INDEKSI CEN ŽIVLJENJSKIH POTREBŠČIN, SLOVENIJA, OKTOBER 2003 CONSUMER PRICE INDICES, SLOVENIA, OCTOBER 2003 Cene življenjskih potrebščin so se oktobra 2003 v primerjavi s preteklim mesecem v povprečju zvišale za 0,3 %, letna inflacija pa sedaj znaša 4,8 %. V oktobru so se najbolj zvišale cene v skupinah: − obleka in obutev (za 6,8 %) − stanovanje (za 0,5 %). Znižale pa so se cene v skupinah: − rekreacija in kultura (za 2,4 %) − komunikacije (za 0,6 %) Letna stopnja inflacije v državah EU, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je septembra 2003 v povprečju znašala 1,9 %. Najvišjo je imela Irska (3,8 %), najnižjo pa Nemčija (1,1 %). V Sloveniji pa je bila rast cen v tem mesecu, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, 5 %. Compared to September 2003, in October prices of consumer goods rose on average by 0.3%, while the annual inflation rate is now 4.8%. In October prices rose the most in the following groups: − clothing and footwear (by 6.8%) − housing, electricity, gas and other (by 0.5%). Prices fell in the groups: − recreation and culture (by 2.4%) − communications (by 0.6%). The annual inflation rate in EU Member States, measured with the harmonised index of consumer prices, was in September 2003 on average 1.9%. It was the highest in Ireland (3.8%) and the lowest in Germany (1.1%). In Slovenia, prices in the same month, measured with the harmonised index of consumer prices, rose by 5%. Slika 1: Stopnje rasti cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP, Slovenija, oktober 2003 (december 2002 = 100) Chart 1: Growth rates or consumer prices by COICOP/HICP, Slovenia, October 2003 (December 2002 = 100) SKUPAJ/TOTAL © SURS 0 2 4 6 8 10 12 14 12. NOVEMBER 2003 12 NOVEMBER 2003 4 CENE PRICES št./No 53 št./No 289 Statistične informacije, št. 289/2003 2 Rapid Reports No 289/2003 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP, po skupinah in podskupinah, oktober 2003 Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, October 2003 Struktura Structure (%) X 03 XII 02 X 03 IX 03 X 03 X 02 I-X 03 I-X 02 I-X 03 XII 02 X 03 Ø 00 00 S K U P A J 100,0 104,2 100,3 104,8 105,7 103,0 124,2 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 20,7 104,0 99,7 104,7 104,7 103,9 122,9 01 Food and non-alcoholic beverages 011 Hrana 18,7 103,9 99,7 104,7 104,6 104,0 123,4 011 Food 0111 Kruh in drugi izdelki iz žit 4,0 103,2 100,2 103,5 107,4 102,1 138,4 0111 Bread and cereals 0112 Meso 5,1 99,8 101,1 100,4 102,3 99,9 119,9 0112 Meat 0113 Ribe 0,5 101,4 99,4 101,9 105,7 101,8 125,9 0113 Fish 0114 Mleko, mlečni izdelki in jajca 2,8 101,3 100,0 100,6 101,7 100,6 115,0 0114 Milk, cheese and eggs 0115 Olje in maščoba 0,9 101,2 100,3 103,8 107,7 100,7 132,2 0115 Oils and fats 0116 Sadje, sveže in predelano 1,6 116,5 100,5 111,0 102,8 120,6 115,7 0116 Fruit 0117 Zelenjava, sveža in predelana 1,7 114,2 94,4 123,9 107,1 116,0 120,7 0117 Vegetables 0118 Sladkor in konditorski izdelki 1,5 103,6 100,2 104,9 105,5 101,9 122,0 0118 Sugar, jam chocolate and confectionery 0119 Drugi prehrambeni izdelki 0,8 102,3 97,1 106,5 109,0 103,1 118,7 0119 Food products n.e.c. 012 Brezalkoholne pijače 2,0 105,0 100,3 104,8 105,3 102,8 118,6 012 Non-alcoholic beverages 0121 Kava, čaj in kakav 0,6 106,1 99,3 103,4 105,9 104,3 112,8 0121 Coffee, tea and cocoa 0122 Gazirane in negazirane pijače 1,3 104,5 100,8 105,5 105,0 102,1 121,4 0122 Mineral waters, soft drinks and juices 02 Alkoholne pijače in tobak 4,4 112,1 100,1 112,2 112,9 108,8 142,0 02 Alcoholic beverages and tobacco 021 Alkoholne pijače 1,9 104,8 100,1 105,0 106,7 104,2 119,2 021 Alcoholic beverages 0211 Žgane pijače 0,2 102,4 100,1 102,6 105,7 101,2 133,6 0211 Spirits 0212 Vino 0,6 108,2 100,0 109,5 113,3 108,4 119,9 0212 Wine 0213 Pivo 1,1 103,4 100,2 102,6 102,7 102,3 115,5 0213 Beer 022 Tobačni izdelki 2,5 117,6 100,0 117,6 117,3 112,3 160,5 022 Tobacco 03 Obleka in obutev 8,6 101,2 106,8 103,6 107,1 98,5 114,2 03 Clothing and footwear 031 Obleka in storitve za obleko 6,7 102,0 106,3 104,3 106,9 98,8 114,1 031 Clothing 0311 Tkanine 0,1 101,8 100,5 103,3 104,1 100,6 110,3 0311 Clothing materials 0312 Oblačila 6,1 101,9 106,9 104,1 106,9 98,5 113,7 0312 Garments 0313 Drugi tekstilni izdelki in dodatki 0,2 103,7 100,4 109,5 110,0 102,6 125,6 0313 Other articles of clothing and clothing accessories 0314 Storitve za obleko 0,2 103,8 100,0 105,2 107,2 102,7 120,6 0314 Services for clothing 032 Obutev in čevljarske storitve 2,0 98,7 108,6 101,2 107,6 97,3 114,6 032 Footwear 0321 Obutev 1,9 98,4 108,7 101,0 107,6 97,1 113,7 0321 Shoes and other footwear 04 Stanovanje 12,2 105,4 100,5 105,8 106,7 103,7 128,0 04 Housing, water, electricity, gas and other 041 Najemnina 1,6 116,2 103,1 116,8 113,2 111,1 144,3 041 Actual rents for housing 043 Redno vzdrževanje in popravilo 1,3 104,1 99,8 104,6 104,4 102,5 120,0 043 Maintenance and repair of dwelling 0431 Material za vzdrževanje in popravilo 0,6 103,7 99,5 104,7 105,8 102,3 128,5 0431 Materials for the maintenance and repair of the dwelling 0432 Storitve za vzdrževanje in popravilo 0,6 104,5 100,0 104,5 103,2 102,7 113,5 0432 Services for the maintenance and repair of the dwelling 044 Komunalne storitve 2,5 