Delovni program OIO za leto 1929./30. (Sprejet na seji OIO 22. decembra 1929.). I. OIO (osrednji izobraževalni odsek), izvoljen na pokrajinski skupščini v Ljubljani leta '1929., smatra za svojo na« logo, da pospešuje vsako samoizobraže* valno delo članov UJU, zlasti še vglab* ljanje v otroško duševnost in v milje, ki se v jijem naš otrok razvija, kakor v življenje šolske okolice ' ter celotnega naroda. Tak študij otroka, razmer šol= ske okolice in naroda je pogoj za pp» trebno r*eformo šole, za pogfliobljeno vzgojno delo v njej in izven nje, kakor -ga zahteva naša doba. II. Izhodišče samoizobraževalnega dela naj tvorijo konkretni vzgojni problemi, kakor jih srečuje naš učitelj pri svojem delu v šoli in izven nje; odtod pa naj sega v vsa področja znanosti in napred* ka, ki lahko pripomorejo, |da se razširi njegovo obzorje in dvignje mivo vzgoj* nega dela v šoli in izven nje. III. \ OIO smatra za najprimernejšo pod* lago prvih početkov samoizobraževalne« ga dela »P o p i s n i c e«, kakor jih je predložil na III. samoizobraževalnem te^ čaju dr. Žgeč. Te popisnice misli izrdati v najkrajšem času Pedagoška centrala« v Mariboru in OIO smatra za svojo na« logo, da to akcijo po vseh svojih močeh podpira. IV. J V svrho poglobljenega samoizobra* ževalnega dela je potrebno Inajtesnejše sodelovanje OIO s Pedagoško centralo, s »Popotnikom«, z »Učit. Tovarišem« in Slov. Šolsko Matico. V. OIO bo podpiral, kakor sledi že iz točke I., samoizobraževakno delo tako posam e zn i k o v kakor delofvnih zajednic, ki se naj ustanavljajo po lokalnih razmerah ali po skupnih intere* sih, a tudi pedagoških in izobraževalnih krožkov, ki še obstojajo ali se šele ustanove ter končno učiteljskih dru* š t e v z nasveti, po možnosti s predava* telji, s pedagoškimi tečaji, ekskurzijami itd., z vsemi sredstvi, ki mu stoje na raz* polago. Samoizobraževalno delo pa se bo naslanjalo na delo v Pedagoški centrali. VI. OIO mora stati v neposrednih stikih z tičiteljstvom za svojo samoizobrazbo, čemur _aj pripomorejo osebni stiki iin dopisovanje. Delovne zajednice, pedago; ški in izobraževalni krožki, učiteljska društva in posamezniki se naj obračajo po nasvete k OIO ter mu naj stalno po= ročajo o svojem delu. Le tako je organis zacija samoizobraževalnega dela mogoča. Dr. Fr. Žgeč 1. r., Ernest Vranc 1. r., t. č. predsednik. t. č. tajnik.