Dopisi. Podova pri Račjem. Zblaznel je tukaj sin posestnice Štefan Lah, ki je postal tekom časa nevaren vsej okolici. Bolnik hodi okoli z dolgim nožem ter grozi svoji svakinji, da jo bo prerezal po dolgem in počez tako, da jo niura njegov brat neprenehoma stražiti, da blaznež ne bi izvedel svoje namere. Sicer pa isti nepreslano tuli kakor zverina ter obeta, da bo ob primerni priliki zažgal vso vas in smatrati je, da bo, ako se mu posreči, prišlo res tucii do dejanja. Čudno pa je, da nastopajo vsi znaki umobolnosti tudi pri njcgovi materi, ki hoče svojemu sinu in snahi razbiti hišo in pohištvo, ker želita spraviti bolnika v blaznico. Dasi je nekajkrati za las manjkalo, da ni izdihnila duše v njegovih rokah, ko jo jc hotel zadaviti, vendar noče ničesar slišati o tem, da bi bilo treba spravili nevarnega človeka na varno. Brat in svakinja sama tega ne upata, ker se bojita, da se bo njegova mati radi tega maščevala.— Kaj pa delajo naši občinski organi? Mi smo mneja. da je dolžnost občine, da napravi v lej zadevi red, kajti sedaj za enkrat govorimo mi, sicer bo za nami govorila sodnija. Gospod občinski predstojnik Žagavec in vi oče Starešinčan ki vas tako grozno skrbijo občinske doklade za ubožce in si mnogo brusite jezik in pete predvsem tam, kjer ničesar ne razumete, vi bi morali vedeti, da bo imela občina ranogo več sitnosti in stroškov, ako bo blaznež požgal mogoče vso vas in se bo bolezen razvila tudi pri materi do iste stopnje kot se je pri sinu, ter bo prišlo morda celo do umora, ako ne boste dali spraviti teh dveh oseb pravočasno na varno. Viničaiji, zapotnnite sil Od Sv. Miklavža pri Ormožu poročajo: Pri nas imamo občeznaTiega demckrata gostilničarja S., kateri po par. 6 volilnega zakona ne bi smel ne voliti ne voijen biti. Ta dični mož pa se posebno trudi, da odvrne naše može od Slovenske ljudske stranke in jih ipridobi za svcjo demokratsko stranko. Posebno se huduje, da ima naša katoliška stranka tudi viničarje na svoji listi, češ, kaj bodo viničarji njertvu davek predpisovali, ki saiui davka nič ne plačujejo. Gospodine S., zavedajte se, da tudi viničarji plaeujejo davek in to prav velik davek, ne sicer v denarju, ampak s svojim delom. Ko vi še sladko počivate, :so viničarji že zdavno na delu. Prepričani smo, ko bi viničarji imeli Vaše premoženje, bi rajši plačali davek v denarju, kakor ga plačujejo s svojim trudapolnim delom. Sicer dcot izobražen človek menda veste, da ne predpisujejo davek občinski odborniki, ampak druge oblasti. Viničarji, zapomnrte si tega svojega prijatelja S. ter mu dajte pri volitvaih tak odgovor, da glasujete vsi za Slovensko ljudsko srranko. Tako, gospodje demokrafi! Za danes toliko,drugič če vam bo všeč, cibjavimo še kaj več, n. pr. kako ste leta 1920 postopali pri volitvah župana. Stoperce. Sliši se tuintam govorica, da smo Stoperčani zakolni in da je tukaj Bog mahnil s prazno vrečo. Da nismo z vsem založeni, je resnica, vkljub temu pa vlada pri nas splošna zadovoljnost. Zdražbarske politike nc poznamo, ker smo vsi vneti pristaši SLS, v žup: niji in občini vlada sloga. Uredili in oskrbeli smo si tudi vse potrebno. Imamo lepo štirirazredno novo šolo z dobrim voditeljem, prenovljeno cerkev in župnišče in nove zvonove itd. Nastopile so tudi občinske volitve, pri katerih nimamo nobenega prerivanja, ampak sestavIjena je