107,8 100,1 110,0 110,5 104,3 166,8 044 Municipal services 0441 Voda 1,1 103,4 100,0 103,4 105,3 101,7 146,2 0441 Water supply 0442 Odvoz smeti 0,7 98,1 100,0 104,0 111,7 101,3 210,7 0442 Refuse collection 0443 Kanalščina 0,3 143,9 100,0 146,1 125,7 120,2 221,9 0443 Sewerage collection 0444 Druge storitve za stanovanje 0,5 107,4 100,4 108,3 109,4 104,1 133,7 0444 Other services relating to the dwelling 045 Goriva in energija 6,8 102,2 100,0 102,0 104,2 102,0 116,8 045 Electricity, gas and other fuels 0451 Električna energija 3,1 103,9 100,0 103,9 103,7 102,3 117,4 0451 Electricity 0452 Plin 0,7 109,5 100,0 109,3 106,8 107,3 125,5 0452 Gas 0453 Tekoča goriva 1,7 96,2 99,8 95,0 106,7 99,9 100,9 0453 Liquid fuels 0454 Trda goriva 0,4 99,3 98,7 97,5 102,3 100,3 133,6 0454 Solid fuels 0455 Daljinska energija 0,9 103,0 101,2 104,7 99,6 100,8 139,9 0455 Heat energy 05 Stanovanjska oprema 7,3 103,0 99,9 104,6 105,0 102,0 120,2 05 Furnishing, household equipment and maintenance 051 Pohištvo in talne obloge 2,5 102,3 99,9 104,0 105,9 101,6 125,9 051 Furniture and furnishing, carpets 0511 Pohištvo in oprema 2,3 102,7 99,9 104,3 106,1 101,8 126,3 0511 Furniture and furnishings 0512 Talne obloge 0,2 96,9 100,5 99,5 102,3 97,7 118,5 0512 Carpets and other floor coverings 052 Tekstilni izdelki za gospodinjstvo 0,6 101,4 98,2 103,6 105,8 101,8 117,4 052 Household textiles 053 Naprave in aparati za gospodinjstvo 1,3 103,7 100,5 104,7 105,0 102,2 114,5 053 Household appliances 0531 Gospodinjske naprave 1,1 101,7 100,6 102,9 103,6 100,5 110,9 0531 Major household appliances 0532 Mali gospodinjski aparati 0,1 103,1 100,7 103,6 104,2 100,8 113,7 0532 Small electronic household appliances 0533 Popravilo gospodinjskih naprav 0,2 118,6 100,0 118,6 116,1 114,6 139,9 0533 Repair of household appliances 054 Steklenina, posoda in pribor 0,6 103,6 99,7 104,6 104,8 102,1 119,2 054 Glassware, tableware and household utensils 055 Orodje in pripomočki za hišo in vrt 0,2 105,3 100,2 105,3 103,9 102,9 118,2 055 Tools and equipment for house and garden 056 Izdelki za vzdrževanje gospodinjstva 2,2 103,5 100,0 105,6 104,0 102,3 120,2 056 Goods for routine household maintenance 06 Zdravje 3,3 106,2 100,0 107,0 106,0 104,0 129,5 06 Health 061 Zdravila in medicinski izdelki 1,9 105,5 100,0 106,0 105,0 103,0 126,0 061 Medical products and appliances 0611 Zdravila 1,5 106,6 99,9 107,1 106,0 103,8 129,0 0611 Pharmaceutical products 0612 Medicinski in terapevtski izdelki 0,4 101,3 100,4 101,9 101,2 99,9 114,5 0612 Other medical products and therapeutic appliances 062 Zdravstvene in zobozdravstvene storitve 1,1 106,0 100,0 107,3 106,2 104,7 131,3 062 Out-patient services Statistične informacije, št. 289/2003 Rapid Reports No 289/2003 3 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP, po skupinah in podskupinah, oktober 2003 (nadaljevanje) Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, October 2003 (continued) Struktura Structure (%) X 03 XII 02 X 03 IX 03 X 03 X 02 I-X 03 I-X 02 I-X 03 XII 02 X 03 Ø 00 07 Prevoz 17,3 104,4 100,0 103,8 104,4 102,7 125,5 07 Transport 071 Prometna sredstva 5,7 105,3 100,6 105,5 103,9 102,7 117,8 071 Purchase of vehicles 0711 Osebni avtomobili 5,5 105,6 100,7 105,7 104,0 102,8 118,2 0711 Motor cars 0712 Motorna kolesa in kolesa 0,2 98,6 100,3 98,7 101,7 100,7 111,4 0712 Motor cycles and bicycles 072 Izdelki in storitve povezani z delovanjem prometnih sredstev 9,8 103,2 99,6 102,1 104,5 102,7 127,6 072 Operation of personal transport equipment 0721 Rezervni deli 1,1 104,8 100,0 107,9 107,0 102,9 120,2 0721 Spare parts and accessories 0722 Goriva in maziva 5,2 103,2 99,2 99,0 102,5 103,3 128,1 0722 Fuels and lubricants 0723 Vzdrževanje in popravilo vozil 2,1 102,8 100,1 105,7 107,1 102,3 131,1 0723 Maintenance and repairs 0724 Druge storitve 1,4 102,6 100,1 102,6 105,0 101,2 122,9 0724 Other services 073 Prevozne storitve 1,7 108,0 100,0 107,6 106,0 102,7 147,7 073 Transport services 0731 Železniški potniški prevozi 0,2 104,4 100,0 104,4 114,1 101,8 144,0 0731 Passenger transport by railway 0732 Cestni potniški prevozi 1,3 110,2 100,0 109,7 105,6 103,5 150,6 0732 Passenger transport by road 0733 Letalski potniški prevozi 0,2 97,5 100,0 97,5 99,8 98,5 136,3 0733 Passenger transport by air 08 Komunikacije 3,4 100,3 99,4 99,7 101,8 101,0 128,8 08 Communication 081 Poštne storitve 0,1 107,5 100,0 107,5 110,5 106,6 176,1 081 Postal services 082 Telefonske storitve in izdelki 3,3 100,1 99,4 99,4 101,5 100,9 126,2 082 Telephone 09 Rekreacija in kultura 9,1 101,9 97,6 103,8 105,2 102,8 117,4 09 Recreation and culture 091 Avdio, video, foto in računalniška oprema 1,2 95,5 99,7 94,4 91,3 97,5 76,2 091 Audio-visual, photographic and information processing equipment 0911 Avdio, video in hi-fi oprema 0,3 99,2 99,9 99,7 101,4 100,0 105,0 0911 Audio, video and hi-fi devices 0913 Računalniška oprema 0,5 89,3 99,4 85,3 77,0 93,9 41,4 0913 Information processing equipment 0914 Snemalni mediji za sliko in zvok 0,2 102,0 99,8 103,6 104,4 100,9 111,0 0914 Recording media for picture and accessories 0915 Popravilo opreme in izdelkov 0,1 98,1 100,0 98,1 99,3 98,3 115,7 0915 Repairs of equipment and accessories 093 Manjši izdelki za