Roblekovo krščanstvo. 1. Dne 25. novembra 1906 je govorU dr. Kukoyoc na liberalnem shodu v Rajhenburgu sledeče besede: ,,Upam si naše nasprotnike pri /,,|Slov. Gospodarju" javno obdolžiti, da proti svojernu prepričanju tiobnajo v svet, dai ima vera, v nas kakega nasprotnika." .(Glej ,,Nar. List" 1906, Stev. 6, 2. stran.)" Mi pa danes povemo dr. Kukovcu in protiverskpmu Robleku javno v obraz, da proti svojemu preprifianju bobnata vi svet, da nista nasprotnika sv. fcatoliške vere. Pobožni Roblek, blagovolite nas pazijivo poslušati: Sv. pismo uči: Brez vere iii mogo6e Bogu dopasti {Heb. 116,) in veliki katekizem pravi: Vera je k zveliCaniju neobhodno ,potrebna (vprašanj© 21). G. Roblek, naj Vam politikujoča učiteljica Ahtig potišče dotična vprašanja katekizma, ki jih v tej razpravi navajamo. Clovek more spoznati svoj ve6ni namen samo po veri in ga doseči edino tedaj, fee živi, kakor ga vera uči (vpraS.anje 22). ,,Kdor pa ne ^ruje, bo pogubljen." .Tako pravi Bog, naŠi sodnik. (Martus 16, 16.) Kaj pa ufti Roblekova Narodna stranka? ^Narodni Dnevnik" štev 249 z dne 30, oilctobra 1909) sramoti sveto vero, da Je ,,^trup" iz Judeje. In ^trup je zelo nevaren in škodljiv. Torej je sv. vera po nauku Roblekovega evangelija škodljiva in nevarna. Tu ga imaš! Bog u'6f: vera ije neobhodno potrebna, Roblekova stranka pa se drzne bogoskrunsko po svojem glasilu govoriti: Vera je strup, je Skodljiva. Sedaj razumemo, zakaj |je Roblek 1. 1907 na nekem sliodu v Savinjski dolini jalvno rekel: ,,iPrijatelj duhovnikov nikoli nisem bil, pa tudi ne bom!" Roblek je nasprotnik' vere, torej umevno, da je tudi nasprotnik duhovnikov. 2. Pri mestu Cesareja Filipi je sv. Peter na TJezusovo vprašanje: Kdo, pravijo ljudje, da je Sin človekov, odgovoril: ,,(Ti si Kribtus, sin živega Boga." Jezus je odgovoril: JVIeso in kri ti tega nista razodela, ampak moj Oče, ki je v nebesih." (Mat. 16.) Glejmo zopet! Nebeški Oče uči po sv. Petm: Kridtus je sin živega Boga, torej Bog. Katekizem, vj^raSanje 109, tudi uči: Kristus je edini sin Boga Očeta, Bog in Žlovek skupaj, na^ Gospod. Koblet, Kukovec in drugi nafodni strankarji pa učijo: ,,Narodni Dnevnik" od dne 30. oktobra 1909, da je nauk o Kristusovem božanstvu zmota. Zmotaije torej učiiti, da je Kristus Bog. VpraSamo iVas, gosp, Roblek, ali ste kr&6anski človek, Se učite v pobratimstvTi z VaŠimi naprednimi bogotajci po Vaših glasilil^ da Kristus ni bil Bog. Vaša stranka in. z njo posredno tudi Vi tajite božanstvo Kristusovo in Vi ho6ete duhovnike in. naše odloftno verne može prisi1-iti po 'divji in surovi bandi, da V^s priporočamo (n tvolimo za poslanoa! ,,^»8 (**)«& 3, lezus je postavil sedem svetih zakrajknentov. Zakramenti nas posvečujejo, (Katekizem 528,) Posebej podeljuje zakrament svete pokore posvečujočo mliost 'božjo in mir vesti. Tako ufii v božjem imenu sv. cerkev, (Katekizem 638.) .Sliš^imo pa, k;^j uči Roblekova strankk: ,,'Spovednica je naredba, ki že tisočletja izioozguje in pohujSuje naše ljudstvo." Tjako ,,Narodni List" dne 4, marca 1909. In dne 9. novembra 1909 v istem listu na drugi stram oSitno zasmehuje spoved in sveto odvezo. Dne 28. marca 1907 pa je isti list pisal, da po misiionih (kjer se spoveduje) padajo Ijudje v versko blaznost in da se po spovednicah. vliva strup v srca kmeeklh deklet. Gospod Roblek, ali bodete v očigled teli protiiverskih napadov na svete zakramente trdili, da ste Vi in Vaša Narodna stranka krščanski? Kristuscve svete zakramente s tem, da pomagate izdajati protiverski evangelt]' VaŠe siranke, zasramujete, na (vse zadnje pa se še pustite nazivati: vzorni katoliški mož! O iroaiia!. 