovom wsv. duhaK, kriŁanjom, troblenjom i or- djivanjoni tak omamijo, ka dusevno blazni gra-tajo i te so vse sposobni Łiniti i vervati. Zatoga volo so njihove glavne ,sluzbe bozc" ponoŁi, gda bi telo ravno daievni poŁinek najbole potrebu-valo. Tudt z r&znimi drugimi trukmi lovijo liid-stvo k sebi, n. pr. ka diihovnicke sv. pisma tak ne vejo razkladati (zidar bole zna!), ka sta samo dva duhovnika proti, ka je puipek njihova pra-vila potrdo itd. Vse je to veŁ kak zidovski truk I Zato evang. vernici, habajte se tej mrez i ostante poleg Vaie zdrave pameti edino pri naioj ce~rkvi, itera Vam pravo evangeliomsko svetlost glasi i nej blazno temnost! .,..n februar 20. DOSEVNI LIST Strdn 31. sodjenjl i raz?Ł5anji d?ug?. Vem od bJiznjega nej li penez, all kak§e blago, nego poStenje, ka je elSe bole drago. jc mogoŁe vz€tl I jeli ne Minis' ti to, gda tute raznaiaS, hfido od bliznji gucii i je razia5a§? Ar pa z obilnosli srca guŁijo vfista (Mat, 12, 34), zato z etaWim t?ojim opatiaSaajeni vopokazeS to, ka kak smetno i nepopolno, kak grehsao more b?dts tvoje srce, tl eti grehi sha"-|ajo znjegs, ne pa lube'zcn., Stera vsako presio-plenje zakriva (Govori 10, 12; I. Pzt. 4, 8; I. Kor, 13; 4 7.) Kristug je eSfrs tarn vdzd'gso ni» kaj preStimanja vrednoga, gde" je vsaki drfigi sa-mo grajati znao. Vu to blodo spadnejo vnogf, ka greh idea-tificlralo z ksk&ov steboy ndvadov. Eden z laz-jov, drflgi z paiivanjem, kradjenjem, srdom, zkak-Sim teiovnim pozelenjem ... I to mislijo, ka 5i tisto grehino navado zadavijo, &H vostrebjjo, te so cni ze Sisti. Etak sc potom lehko zgodi kaj taklega, kak§e khko Itemo vu zitka spisi Devald Frase? ikotskcga rnisionara. Ednok je od toga predgaof ka je ?s^ki 21ovekf es5e te najbogSi tudi grehinlk. wResan je tak? — pltao je v dvoj-nost ip^djeni eden nazoC; bodoSi Srnkavec, trzec meie. BJas sem tak mislo, ka od Sterigamao v ncdeia ne merim niele, ie nemarn greha". K$k§e obreza?anje na$ nevŁini za popolne. Pavel apoJ tol k-Timoteuii pisanom svojena prvoa listi, ite roga je verjetoo sploh na pokonci svojega zitka pisao, veli: wka je Kristui Jezu§ priiao na ete svet greJnike zveOfavat, zstert sem Jas te prvt, (1, 15), Kens stale's* je, tem bole je ponizen. Pokora pri krsi^eniksj do smrti trpi. Vu pokdri vshki den zno?J5 zadobinio Bozo miloiCo. Nig-dar pa nemoreruo praviti, ka smo ze popolni. Zito tudi Dr. Luiher Morton zavrie takle sektaSe (proroke z Zwickauja i druge fanatike), iteri so pra?l!, ka vsŁki, ki je ze ednok vzeo Sv. Dfihd, to je ka se je resan preporodo, net nigdar nemre spadnoti vu greh. (Vidi: Smalkaldenski artgo po KristuSi od-vzeo od ajegs. Mi vsakoga U6mo ?u nebesa poslati, ar |e jexul mto vGpaaje do najbcle po-grozdzenoga tfldi (Luk. 15, 11.) I kelikokolSkrat je zagledno prvo znamenje, kakit6 rrialo tlico pokore, svoje sur^tie fQbdzn! tr^k |e taki razpresfo na iistoga. Tarn je peida te vel^ke grehSnice, tarn hiidoddn&a na krizl . . . Nebesa so puna z re-ienlml greh§nikmi. Bois smileocst edeo hudi zi-tek tudi odpfisti za pocizno pokoro zadnje mi-cute. Ar Bog. 2i je tiidi na$ sodec; ali viie vse-ga je oa§ smlkni 05s. Zato tr6it dati vu srce neb!aŁenim hfidobe I pcgibajdEo pot ti trpeii podp^rati je dulnost Kristu^ovoga slugo i ne skvarjQ?anje ino stra§enje, Najboie vars boli, ka sem «u etora List! objavo pismo fistogs amerlkanskoga duhovaika, itero je vu wHar2ngsz6* zvano:n Casopisi bilo. Ali kakite*Ł vss boli 6na istina, zvete, ka cdne orsaSke c6rk?e pravdobro redjeni i preĄeŁ rsz-Ifrjeni gasopis je prinesao to Ino z t6m deku mtntlr&o, ka ne edebravs va§o io^inko, od Stere vi trdite eti, ka sarao bodonski' I puconskl du- ho^oika sta proti njej. No SI eta vaia trdite? neodgov^rja resn'td, ali Si bi li po ?a$em bilo, vzemte na znanje, ka po vsakdetie'gsjem po?e-dano, 2i bi iteri dfikovnik ^?u stiidenec sko^o, z toga neshaja, ka bodonski i puconski duhovn:ka sta tudi duzniva za njim vu stiidenec skodstl Ci b! se nsjio diihovnik, iteri dnes to pr^v!, ka risalci samo biblijo Sie.o i niksj slaboga ne^ioijo vQtro Łi pridejo adventisti, od te isto more kon-itatirati, pofitri od omurni bibiijo zbrojavcov, pili od nazarenusov, milleniStov, sobotiStov, od Oksfordskoga Łupornoga gibanjs. (k-steromi spo-dobno je tfidi vale) itv., tudi more vadliivati, ka biblijski zitek ieiujejo ziveti. Ali gde bode tŁ njegov evangeltSanski-luthtranski verevsdlQvanj-ski femelj!? februSr 20. DUSEVNi LIST StrŁn 33. Nej, od kakiega povidaoga pihanja sek (aSkoga gibanja vu opojtiost nesp&dnem; batriv-no Łiniii! svedoSbo od istinske evsngell&inske vere raoji ofakov ino svojega srca i nebc-m pri-pravlao z svoje cerk«i na tiihinska pola vopela j6Łe p6ti. Vi pa na takio pot ste ve'ndtr gotovi stopiti ?! VŁrn simi piSete. Isa zs \€ mcgoŁi $to-pŁi se vara vs§ ZveliCitel ze poskrbo i ka te" naednflk kak dosta ffids bode vas ;i?.s'edu>alo, drgoc" pa ni;g6Łe vsi? ! Z etim ste odkriif, kak sSaba je va§a evangeliŁaaska staocvHnost! Ka na trsi naie cerkve ste nej veS rozge, nego samo Iistje . . . Tl prvi okrst§eni 3 jeze"ro se je k gmsLni prikapCHo; vi ste goiovi od nje se cdtrgnoti. To pa vzemie rsa zttanje, ka svetnoj ch!asti sem vas jas nigd&r nej tozaro i ludi vas neboot. Mam jas me5 dfiha, ki je reŁ Boi». Z etov se borim za mojo drago cdrke?, z e^ov proti vaietni ednoms dsfigonii nepravilnomi vieajg i d|an]i; a nlgdar proti Vam J PreveS blodrio misel piieSe od vniŁe-nja evangel!onia. Biblio ni cd vas, niti od nikoga drfigoga odyzeti evaDgel^anskorni ŁSo?ekS niti na parnet nepride. Tera vi&e sem jo ze pred 15 !etml zacno nflcati za vere?avuka knlgo ^u vsej §q]Ł\, Od veS let Hiao tsak'mi novomi hlznomi pari jo z etiini reCmi prekdam: vzenai ino 6ti! Vu zadnjoj numeri etcga listasem naznano, ka veki? kvantutn blblij razlaJsrn, naj tttdi naia n^jsrmalktia hiia, familija nehode brezi nje, I Jlo se |e pcskrbo i za