Ormož, 8.12.2016 Letnik 14 Številka 11 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ TISKOVINA VSEBINA 49. Predlog ODLOKA o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Občine Ormož - druga obravnava 50. Predlog ODLOKA o predmetu in pogojih za dodelitev koncesije za opravljanje javne službe v osnovni zdravstveni dejavnosti na področju patronažnega varstva in nege na domu v občini Ormož - druga obravnava 51. Predlog ODLOKA o spremembah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (S OPPN Verus 1) – skrajšani postopek 52. Predlog ODLOKA o podelitvi koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo v občini Ormož - prva obravnava Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 - uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Občine Ormož - druga obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 - uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Mateja Zemljak, Direktorica občinske uprave Ormož, dne 8.12.2016 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 49. Na podlagi 3. člena Zakon o zavodih (Uradni list RS stari, št. 12/91, Uradni list RS/I, št. 17/91 - ZUDE, Uradni list RS, št. 55/92 - ZVDK, 13/93, 66/93, 66/93, 45/94 - odl. US, 8/96, 31/00 - ZP-L, 36/00 - ZPDZC in 127/06 - ZJZP), 19. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 2/04, 57/12, 17/15 in 52/16 - ZPPreb-1), 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/07 - odl. US, 56/08, 4/10, 20/11, 100/11 - odl. US in 111/13), 23. in 24. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98, 97/01 - ZSDP, 110/02 - ZGO-1 in 15/03 – ZOPA) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15- uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na svoji ____. redni seji dne _____ sprejel ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport Občine Ormož Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 2 I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (1) S tem odlokom Občina Ormož, Ptujska c. 6, Ormož (v nadaljevanju: ustanovitelj), ustanavlja Javni zavod za turizem, kulturo in šport Občine Ormož (v nadaljevanju: zavod) za opravljanje turistične, kulturne in športne dejavnosti na območju občine Ormož. (2) Namen in poslanstvo zavoda je doseganje celovite, kakovostne ponudbe, promocije na področju turizma, kulture in športa, usklajevanje in povezovanje turističnih, kulturnih in športnih ponudnikov ter krepitev turističnih, kulturnih in športnih vsebin občine Ormož. (3) Ustanoviteljske pravice in obveznosti sprejemanja akta o ustanovitvi oziroma njegovih sprememb, imenovanja predstavnikov ustanoviteljice v svet zavoda in soglasje k imenovanju direktorja zavoda izvršuje Občinski svet Ormož, ostale pa izvršuje Župan Občine Ormož. 2. člen S tem odlokom se ureja pravni status zavoda, dejavnost zavoda, organiziranost zavoda, organi zavoda, sredstva za ustanovitev in začetek dela zavoda, viri, način in pogoji za pridobivanje sredstev zavoda, pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu, odgovornosti ustanovitelja za obveznosti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti ustanovitelja in zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, razpolaganje s presežkom prihodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja, javnost dela zavoda, varovanje poslovne tajnosti ter splošni akti. 3. člen V odloku uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. II. STATUSNE DOLOČBE 4. člen (1) Ime zavoda je: Javni zavod za turizem, kulturo in šport Občine Ormož. (2) Skrajšano ime zavoda je: JZ TKŠ. (3) Sedež zavoda je: Ormož, Grajski trg 3. (4) Zavod lahko spremeni ime in sedež le s predhodnim soglasjem občine ustanoviteljice. (5) Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom, s tem odlokom ter s statutom zavoda in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga. (6) Zavod se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju. 8.12.2016 5. člen (1) Zavod ima žig, ki je okrogle oblike, premera 35 mm in manjši žig s premerom 20 mm. Sredi žiga je grb Občine Ormož, na obodu pa je izpisano: Javni zavod za turizem, kulturo in šport Občine Ormož. (2) Direktor sprejme akt o hrambi in uporabi žigov zavoda ter določi delavce, ki so zanje odgovorni. III. DEJAVNOST ZAVODA 6. člen Zavod je ustanovljen za opravljanje naslednjih dejavnosti, ki jih opravlja v javnem interesu kot javno službo: 1. Na