4. Katoliški kristijani ča^stijo in na pomoč kličejo Marijo. Zakaj, to najfdete,, gospod Roblek, y odgovoru katekizma na vpraSanje 377. Poglejmo, kakšno stali&če pa zavzame Roblekova, stranka- napram 8eš8enju Mariijiiienru. V svojem glasilu štev. 29 iz leta 1907 so Roblekijanci pisali: da je najizlobnejiSe izrabljainje verstkepa čuta ljudstva, če se Ijudje vabijo na romanje v Lurd, ini dne 21. maja 1908 so pisali Roblekbvei: da je j\rerska zaslepljenost, ker je romalo nad 600 Slovencev: v Lurd počastit Marijo. — Savinj6ani, ki romate tudi radd k Mariji v Petrovče in k Mfariji Pomagaj, ali ste slišali, kalčo vas zato psuje Roblekova stranka. ,,Zaslepljence" Vas dmenuje. Ne, gospod Roblek, Vi, ki indirektno sodelujete pri tiskanju takih žaljivih psovlc na fiastilce Marijine, !Vi ne smete biti poslanec ljudstva, ki po večini vneto časti Marijo. Povemo Vam, da krSfia^stvo moža, ki gre roko v roki s sovražniki Marijinimi, ni pi§kavega orehu \Tedno, ker je izrazi,to protikrSČanstvo. Vedite pa tudi, da je ljudstvo, čigar poštena dekleta Vaši žalski agitatorji po shodih imenujejo ,,zamaknjene Marijine devičice", V>,&e po liberalnili letaMh toliko hvalisano i^tvzorno krščanstvo" že sodilo. Prazna zunanjost! » * * 5,. Jezus ufei po sveti cerkvi, da so Škofi, ki so s papežem v zvezi, pravi naslednipd apostqlov. (Katekizem vpraSanjp 203.) Papeža in Škofe imenujemo skupaj u2efio cerkev. Kaj pa pravi k temu Roblekova stranka? JSkofi so lopovi (lmnpi), 1q tirajo v svoji neumnosti ljudstvo v moralno pogubo. (,,JSIarodni List" dne 18. nov. 1909). Strarika, ki tako predrzno sramoti cerkvene kneze. je o&vidno proticerlarena in kdor Roblekavoli, je istotako nasprotnik svete eerkVe. * * 6. Roblek je na javnem shodu z besedo in dejanjem pokazal, da je nasprolnik duhovščine. Kdor je nasprotnik duhovSfiine, je tudi nasprotnik vere in cerkve. Kakor ne more obstati kmetijstvo brez kmetov, tako tudi cerkev ne brez duhovnikov. Zato pravi sveto pismo: Boga se mora^ bati in njegove 'duhovnike spoStovati. Kaj pa piše Roblekova stranka o duliovnikih: :,,Nilcjer ni toliko lenuhiov, praviK trotov, kakor med duhbvniki. (..Narodni Dnevnik" od dne 6. jul. 1910.) ,,Narodni List" pa imenuje duhovnike: črne Ijudske zapeljivce. ),^Nar. List" dne 30. jimija 1909.) Kftor duho\Tiikom-u6enikom veruje, o njem pravljo Roblekovci (,,Nar. List" dne 15. septembra 1910), da ima otročje verujočo kmefiko duSo. Tako ostudno napada Roblekovo glasilo katoliške duho\iiike. In vendar so ravno duhovniki vedno stali na braniku za pravico slovenskega naroda, tako da je sam ,,!Slovenski Narod" dne 6. maja 1905 zapisal besede: ,,.Največji zaŠčitniki slovenskega jezika so pa6 slovtenski duhovniki." Da, tako je" v resnici. Duhovniki so branitelji versldh in naro;taih svetinj Jn skrajna hudobija je, fte uganja nemfitirsTra Nat-odna stranlca orgije sovraštva proti slovenski duhovšCini, DuhovSčina, ki živi v najtesneji zvezi z liudstvom, Ijubi to ljudstvo. Verno Ijudstvo pa Ijubi svoje duhovnike in se bojuje z rnjimi proti verskim sovražnikom. T.akŠen versH sovTažnik je v SavinjsM dolini kandidat Nar, stranke: Roblek. RoMek se je postavil v vrsto strastnili verskiH nasprotnikov. On koraka ž njimi v boju, katerega sa narodni strankarji napovedali katojiški cerkvi meseca maja 1909 v rajnem ,,Nar. Dnevniku", rekoč: wZačeli smo veldkanski boj zoper sto- in tisočletne tradicije." Roblek je, kialkor sledi iz gornjih dokazov, protiverski kandidat. Le tako je tudi mogofie, da je tožil žalskega gospoda župnika, naj da 20.000 K, 'katerft je Roblek iz žalske posojilnice za zidanje nove cerkve poliaril, nazaj. Dr. Karlovšek je vzel proces v; roke, a opravil ni ničesar. Roblelcj je tožil na kn.-'&kt ordinarijat, pa tudi ni opravil nič. Slobodno mu je pa, da proda iz cerkvenih sten za 20.000 K materijala, in — zmšena bo cerkev, kaitero so vsi žalski larani in ne Roblek postavili. Savinjčani so Roblekovo nekr&Sanstvo spoznali., Ce |e ptsal ,,