Center Janeza Levca Ljubljana Oddelki vzgoje in izobraževanja Jarše SOLSKO GLASILO CENTRA JANEZA LEVCA LJUBLJANA OVI JARŠE Solsko leto 2020/2021 GLASILO UČENCEV, UČITELJEV IN STARŠEV CENTRA JANEZA LEVCA LJUBLJANA OVI JARŠE SOLSKO LETO 2020/2021 Junij 2021 Uredile: Anja Krvina, Eva Tomažin, Ana Svetičič Oblikovala: Anja Krvina Naslovnica: Lesna delavnica OVI Jarše Tisk: Salve d. o. o. Naklada: 180 izvodov UVODNIK POZDRAVLJENI, PRIJATELJI! PRIŠLO JE POLETJE. TUDI LETOS JE Z VAMI VAŠ PRIJATELJ POLŽEK ZA NAMI JE ZANIMIVO ŠOLSKO LETO. ZARADI VIRUSA SMO SE JESENI UČILI DOMA. VESELI SMO BILI VRNITVE V ŠOLO. RADI SMO USTVARJALI ZA POLŽKA. ŽELIMO VAM PRIJETNO BRANJE ČASOPISA . ANJA, EVA IN ANA 6.CJE J F NLh$»U 1 \\m SEM DOMA l)Ml |W Hpot,ovaiuM 7 litITEUFM m £o3oui : : SKyft\ IN f/TBFKjKT : BJEKESSU SE IV\ S040Lt E. I/E5EL 5EEa^KLTO2 5PFT.I HODIM v ioLO. -EMIR = % V ŠOLi ... HURA :) 1 USTVARJANJE Z GRAFIČNO TABLICO VNis ^ V ' ^ * LESNIKI Lešniki so zreli, letos jih je mnogo. Tega bom pojedla da bo na zalogo. (Anja Stefan) 5 2 Učenka Adrijana 1/2.D in mentorica Sara Slokan V 2. D smo 22. 10. 2020 spoznali čebele in delo čebelarjev. Ogledali in prebrali smo knjigo, ki so jo poleg medu poslali čebelarji Čebelarskega društva Ljubljana Moste -Polje. Odločili smo se pripraviti sadni smuti v katerega smo dodali med. Učenci so sami lupili in rezali sadje. Pri likovni vzgoji so učenci po navodilih risali čebelo. Učiteljica Jera Kunčič je čebelo po korakih risala na tablo, učenci pa so vsak korak ponovili in narisali na risalni list. Na koncu so čebelo po navodilih še pobarvali. Nastali so čudoviti likovni izdelki. 4 V .C SKRBIMO ZA higieno ROK i I I Januarja smo na solo prejeli napravo, ki preverja učinkovitost umivanja rok. Najprej smo ponovili postopek umivanja rok. Nato smo na roke nanesli razkužilo in pod lučko v aparatu pogledali, ali je bilo razporejeno po celotni povrSini roke. Ugotovili smo, da roke niso čiste, če jih kar na hitro splaknemo pod vodo in pri tem ne uporabimo mila. Pomembno pa je tudi to, da jih pogosto razkužimo, saj s tem preprečimo možnost okužbe. ■ rv mm , l jf .—- 5 6 Februarja smo se v 3/4.C odločili, da se podamo na sprehod, kjer bomo okrepili svoje telo in imunski sistem. Kljub nizkim temperaturam smo si želeli preizkusiti zunanje fitnes naprave na koncu Jarške ceste. Preizkušali smo svoje ravnotežje, moč, koordinacijo in vzdržljivost. Zelo smo se zabavali pri raziskovanju, kako se določena fitnes naprava uporablja. V šolo smo se vrnili prijetno utrujeni in z zavedanjem, da smo naredili nekaj koristnega za svoje zdravje. Mr ^ Piha, piha, veter piha. Piha, piha, je jesen. Piha, piha, v liste piha jih natrosi do kolen. Jesen smo otroci iz 3.0PB skupine raziskovali z Lauro in Darko. 