160 Danica: Uesen migljaj učiteljicam. Resen migljaj učiteljicam. Danes je prišel moj sinček iz šole domu ter mi povedal : „Bizjaka sem zatožil, ker je v šoli jedel kruh, pa je moral stati !"' Očitno se mu sveti zadovoljnost z obraza, ponosen je na svoj junaški čin. Resno sera ga posvarila, dokazala mu, kako je to grdo, če se otroci tožijo, niesto da Daftića: Resen ittigljäj uć-teljicam. I61 bi se radi imeli med seboj. Vse zastonj, moje 'Oesede' ho nplivajo ii'arij. On le trinmfira, da je moral drngf stati, vsled njegove ovadl)e. Žalosna gledam svoje dete, koje sem vzgojila s toliiio ljubeznijo, kojertmseiii mislila vedno vceinti le blaga čustva v;mÄ A to dete, še pred kratkem tako mehko, tako sbéiitiiw- je zdaj postali) maboma škodeželfno, zločesto, veseli se celo nad nezgodo drugih tovarišev. ¦ . Od kod neki to?'^ ' ^'''"'^ Spominjam sé,' (fe mi jo'mirtj junaček pravil že večkrat: ta aii oni je tega zatožil, bil je kaznovan, zaprt itd. ' uši, v Mi je postavljen celo čuvaj, ki ima paziti med učiteljičino ()(Vs'otriostjo ha otroke. Kodor preveč razsaja, tega zapiše na tablo. Ko se pa vrhe učiteljica, Icaziiiije bi^ez daljše preiskave vse zabeležene grešnike. Evo Vam glavriegit uCToka ótrófeve škodoželjnosti in brezsrčnosti. ' ' ' ' '=!¦-*:=•; Otroci se tako v šoli sistematično vzgajajo v prave tožen-groše. Si- stematično se jim vzame vsak kolcgijslcii čut, vsak blažji, prijateljski čut do malih tovarišev. Učiteljica sama določa učenca, ki fiito'M éI|iSIitif|^*f)0'itt)Vai-isc Brez- pogojno verjame malemu svojemu policistu in kaznuje v^se^zatOjžcnce. Ali ne vzbudi tako početje s časoma v otroku Joljo, ?^^to,žiti take tovariše, ki mu niso všeč, ce prav niso razsajali? Gotovo .sa, osveži .^r^v kriialo na ta način za kakšno nedolžno kepo, ki mu je nepričakovaiip priler tela, za kak prepir, zunaj šole ali za kako drugo malenkost,,, ; Nadalje: otrok, ki pazi na svoje tovariše, uživa učiteljevo zaupanje. Čutiti mora, da učitelj njemu več zaupa, nego drugim, da ga ima za boljšega od drugih. A njegova -ovadba je iiekov blag čin, za kojega dobi pohvalo. Kakov podli, hinavski značaj se mu pa mora sčasonia fazviti^^b takem postopanju, tega si gotovo še ni mislila učiteljica, ki tako, zlorabljsi svojo oblast. \ . _ ; ' • V kolikih razredih se nahaja tudi kak „Ijubček",, ki- uživa dokaj prfcvic.pred drugimi. On sme brisa.ti mizo^ snažiti iablo, on razdeljuje zvezke ter jih zopet polura. Na kratko, on zavzema vsa častna mesta v šoli. Tako dete se ima kmalo za kako vzvišeno bitje. Ne. čuti se^ toliko solidarnega se svojimi tovariši kakor z učiteljem samim. Tovariše še celo prezira kakor globoko pod njim stoječa bitja. — Deklica, ki je zavzela tudi tako obšii-no častno mesto v šoli, je rekla nekoč : „Jaz sem v. šoli nekako za malo učiteljico". , - . Ali ne Iti mogla učiteljica menjavati s takimi odlikpvanjl, ,,Ba. pr. zaporedoma po abecednem redu, ali kakor koli. Če se jije že pospbnp omililo katero dete. — kar se ji naposled ne sme šteti v zlo — naj tega vsaj tako očitno ne kaže, da n^ žali mladih, še nepokvarjenih- srčic,. .Kar se pa tiče tistega grdega ovaduštva, se g.a, gotovo ne .bode, posluževala učiteljica, ki le količkaj pozna otroško psihologijo. Ce sama ne pazi na Si 162 ; yiucencina de Felice Lancellotti ßypje «éeiiée, naj jih imsti-rajši kričati. .Manj ,fim ho škodilo nekoliko ¦razposajenosti, nego podlost, hlimba in hinavščina, ki se za vse življenje ne da več izhiii^ati . >: •. : Lr , , Nasprotno pa bode umna učilcljica posvarila, v trdovratnih slučajih celo kaznovala prostovoljne tožiteljc, kojih je — žal, m nj otroci itak zme- raj' dosti, .<,..,,..: ^ .. ; Kako težkega srca pa se morajo odločiti matere pošiljati v šolo svoje srčke,' čip zapazijo, da se jim lbAm'))iikiarijQ, mesto da bi se odgajali. Učiteljice (in nič manj ho učitelji) naj hi pa . uvaževale, kolika, je rnjjlioya zadača, koliko odgovornost so prevzele s težavnim svojim stanom : ; odgovornost za bodočo generacijo...Naj bi vendar pomislile, da je njihova dolžnost odgajati krepki rod značajnikov, ne pa samo na videz gladko opiljenili, a v notranji puhlih marijonetk. l)umm.\^