NALOGE ZK OB PREHODU NA USMERJENO IZOBRAŽEVANJE Dobri rezultati ob številnih slabostih Na podlagi dosedanjih izkušenj pri usmerja-nju v oblike izobraževanja in izobraževalne pro-grame je občinske konferenca Zveze komuni-stov na svoji zadnji seji ugotovila, da smo v naši občini dosegli pomembne uspehe. Delež viške mladine, ki je usmerjena v proizvodne izobraže-valne programc, skoraj popolnoma ustreza do-govorjenim razmerjem. Kar 70 odstotkov vseh osmošolcev se je namreč vpisalo na izobraževal-ne programe, ki izobražujejo za proizvodno de-lo. Res pa je, da je že sama struktura šol v naši občini takšna, da usposablja predvsetn za defici-tarne poklice. Kljub tako dobremu stanju pa se vendarle še pojavljajo številne slabosti. Ena takšnih je, da štipendiranje še vedno ni postalo instrument kadrovskih potreb združenega dela, za kar gre največji delež krivde prav organizacijam zdru-ženega dela in njihovemu kadrovskemu načrto-vanju. Kot so že zgodnje napovedi predvidevale in to je veljalo za celotno Slovenijo, se bo letos število štipendij znižalo, čeprav bi se dajansko moralo neprimerno povečati, za število bivših učencev v gospodarstvu namreč. Učne pogodbe se morajo prekvalificiratrvštipendijsko razmer-je, pa se v naši občini očitno niso, saj je letos preko 200 manj razpisanih štipendij kot lani. Komunisti so se zato zavzeli, da je potrebna večja aktivnost, ne le komunistov, ampak vseh subjektivnih sil, za vključevanje štipendijske politike v celovito kadrovsko politiko v OZD materialne proizvodnje in družbenih dejavnosti in da mora le-ta dobiti izrazito kadrovski značaj. Ena od temeljnih nalog pri uresničevanju za-snove usmerjenega izobraževanja, so poudarili komunisti na omenjeni seji, je povezovanje uče-nja s prakso. Pokazalo se je namreč, da so tehnično in tehnološko ter gospodarsko uspešne OZD sposobne dobro izvajati ne le strokovno temveč tudi vzgojno in idejno komponento proizvodnega dela kot bistvene sestavine izo-braževalnih programov usmerjenega izobraže-vanja. Komunisti imajo na področju izboljšanja kakovosti proizvodnega dela zato veliko odgo-vornost. Tisti v vzgojnoizobraževalnih organiza-cijah morajo sistematično dograjevati vsebinske in organizacijske vidike proizvodnega dela ter jih z drugimi izvajalci usklajevali v PIS. Komu-nisti v OZD materialne proizvodnjc in družbe-nih dejavnosti pa morajo v svojih sredinah ra-zvijati zavest, da je vključevanje v izvajanje programov usmerjenega izobraževanja pomem-ben razvojni stimulans. Hkrati pa si morajo prizadevati za sistematično vzgojo kadrov iz svojih vrst, ki bodo nosilci aktivnosti pri izvaja-nju delov programov usmerjenega izobraževa-nja v OZD. Organizacije združenega dela, so poudarili na seji, se vse premalo zavedajo, da Zakon o usmerjenem izobraževanju pomeni tu-di preobrazbo združenega dela in vzpostavitev bolj čvrstih delegatskih vezi med OZD in izo-braževalqimi skupnostmi. Nina Legat Čož