8 KAVA NEKOČ IVANA KOBILICA, KOFETARICA 9 IN KAVA MN5S V ¿JP^r - J^UÊ ^kA 1 I iff m If mM ' Jp -v mi ^s) teMMÉ Z" ^fc JM vI >1 T -- jI 9 ^ ». SI (T"J; Bi' ČISTILNA AKCIJA V 2.B SMRECiCA LEPIH ŽELJA UČENCEV OVi DECEMBER SMO PRIČAKALI S SOLO ZAPRTO ZA NASE UCENCE. « BREZ OKRAŠENE SMREČICE PA NE BOMO,« JE BILA ODLOČNA VODJA ŠOLE G. NATAŠA BLAJ »OKRASIJO NAJ JO UČENCI,« JE PREDLAGALA. AMPAK KAKO, TAKO NA DALJAVO? NAŠLI SMO REŠITEV. UČENCI SO POSLALI V ŠOLO LEPE MISLI. NAPISALI SO JIH NA ODTIS SVOJE DLANI ALI PA SO OBLIKOVALI IN OKRASILI ROKAVIČKO. V ŠOLO SO PRIHAJALE LEPE ŽELJE IN VOŠČILA. NEKATERI UČENCI SO PRVIČ NESLI POŠTO V POŠTNI NABIRALNIK. OB PRIHODU V ŠOLO JE UČENCE PRIČAKALA LEPO OKRAŠENA SMREČICA. Prispevek pripravila Tanja Š. Tasič 14 «a^ V začetku meseca oktobra smo z učenci 1. OPB skupine pričeli z ustvarjanjem za našo jesensko razstavo. Vsako leto naberem jesenske list različnih barv in velikosti. Skupaj z učenci in pomočnico jih damo posušiti, da lahko z njimi ustvarjamo in jih lepimo na različne motive, saj je idej in interesa za takšno delo v naši popoldanski skupinici zelo veliko. S skupnimi močmi smo ustvarili izdelke za razstavo, pri čemer sva s pomočnico Jernejo učencem pomagali in jih usmerjali k čim bolj samostojnemu delu. Za razstavo sem imela v mislih neko okvirno idejo, kaj bomo izdelovali, a sva z Jemejo nato otrokom pustili prosto pot in na ta način spodbujali njihovo ustvarjalnost. Veliko smo lepili, barvali, odtiskovali dlani na papir in tiskali s pomočjo jabolka. Za učinek videza buče sem jabolko prerezala na polovico, ki smo jo nato pomakali v oranžno akrilno barvo in jo odtiskovali na papir, dokler smo odtisnili ustrezno število buč. Bučam sem nato narisala oči in usta, nekaterim bučam so obraz narisali učenci, nekaterim pa so dele obraza prilepili. Izmed več ponujenih izrezanih oči, ust in nosov so izbrali najljubše in buči dodali obraz. Pri ustvarjanju smo se zabavali, na koncu pa s ponosom občudovali svojo razstavo v mali avli. NAVDIH 15 16 SNEMANJE V 4.A BIL JE LEP PETEK POPOLDAN, KO JE PRIŠLA SNEMALNA EKIPA IZ RTV SLOVENIJE, NOVINARKA IN SNEMALCA, V NAŠ RAZRED. SNEMALI SO ZA ODDAJO NAGLAS! INFORMATIVNA ODDAJA SE POSVEČA ETNIČNIM SKUPNOSTIM Z OBMOČJA NEKDANJE JUGOSLAVIJE, KI ŽIVIJO V SLOVENIJI. DORDE PRIHAJA IZ SRBIJE. ŠOLO V JARŠAH OBISKUJE ŽE 11 LET. NOVINARKO JE ZANIMALO, KAKO SE POČUTI V ŠOLI IN KAKO SE RAZUME S SOŠOLCI, PRIJATELJI. VSE UČENCE JE VPRAŠALA, KAJ RADI POČNEJO SKUPAJ. UČENCI SO ZELO UŽIVALI. ZA VSE JE BILO SNEMANJE IZJEMNA IN KRASNA IZKUŠNJA, KI BO ŠE DOLGO OSTALA V SPOMINU. 17 KAJ VSE ŽE ZNAMO V MLIN IN TR-TR, TR-TR, TR-TR MLIN ROPOČE, TR-TR, TR-TR, KAKOR VODA HOČE, TR-TR, TR-TR VODA MLIN VRTI, MLINSKI KAMEN ŽITO V PRAH DROBI Priprava na predstavo Mlinar nam je ponudila nove igre in zaposlitve, ob katerih smo uživali in ustvarjali. Spoznavali smo različne vrste semen, jih presipali v posode, mleli semena v mlinčku in zamesili kruh. Nekaj semen smo posejali, semena klijejo , mi pa čakamo na žetev. AJNA, SAKIB, KALIN, VID IN LUKA, 1.C PEKA KRUHA 23 / / / / / / Učenke 2.C razreda 24 NAREK IN V JMO IN mu f 5' L cr—TH& c E v " 7rnBLE J , y RE /I y E r\ f u ¡ i Lo UfV u p rSi J POJEDLE E N .7 L/ 1 ; IS IZ j 5 f T L N BOS 5 D 11 v rU 5 j EN j / r hcKt J/i t č-1 L/7 . imjm r:v E H0ML4 CELE V j t: a T i/ v r L- 26 ZOOM POUK V 3.A UTRINKI IZ 1.B fV našem razredu smo zelo aktivni.Preko igre se tudi učimo; Npr. številke, različne zaposlitvene tehnike, ki nam pridejo prav v vsakdanjem življenju, ter razne veščine gibanja. A • mH me m < 29 V tem šolskem letu smo precej uspešni pri spoznavanju črk. Poznamo že vse črke v imenih svojih sošolcev. Črke se učimo tako, da jih zapisujemo s prstom v Pesek, pišemo jih s flomastrom in s kredo na tablo. Po črkah polagamo različen material. Po črki lepimo različne barvne papirje in po njih vlečemo z različnimi pisali (flomaster, voščenka, barvica). 