zabavo, šport in razvedrilo 2,3 102,5 99,4 108,2 109,3 102,3 126,5 093 Other recreational items and equipment, gardens and pets 0931 Igre in igrače 0,4 101,0 100,4 101,4 105,1 100,4 123,6 0931 Games, toys and hobbies 0932 Športna oprema 0,5 96,4 99,4 120,4 119,5 96,8 114,0 0932 Sports equipment 0933 Cvetje in izdelki za vrtnarstvo 0,9 105,2 98,6 107,6 108,0 105,6 131,5 0933 Gardens, plants and flowers 0934 Domače hišne živali 0,5 105,0 100,0 106,3 107,5 103,4 129,6 0934 Pets and related products 094 Storitve za rekreacijo, kulturo in šport 2,7 102,7 100,6 104,4 105,7 101,1 127,1 094 Recreational and cultural services 0941 Storitve za rekreacijo in šport 0,7 98,1 100,1 102,3 104,5 98,0 118,5 0941 Recreational and sport services 0942 Kulturne storitve 2,0 104,3 100,8 105,2 106,2 102,2 129,3 0942 Cultural services 095 Časopisi, knjige in pisalne potrbščine 1,8 102,6 100,1 102,8 105,8 101,7 123,2 095 Newspapers, books and stationery 0951 Knjige in učbeniki 0,5 103,8 100,5 104,4 104,6 102,4 117,7 0951 Books 0952 Časopisi 1,0 101,9 100,0 101,9 106,6 101,3 127,7 0952 Newspapers and periodicals 0953 Razne tiskovine, pisalne potrebščine 0,3 103,2 100,1 103,2 105,7 101,8 120,0 0953 Miscellaneous printed matter and drawing materials 096 Počitnice v paketu 1,1 104,2 83,9 105,7 106,6 115,0 127,0 096 Package holidays 10 Izobraževanje 1,3 103,9 100,2 103,9 104,3 102,2 127,3 10 Education 101 Predšolsko izobraževanje 1,0 102,8 100,0 102,8 103,5 102,0 126,9 101 Pre-primary education 104 Izobraževalni tečaji 0,4 107,2 100,6 107,2 107,4 103,0 127,3 104 Education not definable by level 11 Gostinske in nastanitvene storitve 6,2 106,9 100,2 106,8 107,5 104,5 127,6 11 Restaurants and hotels 111 Gostinske storitve 5,2 105,6 100,5 105,7 106,3 103,3 125,4 111 Catering services 1111 Gostinski lokali 4,4 106,0 100,5 106,1 106,4 103,8 124,8 1111 Restaurants and cafes 1112 Storitve v menzah 0,8 103,4 100,5 103,8 105,6 100,9 128,1 1112 Canteens 112 Nastanitvene storitve 1,0 114,0 99,1 112,2 113,5 110,5 139,4 112 Accommodation services 1121 Prenočevanje v hotelih 0,5 120,1 98,0 116,0 115,3 118,0 139,9 1121 Accommodation services in hotels 1122 Prenočevanje v domovih 0,5 107,2 100,5 107,6 110,9 102,1 139,8 1122 Accommodation services in students homes 12 Raznovrstno blago in storitve 6,2 104,1 100,2 105,0 106,8 102,3 126,1 12 Miscellaneous goods and services 121 Izdelki in storitve za osebno nego 3,1 103,7 99,9 104,5 105,4 102,4 120,0 121 Personal care 1211 Storitve za osebno nego 0,9 105,8 100,0 106,4 105,5 103,3 120,4 1211 Personal services 1212 Izdelki za osebno nego 2,2 102,9 99,9 103,7 105,4 102,0 119,7 1212 Products for personal care 123 Osebni predmeti 0,7 104,7 100,6 107,6 107,8 102,4 127,3 123 Personal effects n.e.c. 1231 Nakit in ure 0,3 105,2 100,0 110,7 111,1 104,7 129,3 1231 Jewelry, clocks and watches 1232 Drugi osebni predmeti 0,4 104,4 101,0 105,4 105,4 100,7 125,8 1232 Other personal effects 125 Zavarovanje 1,5 101,7 100,1 101,8 109,6 101,1 136,9 125 Insurance 1253 Zdravstveno zavarovanje 0,8 100,0 100,0 100,0 107,7 100,0 137,5 1253 Insurance connected with health 1254 Zavarovanje prometnih sredstev 0,6 104,2 100,2 104,2 112,4 102,7 138,1 1254 Insurance connected with transport 126 Finančne storitve 0,2 114,3 103,5 114,4 110,0 106,5 142,6 126 Financial services n.e.c. 127 Druge storitve 0,7 106,9 100,0 108,7 105,5 102,6 128,2 127 Other services n.e.c. Statistične informacije, št. 289/2003 4 Rapid Reports No 289/2003 2. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP, po posebnih skupinah, oktober 2003 Consumer price indices by COICOP/HICP by selected groups, October 2003 Struktura Structure (%) X 03 XII 02 X 03 IX 03 X 03 X 02 I-X 03 I-X 02 I-X 03 XII 02 X 03 Ø 00 SKUPAJ 100,0 104,2 100,3 104,8 105,7 103,0 124,2 TOTAL Skupaj brez sezonskih proizvodov 96,3 103,9 100,4 104,5 105,8 102,5 124,4 Total without seasonal products Skupaj brez alkoholnih pijač in tobaka 95,6 103,9 100,3 104,5 105,4 102,7 123,4 Total without alcoholic beverage and tobacco Skupaj brez goriv in energije 88,1 104,5 100,4 105,4 106,0 103,1 124,4 Total without fuels and energy Skupaj brez hrane, pijače in tobaka 74,9 103,8 100,5 104,4 105,6 102,4 123,5 Total without food, beverages and tobacco Sezonski proizvodi 3,7 113,6 97,5 115,3 104,9 116,2 119,1 Seasonal products Goriva in energija 11,9 102,6 99,7 100,7 103,5 102,5 121,3 Fuels and energy Hrana, pijače in tobak 25,1 105,5 99,8 106,1 106,1 104,8 126,1 Food, beverages and tobacco Blago 71,1 103,7 100,7 104,3 105,2 102,6 121,3 Goods Trajno blago 10,6 103,3 100,4 103,8 103,0 101,8 113,5 Durable goods Poltrajno blago 12,9 101,6 104,4 104,4 106,9 99,4 115,6 Semi-durable goods Blago dnevne porabe 47,6 104,4 99,8 104,4 105,3 103,7 124,9 Non-durable goods Storitve 28,9 105,5 99,5 106,2 107,1 103,9 132,0 Services 3. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1992-2002, oktober 2003 Consumer price indices, 1992-2002, October 2003 (predhodni mesec / previous month = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1992 114,6 112,6 110,7 106,4 107,1 104,4 100,7 100,2 103,5 103,9 103,5 100,7 1993 103,8 101,8 101,6 100,8 102,0 100,6 100,8 100,7 102,1 102,6 102,3 101,8 1994 101,9 101,3 101,5 102,4 101,1 101,5 101,4 100,8 101,7 101,7 101,9 100,9 1995 102,0 101,2 100,4 99,8 101,1 100,5 100,1 99,7 101,0 100,5 101,4 101,0 1996 101,4 101,2 101,6 101,4 100,6 100,2 100,3 99,4 100,4 100,9 100,5 100,8 1997 101,3 100,7 100,5 101,2 101,6 100,0 100,6 100,2 100,6 100,5 100,8 100,6 1998 101,4 100,9 100,8 100,9 100,9 100,0 100,0 100,1 100,1 100,3 100,4 100,7 1999 101,0 100,4 100,3 100,4 100,6 100,0 101,7 100,9 100,8 100,5 100,5 100,8 2000 100,8 100,9 100,9 100,6 100,5 100,6 100,9 100,3 101,4 100,6 101,1 100,1 2001 100,4 101,1 101,1 100,7 101,1 100,4 100,2 100,0 100,9 100,5 100,4 100,1 2002 101,6 100,9 100,7 101,4 100,3 99,8 100,5 100,1 100,8 100,5 100,0 100,6 2003 101,0 100,5 100,7 100,5 100,5 100,3 100,5 99,6 100,3 100,3 4. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1997-2002, oktober 2003 Consumer price indices, 1997-2002, October 2003 (december preteklega leta / December previous year = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1997 101,3 102,0 102,5 103,7 105,4 105,4 106,0 106,2 106,8 107,3 108,2 108,8 1998 101,4 102,3 103,1 104,0 104,9 104,9 104,9 105,0 105,1 105,4 105,8 106,5 1999 101,0 101,4 101,7 102,1 102,7 102,7 104,4 105,3 106,1 106,6 107,1 108,0 2000 100,8 101,7 102,6 103,2 103,7 104,3 105,2 105,5 107,0 107,6 108,8 108,9 2001 100,4 101,5 102,6 103,3 104,5 104,9 105,1 105,1 106,0 106,5 106,9 107,0 2002 101,6 102,5 103,2 104,6 104,9 104,7 105,2 105,3 106,1 106,6 106,6 107,2 2003 101,0 101,5 102,2 102,7 103,2 103,5 104,6 103,6 103,9 104,2 5. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1996-2002, oktober 2003 Consumer price indices, 1996-2002, October 2003 (Ø 2000 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1996 70,9 71,7 72,8 73,9 74,3 74,4 74,6 74,2 74,5 75,2 75,5 76,2 1997 77,2 77,7 78,1 79,0 80,3 80,3 80,7 80,9 81,4 81,7 82,4 82,9 1998 84,0 84,8 85,4 86,2 86,9 86,9 86,9 87,0 87,1 87,4 87,7 88,3 1999 89,2 89,5 89,8 90,1 90,7 90,7 92,2 92,9 93,7 94,1 94,5 95,3 2000 96,1 96,9 97,8 98,4 98,9 99,4 100,3 100,6 102,0 102,6 103,7 103,8 2001 104,2 105,4 106,5 107,2 108,5 108,9 109,1 109,1 110,0 110,5 111,0 111,1 2002 112,9 113,9 114,7 116,2 116,6 116,3 117,0 117,1 118,0 118,5 118,5 119,2 2003 120,4 121,0 121,9 122,4 123,1 123,4 124,0 123,5 123,8 124,2 Statistične informacije, št. 289/2003 Rapid Reports No 289/2003 5 6. Indeksi cen življenjskih potrebščin brez sezonskega vpliva, 1996-2002, oktober 2003 Seasonally adjusted consumer price indices, 1996-2002, October 2003 (Ø 2000 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1996 71,0 71,6 72,6 73,4 73,6 74,1 74,5 74,5 74,8 75,6 76,0 76,7 1997 77,3 77,6 77,9 78,5 79,6 80,0 80,6 81,2 81,7 82,1 82,9 83,4 1998 84,1 84,7 85,1 85,7 86,2 86,6 86,8 87,3 87,4 87,8 88,2 88,8 1999 89,3 89,4 89,5 89,6 90,0 90,4 92,1 93,2 94,0 94,5 95,0 95,8 2000 96,2 96,8 97,5 97,9 98,2 99,1 100,2 101,0 102,3 103,0 104,2 104,4 2001 104,3 105,3 106,2 106,6 107,7 108,6 109,0 109,5 110,3 110,9 111,5 111,7 2002 113,0 113,8 114,3 115,5 115,8 116,0 116,8 117,5 118,3 119,0 119,1 119,9 2003 120,5 120,9 121,5 121,7 122,2 123,0 123,8 124,0 124,2 124,7 7. Harmonizirani indeksi cen življenjskih potrebščin, po glavnih skupinah, oktober 2003 Harmonized consumer price indices by groups, October 2003 (stopnje rasti v % / rates of increase in %) Struktura Structure (%) X 03 IX 03 X 03 X 02 00 S K U P A J 100,0 0,1 4,9 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 19,5 -0,3 4,5 01 Food and non-alcoholic beverages 02 Alkoholne pijače in tobak 5,7 0,0 11,5 02 Alcoholic beverages and tobacco 03 Obleka in obutev 7,4 7,7 3,7 03 Clothing and footwear 04 Stanovanje 11,2 1,1 4,5 04 Housing, water, electricity, gas and other 05 Stanovanjska oprema 6,3 0,1 4,8 05 Furnishing, household equipment and maintenance 06 Zdravje 3,2 0,0 7,0 06 Health 07 Prevoz 17,4 0,0 3,4 07 Transport 08 Komunikacije 3,0 -0,7 -0,8 08 Communication 09 Rekreacija in kultura 9,0 -4,6 3,8 09 Recreation and culture 10 Izobraževanje 1,6 0,2 4,2 10 Education 11 Gostinske in nastanitvene storitve 8,9 -0,1 8,4 11 Restaurants and hotels 12 Raznovrstno blago in storitve 6,8 0,5 6,0 12 Miscellaneous goods and services 8. Harmonizirani indeksi cen življenjskih potrebščin v EU, september 2003 Harmonized consumer price indices in EU, September 2003 (stopnje rasti v % / rates of increase in %) IX 03 IX 02 IX 03 IX 02 EU 151) 1,9p Italija / Italy 3,0p Avstrija / Austria 1,3p Luksemburg / Luxembourg 2,7 Belgija / Belgium 1,7 Nemčija / Germany 1,1 Danska / Denmark 1,7 Nizozemska / Netherlands n.a. Finska / Finland 1,2 Portugalska / Portugal 3,2 Francija / France 2,3p Španija / Spain 3,0 Grčija / Greece n.a. Švedska / Sweden 2,3 Irska / Ireland 3,8 Velika Britanija / United Kingdom 1,4 n.a. data not available p …začasni podatek / provisional data Vir: / Source: Eurostat press release, No 117/2003 1) Evropski indeks cen življenjskih potrebščin (EICP). European index of Consumer Prices (EICP). Statistične informacije, št. 289/2003 6 Rapid Reports No 289/2003 METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Namen Purpose Indeks cen življenjskih potrebščin meri spremembe drobnoprodajnih cen izdelkov in storitev glede na strukturo izdatkov, ki jih individualna rezidenčna (stalna) gospodinjstva namenjajo za nakup izdelkov in