to tei ko trfl-da aidu?so ino oil svoje kvarflo, naj dugoietni rckopls MozeSovi 5 knig i Jozueve fenige se vo zdriika?.., Ze vs^m eiins zel^rn, dablprlvsakojhizi vsaki d6a itell btbliio> popgvali z na§i pesment knig i bogamolili. (JoZ 24, 15.) I to t6, gda so vsi vkiiper; donok pa ^e^era^nja ke"sna vflra je nŁ to r/djmenje prilidna, ar <^ je 23 dfih nej tak ziv I rnoCen, Ceden Łlovek vgojdno ttgbiblijo, pred Idenjem pros! na pot taoaC. (Mrk. 1,35) Vi pst tavno na opak vu kesni ve^er, j se vkQpsp!a>iate, ".u §teri sveii minutaj bi vsaka dobra mati doaa z 8vojov decov mogia moliti, nej pa cd nji odtti. I na tej kesno veŁer drzanl biblijsxi vOraj pri silna farizeuika pcvrn^nja re'dite. HiStorija krst-isnstva svedcii, ka dak§a gibanja so nigdar ne prsnesla isiinskoga blagoslova, nego raz^esnenja med ludsivorn. Razv^zani scop smo na Bozem gumli. Cer-kev naia bojuje svoj tezki boj. VsikS verea evan geli^dnec etak mi odgovoriti na vaie gibanje: c&rkev moja odpre pred meoom biblio, visiko zd'gava pred roenora kriz (KristuSovo odkflple-oje), na pokoro pozdva, miioiCo gfasi, na hizao pobozcost budi, vu Bio hiio zove, na slfizbo poile. Vu krili moje dahovne materd vse mam. Samo je potrebno Z8g!ednoti i nOcati, zato ae-nihdrn \i za nikcj moje spravii^e. Vem Boia sv. re5 veil: bejdi vcren notrS do smrti i darn tl iitka kcrono . . . O?o» prideio hitro, zdtii, ka mas', naj ti wUe nevzeme koroao tvojo. (Ozn. 2; 10 i 3,11.) Z verebratinskov liibe'znostjo?: LUTHAR ADAM, duhovnik. ftezloini mdli gldsi. Radosti g!as. »K Gospodni sem kri^ao vu siiskavanji mojera \ poslfihno me je. Oos-podne, osiobodi duio mojo od lazlivi vust i od jalnoga jezika,* (2olt. 120, 1—2). Ang!e§ko ZvoneSnjeTUv^riStvo za Bib-\l\o veliko delo oprdvla v Spiniji. Za Casa me§-Csnike bojne vefc, kak 200 000 Bibl^j je razSirilo med ipanjolci. Z Abeslnije so j€ pa taljani v6-zapovedali I v Italjji se je Hidi ob5m65ala njho-va s fizba, Ax talijanska vlada proteJtantno dii-ievno delo — dak rszSirjayanje biblije tudi — nszaj riva, te:n vi&e zabriai za polititrA i vadlti-vanjskl sarrcJadajoci zrokov volo. (E?g. 2itek.) Puconci, Preminofe leto se je nsrodllo v naSoj far! 36 deCko? I 24 deklic, vsevkfip 60 de~ ce; z etc 2 nezak. deteti. Mrlo je 82 os6b, med tern! 40 moiitoga spola I 42 iensko?a spdla. (Zvon te so rarli v Sobockotn iplfali 2 firnivi osebi i vu Fracciji 4 i 5 mrtvorojeni je bilo, tak praszaprav 93 rurtvecov je mela fara). Rojencov, dotiCno v6premin65i pride na posebne firne ves-nice: Andrejci 3 5, BokraŁi 12, Brezovcl 4-5, Dolina 0 1, Gor ca 5 5, Krnci 0 1, Lemerje 3-5, MarkJiavci 2 1, McSCanci 8-8, Pefiarovci 4-4, Poiana 5 6, Predanovci 1 4 Puconci 6-9, Pu-za-ci 7 6, Sebeborci 7 12, ^alamecc! 