Leto 1929. izdaja: Župni urad v Tržiču. Za marc. CERKVENI GLASNIK __v v I Izhaja zadnji teden v mesecu 1 f I\4 Rojen je bil 22. septem. 1862 v Ribnici na Dolenjskem; izšolal se je v Ljubljani, kjer so njegovi stariši prodajali slaščice. Tudi vojaška leta je odslužil v Ljubljani. L. 1880 je maturiral ter bil nastavljen v Trnovem pri Ilirski Bistrici. Služboval je v postojnskem okraju tudi še na Slapu pri Vipavi in v Postojni. Odtod je prišel v Preddvor in 1. 1893 dne 1. maja v Tržič, kjer je učiteljeval do 20. jan. 1899, ko je odšel.kot nadučitelj na deško ljudsko šolo v Kamnik, kjer je ostal do 15. julija 1904. Vsled bolezni Je bil s 16. julijem 1904 vpokojen, a na podlagi zdravniškega spričevala je bil 21. avg. 1906 reaktiviran ter imenovan za nadučitelja na Premu na Notranjskem. L. 1910 pa je bil na Lastno prošnjo premeščen na mestno deško ljudsko šolo na Vrtači v Ljubljani in kot tak je umrl na vodenici dne 25. sept. 1914. Bil je izvrsten učitelj, kar dokazujejo pohvalni dekreti, ki jih hranita njegovi hčerki, ki sta se izšolali tudi za učiteljice; gdč. Regina službuje t. č. v Radečah pri Zidanem mostu, gdč. Zofija pa v Topolščici. Okorn Je bil možatega, finega nastopa, po svoji naravi šaljiv in v družbi so ga povsod radi imeli. Na mesto umrle učiteljice Oabriele Zech-Ihan |e bila imenovana tržiškim učiteljicam 1. 1895 učiteljica Ivana Furlan. Rojena je bila 1. 1872 v Kamniku; službovala je v Senožečah in odtod je prišla v Tržič, kjer Je pridno in stalno učila in vzgojevala do julija 1904, ko se je učiteljski službi odpovedala in se omoiila z uradnikom Persche-tom, s ka-'terim živi v srečnem zakonu v Ljubljani. (Dalie prihodniič.) Koko j' gspod Vidic u radjo govoru. Nadaljevanje. Dragi moj pošušavce I NekeJ prov fletnga b vam rad povedov: Koko se mamo u Tržičo. Anmav so vam že mejhn preh gspod dohtar Ahačič povedale, koko j bvo učash, pa koko j zej. Jest b pa samo št. 3. CERKVENI GLASNIK. Str. 3. 3ad anmav prdjav, že zato, de ble gspodove besede mav bi potrjene. De navte mislle, de j to koj toko če van dan. Mav pa zato, de bote vedle, de smo u Tržičo tud fest Idje, de smo aufnhtk, de lubmo pa tud spoštujemo našo staro vcrngo, pa de nas ni prov nč sram govarite po tržiško, nej bo to u Iblane, al pa u Trsto, al pa u Zagrebo, al pa čer voče. Mi to vočmo, de se Trščane posod spoznajo po soj špraše, al kokr zej pravjo po sojmo delekto. Mi smo Tr-Ačane po duše, pa po teleso, pa tud po jeziko. Ankat sm biv pr Slugo, u uštarije, no to j že dogo kar je to bvo. Smo se pa skregale za ta slovenšč poj pa za ta nemšč jezk. Takat j pa ustov an gspod, je pa reku: Mi nismo Slovence, mi smo Krance, mi smo Gorence, pa še ne Gorence, mi smo Obrkranarje. Kejne, koko je j po-gruntov! A u an reče j pa le prov imu. Mi smo prov res ta pral Gorence. 1 kdo zmed vas, moj lub pošušavce, še ni biv na Drbrče, al pa na Bgunšce, oh al pa na Lbelo, al pa na Kašute, čer so Kofce, al pa na Storšco I No vite, to so samo naše ta vel če gore, kolk mamo pa poj še ta mah. Mamo Kokovnico, kamr tok rad hodmo na plindro po drva; samo mormo merkate, de nas bošnar ne zadrtofa. Kokr te zadr-tofa, greš koj ričet jest, tga pa Trščan nimamo prov nč rade. Koj na gunmo kraj je pa Dobje. Tam je grmole. Po nobl pravjo: Dobje — grmovje. U Dobjo j glih ta pral štant za tičarje. Vo se vove manglce, pa cajzlce, pa gimpine, pa dešče, pa bafce. Oh, to j fletno! Če j še mav žganca u varžat, to j vesele. 