storitev za končno porabo. The consumer price index measures changes of the level of retail prices of goods and services from the point of view of expenditure structure, which individual residential households intend for final consumption. Zajetje Coverage Košarico za izračun indeksov cen življenjskih potrebščin sestavlja 613 reprezentativnih proizvodov. V košarico so izbrani tisti proizvodi, ki imajo najpomembnejši delež v skupni potrošnji, in katerih gibanje cen obenem najbolje odraža gibanje cen sorodnih proizvodov. The basket for calculating consumer price indices contains 613 representative products. Selected for the basket are goods that have the most important share in total consumption and whose changes of prices reflect best changes of prices of related products. Metode zbiranja podatkov Data collection method Podatke o cenah reprezentativnih izdelkov in storitev vsak mesec zberejo opazovalci cen, in sicer neposredno na okoli 900 izbranih opazovalnih mestih (kot so trgovine, tržnice, obrtne delavnice, storitvene in druge organizacije) v Kopru, Ljubljani, Mariboru in Novem mestu. Mesečno je v izračun indeksa tako zajetih okrog 11000 cen. Data on prices for representative goods and services are collected monthly by price collectors in Koper, Ljubljana, Maribor and Novo mesto in about 900 selected shops, marketplaces, at craftsmen and in other organisations. On average about 11,000 prices are used for calculating the index every month. Proizvodi so, za potrebe izvajanja oz. razporeditve časa opazovanja v posameznem mesecu razvrščeni v naslednje sorodne skupine: For the purpose of organising the observation time in individual months, products are classified into the following related groups: kmetijski pridelki (čas opazovanja 1. in 3. teden v mesecu) agricultural products (observed in the 1st and 3rd week) živilski izdelki (med 16. in 21. v mesecu) food products (between 16th and 21st of the month) neživilski izdelki (med 1. in 13. v mesecu) non-food products (between 1st and 13th of the month) gostinske storitve (14. in 15. v mesecu) catering services (14th and 15th of the month) ostale storitve (med 22. in 24. v mesecu) other services (between 22nd and 24th of the month) naftni derivati (med 1. in 25. v mesecu) Fuels (between 1st and 25th of the month) Ponderacija Weighting V letu 2003 ponderacija temelji na podatkih o strukturi izdatkov za življenjske potrebščine za leto 2001, za kar so bili osnovni vir podatki iz kontinuiranih anket o porabi gospodinjstev v letih 1999, 2000 in 2001. In 2003 weighting is based on the data on the structure of expenditure for consumer goods from 2001, for which main sources were continuous Household Budget Surveys for 1999, 2000 and 2001. Uteži se sedaj spreminjajo vsako leto. Nove uteži so preračunane na cene iz decembra 2002, ki je tudi cenovno referenčno obdobje. Weights are now changed every year. New weights are recalculated to December 2002 prices, which is also the price base period. Izračun Calculation Ko so v posameznem mesecu zbrane vse cene, sledijo izračuni najprej poprečnih cen in nato indeksov cen. When in particular month all prices are collected, than first average prices are computed and than price indices. Poprečno ceno vsakega posameznega proizvoda v kraju izračunamo z navadno aritmetično sredino iz cen, zbranih na vseh opazovalnih mestih v tem kraju. The average price of each individual product in the locality is calculated with simple arithmetic mean from prices collected in all places of observation in that locality. Poprečno nacionalno ceno vsakega proizvoda izračunamo s tehtano aritmetično sredino iz predhodno izračunanih poprečnih krajevnih cen. The average national price of each product is calculated with weighted arithmetic mean from previously calculated average prices in the locality. Iz poprečnih nacionalnih cen vsakega tekočega in baznega meseca (december predhodnega leta) izračunamo za vsak posamezen proizvod individualne indekse. From average national prices in each current and base month (December of the previous year) we calculate individual indices for each individual product. Iz individualnih indeksov nato s tehtano aritmetično sredino izračunamo agregatne indekse, to je indekse skupin in skupni indeks po naslednji formuli: From individual indices we calculate with weighted arithmetic mean aggregate indices, i.e. indices of groups and the total price index according to the following formula: Statistične informacije, št. 289/2003 Rapid Reports No 289/2003 7 ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 Kjer je: Whereby: It/d indeks skupin oz. skupni indeks It/d index of groups or the total index pti poprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v tekočem mesecu pti average national price of product i in the current month pdi poprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v decembru pdi average national price of product i in December wdi utež (ponder) za posamezen proizvod v decembru wdi weight for an individual product in December N število izdelkov in storitev n number of goods and services Vsak tako izračunan agregatni indeks (december predhodnega leta = 100) je Laspeyresov indeks fiksnega tipa, kar pomeni