1 4, Vane-ta 3 4. Zd-il6 se je 29 5isti tvang. pa>ov, nada-!e 2 para takii, ka je moz r. kat. vere i 2 para takis, ka je zena r. kat. vere. - Pri konf rmaciji je bi!o 31 deSkov i 36 deklin. — Gospodnovov sv. veferjav je zivelo 688 rcoSkoga spola i 995 zenskoga spola oseb. — Vu naio cerkev je pre-stopo Vogrin^iC Lajo§, roj. 1908 ga v Lemerji; z naie cerkvi je prestopila vu dm. kat. cerkev Hcr?ath Iionka, roj. 1921-ga v §alamenci. Nadale BaCie Ana sluzHoja v Soboti, roj. 1891. v Suhi Stran 34. DUSEVNI LIST februar 20. Vrhi i Banfi Ilona v Apatkoj diaspori, roj. 1891, v Puzavci. ,Ne temere" ienitev so sklenUi: Ger-gorec Terezia, roj. v Krnci; Podlesek Jozif, roj, ? Pedarovd i Gaiparun Jozef, roj. v RakiŁani — Dobrovolni daritelov po z)Łtoj knigi s«no meli 342, iteri so navkiip daruvali 7 909 5 D. gotovi penez; 108 sveS na alter, 192 sveft v bllUfre I 6 teglinov zivi korin na alta>. — Puconska ope karna je daruvala 2000 fa', zidnoga cigla vu vrednosti 600 Din. — DQJevni list «ia vu fari 400 napreplaCnskov; EvangellEanskf Kalendnri si je spravilo vile 500 fa>ni drfiz'n. Turobni glasi. ZŁdnji mesec so se z Pu conske fare odselili vu veCnost: vd. Ssvei Judit, roj. Sedonja na VaneCi, stara 87 let; Fisar jA noi na Gorici, star 70 let; vd. Marie Judit, roj. KQhar v Puconci, stara 79 let i eden otrok v MoSCanci. — Naj raajo slgdtek grobski sen i blazeno goristanenje! DominjSovci. V DomanjSovskoj fari se je 1937. leta narodilo 8 defckov i 8 deklfc, vsega 16 dece. Mrlo je 6 rnoikov \ 6 zensdr, vsega 12 oseb. Hizni zakon je skienilo 13 Cisti evang 14 rneJani, vjega 17 pŁrov; pri melani paraj v 3 slufdji bodo vsa deca eysng, vere. Pri ko^firn:^ ciji je bilo 12 deakov i 10 deklic, vsega 22 de c^. V naio cercev je stopilo 1 moiki i 4 zenske, vsega 5 oseb. Z naie cerkvi niice ne vostopo. Z Kristulovov sv^tov vef ^rjo? je iiselo 855 oseb i 7 beteinikov. — Na c^rkev so aldGvali naii gmajnarje dobrovolni darov 2184 Din i tudl s?eŁe na oltdr I v posveCnjeke. Renovirano je bilo kan torsko stanovanje. Pozlatiti srno ddli posodo za Kristu§ovo svdto vecerjo, itero je ko^talo 500 Din i to tiidi z dobrovolni d^rov. Konfirmanduije so pa aldtivali eden lepi vrŁ za vino k Ktistuio-voj sv6toj veCerji. — Na bozifrie svetke, na no-vo leto i na tri kralov si etek smo vogrsko boio sltiJbo po novom liturgiCnom red! drzali. — Pri-poro^livo bi bilo, naj naie prekmurske gmajne v kr^tkom vr§meni svoje bo2e sltizbe po ndvom lilurgiinom redi zaSnejo drzati. Evangeli5anska cerkev v Stevilkaj. Evan geliSanski kriCanov je na celom sveti 84,000 000 ov. N&jmoCneia prote§tantska cerkev (protestan-tov je vsevkiip 218 mil.) je evangel!Łanska cerkev. V Europi ziv^ 61,000.000-ov; v«SeĄernoj Ameriki 20500 000; v Juznoj Arneriki 1,300 000; v AfJji 435 000; v Afriki 365 000 evang, kr^a-nov. EvangeliŁanski gmajn jestc po celcm sveti 75.000. Eyjing. ,c6rkev ma 100000 Jol, 50.000 dQhovnikov i 30.000 diakonis. Pozavanje ! ,,Pfekmursko evang. mlsdm-sko driiStvo v Puconci" bode melosvoje 8 letno spravsiŁe v nedelo dne 13. mkrea pred»ooMee?i ob 8 vfiri, v dwianl osnovne Sole v PQcond (pri ce'rkvi). Dnd^ni r6&: 1. Odprije spraviiCa. 