KATOLIŠK CKRKVEN LIST. „Danica" izhaja vsak petek na celi poli, in velja po pošti za eelo leto 4 gl. 60 kr.. za pol leta 2 pl. 40 kr.. za četert le t a 1 el 30 kr. Vtiskarnici sprejemanj za eelo leto 4 gl., za pol leta 2 gl., za četert leta 1 gl, ako zadene na ta dan praznik.izide-Danica" dan poprej Tečaj XL. V Ljubljani, 19. vel. serpana 1887. List 33. od leta do leta množi število bratovskih udov. Do sedaj je že 42029 v našo bratovščino zapisanih. in samo od lanskega leta ji je H>2.} novih udov pristopilo. Bratovščina naša k vrednemu počesčevanju presv. Rešnjega Telesa pripomore tudi s tem, da potrebnišim cerkvam, v katerih se taisto hrani, tudi oskerbljuje dostojnih bogoslužbenih oblačil. V ta namen so bratovski udje v preteklem letu s hvalevredno vnemo darovali veliko svoto 556'.) gld. 24 kr., in bratovščina je s pomočjo te miloščine napravila 16 pluvijalov (15 belih, 1 vijoličen i, 50 mašnih plaščev z vsem. kar gre zraven (15 belih, 13 rudečih, 12 vijoličnih. 7 černih, 3 zelene), 30 blazinic za mašne bukve (26 belo rudečih in 4 vijolično-zelenih), 20 velumov (ogrinjal pri blagoslovu z Najsvetejšim), 20 obhajilnilt burz s plaščiki, 12 obliajilnih in 9 pridigarskih štol, dve banderci pred izpostavljeno Najsvetejše, 100 korporalov, 100 pal, 200 rutic za lavabo. 400 purifikatorjev, 50 mašnih srajc. 50 prepasov, 150 liumeralov, 50 koretljev. Razun teli cerkvenih paramentov, katerih očitna razstava v navadnih sobanah uršulinskega samostana je bila 5., 6. in 7. tega meseca, napravila je bratovščina tudi 50 prelepili plaščekov za ciborije, s pravim zlatom vtk&nih. in z zlatimi čipkami obrobljenih, kateri so pa namenjeni za vatikansko razstavo v Rimu, da se podarijo sv. Očetu Leonu XIII o priliki njegove zlate maše. Obdarovanih je pa bilo letos 135 farnih in kuratnih cerkev naše škofije. Dobila je namreč: 1. Šent-Jakobska cerkev v Ljubljani: 1 velum. 2. Ternovaka cerkev v Ljubljani: 1 velum. . 3. ŠpitaUka cerkev v Ljubljani: 1 vel Poročilo bratovščine za vedno češčenje presv. Rešnjega Telesa in za opravo ubož-nih cerkev v Ljubljanski škofiji za leto 1886 87. Vedno češčenje presv. Rešnj. Telesa vojsko-vavno cerkev na zemlji nekako podobno dela zmagovavni cerkvi v nebesih, katere naj više opravilo je, da neprenehoma slavo poje Jagnjetu, ki je bilo zaklano (skrivn. razod. 5, 12) in v čegar kervi je bila očiščena. Presrečni bi bili, ko bi vsaki izmed nas v tem mogel podoben biti zveličanim nebeščanom in neprenehoma peti hvalo božjemu Jagnjetu. Pa žali, da ovirajo nas opravila sedanjega življenja, in trudapolno delo, ki je naloženo vesoljnemu človeštvu zavoljo greha. Kar pa posameznemu ni mogoče, to se da vernikom doseči z združenimi močmi. V ta namen so se namreč po raznih škofijah vstanovile bratovščine vednega češčenja presv. Rešnj. Telesa, kakor je tudi naša bratovščina, da bi se njeni udje v določenih urah po dnevi in po noči ver-stili v češčenji in molitvenim preslavljanji naj svetejšega Zakramenta, in bi to češčenje kakor v nebesih tako tudi na zemlji nikoli ne prenehalo. Tako tedaj veže in zedinja serca bratovskih udov v vednem češčenji presv. Rešnjega Telesa zlata veriga žive vere, goreče ljubezni in prave pobožnosti. In tako se doseže, da neugasljivi plameni vernega počeščevanja vedno obdajajo najsvetejši Zakrament v tabernakeljnih naših altarjev, in se k njemu vedno vzdiguje sladka vonjava neprenehljivih in zveličavnih molitev in premišljevanj. Zato nam je v veliko veselje in tolažbo to, -da se po prizadevanji skerbnih dušnih pastirjev 4. Cerkev ua ljubljanskem gradu: 1 obhajilno burzo iu štolo, 2 mašni srajci, 6 humeralov, 2 prepasa. 