da je izračunan z utežmi iz istega baznega ponderacijskega obdobja in z istim zajemom proizvodov. Each aggregate index (December of the previous year = 100) calculated in this way and all other indices derived from this index and calculated with weights of the weight base period and with the same coverage of products are Laspeyres' indices of fixed type. Indeksi, ki so izračunani na podlagi uteži iz različnih obdobij in z različnim zajemom proizvodov pa so verižno povezani indeksi. Indices, which are calculated on the basis of weights from various periods and with different coverage of products, are chain indices. Z letom 2001 smo indekse verižno povezali preko nove indeksne baze t.j. leta 2000 (poprečje 2000 = 100). Vsi indeksi so sedaj izvedeni in izračunani preko poprečja 2000, in sicer na naslednje načine: Since 2001 indices are linked through new index reference period year 2000 (average 2000 = 100). All indices are now derived and calculated through average 2000 in the following ways: - I FEB 01 / JAN 01 = I FEB 01/∅ 00 ÷ I JAN 01/∅ 00 × 100 - I FEB 01 / JAN 01 = I FEB 01/∅ 00 ÷ I JAN 01/∅ 00 × 100 - I FEB 01 / DEC 00 = I FEB 01/∅ 00 ÷ I DEC 00/∅ 00 × 100 - I FEB 01 / DEC 00 = I FEB 01/∅ 00 ÷ I DEC 00/∅ 00 × 100 - I FEB 01 / FEB 00 = I FEB 01/∅ 00 ÷ I FEB 00/∅ 00 × 100 - I FEB 01 / FEB 00 = I FEB 01/∅ 00 ÷ I FEB 00/∅ 00 × 100 - I (JAN-FEB 01) / (JAN-FEB 00) = - I (JAN-FEB 01) / (JAN-FEB 00) = I (JAN 01 + FEB 01)/∅ 00 ÷ I (JAN 00 + FEB 00)/∅ 00 × 100 I (JAN 01 + FEB 01)/∅ 00 ÷ I (JAN 00 + FEB 00)/∅ 00 × 100 - I (JAN-FEB 01) / XII 00 = (I JAN 01/XII 00 + I FEB 01/XII 00) ÷ 2 - I (JAN-FEB 01) / XII 00 = (I JAN 01/XII 00 + I FEB 01/XII 00) ÷ 2 Kjer je: Whereby: I FEB 01 / JAN 01 … indeks februar 2001 v primerjavi z indeks januar 2001 I FEB 01 / JAN 01 … index February 2001 in comparison to index January 2001 Po stari nacionalni klasifikaciji pa so serije verižno povezanih indeksov še vedno zagotovljene na ravni osmih skupin po stari klasifikaciji do leta 1992 (poprečje 1992 = 100). Series of chain indices are still provided at the level of eight groups by the old classification until 1992 (average 1992 = 100) Klasifikacija Classification Od leta 1997 razvrščamo proizvode in računamo indekse cen življenjskih potrebščin po novi klasifikaciji individualne porabe sredstev (COICOP/HICP). Klasifikacija je bila z letom 2000 usklajena z dokončno različico COICOP, sprejete v letu 1999. Since 1997 we have been using COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose) for classifying products and calculating consumer price indices. In 2000 the classification was adapted to the final version of COICOP, which was adopted in 1999. Po omenjeni klasifikaciji razvrščamo proizvode (za namene računanja in objavljanja indeksov) v: According to the mentioned classification for the purpose of calculating and publishing indices we classify products into 01 oddelke (npr. Hrana in brezalkoholne pijače), 01 divisions (e.g. Food and non-alcoholic beverages), 011 skupine (npr. Hrana) in 011 groups (e.g. food) and 0111 razrede (npr. Kruh in izdelki iz žit). 0111 classes (e.g. Bread and cereals). Indekse praviloma objavljamo do ravni razreda, razen v primerih, ko je njegova utež manjša od 0,1 %, ali v primerih, ko je razred zastopan le z enim proizvodom. As a rule, indices are published at the level of class, except in cases when the weight of the class is below 0.1% or in cases when the class is represented by one product only. Statistične informacije, št. 289/2003 8 Rapid Reports No 289/2003 Od leta 2000 v skladu z novo klasifikacijo izračunavamo še indekse za posebne skupine, kot so * blago, * blago dnevne rabe, * poltrajno blago, * trajno blago, * storitve, * goriva in energija, * sezonski proizvodi, * skupni indeks brez alkohola in tobaka ter * skupni indeks brez sezonskih proizvodov. V letu 2001 pa smo omenjenim skupinam dodali še tri: * hrana, pijače in tobak * skupni indeks brez hrane, pijač in tobaka ter * skupni indeks brez goriv in energije. In accordance with the new classification, since January 2000 we calculate indices for special groups such as * goods, * non-durable goods, * semi- durable goods, * durable goods, * services, * fuels and energy, * seasonal products, * total index without alcoholic beverages and tobacco, and * total index without seasonal products. In 2001 we added three new special groups: * food, beverages and tobacco, * total index without food, beverages and tobacco and * total index without fuels and energy. Proizvodi pa so po namenu uporabe razvrščeni po stari nacionalni klasifikaciji blaga in storitev v 8 skupin. Products are classified by end use by the old National Classification of Goods and Services into eight groups. Desezoniranje Seasonal adjustment Z januarjem 2002 smo spremenili metodologijo desezoniranja indeksov cen življenjskih potrebščin in indeksov cen na drobno. Metodo X-11 smo nadomestili z metodo TRAMO/SEATS, ki temelji na uporabi modelov ARIMA. In January 2002 we changed the methodology of seasonal adjustment of consumer prices indices and retail price indices. The X-11 method was replaced by the TRAMO/SEATS method, which is based on the use of ARIMA models. Pri oblikovanju