1 tok, bod m no tiho, poj me cev dan ne spravš dole! Al pa u Kamneko, tam je fletn spom-vade. To j kuric, pa brkončc, use j bevo čezn čez, use ттепо. To j kokr u paradižo. Utroc tie rad letajo pa čez gvavo se prekucjejo. To j res ta nebešč vesele. Ja pa se prov nč ne važem, če ne vrjameš, prid ankat spomvad gledat, de j use tako res. Vode mamo tud čez use krofe. Bistrca teče po anmo krajo. Sej prav naša pesm: Gor pa dol po Bistrce, se kuha kaša u piskrce. — No, pa same kaše tud nč preveč ne obrajtamo mi Trščane. — Na gunmo kraj pa teče Mošenik, k ma na Baloso z Bistrco stik. Vode mamo prov doste, hvava Bogu. Ja, koga pa b bvo, če b vode ne jmele ? Kdo b pa potlej gonu valavče, fžine, fabrče jn mašine? Sej se pa tud use vrti u Tržičo, use suče. Ta nejbl pa jezič bab je, ♦ok so gvasne kokr kakšn čežin u cerkle. Pa ne mislte, de Trščan samo doma čpmo. ovbe no, sej gremo uhka tud špancirat. Oh k b vedle, ko j fletno na Zavroto, }al pa pr svetmo Jožefo, al pa na Brčovmo lOto, al pa na Ibelco, no al pa za Virjam. U nedelh hodmo po tačhle krajh. Ane denejo cigaro u usta, ane pa tud lubco pod pajsko. Poj pa seveda ane cigaro ulečejo, an se pa tud kšujejo, de so use smrkove. Nazaj grede, če mamo kej tisth pildkov u varžato k so kovač gor namavane, gremo pa entveder h Udemulneko, al pa h Pelarjo, al pa h Corejo, al pa Mažo, al pa u Rokodelšč dom, na vse kraje — samo če mamo kovače pr sebe. Mrbit bo kdo reku: kovače, pa kovače; al so že res kovač uzgamočne! Ja, drah moj prjatu, prov nč se ni treba Jezate, j že cajt tok prnesu. Ko bojo ankat začel na gnar ma-vate, bomo pa šoštarje vovile. Do zej pa še zmerej pravjo, dt more bite nsak soje sreče kovač. (Dalje prihodnjič.) Jubilej tihega dela. Tržiška šola obhaja te dni redko slovesnost- Cenjeni gospodični Zofi)a Grundner in Ivanka Paternoster slavita srebrni )ubile) svojega plodonosnega dela na trii-SkJ šoli, 25 let, posvečenih samo požrtvovalnemu In fruda-polnemu delu v šoli, ki ga vršita obe omenjeni gospodični učiteljici z nezmanjšano ljubeznijo, že nekaj pomeni in ne bilo bi prav, da bi »Cerkveni glasnik« ta jubilej prezrl. Danes, po 25 letih žrtvovanih tržiSki mladini, lahko rečeta, da v Tržiču ni hiše, v kateri ne bi bil vsaj eden, kateremu sta v njegovih otroških letih bistrili um in blažili srce. Če bi hoteli na kratko označiti njuno delovanje, bi rekli, da nista samo dobri učiteljici, ampak tudi dobri vzgojiteljici. Vedno in povsod skušate poleg vzgoje razuma, kar zahteva od njiju stroga dolžnost, vzgajati in blažilno vplivati tudi na srce v zavesti, da ni dovolj, če zna človek brati, pisati in računati, ampak mora znati tudi živeti. Vsi bivši učenci in učenke obeh gospodičen, od katerih zavzemajo danes nekateri odlična m pomembna mesta, pa vedo s hvaležnostjo povedati, da razumeta imenovani gospodični eno kot drugo. Pa čemu prazne besede hvale in slave; govore naj