5. Kapela v Marijanišči: 1 zelen mašni plašč. 6. Kapela v dekliški sirotišnici: 1 bel pluvijal. 7. Kapela v ljubljanski hiralnici: 1 velum in 1 štolo za litanije. Farna cerkev na Igu: 1 vijoličen mašni plašč. 9. Polje: 1 čem mašni plašč. IU. Dobrova: 3 koretlje. 11. Brez o vec: 1 bel pluvijal. 12. So str o: 1 bel mašni plašč. 13. Preska: 1 velum iu 1 štolo za litanije. 14. Čeruuče: 1 čern mašni plašč. 15. Šent-Jdkob pri Savi: 2 belo-rudeči blaži* niči /a mašne bukve. 1*». Rudnik: 2 belo-rudeči blazinici za mašne bukve. 17. Želimlje: 2 belo-rudeči blazinici za mašne bukve. 18. Stara loka: 1 rudečo pridigarsko štolo. lil. Poljaue: 2 belo-rudeči blazinici za mašne bukve 20. Trata: 1 vijoličen mašni plašč. 21. Železnike: 3 koretlje. 22. So r i ca: 1 velum. 23 Lesko v ic a: l bel pluvijal. 24. Reteče: 1 velum. 25. Žab niča: 3 mašne srajce, 9 humeralov, 3 prepase. 2»i. Dražgoše: 3 koretlje. 27. Šent-Lenarc: 6 korporalov, tj pal, 12 rutic za lavabo. 24 pritikatorjev. 28. Bukovšica: 2 belo-rudeči blazinici za mašne bukve. 29. Luč i ne: 3 mašue srajce, 9 humeralov, 3 prepase. 30. Cerklje: 2 belo-rudeči blazinici za mašne bukve. 31. Zalog pri Cerkljah: 1 rudeč mašni plašč. 32. Teržič: 1 bel pluvijal. 33. Križe pri Teržiču: 1 bel pluvijal. 34 Podbrezje: 3 mašne srajce, 9 humeralov, 3 preoase. 35. Terstenik: 2 belo-rudeči blazinici za mašne bukve. 36. Zapoge: 1 bel mašni plašč. 37. Kokra: 2 belo-rudeči blazinici za mašne bukve. 3*. Begu je: 1 rudeč mašni plašč. 39. Kropa: 1 rudeč mašui plašč. 40. Ljubno: 3 koretlje. 41. Fužine: 1 čern mašni plašč. 42. Komenda: 2 obhajilni burzi in 2 štoli, G korporalov. 6 pal. 12 rutic za lavabo. 24 purifikatorjev. 43. Goričica: 1 bel pluvijal. 44. Vodice: 3 koretlje, 6 korporalov, 6 pal, 12 rutic za lavabo, 34 purifikatorjev. 45. Dob: 1 bel mašni plašč. 40. Berdo: 1 belo pridigarsko štolo. 47. Motni k: 1 velum, 3 koretlje. 48. Spi tali č: 1 rudeč mašni plašč. 49. Homec: 1 velum in 1 štolo za litanije. 50. Rova: 1 bel mašni plašč. 51. Sel a pri Kamniku: 1 bel m&šni plašč. 52. Radomlje: 3 mašne srajce, 9 humeralov, 3 prepase, 4 korporale, 4 pale, 8 rutic za lavabo, 16 purifiiiatorjev. 53. Spodnji Tuhinj: 3 koretlje. 54. Tunjce: 6 korporalov, 6 pal, 12 rutic za lavabo, 24 purifiiiatorjev. 55. Moravče: 1 vijoličen mašui plašč. 56. Zagorje ob Savi: 1 rudeč mašni plašč. 57. Čemšenik: 1 bel uiašui plašč. (Konec prih.j Jožef Lekso, Kitajski novinec. (Acta Ord. Min. lbb?.) Jožef Lekso (Lexo), po domaČe luieuovau Su-lvoau (sladki učenik), je bil sin pogauskih staršev. Lotu se je bil precej od otročjih let naukov io je v Kratkem tako napredoval, da je z bistrim umom iu spominom prekosil tudi znamenite učenike svoje okrajine. Umerje pa mil oče, ki je bil tudi sam edeu tistih učenjaaov, in bil je LeKso primorau študiranju slovo uati in poprijeti se svojih družinskih opravil, če tudi nerad. Rad pa se je zmeraj iu prav pogosto pridruževal kristjanom, zlasti misijonarjem; velikrat namreč je koga privabil v svojo hišo, da jih je za euo ali drugo kerščausao versko resnico opraševal. In res je po Božji milosti 1. 