V novo šolsko leto. (Spisal A. L.) Minule so počitnice. Polagoma zbiramo se učitelji in učiteljice zopet v svojih učilnicah. Tajiti se ne more, da nam je morda ta ali uni stan — bodisi viši ali nižji od našega — zavidal srečne dni, v katerih smo po končanem delu nekako bi rekel brezskrbno uživali svoj trdo zasluženi počitek. Pa kakor na svetu vsaka stvar mine, tako so i naše počitnice pri kraji; toda človek, koji svojo zemeljsko nalogo prav razume in istotako izpolnuje, nij pustil ta čas brez pomena, brez dela mirno poteči, ampak skrbel je za prihodnjost, mislil je na prestane nadloge in sitnosti, i na one, ki ga v prihodnje čakajo. Akopram je njegovo telo počivalo, deloval je njegov duh tem vztrajnejše. čas počitnic porabil je v to, da je vse delovanje pretečenega leta v duhu še enkrat natanko premislil; vse hude in dobre ure in posebno nje vzroke razmotroval; a porabil je ta čas tudi za to, da je za prihodnjost skrbel s tem, da je čital knjige znanstvene in pedagogične vsebine, in se tako izobraževal v vedi in metodah, ter se na ta način za prihodnjo delovanje na telesu in duhu pripravljal. Ozrimo se o začetku novega šolskega leta šole na svoje dosedanje delovanje v učiteljskem stanu sploh. Mej tem, ko je ta pa uni tovariš še le komaj prišel iz učiteljišča, uni, še le nekoliko let, recimo — štiri, pet, šest let v tem stanu deluje, je drugi že osivel in vender je materijalno stanje vseh bolj ali manj enako, brez zdatne razlike. Čudno so človeške sreče dnevi razdeljeni; v učiteljstvu uživamo jih vsi jednako in vedno jednako. Le posebna pridnost ali posebna naključba je tega ali unega za stopinjico više povzdignila. Marsikomu utegne srce upasti — posebno mlajšim tovarišem — toda, kdor si je ta stan izvolil, moral je vedeti njega dobre in zle lastnosti in ako rau ne ugajajo, ima redko še čas, da jih more izpremeniti. Pridni in vztrajni mnogo doseže. Kdor pa tega noče, naj pa vleee voz, v katerega je vprežen; tudi v tem stanu zadobi se zadovoljnost in mir; treba mu je le, da svoje dolžnosti pridno in v e s t n o opravlja. Pridni in vztrajni učitelj ima pri svojem važnem delu mnogo več uspeha, veselja in tudi plačila, kakor oni, ki v šoli dela le kakor dninar in tlačan. Zraven tega, da je učitelj raarljiv, treba je tudi, da vrlo napreduje. Ves svet napreduje; tudi učitelj ne sme nikjer zaostajati. Njegove vede v vseh znanostih, koje se od njega zahtevajo, morajo s pridnim čitanjem poučljivo - znanstvenih knjig naraščati, in njegova metoda niora biti primerna dandanašnjemu poučevanju. V tem je njegovo privatno duševno delovanje. Ako seni v tem navel le poglavitne točke, na katere naj se ljudski učitelj v šoli ozira, opozarjam pa še na druge lastnosti, katerih naj se držiino. da bodemo svojo nalogo prav izvrševali. Bodimo tudi pravi, vzgledni, v istini samo ljudski učitelji. Ogibajmo se vsemu, kar bi nam pri Ijudstvu manjšalo ali jemalo čast, veljavo in poštenje! Poslednji čas osnovala se je prekoristna ,,družba sv. Cirila in Metoda", katera ima prevažno in vzvišeno namero za naše narodno šolstvo. Poprimimo se tega vrlega društva, podpirajmo ga po vseh močeh, kolikor ga moremo! Dragi učitelji sotrudniki! Novo začeto letošnje šolsko leto naj bode prvič nova unema za vse lepe čednosti v našem preimenitnem stanu, drugič pa naj bode to šolsko leto tudi z delovanjem ndružbe sv. Cirila in Metoda" pravo učiteljsko sveto leto!