MI IN NAŠA PROMETNA VARNOST Zaskrbljujoči podatki Prometna varnost na območju občine se je v prvih devetih mesecih tega leta močno poslab-šala. Po številu prometnih nezgod beležimo v naši občini v primerjavi z ostalimi Ijubljanskimi občinami največje število prometnih nezgod. Na to vpHva zelo velika gostota prometa na najslabše urejenih ceslnih površinah na ob-močju mesta Ljubljane. Od skupno 738 prometnih nezgod je bilo 21 s smrtnim izidom (23 smrtnih žrtev), z lažjimi in hujšimi poškodbami 190, samo z materialno škodo 548, ostalih prometnih dogodkov pa 271. V prometnih nezgodah so umrli 4 pešci, 7 kolesarjev, 6 voznikov in 6 sopotnikov. Od udeleženih otrok ni nihče umrl. Skupno je bila zabeležena škoda v višini več kot 255 milijonov novih dinarjev. Glede na časovno obdobje je bilo največ nesreč v septembru (sledita junij in julij), najpogosteje so prometne nezgode ob petkih in torkih med 14. in 16. uro. Največ prometnih nezgod se je zgodilo na magistralnih cestah in sicer: Dolenjska cesta od Karlovške-ga mostu do mcje z občino Grosuplje (152), Tržaška cesta od meje z vrniško občino do Trga MDB (154)in Kočevska cesta od Škofljice do meje z ribniško občino (36). Med vzroki prometnih nezgod so: Neprilagojena hitrost (229), neupoštevanje prednosti v križiščih (130), alkohol (86), ne-pravilno prehitevanje (35) in nepravilno razvrš-čanje (29). Kakšno je bilo preventivno delovanje? Milič-niki viškorudniške postaje milice skupaj z od-delki so od meseca aprila do septembra opravi-li 28 kontrol z radarjem, izdali 4.408 pisnih kršitev in opozoril, podali 2.561 predlogov zo-per kršitelje, izrekli 3.679 denarnih kazni, pri-jeli 253 voznikov, ki so vozili pod vplivom alkohola, izrekli 1.066 prepovedi vožnje vinje-nim voznikom oziroma voznikom brez vozni-škega izpita ... To so le nanizani ukrepi miličnikov - kako ukrepajo v preventivi ostali dejavniki, pa je na voljo le malo podatkov. Glede same prometne vzgoje izvajajo daleč največ aktivnosti osnovne šole, vzgojnovarstvene organizacije in ZŠAM Dolomiti, medtem ko drugje tega dela ni čutiti. Večina komisij za preventivo in vzgojo v cest-nem prometu po KS je pasivna, tudi ostale družbenopolitične in družbene organizacije so slabo aktivne. V organizacjah združenga dela so vse preveč tolerantni do uživanja alkohola na delovnih mestih in v mnogih primerih milič-niki obravnavajo vinjene voznike povzročitelje prometnih nezgod neposredno po odhodu iz delovnega mesta. Odgovorni za vzdrževanje cest in prometno signalizacijo opravljajo svoje delo v določenih okvirih in se izgovarjajo na omejena sredstva, ob tem pa smo večkrat priča neracionalnim delom na cestah. Postaja milice Vič predlaga med drugim po-stavitev semaforja na Dolenjski v križišču z Orlovo ter ureditev izvoza iz Integralovega terminala na Dolenjski cesti ter semaforizacijo križišča Dolenjske s Peruzzijevo. Jesen je tu in v zadnjih treh mesecih se vozni pogoji na cestah še slabšajo. Na vozne pogoje vpliva zlasti vreme (megla, dež, poledica in sneg) na kar pa se vozniki vedno niso priprav-Ijeni prilagoditi. Toda, če želimo izboljšati na-šo skupno varnost v cestnem prometu, bomo morali dosledneje odpravljati vzroke vsi, tako v KS kot v OZD, v cestnih in komunalnih organizacijah ter komitejih za promet in zveze!