1863 sprejel katoliško vero. Ko je bil pa obnovljen s kerstno vodo, je bilo vse njegovo prizadevanje obernjeno ua to, da je pridobival duše za zveličanje. Ravno zato je poisKal vsako lepo priliKO, da je pogane opomiujai iu jim svetoval, da naj zapuste poganstvo in začno pravega Boga moliti; zraven tega je z molitvami in s postom Boga živo prosil za niih spreobernienje. In res so se mnoge ter cele poganske družine tiste oarajine vsled tega daie zapisati v versto sprebemjencev in pristopile se po njegovem prizadevanji h katoliški veri. Posebno goreč je bil za zveličanje svojih domačih, kar je pripomoglo, da je pridobil Kristusu svojo lastno mater, in potem tudi vse svoje brate, razun enega samega, kteri je z vso terdovratuostjo ostal nejevernik; pobrala ga je pa zgodnja smert, in precej za njim so tudi, kakor po božjem maščevanji, vsi iz njegove rodo-vine šli pod zemljo. Svoje premoženje je obilno delil med ubožne; nikoli ni od njega šel nobedeu neobdarovan. Ljudje so le rekli potrebnim: ^Pojdite k Jožefu." Ne da se pa dopovedati, s koliko miloserčuostjo je sprejemal vernike, ki so tudi od daljnih krajev hodili v cerkvico njegovega Kraja, da so bili pri božji službi in so verske dolžnosti spolnovali. Zares vsim so bile odperte duri njegovi hiše; vsim je njegova preradodarna roka delila jedi in pijače in kar jim je bilo treba. KoliKor bolj radodaren pa je bil do druzih, toliko bolj terd bil je sam do sebe. Zadovoljen je bil .namreč s pičlim živežem, z vsednjo in ponošeno obleko. Svoje počutke je imel v strahu, in sploh so ljudje rekli, da Jožef Lekso se ne bo imel za kaj odgovarjati pred Bogom pri sodbi zastran zmernosti v jedi in varstva počutkov. Na svoje stroške je verh tega nakupil njiv misijonarjem k živežu, pa hišo duhovnom za stanovanje in vernikom za molitvenico. Poslednjič je bil bogat z zaaluženjem in zrel za nebesa. Čutil je, da se mu bliža poslednji dan. V veži svoje hiše je zapisal kratko spomenico, da bi se bolj pogosto spominjal na bližnjo smert. Ko pa ga je na« padla poslednja bolezen, se je spravil v misijonarjevo hišo, da bi ondi imel tolažilo naše svete vere. Kadar je z veliko gorečnostjo in s ponižnim sercem že prejel ss. zakramente, se ni hotel več verniti v svoje lastno stanovanje, da bi s skerbmf in žalovanjem svoje družine ne bil odvračan od naj potrebnišega opravila svojega zveličanja. Hotel je torej, da ostane do smerti v misijonarjevi ' hiši. V sam dan svojega ločenja se je zopet spovedal in bil je poživljen s sveto Popotnico. V poslednjih trenutkih mu je besedo zaperlo, bil je pa vedno pri zavednosti in je z znamnji zahteval papirja in pero, in zapisal je okrog stoječim z derhta-jočo roko te-le opomine: rPreljubi sinovi! Ako ste bili vedno moji volji podložni, zahtevam toliko bolj to v poslednjih trenutkih, v kterih se nahajam; zakaj umirajočega glas je svčt, ne sme se zaničevati. Hočem tedaj, bodite stauovitoi v sprejeti resnici: bežite pred drušino