PREDLOG PREDLAGATELJA Komisija za pripravo sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik je na 4. seji dne 29. 1. 1990 določila osnutek odloka o volitvah funkcionarjev skupš- čine in izvršnega sveta in sklenila, da ga posreduje delegatom skupščine v obravnavo in sprejem. KOMISIJA ZA PRIPRAVO SPREMEMB IN DOPOLNITEV STATUTA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK OSNTJTEK Na podlagi 18. člena ustavnega zakona za izvedbo ustavnih amandmajev IX do LXXXIX k ustavi SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 32/89), je skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik na seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitič-nega zbora, dne..........sprejela ODLOK o volitvah funkcionarjev skupščine in izvršnega sveta ter o imenovanju sekretarja skupščine in sekretarjev zborov skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik I. SPLOŠNE DOLOČBE • I.člen Ta odlok določa način volitev predsednika in podpredsednika skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik (v nadaljnjem besedilu: skupščina), predsednikov in podpredsednikov zborov skupščine in predsednika, podpredsednikov ter članov izvršnega sveta skupščine. 2. člen Predsednik in podpredsednik skupščine, predsedniki in pod-predsedniki zborovskupščine in predsednik, podpredsedniki ter / člani izvršnega sveta se volijo za štiri leta in so lahko izvoljeni za isto funkcijo največ dvakrat zaporedoma. Pri uporabi določbe o omejitvi ponovne izvolitve se ne šteje čas opravljanja funkcije funkcionarja v mandatnih dobah pred uvelja-vitvijo amandmajev k ustavi SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 32/ 89). 3. člen če funkcionarju, katerega izvolitev ureja ta odlok, preneha mandat pred potekom mandatne dobe, se opravijo nadomestne volitve. Mandatna doba na nadomestnih volitvah izvoljenega funkcionarja traja do preteka mandatne dobe funkcionarja, namesto katerega je bil izvoljen. če je mandatna doba na nadomestnih volitvah izvoljenega funkcionarja krajša od dveh let, se ta doba ne upošteva pri uporabi določbe 2. člena odloka, o omejitvi ponovne izvolitve. II. PREDLAGANJE IN DOLOČANJE KANDIDATOV ZA PREDSEDNIKA IN PODPREDSEDNIKA SKUPŠČINE TER PREDSEDNIKE IN PODPREDSEDNIKE ZBOROV SKUPŠČINE 4. člen Kandidate za predsednika in podpredsednika skupščine lahko predlaga izmed delegatov skupščine, najmanj 15 delegatov skupščine. 5. člen Kandidate za predsednika in podpredsednika zbora združe-nega dela lahko predlaga izmed delegatov zbora, najmanj 5 dele-gatov tega zbora. Kandidate za predsednika in podpredsednika zbora krajevnih skupnosti lahko predlaga izmed delegatov zbora, najmanj 7 dele-gatov tega zbora. Kandidate za predsednika in podpredsednika družbenopolitič-nega zbora lahko predlaga izmed delegatov zbora, najmanj 5 delegatov tega zbora. 6. člen Predlagatelj kandidature lahko predlaga za isto funkcijo samo enega kandidata. Kandidature za predsednika in podpredsednika skupščine, predsednike in podpredsednike zborov se vložijo pisno. Predlog kandidature mora vsebovati navedbo funkcije, za katero se kandidatura predlaga, ime in priimek, datum rojstva, poklic, zaposlitev in naslov stalnega prebivališča kandidata, ter ime in priimek in naslov stalnega prebivališča predlagatelja s podpisi delegatov iz 4. in 5. člena tega odloka. Predlogu mora biti priloženo pisno soglasje kandidata. 7. člen Predlogi kandidatur se pošljejo občinski volilni komisiji (v nadaljnjem besedilu: komisija) v roku 10 dni od razglasitve izidov volitev v zbore skupščine. Nepopolne predloge kandidatur vrne predsednik komisije predlagatelju najkasneje naslednji dan po prejemu, v dopolnitev. V kolikor komisija v treh dneh ne prejme dopolnjenega predloga, predlog kandidature zavrže. 