2. PoroŁi!o predsednika. 3. PoroiJlo tsjnils. 4. PoroCiSo peneznEka, 5, Pcrocilo nadzorstva, 6 Progra- deia v lets 1938, 1. Vofftev novega vod~ stva. 8. DoloCIJev JlanarJne. 9. Predlogi. 10. Siu Cajnosti. Pczavamo vso na^o c^ang. mlsdmo, da tal vzeme na torn spra?iJSi Predsedstvo. GJbanje prebivalstva v Gor. S!»vectsoj fari. V 1937, lets se je narodilo vsevkttp 33 de-c6, cd te itioikoga spola 19, zenskoga spola 14. Zakonski je bilo 28, nez&kouski 5; rcrtvorojens 2. Mrlo je vsevkiip 39 oseb, od te moSkogaspo< la 23, zeoskega spoia 16 — Narodilo, dotiCno mrlo je v posebni farnl vesnicaj: Gor. SlsveCi 6 8; Dol Slaved 0-10; Sotfna 3-7; Nuskcva 9 2; Kuzma 6 4; Serdica 2 1; Gor. Leadava 3-3; Sv. Jurj 21; RogaSe^cI I 0; Ve5eslavci 1 2; Per-toga 0 1. ™ Zdalo se je 9 {.»4rov, od te s^Isti e.\ parov 8, meSani 1 par, aii ete je tudi reverzal I dao na n^§ stran. -•¦ Pri ko&f/rraaciji je bilo vsevkQp 41 otrok, od te 22 deakov i 19 dekic. — Prestdpila je v naio cerkev 1 zenska osebaf od nas je prestopila v r. kat. cerkev 1 zenska osebg. Zv^5«?ek na§e mlcdine v Puconci. Nsie c?. raladirsko drfiitvo j« napravilo v nedelo 9. jan. pri Kuhar LudviKi svoj pm prijateljski z\q Sarek. Po vkfipnom porevin]^ ;Trdi grid11 him-ne je predsednik diult?a Filsar Karol cdpro zve«"arek z krdtkim govorom, ? iterom je pravo, ka smo prisli ^kQper, naj se m?idi Itidje naie fare spoznamo i zblizamo. 2eio nam je, naj se v doraaCem prlj&teljskom pogovarjanji dobro poCutiiEo. Za tem je Franko Una solo pop6?ala pesem ,.Bratje zavezka", Franko Ssrolta pa je dekiamalivala ,.Ladja vu viheri", cboje preveS povldno. Kak gost sens gledao mladino naie fare. Vido sera, ka je mladirn Ifidem potreboo rszvsdriio, uajbole pa takie, Stero ne moti nj^-noga verskoga ogviiSanja, tsego je eJSe napre-poiD^ga. NaJa mladina ga je vredna: liidna, ve» sela do svoje meje, pri vseni torn pa evangeli-Canska s celim sreom. M)M bratje i sestre zavezka, gfe'dajte, naj nasa ladja trdo stojl vu vi-fa^rl, kak trdoga grada pedna! (P. J.) Austrija. V g]Łvnom variii nem$ke Avstrje v Be5i (Wien) je v preminoCem leti 3363 oseb vstopilo iz katoli^anske cerkvi v evsng. cer!re^. februar 20. DOSEVNI LIST Strdn 35. Selanski evangeHŁancii, ks namSaijo v vremeni reform&dje v Sea isio|eŁo cerke? zdaj na Bethlehem zvanem bregi naz&j goripostavit*, so se s prcSnjov obrirli do svoji v Ameriki is v62I verebrstov, t>aj s svojimi dobro?olnimi dad tiid* oni pomorejo, da se v njihovo] staroj do movini pcsidvi pa ednia n6vs evangelicanska ce"r-kcv vernikorn na radost ? Bogi na diko. ProSnje so pos'ane Dr Stfegler dfihavnik! ? South Bet hlehemi. Svoje verebrate pa Selanci tiidi po etoj pott prosijo, naj njim priskoC fo ni* pdfrioc' v etoni zviienom deli. Mrtelnost. D. Payr Sandor ev&ng. diihov-nik, profesor evsng. tecioSke f^kuliete, oajzaa-menitgs'! cerkveni zgcdovinsr, pisatel. cerkvene zgodovine: cerkvcni pesmi, je januara 30-ga v 77 lei stares!! v Soproni niro. Njegov htek |e vekive^na sluzba i delo bllo. Celo svoje iwlenjt je evangeliCanskoj c^fkvi posveto i darQ?ao. MIdjia duhovnfiks geoe?icija je pokojnoga me\a za svojega profesora cerkvene zgodo?ice na ^aprons^oi !eolog:{i i zdto svojega posluvanja i zahvdinosti venec polozi na grob D Payf Sandora, Dad na DijaSfd dom : Beoko Jwztf nar posi., Sinjorije inspelicr 2 000 D.