področju turizma: - opravlja turistično informacijsko dejavnost; - vodi turistično informacijski center; - spodbuja razvoj celovite turistične ponudbe; - oblikuje in trži celovito turistično ponudbo; - posoja tehnično opremo in nudi tehnične storitve; - organizira in izvaja turistične prireditve; - osvešča in spodbuja prebivalstvo k pozitivnemu odnosu do turistov in turizma; - spremlja izvajanje turističnih programov in projektov v občini; - nudi strokovno in organizacijsko pomoč izvajalcem turističnih programov in projektov v občini; - načrtuje, izvaja in spremlja izobraževanje strokovnih delavcev turističnih dejavnosti; - izvaja program turističnega vodenja po občini; - opravlja druge naloge na področju turizma. 2. Na področju kulture: - upravlja javno infrastrukturo na področju kulture in kulturne dediščine, ki mu jo prenese v upravljanje ustanoviteljica; - skrbi za zavarovanje objektov in opreme ter skrbi za varnost objektov in opreme; - organizira ustvarjalne delavnice, gledališke in druge predstave, koncerte, razstave in druge predstavitve kulturno umetniške produkcije; - daje strokovno in organizacijsko pomoč izvajalcem letnih programov na področju kulture dejavnosti. 3. Na področju športa: - upravlja športne objekte, opravlja in organizira vzdrževanje objektov, naprav, igrišč in tehnične ter športne opreme, ki Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 - - - - 3 mu jo prenese v upravljanje ustanoviteljica; zagotavlja normalno delovanje objektov in opreme, ki jo ima v upravljanju; oddaja v najem prostore v športnih objektih in usklajuje interese med posameznimi uporabniki; skrbi za zavarovanje objektov in opreme ter skrbi za varnost delovanja objektov in naprav; svetuje pri načrtovanju, obnovi, izgradnji in upravljanju športnih objektov v občini; daje strokovno in organizacijsko pomoč izvajalcem programov športa v občini; sodeluje pri organiziranju in izvajanju športne vzgoje in raznih športnih dejavnosti za otroke, mladino, invalide, starejše občane ter pri kulturno športnih in rekreativnih prireditvah; spremlja in analizira razmere na področju športa; zbira in daje podatke za potrebe informatike v športu. 7. člen (1) Dejavnosti zavoda so po Uredbi o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list Republike Slovenije, št. 69/07 in 17/08) naslednje: C18.200 Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa G47.190 Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah G47.782 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki G47.789 Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah G47.810 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki G47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom G47.990 Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic I55.100 Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov I55.201 Počitniški domovi in letovišča I55.202 Turistične kmetije s sobami I55.203 Oddajanje zasebnih sob gostom I55 209 Druge nastanitve za krajši čas I55.300 Dejavnost avtokampov, taborov I55.900 Dejavnost dijaških in študentskih domov ter druge nastanitve I56.101 Restavracije in gostilne I56.102 Okrepčevalnice in podobni obrati I56.103 Slaščičarne in kavarne I56.104 Začasni gostinski obrati I56.290 Druga oskrba z jedmi I56.300 Strežba pijač J58.110 Izdajanje knjig J58.140 Izdajanje revij in druge periodike J58.190 Drugo založništvo 8.12.2016 J59.110 Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj J59.120 Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj J59.130 Distribucija filmov, video filmov, televizijskih oddaj J59.140 Kinematografska dejavnost J59.200 Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij J62.090 Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti J63.110 Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti J63.120 Obratovanje spletnih portalov J63.910 Dejavnost tiskovnih agencij J63.990 Drugo informiranje L68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin L68.320 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi M69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje M70.210 Dejavnost stikov z javnostjo M70.220 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje M73 .120 Posredovanje oglaševalskega prostora M73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja M74.100 Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo M74.200 Fotografska dejavnost M74.300 Prevajanje in tolmačenje M74.900 Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti N77.110 Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup N77.210 Dajanje športne opreme v najem in zakup N77.290 Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup N79.110 Dejavnost potovalnih agencij N79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj N79.900 Rezervacije in druge s potovanje povezane dejavnosti N81.100 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost N81.300 Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice N82.110 Nudenje celovitih pisarniških storitev N82.190 Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti N82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj P85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije P85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti P85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje. izpopolnjevanje in usposabljanje P85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje R90.010 Umetniško uprizarjanje R90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve R91.030 Varstvo kulturne dediščine R93.110 Obratovanje športnih objektov R93.130 Obratovanje fitnes objektov R93.190 Druge športne dejavnosti Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 4 R93.210 Dejavnost zabaviščnih parkov R93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas. (2) Poleg poslov iz prvega odstavka tega člena, opravlja zavod tudi vse druge posle, ki so potrebni za njegov obstoj in za opravljanje dejavnosti, ne pomenijo pa neposrednega opravljanja dejavnosti. (3) Zavod lahko v soglasju z ustanoviteljico dejavnosti razširi ali spremeni. IV. ORGANIZIRANOST ZAVODA 8. člen (1) V zavodu se lahko za opravljanje posamezne dejavnosti ali dela dejavnosti ali za opravljanje dejavnosti na določenem območju oblikujejo organizacijske enote. (2) Podrobnejša organizacija zavoda se določi s statutom zavoda in pravilnikom o organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest zavoda. V. ORGANI ZAVODA 9. člen Organi zavoda so: - svet zavoda in - direktor. 1. Svet zavoda 10. člen (1) Zavod upravlja svet zavoda, ki šteje pet članov in ga sestavljajo: - dva predstavnika ustanovitelja, - dva predstavnika zainteresirane javnosti, - en predstavnik delavcev zavoda. (2) Predstavnika ustanovitelja imenuje Občinski svet Ormož. (3) Predstavnika zainteresirane javnosti na predlog direktorja, ki izvede javni poziv, imenuje Župan Občine Ormož. (4) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci zavoda na neposrednih tajnih volitvah. Podrobnejši postopek volitev predstavnika delavcev uredi zavod s statutom. (5) Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Člani sveta so lahko zaporedoma imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat. Mandat predstavnika delavcev je povezan z njegovo zaposlitvijo v zavodu. (6) Svet zavoda odloča z večino glasov vseh članov, razen če z zakonom ni drugače določeno. (7) Podrobnejše delovanje sveta uredi svet zavoda s poslovnikom. 8.12.2016 11. člen Direktor zavoda pozove 60 dni pred iztekom mandata članom sveta zavoda, pristojne organe za imenovanje članov sveta zavoda k imenovanju novih predstavnikov v svet zavoda. 12. člen (1) Člani sveta izmed sebe izvolijo na konstitutivni seji predsednika in namestnika predsednika. (2) Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor zavoda, in sicer v roku 15 dni po imenovanju in izvolitvi vseh članov sveta zavoda. (3) Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja. (4) Mandat članov sveta traja štiri leta, svojo funkcijo pa opravljajo do izvolitve in imenovanja novih članov. 13. člen Svet zavoda ima naslednje naloge: - sprejema statut in druge splošne akte zavoda, s katerimi se urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, - imenuje in razrešuje direktorja zavoda, - sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem, - sprejema programe dela in razvoja zavoda ter spremlja njihovo izvrševanje, - sprejema letni delovni načrt zavoda in poročilo o njegovi uresničitvi, - sprejema finančni načrt in zaključni račun zavoda, - sprejme načrt nabav osnovnih sredstev investicij in investicijskega vzdrževanja, - daje ustanovitelju in direktorju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih, - ustanovitelju predlaga spremembo ali razširitev dejavnosti, - odloča na drugi stopnji o pritožbah v zvezi z uresničevanjem pravic, obveznosti in odgovornosti zaposlenih v zavodu, - opravlja druge naloge, določene z zakonom in drugimi predpisi. 