Naročnina listu: Cek> leto 60 dio, pol leta 3® din., četrt leta 16 din. Izven Jugoslavije : Celo leto 120 din. Inserati ali oznanila se •»računajo po dogovora; prt večkratnem toleriranju primeren popast Upravništvo Ognjema naroÜWno, Inserate in reklamacija. Telefon intemrban št 113. I S13 ,#«m-*r STÜRZA Itiftfstn političen list za sleisaska ljudstvo snima Ms*pil»or. eS*a*i 0«X novsmip» IB'&Sfc. ■EaEiižaKč*.^^. täwttsat STRAŽA izhaja v pondeljek, sredo in petek.. Uredništvo in upravništvo je v Maribor»*. Koroška cesia ši. 5 Z uredništvom se more govodti vsaki dan samo od 11. do 12 ara Rokopisi se ne vračajo. Nezaprte reklamacije so poštnine proda Telefon interurban šili3. Letnik XIV. Kruh in vino. Na kruhu in vinu dokazuje zagrebški «Jutarnji list«, kako današnji režim dela in povzroča neznosno draginjo. Na kruhu in vinu se da to res prav dobro dokazati. Vsem je znano, da se pridela to dvoje pri nas v obilni meri, pa vendar ne more ostati na nižji in po- i voljnejši ceni, ker se vse drugo v državi neprestano ter vedno hujše podražuje od zgoraj — od same vlade in ker je vlada promet in trgovino spravila tako daleč, da so celo v notranjosti države pretrgane zveze med krušno in vinobogatimi pokrajinami, tako, da danes Dalmatinec ob polnih kleteh vina strada in da tudi Ba- , «alčan ob povoljni žetvi nima niti približno tega, kar je imel poprej. Cele mesece se je debatiralo o rezultatih naše žet - : ve, in še danes se ne ve, ali je žetev dobra ali slaba, j (pravi «Jutarnji list«. Padanje žitnih cen ne pomeni, da j je bila žetev dobra, to je samo refleks zunanje situacije i in pa tendenca, da pridemo na svetovno pariteto. To j med tem pri nas ni mogoče, ker čim so se cene v baissi ! malo stabilizirale, zmislil si jc minister prometa, da i zopet dvigne cene železniških tarifov in to zopet za ! polnih 100 odstotkov. In naravno, ta namera prometne- j ga ministra, čeravno še ni izvedena, deluje tako na ce- j ne v smislu hausse in one dobre rezultate, ki jih je do- i segla privatna inicijativa v boju' proti 'draginji, briše ! vlada z eno potezo, ker rabi denar za oboroževanje. ¥ Sarajevu se že vidijo posledice take gospodarske i politike današnjega režima. Tam se je začel kruh po- j oovno podraževati, sicer polagoma ali je tudi to pov- j zročil prometni minister s svojim najnovejšim na- j Črtom, kako priti do denarja. Železničarji pri vseh teh zvišanih železniških tarif ih ne dobijo ne obleke, ne doklad, zbirajo se na shodih, nezadovoljni so, deputacije pošiljajo, pa vse zastonj, potniki in trgovci se pa raz- j (burjajo radi neurejenega, zanikernega in zanemarjene- | ga prometa ter radi visokih tarifov — menda že naj- j višjih v celi Evropi. Dolgo časa se je od zgoraj netilo mnenje ter hujskalo proti železničarjem, češ, da so oni radi svojih plač vzrok visokih tarifov in da je njihova malovest-uost v službi kriva vseh neredov, danes pa tako hujskanje ne drži več. Navrši sloji so spoznali in uvideli, da je položaj železničarskega osobja tako beden, da se je čuditi, kako še sploh more upravljati toliko službe. Daleč na okrog se je čulo in doznalo, da se minister pred železničarskimi odposlanci skriva in da jim da po svojih načelnikih in pomočnikih povedati, naj si pritegnejo pasove, naj delajo, dokler morejo, ko ne morejo več, pa naj pustijo ----- V dobi žetve ni bilo vagonov na razpolago za dovažanje žita na tržišča, pa tudi sedaj jih ni za oskrbo mlinov z žitom in premogom. Sedaj se bo žito preva- _ žalo pod zopetnimi 100 odstot. povišanim tarifom, kar pomeni, da bo tuen cena kruhu za gotove odstotke poskočila. Kaj to pomeni in kako to deluje med velikim delom naroda, si lahko predstavljate, če potegnete paralelo med krušnimi cenami in delavskimi plačami, ki baš v državni službi leto za letom ostanejo iste; dočim se ministrske in druge visoko-državniške plače in dijete neprestano zvišujejo. Za delovne sloje, zlasti pa za svoje uslužbence vodi vlada politiko pritegnjenih ‘