ŠEMBILJINE BUKVE ( J SLOVENSKI LJUDSKI ROKOPIS • PRIREDIL NIKO KURET • ILUSTR. SLAVKO PENGOV = li= Nato zopet vpraša Salomon, koliko časa bo trajalo, da se bo Mesija rodil in kako bo ljudem, preden bo poslednja sodba. »V svojem spoznanju, od Svetega Duha mi danem, vem, da pride rojstvo Gospodovo čez več kakor 600 let. V 6. stoletju11 se ima roditi in umreti pod oblastjo Rimljanov, zakaj takrat bo Jerhzalem pod rimsko oblastjo. Kar pa poslednji dan zapopada, o kralj: takrat bodo strašne prekucije in zmešnjave po vsem svetu nastopile. Pred ko poslednji dan pride, bo veliko cesarjev in kraljev, o katerih imenih jaz zdaj govoriti ne vem. To ti bom pa razodela, da bodo to mesto božje Jeruzalem in drugi sveti kraji pod oblastjo ajdovskih cesarjev in bo tako skozi več let pod njih oblastjo ostalo, toliko, da se bo pisalo 2000 let po Kristusu ali pa se bo leto 2000 bližalo. Potem pride neki kralj od zvečerne dežele in oropa vse svete kraje in jih pripelje do prave vere. Pod tem kraljem bodo vsi zakladi, ki so bili od začetka sveta skriti, na dan svetlobe prišli. To bo vzrok, da se bo ljudstvo po smrti tega kralja spet k razuzdanemu življenju vrnilo, pravo vero za­ pustilo in vero zapeljivih prerokov verovalo, tako da bo jezo božjo nase vleklo. Nato pošlje Bog dva od svojih zbranih mož, ki ju varuje, da bosta Antikristovo vero k špotu pripravila. Ta dva bo od svojega trona vsega- mogočnega poslal, da bosta priči prave vere Kristusove. In ta dva bosta Enok in Elija in bosta ljudi zopet k pravi veri pripeljala, tako da bo en hlev in en pastir. Potem se bo k sodnemu dnevu bližalo. Kot sli pred sodnim dnevom bodo velika znamenja na nebesih in na zemlji dana. Po teh znamenjih pride Mesija k sodbi in bo vsakemu po njegovih delih plačal. Pravične bo od hu­ dobnih ločil. Hudobne bo v dno pekla zavrgel, dobre bo pa v svoje kraljestvo vzel, ki je že od začetka sveta pripravljeno.« Zdaj je končala Šembilja svoje govorjenje za prvi dan in je odšla od Salomona v svoje stanovanje. In ko je odšla, je mislil Salomon na njene besede in jih je dal svojemu pisarju zapisati in je pisanje dobro shranil. Želel je pa Šembiljo še več povprašati, zato jo je obiskal precej drugi dan, da bi potem tudi ona njega obiskala. Zakaj velika je .bila njegova radovednost, da bi od nje še več prihodnjih reči zvedel. Drugi dan. In drugi dan pride Šembilja spet k Salomonu. On jo poprosi, naj mu razodene, kaj se bo z vnanjimi deželami zgodilo, pred ko pride poslednji dan. Šembilja mu od­ govori: »Živi, kralj, še mnogo let, zakaj pod tvojim vladar- stvom bo dobro ljudem. Potem pa, ko bo Tarquinius Priscus sedmi in poslednji kralj tega imena in bo on vladal,12 bo njegovo ljudstvo v začetku bogoboječe in bodo ljudje sveto živeli. Potem se bodo pa od Boga odločili in bo prišel čas, ko bodo sovražniki Rim oblegali in ga premagali.13 Potem bodo pa ljudje Mesijevo vero privzeli, tako da bo prišel poglavar v Rim prebivat. Zategadelj se bodo kralji proti temu mestu vzdignili od večerne strani, ker bi bil vsak rad za rimskega kralja izvoljen. In poslej bodo Rim sovražniki veliko­ krat oblegali in bo mesto tudi veliko škodo trpelo,14 in to le zavoljo Jezusove vere. Od rojstva Mesijevega bo 11 Napaka ali izmišljeno štetje. 12 Gl. opombo 6. 13 Pod kralji Tarkvinei (okoli 500 pr. Kr.) se je bila rimska vera poglobila z etruščanskimi elementi. Propad starorimske nrav­ nosti se začenja res v 2. stoletju pr. Kr. Toda konec starega Rima se je začel šele 328 po Kr. in se dovršil 476 po Kr., ko je Odoaker vrgel zadnjega zahodnorimskega cesarja Romula Augustula. 14 Te nerede je v resnici povzročalo preseljevanje narodov (od 375 po Kr. dalje). 