-n. Ruzs Ferenc k^rjtor za veaec Z3 pok, Kirbisch Franc® 50 Din, Talanyi Franc gostilnii^ar z Gor. Radgone 60 parov klc??ds, Oba! §te?an Nemiaici 20 D, Mi-hoHC L^joS Sf. Martin 10 Dm, Krizevska ves je dariivak 9 m. krumpifov i Sslo 5 pa p6 m, -Dobrotivnost vu tebi ma plaŁilo. Dars k nesprhllvomi vend v spom'm na Lutharoio F!kza> Ssrclto zs Dijaikoga Doma Stipendij: Kardoi Sttfanova Sebeborci 6 D, Ficko Frxnc PuconcI 10 d, Cipott Frstic HodoS 20 d, Janza Kalman Pci;:-na 10 d, Car Stefan Sab. menci 10 d, Slavic Stefan Gorica 10 d*a. — Naj-srŁn&Sa hvila za te korine pcitfivanja. Mlad5nski tjeden v puconskoj furl. Kak Sfflo ze Ą prve§i numeraj naiega lista p!sali} je naSa fdrna mladina priredsJa svoj I. icladinski tjeden 5 to od 21. dc? 28. ¦novensbn*. Poieg 16-?,oga Ssvetnoga redoveka v cedetc 21. nov. vu naSoj cerkvs, so bill ired tj6dnom liib^zni dari pob^rani pri naSc-j ev&ng. mladin?. NaSa EBladina piiconsks, gori^ke, brezovske, lemevske, puŁe?ske, salamenske, pe?arcvske, vancŁke, rsosdanske i sebeborske ir^si je pray lepi dar 825 Din Eldfl-vala. Pri toj akciji je nej ?zŁlo tao nsile fare 7 vesnic, v Iteri se ne nade al? nlUt, ki bi z ra-dcstjov si vzeo za cluznost biti kotrfga toga dru lt?a, all pA so hill tak rnla.rii, ka so pobdranje ne Mel; na sebe vzeH. Vupamo se, da v leto§-njem Ml tiidi v tej vesnicaj nasidne zbQdjenj^. T«. iumo je predsedstvo naSega evang. mladin-skoga drultva v Puconci ob priliki svoje zadnje seje etak gor r^zdelilo: Dol. Lendavskoj fari se da 200 Din. Nz&im nepozablenim bratoni v ApaCi na cerkev 200 Din, Gusts v Adolf a druStvi 100 Din, NsprejplaCJto za 1. leto za 5 ekseroplarov naii verski noyin wDu§evni List", Steri se bo-dejo rsizdelili rned na§e najsiromaike§e, ali ovak verne evang. brate i ^titele, iteri so ne zmoJni sarai pJaSati i naroSiti si MDiiSeĄni List". 225 Din ostane kak rezervs, z $tere iume se bode kiipiio par pesmeni knig za cŁrkev, z ostanka se pa bodo edse I drfige podpore daruvale. Z eto-ga inesta vadlfijeruo naloj evsng. mladini srtno topJo z.^hvdlncst za prine^ene liibezni dare. *Trdi gtad je na$ Bog!'5 S&movofni dkri na goridrzanje Du§evnoga Llst»: Brgles Mikio^cva Sslamerici 5 d, KardoS L3jcJ Sebeborci 4 d, Vttiit Mikloi Zagreb 5 d, Grab Franc Gorica 10 d. Gguth Franc Puconci 5 d, MoCnik Jozef M. Sobota 110 d, Boldizar Msria i Teiezia Salamenci (Fraacija) 10—10 d, Kctar Ertio VuCjagoralla (Francija) 4 d, Morec Rudolf MarkiSavci 3 ds GaipariC Jozef VuCago-mila 10 d; Ktthar Vilma