modela smo upoštevali obdobje od januarja 1996 do januarja 2003. In designing the model we took into account the period from January 1996 to January 2003. Desezonirane vrednosti vsebujejo trend-cikel in naključno komponento, vpliv sezone je izključen. Seasonally adjusted values contain the trend-cycle and the random component with the seasonal component being eliminated. Indeksi cen življenjskih potrebščin za storitve ne vključujejo sezonske komponente. In consumer price indices for services the seasonal component is not present. Zaradi narave podatkov se model za leto 2003 pri indeksu cen življenjskih potrebščin za blago razlikuje v primerjavi z modelom za leto 2002. Because of the nature of data, the model for 2003 in consumer price indices for goods differs from the 2002 model. Definicije Definitions Harmonizirani indeks cen življenjskih potrebščin (HICŽP) je primerljiv indeks cen življenjskih potrebščin, ki ga računajo države članice Evropske zveze (EZ) in se uporablja za primerjanje inflacijskih stopenj v teh državah oz. s temi državami. Harmonized Index of Consumer Prices (HICP) is the comparable index of consumer prices produced by each Member State and used for international comparison of consumer price inflation. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonized Index of Consumer Prices) je klasifikacija oz. razvrstitev proizvodov po namenu v 12 glavnih skupin, prilagojena potrebam računanja harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonised Index of Consumer Prices) is a classification of products by purpose into 12 main groups, adapted to the needs of the harmonised index of consumer prices. Uteži pomenijo deleže potrošnje posameznega izdelka oz. storitve v skupni potrošnji in so namenjene tudi merjenju prispevka vpliva spremembe cene posameznega izdelka oz. storitve k skupni spremembi cene. Weights are shares of consumption of individual goods or services in the total consumption and are intended for measuring the impact of the change in the price of individual goods or services in the total change of the price. Referenčno (bazno) obdobje uteži je obdobje, običajno izbrano leto, na katerega se nanašajo ocenjene vrednosti potrošnje, uporabljene pri izračunu uteži. Weight reference (base) period is the period, usually the selected year, to which the estimated values of consumption, used for calculating weights, refer. Referenčno (bazno) obdobje cen je obdobje, s katerega cenami se ob vsakem izračunu indeksov primerjajo cene iz tekočega obdobja. V našem primeru je bazno cenovno obdobje december preteklega leta (od leta 1994). Price reference (base) period is the period, the prices of which are in the index calculation compared to the prices of the current period. In our case the price base period is December of the previous year (since 1994). Referenčno (bazno) obdobje indeksov je obdobje, običajno izbrano leto, v katerem je indeks enak 100. Index reference (base) period is the period, usually the selected year, in which the index base is set to 100. Blago dnevne rabe so proizvodi, katerih rok trajanja je zelo kratek, običajno do enega leta (npr. hrana, pijače). Non-durable goods are products with very short durability, usually up to one year (e.g. food). Poltrajno blago so proizvodi, katerih predvidena življenjska doba je okoli enega leta in, katerih vrednost ni prav velika (npr. obleka in obutev). Semi-durable goods are products with durability of about one year. They must not be very valuable (e.g. clothing and footwear). Trajno blago so proizvodi z daljšo življenjsko dobo, obenem pa je tudi njihova vrednost precej velika (npr. pohištvo, prometna sredstva). Durable goods are products with long durability. At the same time they can be quite valuable (e.g. furniture, means of transport). Statistične informacije, št. 289/2003 Rapid Reports No 289/2003 9 Sezonski proizvodi so proizvodi, katerih obseg ponudbe na trgu in s tem tudi njihova cena sta zelo odvisni od letnega časa oz. drugih dejavnikov. V našem primeru so med sezonske proizvode uvrščeni sadje, zelenjava in ribe. Seasonal goods are products whose market supply and price depend very much on the season and other factors. In our case seasonal products are fruit, vegetables and fishes. Goriva in energija je ena od posebnih skupin, ki jo sestavljajo proizvodi za ogrevanje in razsvetljavo stanovanj (045 Goriva in energija) ter pogonska goriva (0722 Goriva in maziva). Fuels and energy is one of the special groups, which is composite from items for heating and lightning (045 Electricity, gas and other fuels) and juices (0711 Fuels and lubricants). Publiciranje Publishing Mesečno: Monthly: - Statistične informacije. Cene. Indeksi cen življenjskih potrebščin (med 10. in 15. v naslednjem mesecu, Prva skrajšana objava pa zadnji delovni dan v tekočem mesecu) - Rapid Reports. Prices. Consumer Price Indices (between the 10th and 15th day of the next month, Topical Data on the last day of the current month) - Mesečni statistični pregled - Monthly Statistical Review - Nekateri pomembnejši podatki RS - Some Important Data of the Republic of Slovenia Letno: Yearly - Statistični letopis - Statistical Yearbook KOMENTAR COMMENT Oktobrska