1200 let poteklo in bo zdaj tako, da v Evropi več let nobenega miru ne bo. Drug drugega bo skušal ob deželo pripraviti in bo tudi storil tako. Pa to ne bo samo po Evropi, ampak po vsem svetu. Vsakdo bo želel, da bi bil cesar ali kralj. Zavist bo povsod, med višjimi in med preprostimi ljudmi, tako da skoraj drug drugega ne bodo mogli videti, in če bo kateri kaj imel, bo že drugi gledal, kako bi ga oropal. Tako bodo jeza, nevoščljivost in še mnogotere druge hudobije povsod kraljevale in svet napolnile. Zato bo Bog sklenil svojo dobrotljivo roko in ne bo dal deževati na zemljo zavoljo grehov in drugih hudobij, katere se bodo tisti čas med ljudmi šopirile. Gorje ljudem tistikrat, ki bodo v nečistosti in drugih živinskih grehih živeli! Gorje krivičnikom tisti­ krat, ki bodo nepoštene denarje po krivici skupaj spravljene imeli! Gorje tistim, ki bodo vodo prodajali in ljudi goljufali! Gorje vam na sodni dan! Kar pa drugi del sveta zadene, bodo hud potres in morski vihar občutili in bodo veliko škodo trpeli in jih bo velik ogenj obiskal, da se bo velik del sveta pogreznil. Ljudje bodo resnično videli, da je to kazen božja, pa se vendar­ le ne bodo potolažili in bodo zavoljo tega vendarle greh delali in nad razuzdanostjo veselje imeli.« Nato je vprašal Salomon, kako bo takrat na zemlji, da se tisti, ki bodo v Mesijo verovali, ne bodo pohujšali. Kristjanje se bodo namnožili in v veliko število narasli. In Šembilja je odgovorila: »Potem bodo kristjanje ce­ sarje in kralje volili, da bodo čez Jude kraljevali. In Judje bodo na številce majhni postali, tako da ne bodo eden drugega več čislali, eden drugemu nič dobrega storili in nobene besede in podložnosti držali. In po smrti Mesijevi 1409 se bodo tudi znamenja na nebesih videla in prišla bo zvezda, ki bo imela ognjen rep, ki bo kazala šibo božjo. Nato bo tudi med kristjani veliko goljufije, tatvine in laži in smrtenja, veliko požarov in hude vojske na vodi in na suhem. In bo videti tudi veliko čudežev in znamenj. Potem bo skozi 61 let grozno hudo in slabo med kristjani, tako da bosta špotljivost in nepoštenost pri njih ostali in bodo vsako škodo in nemirnost za čast imeli in za modrost držali. Tako pa 109 ne bo samo med nižjimi, še veliko gorje bo med višjimi. Predpostavljeni bodo svoje podložne stiskali, pohlevnost ne bo nobene pohvale, hudobija pa nobene kazni našla. Krivičnost bo prvo roko imela in bo za lep dobiček podpisana. Zdaj bo tudi oče zoper sina, sin pa zoper očeta, brat zoper brata, duhovska oblast zoper deželsko, deželska zoper duhovsko in bo po svoji neumnosti rastla. Zavoljo prevelike obrti bo jeza. In kdor bo bolj mo­ gočen, bo slabšega stiskal in bo s prevzetnostjo čez njega kraljeval. Rimsko kraljestvo bo od leta do leta bolj ponižano, tako da ga nobeden ne bo več spoštoval in bo za vedno zapuščeno. Rimsko mesto ne bo nič spoštovano, bo zmeraj stiskano, revno in razkosano in v puščavo dano, tako da v njem nobeden ne bo hotel vladati, še manj pa kraljevati. Med kristjani bo velika revščina, grda hudobija in zavist kraljevala, tako da bo vsakega, ki bo z dobrim srcem mislil, preplašilo. Kri­ stusa bo s krivimi prisegami in rotenjem trpinčil in Mu s trpljenjem na njegovih ranuh težo delal, grdo se bo rotil in preklinjal Njegove svete ude, tako da bo groza slišati. Zato pa, ker bodo tako hudobno živeli, bo Bog, vsemogočni Gospod, veliko svarjenje nadnje spustil, veliko kazen: revščino in bolezni, trpljenje kužnih in neozdravljivih bolečin, koze rdečice, vnetje grla. In te bolezni bodo take, da jih ne bodo mogli ozdraviti, in bo še več grdih in neznanih bolezni in bo še več telesnih bolečin, kar bo njih življenje krajšalo. In bodo kazni tudi s štirimi elementi božjimi: z viharji, vetrovi, strelo, točo, z velikimi in grozovitnimi povodnjimi, tako du bodo veliko grozo trpeli in trpeti morali. Pomanjkanje in revščina in veliko, veliko odsmrtje bo med njimi kra­ ljevalo in bo tudi veliko strašanskih vojsk med ljudstvo poslanih. Kmalu bo kmet delo popustil in po krvi svojega sokristjana segel. Radovoljno bo zapustil svoje imetje in svoje delo, svojo ženo in