dejanja sama. Vzgojiteljici, ki svoj odgovorni poklic tako razumeva, da je ob nedeljah redno z otroci pri sv. maši in pristopa z njimi vred mesečno k sv. obhajilu, lahko rečemo, da ve, kako se otroci vzgajajo in ne samo uče. To dejstvo pove vsakemu zavednemu katoličanu dovolj. Da bi le imeli več takih učiteljev in učiteljic, ki bi znali tako razumevati svoj poklic, kot naši jubilantki. Ob tej redki in lepi proslavi naj cenjeni gospodični vesta, da tržiška fara v teh dneh prav posebej prosi Vsemogočnega, da bi blagoslavljal njuno plo-donosno delo na tržiški šoli od srebrnega, da, do zlatega jubileja in še naprej. Mrliška kronika iz leta 1928. (Konec.) 66. Meglič Marija, hči posestnika, Dolina 51, roj. 8. decembra 19^8, umrla 8. decembra 1928. 67. Rogelj Mihael, bivši krznar, Tržič .>12, rojen 6. okt. 1849, umrl 8. dec, 1928. 68. Nemeč Andrei, sin hišnega posestnika. Sv. Ana lOi, rojen 26. nov. 1У27, umrl 12. dec. 1928. 6:^. Erlah Ivan, dninar. Sv. Ana 69, rojen 24. junija 1864, umrl 16. dec. 1928. 60. Pavlič Katarina, bivša delavka, Tržič 145, roj. 30. aprila 1853, umrla 18. dec. 1928. 71. Jabomik Ivana, bivša delavka, Tržič 63, rojena 2 . avg. 1776. umrla 21. dec. 1928. 72. Mehle Janez, bivši čevljarski mojster, Tržič 133, rojen 28. febr. 1839, umrl 25. dec. 1928. 73. Meglič Marija, hči posestnika, Sv. Ana 76, roj. 2. nov. 1928, umrla 25. dec. 1921. 74. Slibern Angela, hči nočnega čuvaja, Tržič 183, roj. 27, avg. 1926, umrla 27. dec. 192h. Naj v miru počivajo! To in ono. t župnik Konrad Tekster, ki se je rodil 17. febr. 1864 v Tržtču je nenadoma umrl v nedeljo 27. januarja v Višnji gori na Dolenjskem. V mašnika je bil posvečen dne 22. julija 1888. Služboval je kot kaplan na Čatežu ob Savi, kot kaplan in benefičijat v Šmartnem pri Litiji in kot kaplan na Colu nad Vipavo. Kmalu je postal na Coiu župnik in je oskrbel župniji novo cerkev, ki bo trajen spomenik njegovega dela. Od leta 1898. je delovat kot župnik v Višnji gori. Skušal je biti kratko rečeno, res vsem vse. — Tudi naši zvonovi so mu peli v slovo in sorodniki so naročili tudi cerkveno opravilo za sedmino. Naj počiva i miru! V TržiCn smo pokopali 27. januarja komaj šestin-tridesetletnega mizarskega mojstra g. Vinka Zftpana. Dolga leta se je boril z boleznijo, bil je poln volje za delo in napredek, a smrt za vse to ne vprašuje. Stal jt vedno zavedno v katoliških vrstah ih posebno prva povojna leta je mnogo delal v naših mladhiskih in prosvetnih organizacijah. Pokoj njeeovi duši! — Preostala ga. vdova bo vodila mizarsko podjetje še naprej. To naj številni prijatelji pokojnega upoštevajo! Sv. birma bo v Tržiču letos 5. raajnika. Prevzvišeni se pripeljejo že 3. majnika in bodo torej naš triiSki pra- str. 4. CERKVENI GLASNIK. znik sv. Florijana tudi obhajali z nami. Vse potrebno boste čitali še v prihodnjih dveh številkah glasnika. Na to pa bodite opozorjeni že sede), da pri nakupu novih oblek na-maknete toliko centimetrov, da bo obleka botric in bir-mancev gotovo primerna in dostojna. Cvetni petek 22. marca od 5. ure popoldne naprej pa drugo jutro bosta spovedovala v naši cerkvi gg. župnika iz Križev in Leš. Poslužite se te