Puconc! (Zagreb) 20 d, Domjan Stefan Brezovci 5 d, Stubel Benko Ma-rija KupSinc; 10, Off:rt, na Gornji Slaved 18.75 din. Rad< bi nadilja-'al:! Srdina hvala. Poitffl KoloSa Etelka, Nemlija. Hvala za lQbeznlve pczdravc. Veseli me, ka si raed sami-rai evangeli^dnii poleg Gospodnove hize, vu Stero rada pohodjdvai vsiko nedelo. G. Bog Te Cuvaj ino blagosiavkj i nezameri, ka sem celo pis mo nej ob)a?o zsvo^o zmenkanja prestoral — Flisdr Irena, Francija. PreveC sem rad, ka si me veC-krat obisksla s pismom. To je tefko, Si Clovek skoz veS let aemrc pridti vu svojo cerkev. Zato tern vek§e otavlanje najde§ vu etom listi viaki mesec. Zahvalitn tvojo molbo k Bogi i pripoz-nanje za vnoge trude, iitxt mam z etim listom. Nezraiaeri tQdi Tis ka sera celo pismo nej objŁ-vo z3 zgoraj pisancga zroka volo. Radfijem se, ka »¦ 61 B6g Me — se naskori zavidiva. Ofdlnaciji dfihovnikov. D Dr. Popp Filip piiipek so t. m. 6 ga v Zagrebi 5 imladi Timo-teusoy posvgtili na duhovni§ko sluzbo. Med le-pov osvetnostjov na podlagi Ap. Dj. 18, 9-10 so meli g. piiipek sv. govor. Opoldne so pa pri svojem stoli pogostili te mlade duhoynike, iteri sluzba bojdi blagoslovlena 1 StrŁn 36. DOSEVNI LIST februdr 20. Vu Rusili pregdnjanje vadiihanja ss na-daljava. Karafcteristitfno je na bolievfzem, ka vadlflvanjskoga floveka pred oSIvesnostjov nej za volo vere vu KristuJi z'idriijo doli, nego pod nszlukncstjGv wpr6ti drza?ni" i .doroevsne oria vec" hujskanja Etakfe tozbe je pa njim Ivhko naredj4vati. Kelifco ludi iiv6 na zemli ? Poeg pariz koga statistlCnoga urada je na zemli zhecega ŁloveŁanstva raCun v6itii od dvŁ tniiiarda. Naj-veŁ prebivalcov mi Angielka svetovna oblait, vile 500 miliono?* Za njo? Ks'na pride z 437 rail, prebiv&ci. T(6tja je Rusija z 171, Strta amerikanske Zdrfizene drzgle z 144 mil. Francija ma z kolonifsrai navkiip 112 rniP. prebw&lcov, Japan okroglo 100 mi). NemCija 68 mil., Italija pa 50 mil. Znamenite oblStnice vu februar tnesecl. 1850. fcbr. 1-ga se je narodo BethSen Gabor. — 1687. febr. 1 ga je zsŁno detail krvni sod Ca« raffe. — 1872. febr. 2 ga je mro Lohe Vjlmo$ velki nerniki missionar (roj. 1808 fsbr. 21). — 1809. febr. 3 ga se je rodio Mendelssohn hdre ita komponist niuzike. — 1915. febr. 4 ga je bilo mazursko veliko zlmsko bitje. — 1705 febr. 5 ga je mro Speaer Filip, ofia pietizma. — 1729 febr. 10 ga je bilo prvo krstienje na G oslandi. — 1676 febr. 11-ga je odslobodo galcrobe Ruy ter Mihalj admiral. — 1834. febr. 12 ga je mro Schleiermscher FrfgyeS h^relen neoiski cerkven? m6i. — 1546. fcbr. 14 ga je drzao Luther svojo zadnjo predgo. — 1497. febr. 16 ga se je naro do Melanchton Filip. — 1827. febr. 17-ga je mro Pestalozzi, h^re!en ped^gog. — 1473 febr, 19 ga se nar6do Kopernikui, hereien zvezd zbrodla vec. — 1546. febr. 18 ga je raro Dr. Luther Marion. — 1605, febr. 21 ga so zŁbiali Bocskay Stcfana za erdeJjskoga poglavara. 