8. člen Vse predloge kandidatur, ki izpolnjujejo s tem odlokom dolo-čene pogoje, komisija predloži skupščini oziroma zborom v izvo-litev. Predlogom se priložijo podatki o kandidatih. III. VOLITVE PREDSEDNIKA IN PODPREDSEDNIKA SKUPŠČINE TER PREDSEDNIKOV IN PODPREDSEDNIKOV ZBOROV 9. člen Predsednik in podpredsednik skupščine se volita na skupni seji zborov skupščine. Predsedniki in podpredsedniki zborov se volijo v ustreznem zboru.Volitve so tajne. Voli se z glasovnicami. 10. člen Za predsednika in podpredsednika skupščine sta izvoljena kandidata, ki sta dobila večino glasov navzočih delegatov. če noben kandidat ni dobil predpisane večine glasov, se glaso-vanje ponovi med kandidatoma, ki sta prejela največje število glasov. če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, se glasovanje med kandidati ponovi. če pri ponovnem glasovanju noben kandidat ne dobi predpi-sane večine, se ponovi kandidacijski postopek. 11. člen Za predsednika in podpredsednika zbora je izvoljen kandidat, ki je dobil večino glasov navzočih delegatov zbora. Določbe drugega, tretjega in četrtega odstavka 10. člena se uporabljajo tudi pri izvolitvi predsednikov in podpredsednikov zborov. IV. PREDLAGANJE IN DOLOČANJE KANDIDATOV ZA PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKE IN ČLANE IZVRŠNEGA SVETA 12. člen Izvršni svet skupščine sestavljajo predsednik, podpredsedniki in člani izvršnega sveta. 13. člen Kandidate za predsednika izvršnega sveta lahko predlaga naj-manj 15 delegatov skupščine. 17 14. člen Predlagatelj kandidature lahko predlaga samo enega kandi-data za predsednika izvršnega sveta.Kandidature se pisno. Predlog kandidature mora vsebovati navedbo funkcije, za katero se predlaga kandidat, ime in priimek, datum rojstva, poklic, zaposlitev in naslov stalnega prebivališča kandidata, ter ime in priimek, naslov stalnega prebivališča predlagatelja, s pod-pisi delegatov \z 13. člena tega odloka. Predlogu mora biti prilo-ženo pisno soglasje kandidata. 15. člen Predlogi kandidatur se pošljejo občinski volilni komisiji v roku 10 dni od razglasitve izidov volitev v zbore skupščine. Nepopolne predloge kandidatur vrne predsednik komisije predlagatelju najkasneje naslednji dan po prejemu v dopolnitev. V kolikor komisija v treh dneh ne prejme dopolnjenega predloga, predlog kandidature zavrže. 16. člen Predloge kandidatur, ki izpolnjujejo s tem odlokom določene pogoje, komisija s podatki o kandidatih, predloži skupščini, ki s tajnim glasovanjem določi kandidata za predsednika izvršnega sveta. Za kandidata (mandatarja) za predsednika izvršnega sveta je določen kandidat, ki je dobil največje število glasov navzočih delegatov na skupni seji. če sta dva kandidata dobila enako število glasov, se glasovanje med njima ponovi. 17. člen Kandidat za predsednika izvršnega sveta skupščini predloži listo kandidatov za podpredsednike in člane izvršnega sveta, z osnovnimi podatki in navedbo področja, za katero se predlaga izvolitev kandidata. V. VOLITVE PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKOV IN ČLANOV IZVRŠNEGA SVETA 18. člen Predsednika izvršnega sveta voli skupščina na skupni seji zborov. Podpredsednike in člane izvršnega sveta voli skupščina na skupni seji na predlog kandidata za predsednika izvršnega sveta ter na podlagi mnenja predsednika skupščine. Lista kandidatov za podpredsednike in člane izvršnega sveta obsega toliko kandidatov, kolikor se jih voli. Volitve so tajne. Voli se z glasovnicami. 