1ARIBORSKI Cena 1 Din VECERNIK UradnlStvo In uprava: Maribor, aoapoaka ul. tl / Talafon uredništva 2440, uprava 34« Uhaja razen nedelje In premikov vaek dan ®b url f Velja meiažno prejemen » upravi ali po poiti 10 Din, dostavljen na dom 12 Din / Oglael p« ceniku / Oglase sprejema tud) oglasni oddelek .Jutra* v Ljubljani i Poštni fakovtil račun St 11.409 99 JUTRA” Silna poostritev spora v Afriki Nlaiefen odgovor Na izvajanja v našem uvodniku od 6. t- m. je odgovorila celjska »Deutsche ^eitung« v svoji 48. številki od 16. t. m. s člankom »Eine grundsatzliche Ant-'vort«, v katerem pravi po navedbi naših Ugotovitev med drugim tudi sledeče: ■K u 1 t u r b u n d« ne dela nikoli podzemeljsko, ampak vedno in povsod v duhu zakonov in svojih pravil, v polr.i luči Javnosti« Nato ugotavlja, da oblasti budno nadzirajo delo »Kulturbunda«, nadalje se pa brani očitka, da sprejema v svoje vrste tudi Slovence in slovenske otroke. I< temu ugotavlja, da “Kulturbund« načelno in odločno o d-klanja sprejemanje Slovencev in slovenskih otrok, kar lahko tudi dejansko dokaže. »Odklanjamo odločno, da bi hoteli koga germanizirati, vabimo le take člane in delamo le s takimi, ki se prostovoljno priznavajo k nemškemu narodu. Od vseli, ki hočejo k nam ali nam hočejo zaupati svoje otroke, zahtevamo pismeno Potrdilo, da so Nemci in se v družini poslužujejo nemškega jezika; to zahtevamo celo od ljudi, ki nas prosijo za podporo, da ne vzbudimo videza, kakor da bi hoteli privabljati ljudi s podporami« itd. Resnici na ljubo moramo k prvemu odgovoru v članku pribiti, da nismo v citiranem uvodniku nikjer trdili, da dela ‘Kulturbund« kot tak jjodzemeljsko, ker v'emo prav dobro, da bo vsaj na zunaj strogo pazil na okvir zakonov in svojih Dravi]. Tako delo vrše posamezne skupine, morda tudi brez vsake zveze In celo vednosti »Kulturbunda«, ugotavljamo pa ponovno, da se vrši! Nadaljnje Ugotovitve odgovora, da se v »Kultur-bund« ne sprejme nihče, ki pismeno ne izjavi, da je Nemec in o katerem se »K. B.« sam ne prepriča, da je to tudi res. Pa izgube takoj vsako ceno ob naslednji razlagi člarikarja, da naši Nemci zavračajo naše stališče, da so tisti, ki so imeli slovenske prednike ali imajo slovenski Priimek Slovenci, odnosno bi morali bit’ Slovenci. Na tej podlagi in na nadaljnji definiciji pojmovanja narodne pripadnosti tako, da se more in sme vsak državljan svobodno priznavati h katerikoli narodnosti po svoji lastni volji, je mogoče napraviti pač iz vsakega človeka to kar rnti po naključju pade v glavo, ne samo iz Slovenca Nemca ali iz Nemca Slovenca, amoak prav tako tudi Španca, An-Kleža. Šveda, ali celo —- Kitajca! Radovedni smo, če bi naši ali katerikoli Nemci priznali kateremukoli svojemu rojaku, da je Kitajec, ako bi mu naenkrat šinilo v glavo, da hoče^bit’ član velikega kitajskega naroda, in Če bi Kitajci tega Nemca sprejeli v svoje kitajske vrste? Ako velja to za arijce, mora po logiki naših Nemcev pač veliati tudi za vse druge človeške rase! Ne. Vsak človek pripada celo še po nekaj generacijah v tujem narodnem krogu vzgojenih ljudi prvotni narodnosti, ker je vse njegovo na