Uvodnik / Scripta Manent 3(1) 57-58 57 ______ © 2007 Scripta Manent. Izdajatelj: SDUTSJ. Vse pravice pridržane. Uvodnik Pri pouku tujega jezika uporabljamo informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) že dve desetletji, in sicer z namenom, da bi uèinkovitost pouka izboljšali. Sodobne tehnologije namreè lahko pomagajo študentom pri razvijanju bralnih in slušnih zmožnosti ter pisnega izražanja, bogatenju besedišèa in slovniènega znanja, lahko pa tudi ustvarijo okolje za raèunalniško posredovano sporazumevanje in omogoèijo študentom sodelovanje z vrstniki z vsega sveta. Poleg tega, da IKT nudijo priložnost za uèenje tujih jezikov za študente, pa pomenijo tudi nov izziv uèiteljem. Ti se morajo sproti seznanjati z novostmi na podroèju IKT, ocenjevati in izbirati primerne vire za študente, pripraviti in predstaviti nova spletna uèna okolja, hkrati pa še upoštevati metodološka naèela, pisati uèna gradiva in naèrtovati ocenjevanje znanja. Vse to je lahko za uèitelja tako ovira kot tudi izziv. Za uèitelje tujega jezika stroke so IKT še posebej pomembne. Glede na to, da uèbeniki in druga tiskana uèna gradiva za uèenje tujih jezikov veèino strokovnih kontekstov slabo pokrivajo, se zdijo IKT nujne za vsakdanje delo uèiteljev tujega jezika stroke. Raziskave IKT se v glavnem osredotoèajo na naèine rabe novih tehnologij za uèenje oz. pouèevanje tujih jezikov, na vplive IKT na uspešnost uèenja, percepcije in odnose uèiteljev in študentov, avtonomnost študenta, spletne skupnosti in virtualna uèna okolja. Nekatere od ugotovitev raziskav so našle pot v prakso, druge niso. Nova številka Scripta Manent prinaša tri èlanke, ki so si zadali povezati teorijo in prakso na tem podroèju. Krajka poskuša s svojim prispevkom pomagati uèiteljem izbrati tiste spletne leksikalne vire, ki bodo študentom najbolj v pomoè. Ker raziskave kažejo, da je pouèevanje strategij za uspešno rabo spletnih virov pomemben korak pri razvijanju avtonomnosti študentov, avtor tudi opiše, kako lahko pomagamo študentom pri razvijanju teh strategij. Curado-Fuentes želi s svojo raziskavo ugotoviti vplive dveh razliènih pristopov k bogatenju strokovnega besedišèa študentov na njihovo lastno zadovoljstvo, zavedanje besedišèa in dejansko usvajanje besedišèa. Oba pristopa uporabljata podatke iz istega korpusa: medtem ko prvi izrablja možnosti besednih seznamov in glosarjev, drugi ponudi konkordance namesto glosarjev in daje študentom veèjo avtonomnost. Rezultati 58 Uvodnik / Scripta Manent 3(1) 57-58 primerjave odpirajo pomembna metodološka vprašanja, na katere moramo uèitelji poiskati odgovore, èe želimo ti metodi uspešno uporabljati. IKT lahko ponudijo pomoè tudi raziskovalcem, ki poskušajo raziskati procese uèenja tujih jezikov stroke, ki bi drugaèe ostali oèem skriti. Tako je Kozlova prosila svoje študente anglešèine, naj med reševanjem jezikovnih problemov uporabljajo spletno klepetalnico. Slednja ji je omogoèila natanèno prouèevanje komuniciranja študentov in je pripeljala do pomembnih spoznanj o odnosu med jezikovnim razumevanjem in jezikovno produkcijo kot tudi o pomenu notranje in zunanje podpore pri ustvarjanju besedil. Uèitelji jezika stroke bodo njena spoznanja s pridom uporabljali pri naèrtovanju uènega procesa. Naša urednica recenzij, Mojca Jarc, nam prinaša recenzijo dveh slovarjev. Šetinc je ocenil Militarwörterbuch Slowenisch-Deutsch (Wehrrecht und Innerer Dienst) / Vojaški slovar, Slovensko-Nemški (Vojaško pravo in Notranja služba) in Militarwörterbuch Slowenisch-Deutsch (Infanterie) / Vojaški slovar, Slovensko- Nemški (Pehota), ki sta nastala v sodelovanju Šole za tuje jezike Slovenske vojske in dunajske Sprachinstitut des Bundesheeres, Landesverteidigungsakademie. Na koncu pa še kratko obvestilo. Ta številka Scripta Manent prinaša tudi malce drugaèno spletno stran revije. Upamo, da bo spremenjena spletna stran prijaznejša do uporabnikov in bolj vidna uèiteljem jezika stroke po vsem svetu. Šarolta Godniè Vièiè Urednica