samo ena lista SLS v splošno zadovoljnost. Sv. Peter niže Maribora. Nekdo se je v zadnjem »Slo venskem Gaspodarju« spravil na naše samostojneže-demo krate, ki pa se sedaj sramujejo pravega imena ter se ime-i nujejo — čujte in strmite! — »z^vezarje«, daskavino so nas včasih zmerjali s tem imenom. Naredili so s svojo spremernbo kakor volk, ki svojo dlalko menja, ne pa svojih slabih lastnosti. Pri nas se govori seveda še več. Tako n. pr. vemo, da so propadlega radikalnega kandidate Verliča in trčovskega ata izbacnili iz svoje kandidatne liste zato, ker se ju drži smola. Česarkoli se namreč ta dva latita, povsod jo zafurata kljilb temu, da jima gre jezik kot goski rep. Zaradi svoje vsiljivosti sta izgubila kredit celo pri svojih lastnih pristaših. Pri »samostojni zivezi« je res pisana družba. Od zagrizenega demokračka preko samcstojnih jecljarjev do socijalisiov in bivših komunistov, vse se ]e združilo na »Zadružni listi.« Vina in flekžuipe ne bode manjkaLo, saj so na tej li-sti celo trije krčmarji. Čudimo se le nekaterim železničarjem, kako je mogoče podpirati Žerjavove demcikrate. Ali še res nimajo dovolj bunlk? Posebno anačilno za naše sarnostojne demokrate je, da s^kušajo ipremotiti volilce * lažmi. Kaj vse je lagal čez našega žuipana neki tak troovski jecljar! Lagal je o milijonih, o frajigrabi itd. Mož si je seveda s tem pritisnil sam pečat obrekljivca irt lažnjivca. Sram naj vas bo, če nimate drugega pripomočka za agitacijo kot laž! In še nekaj. Agitirati za volitve z vinom in pivom, to je že stara navada naših demokratov in samostojnežev. Tudi kandidate so na tak način lovrli. Nič ne rečemo, naj le plačajo, saj imajo in revežu se kapljice, ki jo ravno on pridela, ni treba braniti, tcda groziti domačinonv poštenim, mirnim ljudem z orjuno, to pa presega vse meje. Imamo priče in dokaze, kako sta dva znaina trčovska samostojneža zagrozila, da če pri volitvah Šentpetrani ne bodo zlepega volili samo9to|neže-demokrate, bo prišla orjima nad volilce domačime. Imenitno! Mlečnozobi tujci naj pridejo z gorjačami nad nas domačine? Ali ni to izdajalsko? Da, dal Ne 1© lažnjivci so naši samostojneži, temveč kar je še grše, oni so tudi Judeži. Judežev in lažnjivcev pa ne maramo, da fei mas kcmandirali. Dne 10. avgusta bomo volili domačine, pioštene in krščanske može, katerim lahko mirno *aupamo občino, a samosto|nežeTn-demokratom bodemo dali laufpas. Živela naša Slovenska Ijudska stranka! — Prosdm, g. urednik, prihranite v Vašem cenj. listu prostora ¦še za prihodnjič. Je še veliko zanimive sruovi za vse, za nas in za nasprotnike. To bodo debelo gledali naši samostojno-demoikratski stoici! Sv. Barbara v SIov. gor. Naš šomašter se strašno jerijo, ker morjo v »Goapcdarpi« zamorca špilati. Pa saj za jega in za Koenskega rihtara nede žajfe nikol zmenkalof Za prvega tolko tou briga, da ži rejsn taužnte obečate ea tou, da bi biu tafki rihtar, ki bi ga lehko on komandiro, p či bi šla zavolo tega cejla gimajna k vragi. ZavoLo tega su ga pr posojilnici viin vrgli, či še zaj nede dau mira, pa snu boino s čim dragin stopili maslo na glavi. Či de se aavolo tega vtopiu, de si san kriv. Šabeder pa je tiidi rihtar, da ga neje v Jugoslavijil Za feteze se tikou briga, da misli, ku hitro de drgoč ribtar, s Pariza prštelat eroplane, ida do s ilehko vczili liidi vse kaj do niicali, pa