14. člen (1) Članu sveta zavoda preneha mandat pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če: - izgubi volilno pravico, - ga organ, ki ga je imenoval, razreši, - postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije, - se trikrat zaporedoma neupravičeno ne udeleži seje sveta, - sam zahteva razrešitev, - ne opravlja svojih nalog oz. jih opravlja nestrokovno, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 5 - je imenovan na funkcijo, ki po naravi ni združljiva s članstvom v svetu. (2) Ko svet zavoda ugotovi, da je članu iz razlogov iz prejšnjega odstavka prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oziroma izvolitev novega člana. (3) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oz. izvoljen razrešeni član. Če je član sveta zavoda razrešen šest mesecev pred iztekom mandata, se ne imenuje novega člana, razen v primeru, če se razreši več kot polovica članov sveta zavoda. (4) Predlog za razrešitev člana sveta zavoda lahko poda predstavnik ustanovitelja, direktor ali svet zavoda. 2. Direktor 15. člen (1) Direktor je poslovodni organ zavoda. Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda ter strokovno delo zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. (2) Direktor ima naslednje pristojnosti in opravlja naslednje naloge: - načrtuje, organizira in vodi delo zavoda, - pripravi strateški načrt, - pripravi program dela in razvoja zavoda ter finančni načrt, - sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest s soglasjem sveta zavoda, - sprejme akt o organizaciji dela, - sprejme kadrovski načrt s soglasjem sveta zavoda, - odloča o potrebi po delavcih, izbiri delavcev in razporejanju delavcev na delovna mesta, - pooblašča posamezne delavce za opravljanje nalog iz svojega delovnega področja, - organizira strokovni nadzor in izdaja strokovna navodila, - pripravi načrt nabav osnovnih sredstev investicij in investicijskega vzdrževanja, - sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda, - poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda, - pripravi letno poročilo, - opravlja druge naloge, določene z zakonom, ustanovitvenim aktom in ter splošnimi akti zavoda. (3) V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta, razen: - pogodb o investicijah in investicijsko vzdrževalnih delih, za katere je potreben sklep sveta zavoda in soglasje ustanoviteljice in - pogodb, ki se nanašajo na razpolaganje z nepremičninami, ki jih ima zavod v 8.12.2016 upravljanju, za kar je potrebno soglasje lastnika nepremičnine. (4) Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda. (5) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika. 16. člen (1) Direktorja zavoda na podlagi javnega razpisa imenuje in razrešuje svet zavoda, po predhodnem soglasju ustanovitelja. Javni razpis se objavi v sredstvih javnega obveščanja. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata. (2) Pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda sklene z direktorjem njegov predsednik. (3) Mandat direktorja traja pet let in je po izteku mandata lahko ponovno imenovan. (4) Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje. 17. člen (1) Za direktorja zavoda je lahko imenovan, kdor poleg splošnih zakonskih pogojev izpolnjuje še naslednje pogoje: - ima končano izobrazbo - podraven 6/2, specializacija po višješolski izobrazbi (prejšnja) ali visokošolska strokovna izobrazba (prejšnja) ali visokošolska strokovna izobrazba (1. bolonjska stopnja) ali visokošolska univerzitetna izobrazba (1. bolonjska stopnja), smer turizem, - ima najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega vsaj eno leto na vodilnih delovnih mestih, - strokovno pozna področje dela zavoda, o čemer svet zavoda presoja na podlagi predloženega programa dela, - ima sposobnosti za organiziranje in vodenje dela v kolektivu, - izkazuje raven znanja vsaj enega svetovnega jezika na nivoju B1 evropskega jezikovnega okvirja. (2) Kandidat mora predložiti k prijavi: - program dela ter razvoja zavoda za njegovo mandatno obdobje, - življenjepis, - dokazila o izpolnjevanju pogojev. 