30 >Toje izigravanje odpisov, //Ht<7 j razumeti, dobi takšen, Hollywood akšen (popol-•mju) ostal I ... ..vU&peMU; poskuse, se I s tekmovalci smejali uka nam iti jokali ob misli na družine. Orne V u\ yfiqzd} if Vb '/uBujod ff *P!unjsoudi <'»d0)svz Mioq : »d \jv[lJ3S VI ifuujif '"/psw 9S nsouaUdwsn vmoptipoo^noH o T poti V žrtev pa vsem običajno, _ i zamiiati, potr$f*> ™nj glamurom dclb scena w »»«s— "ZI itnni^LLVI ? TELOVADIMO PRI UČITELJICI NIKI M 47 SESTAVLJAMO SMO MAŠKARE SI PRIPRAVIMO KAVO IN CAJ POSLUŠAMO ANGELINO ZGODBO PREKO ZOOM-A BOBNAMO 48 & DAN ŽENA V 4.A UTRINKI SKUPINE ZA POZITIVNO r a a ▼ V letošnjem šolskem letu se je na prijazno povabilo odzvalo pet družin. Za razliko od prejšnjih let, se zaradi vsesplošne situacije s starši srečujemo preko video srečanj, ki jih omogoča platforma ZOOM. Štiri mame, en očka, Irena Roblek, Anuška Kovač in Mojca Jerovšek Toth smo s skupnimi močmi ustvarili prijetno, navdihujoče, živahno in zaupno vzdušje, tako da smo se zlahka pogovarjali naših skupnih temah (izzivi vzgoje, nasveti sorojencev...). Naša srečanja ne potekajo v obliki predavanj ampak so pravi dialog in izmenjava mnenj. Ganljivo je bilo, kako so starši opisovali svoj proces sprejemanja otroka, koliko optimizma in humorja premorejo, kako se trudijo opolnomočiti sebe, družinske člane in prijatelje, da jim je vrednota družinska harmonija, da se trudijo deliti starševske vloge in si ob vsem vzeti čas tudi za partnerski odnos ter kako z lastnim zgledom -nekaj družin celo neposredno vpliva na okolje ter posredno spreminja družbeno mnenje. Starši so povedali, da resnično uživajo v druženju in da se jim podane informacije zdijo zelo koristne ter da jih bodo poskusili uporabiti tudi pri vzgoji svojih otrok. Vsakokrat se lepo zahvalijo za res zabavno, pronicljivo in interaktivno srečanje 'Skupine za pozitivno starševstvo', katerega so se udeležili bodisi na lastno pobudo (zaradi želje povedati svojo zgodbo, deliti nasvete z drugimi starši ali dobiti informacije od strokovnjakinj), na pobudo pedagoginj, ker so že obiskovali našo skupino ali ker jim je bilo všeč naše vabilo. IZZIVI ZA NAPREJ Vsi skupaj - strokovni delavci in starši iščemo nove, sodobne poti sodelovanja in priložnosti za druženja. Tudi starši otrok s posebnimi potrebami potrebujejo prijateljske družine in prostore razumevanja njihovih potreb. Naše starše je življenje postavilo pred veliko preizkušnjo že mnogo prej, kot nas vse skupaj trenutna epidemija COVID-19, znajo se boriti, se prilagoditi in nikoli ne obupajo. Mislimo, da se lahko marsičesa naučimo od njih in da si zaslužijo le najboljše. Mojca Jerovšek Toth, Irena Roblek in Anuška Kovač 50