1732 febr. 22-ga se je nar6do Washington, velki bojevnik za slobodiCino Amerike. •— 1719 febr. 23 ga je mr6 Ziegenbolg Bertalan prvi evang, missionar v Indiji. 1531. febr. 27-ga so zve'zali schmaika! defiski zavezek. Rim. kat. Statistika Severn! drfav. P6 leg rim. kat. cŁrk?e uradne itatistike v Izlamii 8 popev i 38 ntin jeste vu ednoj goiani, Stere dflJ rafun je 400-500. V Norvegiji je 34 pope"? i 123 nun k 2750 vernikom. V S^diji je 23 popev i 123 nun k 4320 vernikom. Na Finskom je 8 popev i 12 nOn k 2000 vernikom. Sodnlk i B-blija. Vu Juznoj Amertki so prejal? ednoga Siritela B^blijs*, ar je brez dovo-lenjri odavaj B'blio. Ali sodnik ga je na *!o-bodiCino pusto. Na to |e oda?ec B-blije vOvzeo z svoje tiSke to najlepSo Biblijo, naj z zahval nosti obdaifije znjd^ toga dobrotivnoga irea sodn^ka. Atf sodnik je etak erkao; MZ*hiaHm, nevsemem. Jas roam donia" Blblijo; vsdkdea jo z blagoslov<;rn Stem. Odt^c znam, ka eta sve'ta kn!ga ss batrivno lehko siri." Ka novoga? Lepo bo2iCnc darilo so dobili ns$ prevzv. g pu§pek za naio evange!56ari$ko cerkev kak podporo od danskoga evang. komi-teja v zuamenji verebratske lubezni. To d^rilo, §tero znaSa 600 danski koron (okoli 6000 D.n), so dansk! verebratje poslali na pos^edovanje g. prcf. Dr. Th. Alfred Jorgensena. Danci se najmre H3§ega prevz. g. pQipeka dobro sponainjsjo iz preda/aoja, iteroga so drzall tarn ns jubiSeji 400 letnice rdormacije. - DiuStvo duhovnikov v §>e-dji je poslalo potom g. Dr. Lars Wolimera 300 Svedski koron (okoil 3500 Din) kak pom65 si-rotnaikoj gmaci Petrovgrad— L- zaifdd. -— Na$ prevzv. g. pflSpek so edno prssr&io pozdrgvao pls«!O poslali gniani Svakcptcund (Juina Afrika) za 25 letn^co obstoja. - Na^a irgovska ladja Srd se je potopila blfizi Antwerpena pred boziŁom; kapitan i rsdiotelegrafist sta bila pjjaniva. Stirje so se z?.Ie]ali, vse druge je pa rtSiia edna nera-ika ladja. -- V Francij? je buknola napol rdeŁa ilada — Pokopali so Ludendoif generaliSa v NemCiji, ki je po bojoi vOstdpo z cerkvi bej je zaSno prdti njej. Kak zalosten je mogao bits zdaj njegov spr^vod, ar na etom ni pevski khoru$» niti Jgrekhoru* je ne mogao nszvestga'vaU to: Kr.siui %\ si mi zitek, smrt mi je dobi^ek J nISc'e je ne mogao glasiti pri njegovoj Skrinjl to, ka Kristu^ ga je odsupo, znjegovov drdgov krvjov. — Dr. Stojadinovic je bio na politiCnom obiski v Berlini, gde se je mudo tudi poljski zuaanji minister Beck. -— Dva milijona Turkov se vo-seli iz Bolgarije v Tur^ijo. — Am«rika pa ^kitfta*: Japoncoro so odali za 250 000 d-Jarcv, Kit fjcom pa za 452 000 do'drov bojnskcga bJaga. — Griki prestolonaslednik se je ozeno z vnfikicov nem-Ikoga casssa VilmoSa II Na gostuvanjl so bili fiidl n»i kra!j. namestnik Njeg. Vis. knez Pavle i kneginja Olga. ¦— V Romanlji je krao vzeo v roke celo vodstvo politike; za predsedaika vlade je imeoii'vani romanski pravoslavni patrijark Miron. Stampano v wPREKMURSKl T1SKARN1" odgovoren HAHN IZIDOR v Murski Soboti.