spačenih poganov: bodite pokorni zapovedim svete matere Cerkve; in ljubite se sami med seboj: da v svetosveti veri Kristusovi in v ljubezni Bogu služite, ter bodete vredni varno priti v nebeško veselje, ktero sebi in vam narbolj želim." Kadar je to spisal in izročil, je podobo križanega Jezusa objel in z vso gorečnostjo poljubil, ter svete smerti umeri v 62. letu svojega življenja. (To je pisal č. o. Didaci Lera, misijonar v jutrovem Hou-pe, prečast. frančiškanskemu velikemu predniku vsega reda, P. Bernardinu Portu-Romatinskemu.) Ogled po Slovenskem in dopisi. Na Homcu *> pri Kamniku umeri je 14. avgusta t. 1. Jakob Zarnik (oče dveh učiteljev, Martina in Ivana Zamika.) O njem sme se reči: rBlagor jim, ki v Gospodu zaspijo. zakaj njih dela gredo za njimi!" Rodil se je pokoj/ii 1. 1806 na Homcu. Bil je že, kakor mladeneč pobožen. Nikdar ni bilo slišati nespametne besede iz njegovih ust. Naj večje veselje bilo mu je, ob nedeljah in praznikih brati svete bukve. Ranjki bil je poseben častilec Device Marije in je tudi svoje otroke prav po kerščansko izrejal. Vsaki dan molil je sv. rožni venec. Marija pa svojih častilcev nikdar ne zapusti. Skerbna jim je Mati v življeuju in posebno pa še ob smertni uri. Ranjki je že leto poprej pravil: „k velikemu Šmarnu bom umeri." Res je zatisnil svoje trudne oči v predpražnik vnebovzetja Marije Device. Za to njegovo napoved smerti govori več prič, ki so to slišale. „Ka-koršno življenje, taka smert." to obistinilo se je do dobrega pri ranjcem očetu Jakobu. Brez smertnega boja zapustil je revno solzno dolino in ležal je, kakor nespremenjen v praznik vnebovzetja Marijinega na mertva-škem odru. „Ni sreče vidilo oko, Ni čulo je nikdar uho, Ni radosti serce čutilo, Ki zdaj ti jo deli nebo, Ki v roke bo ti jo delilo. Oj srečna, srečna duša ti, In s tabo vsak, ki v Bogu spi." V Velikih Pečali v Št. Viški fari na Dolenjskem je 9. t. m. strašen ogenj hipoma upepelil 13 hiš — in zraven še 34 druzih poslopji, požgal je vso živinsko klajo, pridelke po shrambah in po kozelcih in vso obleko. Nič niso mogli rešiti, ker je ogenj silo naglo dalje segal. Zgorelo je tudi več živine, 10 prešičev. Celo en Prošeni smo priobčiti naslednje verstice. otrok je v ognji storil konec. Zarad pomaujkanja vode so prihitele tudi straže zastonj na pomoč. Le podružnica M. B. in 2 hiši ste ostali. Pogorelci živ. prosijo pomoči. Z Dolenjskega. (Tretji red *e. Frančiška.) Povedala si. cenjena »Danica,*4 že nektereKrati. KaKo lepo se vsaja drevo tretjega reda sv. Frančiška j»rav po skrajnih krajih Gorenjskega. Vse to je lepo. veselo, še bolj pa koristno [— za duše človeške. Na Dolenjskem to žlahtno drevo že prav krepko raste in ima že več prav čverstih verhov — recimo: podružnic. Odkar so bili sv. Oče razposlali po svetu imenitno okrožnico o tretjem redu, poprijeli so ne po ne-kterih farah brez odloga tega imenitnega pomočita za zboljševanje duhovnega življenja. Naj vam naštejem vsaj meni znane fare na Dolenjskem, kjer so vstanovili tretji red Frančiška. So pa: Št. Rupert, Trebelno, Šmarjeta, Koštauj. Št. Jan ž, Sv. Trojica, Žuženberk, Belacerkev, Škocijan pri Dobravi, Dole, Sel a pri Šumbregu. O s i 1 ni ca. Nektere teh podružnic imajo že po -J90, 5