inflacija je bila 0,3 %. Do konca oktobra so bile cene življenjskih potrebščin tako višje za 4,2 % (lani v enakem obdobju za 6,6 %), na letni ravni pa za 4,8 % kar je za 0,2-odstotni točki nižje kot v preteklem mesecu. In October 2003 the inflation rate was 0.3%. By the end of October, consumer prices rose by 4.2% (last year by 6.6%), while at the annual level they were up by 4.8%, which is 0.2 percentage points less than in September. V oktobru smo zabeležili podobno gibanje cen kot v septembru - rast cen storitev je bila tudi tokrat negativna, saj so se le-te v povprečju znižale za 0,5 %, med tem ko pa so bile cene blaga v povprečju višje za 0,7 %. In October similar trends were registered as in September – prices of services fell again (on average by 0.5%), whereas prices of goods rose on average by 0.7%. Med blagom so se zaradi še vedno prisotnega vpliva zamenjave kolekcij v trgovinah najbolj povišale cene v skupini obleka in obutev - v povprečju so bile višje za 6,8 %; pri tem je bila obutev v povprečju dražja za 8,7 % in oblačila za 6,9 %. Among goods, because of the still present impact of new collections in stores, prices rose the most in the group clothing and footwear – on average by 6.8%. Prices of footwear were up by 8.7% and prices of clothing by 6.9%. Za pol odstotka so se dvignile cene v skupini stanovanje, kar je predvsem posledica 3,1-odstotnega zvišanja najemnin ter dražje daljinske energije (za 2,1 %). Cene nekaterih goriv v omenjeni skupini so se namreč celo znižale (trda goriva za 1,3 % in tekoča goriva za 0,2 %). Prices in the group housing, water, electricity, gas and other rose by half a percent, which is mostly the result of the 3.1% rise of rents and higher prices of heat energy (by 2.1%). On the other hand, prices of some fuels decreased (solid fuels by 1.3% and liquid fuels by 0.2%). Cene v skupinah izobraževanje, gostinske in nastanitvene storitve ter raznovrstno blago in storitve so bile v povprečju višje za 0,2 %, v skupini alkoholne pijače in tobak za 0,1 %, med tem ko so v ostalih skupinah v povprečju ostale nespremenjene. Prices in groups education, restaurants and hotels, and miscellaneous goods and services rose on average by 0.2%, in the group alcoholic beverages and tobacco by 0.1%, while prices in other groups remained unchanged. Nadaljnje zniževanje cen počitnic v paketu, ki so se tokrat pocenile za 16,1 %, kot tudi pocenitve še nekaterih drugih izdelkov (npr. cvetja in izdelkov za vrtnarstvo za 1,4 %) so povzročili, da je bila rast cen v skupini rekreacija in kultura ponovno negativna (v povprečju za 2,4 %). Further decrease of prices of package holidays – this time by 16.1% – as well as some other products – such as gardens, plants and flowers by 1.4% – resulted in the fall of prices in the group recreation and culture (on average by 2.4%). Tudi rast cen v skupini komunikacije je bila negativna. Cene v tej skupini so bile predvsem na račun popustov pri nekaterih telefonskih aparatih v povprečju nižje za 0,6 %. Prices in the group communication fell on average by 0.6%, which was mostly caused by discounts in prices of some telephones. Statistične informacije, št. 289/2003 10 Rapid Reports No 289/2003 Znižale so se tudi cene v skupini hrana in brezalkoholne pijače, v povprečju za 0,3 %, in sicer predvsem na račun ponovnega znižanja cen zelenjave (za 5,6 %) kot tudi nižjih cen drugih prehrambenih izdelkov (za 2,9 %), kave, čaja in kakava (za 0,7 %) ter rib (za 0,6 %). Precej pa se je tokrat v omenjeni skupini podražilo meso (za 1,1 %) ter gazirane in negazirane pijače (za 0,8 %). Prices went down also in the group food and non-alcoholic beverages, on average by 0.3% and mostly because of lower prices of vegetables (by 5.6%), food products n.e.c. (by 2.9%), coffee, tea and cocoa (by 0.7%) and fish (by 0.6%). In this group prices of meat this time rose by 1.1% and prices of mineral waters, soft drinks and juices by 0.8%. V letošnjem letu so se bolj kot znaša skupna rast cen povišale cene v skupinah: alkoholne pijače in tobak (za 12,1 %), gostinske in nastanitvene storitve (za 6,9 %), zdravje (za 6,2 %), stanovanje (za 5,4 %) in prevoz (za 4,4 %). This year prices rose more than the total rise of consumer prices in the following groups: alcoholic beverages and tobacco (by 12.1%), restaurants and hotels (by 6.9%), health (by 6.2%), housing, water, electricity, gas and other (by 5.4%) and transport (by 4.4%). Sestavila / Prepared by: Ema Mišič Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljena le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statistične informacije Avguština Kuhar de Domizio - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Tehnični urednik Anton Rojc - Naklada 280 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN podzbirke Cene 1408-8894 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slovenia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Avguština Kuhar de Domizio - Slovene language editor Ivanka Zobec - English language editor Boris Panič - Technical editor Anton Rojc - Total print run 280 copies - ISSN of Rapid Reports 1408-192X - ISSN of subcollection Prices 1408- 8894 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si.