prilike zlasti tibti, ki želite starejših spovednikov. Fantom, ki odhajajo ta mesec k vojakom, priporočamo da opravijo velikonočno dolžnost že doma. Ko se boste poslavljali od domačih in znancev, se pač spodobi, da obiščete tudi cerkev in tu po dobro opravljeni sv. spovedi prejmete v sv. obhajilu svojega resničnega prijatelja, ki naj vas spremlja tudi v vojašnico in vas tam ohrani v svoji milosti zdrave in vesele. Za sveče ste darovali Dolinci 819-15 Din, Št. Anci 616 Din, Tržićani in Bistričahi po 340250 Din; skupno torej 4837 65 Din. Bog povrni vsem darovalcem I Oznanila za marec. 1. Prvi petek v mesecu. Ob 6. uri sv. maša z blagoslovom, ob 7. uri zvečer sv. Križev pot in blagoslov z Najsvetejšim. Enako vse petke v postnem času.' 3. Ш postna nedelja. Služba božja po navadi. Prva nedelja v mesecu. Pred 6. sv. mašo skupno sv. obhajilo za moške. Ob 2. uri pop. sv. Križev pot in pete litanije presv. Srca Jezusovega. 10. IV. postna nedelja. Po navadi. Pop. ob 2. uri sv. Križev pot in litanije. 16. PriCetek tridnevnice na čast sv. Jožefu. Zvečer ob 7. uri litanije sv. Jožefa. 17. Tiha nedelja. Navadno. Pop. ob 2. uri po sv. Kri-ievem potu litanije sv. Jožefa. 18. Ob 7. uri zv. litanije sv. Jožefa. 19. Zapovedan praznik sv. Jožefa. Ob 6. uri sv. maša z dvema blagoslovoma. Ob 8. uri sv. maša za obe šoli. Ob 10. uri sv. maša v cerkvi sv. Jožefa. Pop. ob 2. uri v župni cerkvi litanije sv. Jožefa, ob 3. uri pa v cerkvi sv. Jožefa pete litanije M. B 22. Žalostna M. R., patrona ženske Marijine družbe, Ob 5 Зф. govor za žensko Mar. družbo, skupno sv. obhajilo in nato sv. maša z blagoslovom za družbo. Zvečer ob 7. uri sv. Križev pot. 24. Cvetna nedelja, obenem celodnevno čeSče nle sv« R T. za našo faro. Ob 6. un zj. je blagoslov z Najsvetejšim; nato se izpostavi in ostane izpostavljeno do 6. ure zvečer. Sv. maše bodo ta dan kot ob nedeljah ob 6.. 8. in 10. uri; če mogoče tudi ob 7. in 9. uri. Pred 10. sv. mašo ob 9 45 blagoslov oljk in nato procesija okrog cerkve. Radi pasijona (popisa Jezusovega trpljenja po evangelistu Mateju, ki se bere med sv. mašo) ta dan ni pridig. Ob 5 15 je sv. Križev pot, nato slovesne litanije presv. Srca Jezusovega, zahvalna pesem in blagoslov z Najsvetejšim. Da ne bo ta dan cerkev nikdar prazna, se pri molitvi razvrstite po naslednjem redu: Od 7. do 8. ure, Dolinci; od 9. do 10. ure, Št. Anci in Bistričani; od 11. do 12. ure, bližnji sosedje; od 12. do 1. ure, čč. šolske sestre; od 1. ^o 2. ure, dekleta (Dekl Mar. družba); od 2. do 3. ure, žene (Ženska Mar. družba; od 3. d) 4 ure, šolski otroci; od 4. do 4.45. ure, 111. red; od .4.45. do 5.1,5. u^e moški (Fan-tpvska ^ar. družba). Predvečer naznanja po »Ave Mariji« polurno zvonenje celodnevno češčenje sv. Rešnjega Telesa. Posamezne ure psznanja veliki zvon in zvečer zvoni kakor na predvečer. Popolen odpustek prejme ta dan, kdor se udeleži sv. zakramentov in moli Najsvetejše. Odpustki se morejo nakloniti vernim dušam v vicah. Št. 3. 25. Nezapovedan praznik Marijinega Oznane nja — god cerkvene patrone. Ob 6. in 10. uri sv. maša z blagoslovom. Pop. ob 2.30. slovesne pete litanije Matere Božje. 