19. člen Za predsednika izvršnega sveta je izvoljen kandidat za pred-sednika, ki je dobil večino glasov navzočih delegatov. Za podpredsednike izvršnega sveta so izvoljeni kandidati, ki so dobili večino glasov navzočih delegatov. Za člane izvršnega sveta so izvoljeni kandidati, ki so dobili večino glasov navzočih delegatov. Po izvolitvi izvršnega sveta, skupščina na predlog predsednika izvršnega sveta imenuje predstojnike upravnih organov. 20. člen če kandidat za predsednika izvršnega sveta ni izvoljen, se ponovi kandidacijski postopek. če posamezni podpredsedniki ali člani izvršnega sveta niso izvoljeni, predsednik izvršnega sveta predloži na naslednji seji skupščine nove kandidate ali odstopi. VI. IMENOVANJE SEKRETARJA SKUPŠČINE IN SEKRETARJEV ZBOROV 21. člen Sekretarja skupščine imenuje skupščina na skupni seji, na predlog predsednika skupščine. Sekretarje zborov imeouje pristojni zbor, na predlog predsed-nika skupščine. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 22. člen Določbe tega odloka se smiselno uporabljajo tudi v postopku razrešitve funkcionarjev, 23. člen Ta odlok se objavi v uradnem listu in prične veljati naslednji dan po objavi. Z dnem, ko začne veljati ta odlok, se prenehajo uporabljati določbe statuta občine Ljubljana Vič - Rudnik o volitvah funkci-onarjev skupščine in izvršnega sveta skupščine občine. številka: ¦¦.¦•'>•¦•¦¦¦ . •¦¦¦ ¦'¦•-.' Oatum: PREDSEDNIK SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK Peter Vrhunc, dipl. soc. OBRAZLOZITEV Pravna podlaga za sprejem odloka je 18. člen ustavnega zakona za izvedbo amandmajev k ustavi SR Slovenije, ki določa, da se vprašanja v zvezi z voli-tvami, začasno do uskladitve statutov z ustavnimi amandmaji, uredijo z odloki. Razlogi za sprejem odloka že sprejeti amandmaji k ustavi SR Slovenije so uveljavili nepo-sredne, demokratične volitve in druga določila, ki zahtevajo spre-membe v postopku volitev nosilcev funkcij v državnih organih. Predlagane rešitve • - ¦ Osnutek odloka določa način volitev predsednika in podpred-sednika skupščine, predsednikov in podpredsednikov zborov ter predsednika, podpredsednikov in članov izvršnega sveta skupš-čine občine. Vsi omenjeni funkcionarji se volijo na podlagi liste, na kateri je število kandidatov večje kot se jih voli (odprta lista,) z izjemo predsednika, podpredsednikov in članov izvršnega sveta, ki so kot izjema določeni tudi v 36. amandmaju k ustavi SR Slovenije in za katere se delegatom skupščine predloži zaprta lista (čl. 18). Dosedanja vloga SZDL glede določanja kandidata za predsednika izvršnega sveta (mandatarja) se prenaša v skupš-čino. Mandatarja za predsednika izvršnega sveta bodo določili delegati skupščine s tajnim glasovanjem (čl. 16). Predlaganje kandidatov za funkcije je določeno v 4., 5. in 13. členu. Predlogi kandidatur se pošljejo občinski volilni komisiji, ki bo ugotavljala popolnost vloženih kandidatur, sestavila liste kandi-datov ter jih predložila skupščini (čl. 7 in 15). Z odlokom so določene tajne volitve, za izvolitev se zahteva večina prisotnih delegatov na skupni seji vseh zborov, na kateri je prisotna večina delegatov vsakega zbora, oziroma večine prisotnih delegatov na seji zbora, na katerih je prisotna večina vseh delegatov zbora. Osnutek ureja način volitev v primeru, ko dobita dva kandidata enako število glasov ali v primeru, če noben kandidat ne dobi zahtevane večine (čl. 10). Ustava SR Slovenije, niti volilna in druga zakonodaja ne ureja-jajo podrobnosti v zvezi z volitvami predsednika občinske skupš-čine. Upoštevati pa je potrebno določbo 1. odstavka 191. člena ustave SR Slovenije, ki glasi: »Občinska skupščina izvoli predsednika izmed delegatov v zborih skupščine« Iz navedenega izhaja, da za izvolitev predsednika skupščine ni možen drug način izvolitve (referendum, neposredne volitve in podobno).