UVOD Mitja Sardoč, Tina Vršnik Perše Pedagoški inštitut, Ljubljana Na področju izobraževanja oseb s posebnimi potrebami so v zadnjih dveh desetletjih potekale pomembne zakonodajne, kurikularne, organizacij- ske, vsebinske in didaktične spremembe, katerih osnovni cilj je bil pred- vsem zmanjševanje diskriminacije in socialne izključenosti posameznikov s posebnimi potrebami iz družbe in njenih izobraževalnih inštitucij. Kljub temu pa tako med strokovnjaki kakor tudi znotraj širše strokovne javnosti ni najti konsenza o pomenu pojma inkluzivno izobraževanje ter o najpo- membnejših učinkih vključevanja oseb s posebnimi potrebami v redne oblike vzgoje in izobraževanja. Prav tako ostaja med strokovnjaki na tem področju precejšen razkorak o temeljnih načelih inkluzivnega izobraže- vanja, o najustreznejših organizacijskih oblikah dela, o prilagajanju učnih programov in vsebin znotraj šolskega kurikula ter o vrsti drugih praktič- nih vprašanj, ki so povezana z ustvarjanjem pogojev za inkluzijo. V Sloveniji se je vse več pozornosti področju inkluzivnega izobraže- vanja posvečalo od sredine 90-ih let prejšnjega stoletja naprej, sočasno s spreminjanjem zakonodaje na področju vzgoje in izobraževanja. Kljub začetnem navdušenju nad iskanjem novih organizacijskih, kurikularnih in didaktičnih rešitev pri izobraževanju oseb s posebnimi potrebami v rednih oblikah vzgoje in izobraževanja, posamezni učinki niso dosegli pričakovanj. Pa vendar ostaja dejstvo, da prav na področju inkluzivnega izobraževanja praksa velikokrat prehiteva rešitve na drugih ravneh, zato je medsebojno povezovanje teorije in prakse ter izmenjava domačih in tujih izkušenj tista možnost, ki daje temu področju posebno vrednost. Pričujoča tematska številka revije Šolsko polje prinaša skupaj sedem člankov, ki ponujajo različne iztočnice za razpravo o izobraževanju oseb s posebnimi potrebami v rednih oblikah vzgoje in izobraževanja. Poleg teo- retičnega in primerjalnega vidika prinašajo pričujoči prispevki tudi pre- gled različnih organizacijskih, administrativnih, kurikularnih in didaktič- nih rešitev, na katerih temelji inkluzivno izobraževanje ter hkrati ponujajo ŠOLSKO POLJE LETNIK XVIII (2007) ŠTEVILKA 3/4 str. 5-6 6 ŠOLSKO POLJE LETNIK XVIII ŠTEVILKA 3/4 vpogled v notranjo dinamiko dogajanja v razredih in šolah, ki vključujejo otroke s posebnimi potrebami. Vprašanja in problemi, ki jih v prispevkih izpostavljajo avtorji so na eni strani odraz teoretičnih in strokovnih raz- prav ter raziskovalnih ugotovitev na tem vsebinskem področju, na drugi strani pa odraz kritičnih razmislekov in praktičnih izkušenj.