Slovenskim starsem v pr emišlie-ranie (Dopis iz Poljčan.) Roseggerjevo šolo v Peklu pohaja letos v ce ~ lem 145 otrok. Torej napredek naprara lanskemu letu. Gotovo ie, da je Še pri nas nekaj nezavednežev, ki mislijo, da je bolj ,,nobelu,. 5e se otrok odgoii za nevednoga nemSkutarja, kakor pa za znaCajnega narodnjaka in na ta način žrtvujejo svoje otroke tej } onemeevalnici. Ker takih Ijudi danes ni veft mno go, se ta uspeh ne more no račun.teh boležiti. Vzroka naraščanja števila nemško šolo obiskujočih otrok je iskati čisto drugie. Brihtna glava že od nekdaj, ta pekelski nadučitelj se poslužuje za lovljenje dece čisto •'riginalne metode — dobrega razredovanja. V: toi lamozni šoli dobi vsak tepec dober red. Dogaja se, da hodijo nezavedni starši otrok, ki v okoliški žoli slabo napredujejo, k učitBljstvu in groze, dabodo svoje otroke pošiljali rajšl v pekelsko n-emSko šo^ lo, 5e bodo slabo razredovani. Posledica temu je, da se nažene iz cele okolice najslabši materijal, seveda še zmiraj dosti dober za nemškutarsko politiko, v to šolo. Najvočje tepce in potenuhe poljčanske in laporske šole najdeš naenkrat v tej šoli in ti vsi seveda naenkrat izvrstno napredujejo. Uspeh tega dobrega rozredovanja tudi ne izostane. Starši misiijo po izprieevalih, da otroci bogve kako napredujejo in jifi dajo v srednje šole, kjer" vsi dosledno propadejo. Do sedaj Se razven enega ni nobeden učenec te šole izdelal gimnazijskega razreda niti ne z zadostnim uspehom. Ta edina izjema pa ni zasluga naduCitelja Schmucka, marveg instruktor kakor tudi fantov ofie sta mu ubijala celo leto v glavo analizo neraškega stavka v notu svojega obraza. Ce bi g. Schmuck o svojih pedagogičnih nstiehih dv.omil, se mu lahko na željo imena navedejo. Kakor se kaže, ni naloga te ponemCevalnice napredek, marveS v srnislu nem§konacionalne z"avratne politike umoriti vsak talent in vzgojiti kolikor mogoče več hlapcev in vinifiarjev za tukajSnje mogotce ,,nem5kega" kalibra. OCetje in matere, §e je 8as, popravlt© napafo<# 6« ste vpisali svoje otroke pod pritiskom ali kakor koli v to šolo. Jugoslavija vam trka na vrata, kjer se bo vse korenito spremenilo in bo našel vsak na darjen in priden človek svoj kos kruha. Ne poma gajte sami ubijati nadarjenosti in veselja do učenja pri vaših otrocih, pomislite, da so oni za kaj bol]'šega ustvarieni, kakor za hlapce pri Mahoriču, Bau mannu. Sirau itd. Jugoslovanski piš pa bo tako ko -renito pometal v Dravinjski dolini, da bodo različno,,šulJojtre" brez sledu izginile.