svoje otroke. Žena in otrok bosta svojeglavna in neumna in ne bosta svojih hudobij pustila in sama sebe spoznala. Ker bodo otroci tako razuzdani, da bodo po živinsko grešili, bo gorje takim staršem, ki ne bodo pazili na svoj zarod. Večno gorje vam, matere in očetje, v poslednji sodbi, ker bodo ob času hudičeve prevzetnosti, poljubnosti in telesne zmot­ ljivosti obsedeni. Od prevzetnosti bodo v jezi in so­ vraštvu kakor slepci okoli hodili, tako da bo groza od daleč gledati jih. Vsakdanji zaslužek bo daleč od njih, ker bo vsak po svojih potih divjal. To bo znamenje, da se bo njegova vest strahovito pričkala. Obleke bodo spremenjene, v njih bo veliko zapeljivosti in zmotlji­ vosti, zakaj eni bodo kratke, eni pa dolge obleke imeli in nosili in le-te bodo prečudnih barv in od prečudnih kosdv vrezane, da se bodo sami nad tem čudili. Duhov­ ščino, božjo besedo, dobra dela, vse pošteno opominjeva- nje in molitev bodo zanemarjali in se ne bodo po njih ravnali. In vsak se bo po svoji lastni pameti ravnati hotel. Goljufija in nevoščljivost se bosta med njimi množili. Nobene vere, nobene pokorščine med njimi na zemlji ne bo več. Usta bodo govorila in srce bo drugače čutilo. Vaga in mera bosta spremenjena in pomanjšana, vatel pa bo podaljšan. Zenski deviški in vdovski stan bo v neredu zapeljivosti, nesramnosti, v nerednosti ve­ like prevzetnosti. Ne obleka in ne vedenje ne bosta nikogar zadrževala, tako da ne bo mogel nihče od nikogar češčen biti. Menihi bodo zapustili svoje samo­ stane in bodo k deželskemu stanu hiteli. Iz pokorščine in zavoljo svojih predpostavljenih se bodo nazaj obrnili in bodo v službi božji nerodni in leni. Drug drugega bodo preganjali in sovražili in izdajali. Zdaj bo Bog veliko znamenje iz nebes poslal na zemljo k svarilu, da bi se ljudje poboljšali. Oni pa ne bodo tega storili, bodo v svoji svojeglavnosti ostali kakor je kralj Faraon egiptovski storil, ko se je njegovo srce omehčalo k po- boljšanju ljudstva izraelskega. Zato bo Gospod Bog velike kazni na svet poslal in bo del ljudi tudi pokončal, kar bo storil zaradi nepokorščine ljudi, ker ne bodo ne v Boga ne v Mesijo verovali. Ko bodo videli vladarji te kazni božje, bodo šele začeli pobožno živeti in šele zdaj bosta imela Bog in ljubezen zopet moč in veljavo med ljudmi.« In ko je Šeinbilja tako govorila, je vprašal Salomon, kako hitro se bo to zgodilo, da bo tretji del ljudstva k nič prišel, in kako se bo zgodilo: ali bodo na poti Resnice in natorne smrti s tega sveta šli. Šeinbilja mu je odgovorila: »Mogočni kralj, časov, ko se bodo te reči godile, ne bova doživela ne ti ne jaz, zakaj to bo veliko let po Kristusovi smrti. Časa ti ne bom povedala, znamenja pa, ki se bodo ta čas pokazula in godila. Potem ne bo dolgo trajalo, da bo prišlo, kar je namenjeno. Ta zna­ menja ti hočem našteti. Prvo znamenje bo: Ljudje bodo pod zemljo delo in živež iskali kakor na zemlji, tako da bodo več kot 300 klafter pod zemljo kopali in tam za mnogimi rudninami stikali in jih tudi našli: barve in olja in mnogo drugih reči bodo dobili, takih, da spregovoriti ne morem. To bo prvo znamenje. Drugo znamenje bo: Ko se bo nevoščljivost kakor ognjena iskra med ljudi razpletla in ko bo ljubezen do bližnjega k nič šla, tako da bodo ljudje bolj laži in druge pregrehe ljubili kakor pravico in bo srce bolj na posvetne zaklade in denarje navezano kakor na Boga. Roke bodo kratke za dajanje, dolge pa za jemanje imeli, tako da skoraj ne bo ne očetovska ne otroška ljubezen, ne bratovska ne prijateljska ljubezen v njih srcih stanovala. (Tretje znamenje manjka.)16 Četrto znamenje bo: Najbolj se bo v rimskem cesarstvu velika sprememba zgodila, tako med duhovskimi kakor med posvetnimi deli, kakršne na svetu nikjer zanaprej ne bo. 15 Tretje mesto v rokopisu manjka. ^ ^ ^ Ure, zlatnina, srebrni­ na in optični predmeti po nizkih cenah pri Ljubljana, Sv. Pelra c. 36 110