CFNE: V obrambo. ..Slovenski učr^lj" seje v zadnjl St. jako nerodno spotakr.il ob Šolski list m bi storil veliko umestnejši korak, .r:e bi obrnil klasifikacijo, namenjeno Šolskemn listu v razpravi ,,Kultura", kjer ga označi kot znak nizke naše kulture — rajši na sebe. » , -ifi-^ Ne mislini varovati Solskega lista krltike, ki jo zasluži in prepričan sem, da če bi hoteli dati irsdniki s Šolskim listom knjigo stalne vrednosti za ljudsko §olo, bili bi gotovo tolik'> dalekovidni, da bi vzeh v vsebino vse novejše kulturne delsvce in tudi starejših ae bi zametoval!. Da se bomo prav razumeli, pripomnim, da sem za svojo osebo in zaenkrat še za knjigo stalne vrednosti, ki bi bila kclikor mogoče popolno urejena ln vsebcvala snov tiajnovejših kulturnih delavocv poleg onih iz preteklih dnl. In če me vsled tega kvalificira kdo kot nazadnjaka, scm prepriJan, da me je obsodil po paragrafih naglcga soda. kajti pomisliti je, da naše podeželsko Ijudstvo zaenkrat še ne bo voljno nabavljati svoji deci vsako leto mogoče dvakrat nov list, ki bi se le malo časa uporabljal. Le počasi! Pride tudi šo to, a ne stopajmo z obema nogama hkrati. teruveč z vsako posebe). Vsi smo občutili kričečo potrebo. da je nadomestiti čitanke, v katerih je bilo že skoroda nemogoče najti primernega čtiva za našo mladino. Ce hočemo biti odkriti, pač ne bo nikogar sram priznati, da nsm je v tej dobi Šolski Iist kaj prikladno vziavnal vrzel v pomanjkanju dobrega čtiva na Ijudski šoli in smelo trdim, da bl sc težko našel kdo, ki bi v tako kratkem času bolj prikladno uredil !ist ali pa knjigo, ki naj nadomesti čitanke, kot so storili to uredniki šolskega lista vsak za svojo stcpnjo. Ne bom na novo poživljal stvarne kritlke o Šolskem llstu, saj smo jo že pooovno slišali m poznamo prav dobro vse njegove vrline in pomanjkljivosti, a hvaležnf smo mu prav iz srca, da nam }e priskočil v kritičnem času na pomoč. Povem le toliko. da ga naSa mladina prebira z vellkim zanimairjem tn }e pri njej že docela domač, ker je naSla v njem vse vrline, ki so kritiku v ,,Slov. učitelju" še tuje. Zd! se mi, da prevladujejo v novejšem času kritiko strankarski momenti. Ce napravi ena roka še toliko lepega, dobrega in koristnega, ]e vse od druge obsojeno v smrt. Kam nas bo to dovedlo, je drugo veliko vprašanje. Če bi hotel biti ,,Slov. učitel)" stvaren in odkrit, moral b\ resnicj na ljubc priznati Solskemu llstu poleg hib tudi vse vrline, katerih mu noben šolnik ne more odreči in ne bi ga žigosal le z neslanim' opazkaml. Če hočemo bltl kulturni, bodimo v prvi vrSti stvarnl!