26. Veliki torek. Med sv. mašo se bere popis Jezusovega trpljenja po Evangelistu Luku. 27. Velika sreda. Med sv. mašo se bere pasijon po evangeliju sv. Marka. Pop. ob 4. uri pete jutranjice. 28. Veliki četrtek. (Spomin zadnje večerje, postavitve zakramenta sv. Reš. Telesa, krvavega potu na Oljski gori in Judovega izdajstva). V spomin na postavitev sv. maše je ta dan ena sama sv. maša. Sv. obhajilo se deli prvič ob 6. uri zjutraj, ob 9. uri je slovesna sv. maša. Pri gloriji za-pojo orgije in zvonovi, ki potem do velike sobote utihnejo (v spomin na Jezusovo trpljenje); med sv. mašo se bo zadnjič delilo sv. obhajilo, h kateremu pristopite v obilnem številu. Po sv. maši se prenese sv, Rešnje Telo v kapelico (spomin Jezusove poti na Oljsko goro). Po kratkih molitvah v kapelici se prične razkrivanje oltarjev, kar nas spominja, da so Jezusa ob smrti oropali oblačil in da so jih vojaki med seboj razdelili. Pop. ob 4. uri pete jutranjice. Zvečer ima v kapelici uro molitve dekliška Mar. družba od 7 do 8. ure (tri in dvajseta ura), ženska Mar. družba pa od 8. do 91 ure (štiri in dvajseta uraV 29. Veliki petek (spomin smrti našega Gospoda Jezusa Kristusa). Ob 6. uri zjutraj križev pot; ob 8. uri se prične sv. opravilo, Najprvo tiho žalovanje nad grehi sveta, ki so zakrivili Jezusovo smrt (mašnik leži pred oltarjem), nato branje iz stare zaveze (o velikonočnem jagnjetu) in popis Jezusovega trpljenja po sv. Janezu. Potem molitve za vse ljudi celega sveta, odkrivanje in češčenje sv. križa, potem mašne molitve velikega petka, nakar se prenese sveto Rešnje Telo v božji grob. Zvečer ob tri četrt na osem (7,45) je postna pridiga in petje žalostink cerkvenega pevskega zbora. 30. Velika sobota. Ob 7, uri zj. je blagoslov ognja, od katerega se potem prižgo tudi luči v cerkvi, blagoslov velikonočne sveče, branje prerokb iz starega zakona, blagoslov. krstne vode in nato slovesna sv. maša, med katero pri gloriji zapojo orgije in zvonovi. Vsi obredi velike sobote so se včasih opravljali ponoči od sobote na nedeljo. Popoldne je blagoslov jedil po Dolini in pri Sv. Ani kakor po navadi. V župni cerkvi je blagoslov jedil ob 2. un. pri sv. Andreju pa ob 2.30. Veliko soboto opoldne preneha vsak post. Popoldne ob 5. uri so slovesne jutranjice, nato vstajenje in procesija po navadnem redu. Po procesiji je zahvalna pesem. 31. Velika noč. Ob 6. uri sv. maša z dvema blagoslovoma, ob 8. uri z enim blagoslovom in ob 10. uri slovesna peta sv. maša z dvema blagoslovoma. Pop. ob 3. uri slovesne pete litanije Matere Božje. Cerkvene organizacije imajo skupno sv. obhajilo in mesečni shod po naslednjem redu: lU. red, 3. marca; Dekliška Mar. družba, 10. marca; Fantovska Mar. družb, 17. marca; Ženska Mar. družba, 22. marca. Velikonočna šol. sv. spoved. Meščanska šola v petek 8. marca ob 3. uri pop. in drugi dan ob 8. uri zj. sv. maša s skupnim sv. obhajilom. Osnovna šola: Dečkf 12. marca (torek) ob 3. uri pop. in deklice 15. marca (petek) ob 3. uri pop. in drugi dan obakrat ob 8. uri zj. sv. maša s skupnim sv. obhajilom. Razširjajte Cerkveni Glasniki Odgovorni urednik; Anton Vovk, župnik v Tržiču Za tiskamo „Tiskovnega društva": Jos. Linhart т Kranju.