18. člen (1) Direktorja med odsotnostjo nadomešča delavec, ki ga za to pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila. (2) Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 6 19. člen (1) Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je bil imenovan. (2) Direktorja razrešuje svet zavoda po predhodnem soglasju ustanovitelja. (3) Svet zavoda razreši direktorja pred iztekom mandata: - če direktor sam zahteva razrešitev, - če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih iz delovnih razmerij preneha delovno razmerje po samem zakonu, - če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda, - če neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ustanovitelja oziroma ravna v nasprotju z njimi, - če s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo, - če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda. (4) Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 30 dni o njih izjasni. (5) Zoper sklep o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in če je ta kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev, ali če niso podani razlogi za razrešitev iz tretjega odstavka tega člena. 20. člen (1) Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, imenuje svet zavoda vršilca dolžnosti. (2) Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto. VI. SREDSTVA ZA USTANOVITEV ZAČETEK DELA ZAVODA IN 8.12.2016 (2) S pogodbo o upravljanju ustanovitelj in zavod opredelita pravice in obveznosti glede upravljanja posameznega objekta. (3) Premoženje, s katerim upravlja zavod in ga uporablja za opravljanje dejavnosti, je last ustanovitelja. VII. VIRI, NAČINI IN POGOJI PRIDOBIVANJE SREDSTEV ZAVODA ZA 23. člen Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti iz: - proračuna ustanovitelja, - proračuna Republike Slovenije, - sredstev EU, - z lastnimi prihodki, - iz naslova upravljanja nepremičnin, ki so mu dana v upravljanje, - sredstev, pridobljenih s prodajo blaga in storitev uporabnikom, - daril, donacij, sponzorstev ter drugih zakonitih virov, - iz javnih razpisov, - iz sredstev posameznih investitorjev oziroma sofinancerjev projekta, - iz drugih virov v skladu z zakonom. 24. člen (1) Višino sredstev za financiranje javnega zavoda iz občinskega proračuna določi ustanovitelj v vsakoletnih proračunih. (2) O zagotavljanju letnih sredstev iz proračuna ustanovitelja se sklene pogodba o financiranju. (3) Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanovitelja. VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 25. člen 21. člen (1) Sredstva za ustanovitev in začetek delovanja zavoda zagotavlja ustanovitelj. (2) Za izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, daje ustanovitelj zavodu v upravljanje nepremičnine z opremo, ki so del javne infrastrukture na področju turizma, kulture in športa. (3) Zavodu se dajejo v upravljanje nepremičnine na podlagi medsebojne pogodbe. 22. člen (1) Zavod nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun. (2) Zavod je pravna oseba in odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga. 26. člen V primerih, ko zavod sklepa pogodbe in druge dogovore ali se prijavlja na javne razpise, ki lahko posledično povzročijo finančne ali druge obveznosti ustanovitelja, mora pridobiti predhodno pisno soglasje župana občine ustanoviteljice. (1) Zavod prevzame v upravljanje nepremičnine in opremo, ki jo ustanovitelj zagotavlja za izvajanje programov na posameznih področjih delovanja zavoda. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 7 8.12.2016 IX. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA obnovo, vzdrževanje in razvoj objektov, ki so mu dani v upravljanje ter za nakup opreme. 27. člen O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja in po predhodnem mnenju sveta zavoda. Zavod mora dati ustanoviteljici najmanj enkrat letno poročilo o delu, najkasneje do 31.3. za preteklo leto, sproti pa jo mora obveščati o motnjah pri poslovanju. 32. člen XII. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 28. člen 33. člen (1) Ustanoviteljica ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti: - ugotavlja skladnost programa dela zavoda s programom ustanoviteljice, - spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi dela in finančnimi načrti, - opravlja druge zadeve, določene s tem odlokom in drugimi predpisi. (2) Za obveznosti zavoda odgovarja ustanoviteljica do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanoviteljice za delovanje zavoda na podlagi sprejetega letnega programa dela in finančnega načrta po dinamiki, ki se z zavodom določi, ter po vrsti sredstev, ki jih za delo zavoda zagotavlja ustanoviteljica. (3) Ustanoviteljica ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike. (1) Direktor in drugi delavci zavoda morajo v skladu z zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju dejavnosti zavoda in so določeni za poslovno tajnost. (2) Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja. (3) Za poslovno tajnost se štejejo: - podatki in dokumenti, ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne, - podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda v okviru svojih pristojnost določi za poslovno tajnost, - podatki in dokumenti, ki jih direktor v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost, - podatki in dokumenti, ki jih svetu zavoda in direktorju zaupno sporoči pristojni organ ali druga organizacija. X. KNJIGOVODSTVO POSLOVANJE ZAVODA IN FINANČNO XIII. JAVNOST DELA ZAVODA 29. člen 34. člen (1) Zavod vodi knjigovodstvo in računovodstvo ter njune evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in računovodstva odgovarjata računovodja in direktor. (2) Računovodske in knjigovodske naloge se lahko opravljajo v skupnem računovodstvu javnih zavodov. (1) Delo zavoda je javno. Zavod zagotavlja javnost svojega dela z obveščanjem javnosti o svojem delu, z informacijami o načrtovanih dejavnostih ter s poročili o opravljenem delu, skladno s predpisi o dostopu do informacij javnega značaja. (2) Ne glede na določbe predhodnega odstavka niso javno dostopne informacije, ki se varujejo po predpisih o varstvu osebnih podatkov ter informacije s področij dela zavoda, kjer ta nastopa na trgu, in so po odločitvi direktorja poslovna tajnost. V primeru spora o javni dostopnosti poslovnih informacij odloči, če ni z zakonom drugače določeno, direktor. XI. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA 30. člen O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju javne službe, odloča na predlog direktorja svet zavoda. 31. člen Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih doseže pri opravljanju svoje dejavnosti, sme zavod uporabiti za opravljanje in razvoj registrirane dejavnosti zavoda ter XIV. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 35. člen (1) Zavod ima statut, ki ureja: - organizacijo zavoda, - organe zavoda in njihove pristojnosti, - način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 8 (2) Zavod ima tudi druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja pomembna za delo in poslovanje zavoda v skladu s statutom in zakonom. XV. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA 36. člen Do imenovanja direktorja Občinski svet Ormož na predlog župana najkasneje v roku štirih mesecev od uveljavitve tega odloka s sklepom imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda, vendar največ za šest mesecev. Vršilec dolžnosti direktorja zavoda je pooblaščen, da pod nadzorstvom ustanovitelja opravi vse potrebno za začetek dela zavoda, vpis zavoda v sodni register ter skliče prvo sejo sveta zavoda. Pogodbo o zaposlitvi z v.d. direktorja sklene župan. 37. člen Delavci, ki so do sedaj opravljali naloge s področja dela Turistično informacijskega centra v okviru Javne razvojne agencije Občine Ormož, katere se bodo izvajale v okviru dejavnosti novoustanovljenega zavoda in programsko preidejo v zavod, se zaposlijo v zavodu ustanovljenem s tem odlokom z vsemi pravicami in odgovornostmi iz delovnega razmerja, ki so jih imeli pred veljavnostjo tega odloka. 38. člen (1) Statut zavoda sprejme svet zavoda najkasneje v dveh mesecih od konstituiranja. Do začetka veljavnosti statuta zavoda se uporabljajo določila Zakona o zavodih in tega odloka. (2) Ustanovitelj imenuje svoje predstavnike v svet zavoda v roku enega meseca od vpisa zavoda v sodni register, predstavnika zainteresirane javnosti se imenujeta v dveh mesecih po imenovanju v.d. direktorja. Predstavnik delavca, ki je bil zaposlen v Javni razvojni agenciji Občine Ormož (TIC-u) postane član sveta zavoda ob zaposlitvi v zavod, ustanovljenim s tem odlokom. 8.12.2016 OBRAZLOŽITEV Občinski svet Ormož je predlog odloka obravnaval in ga sprejel v prvi obravnavi na svoji 17. redni seji dne 14.11.2016. V prvi obravnavi so bile podane naslednje pripombe: - Do imenovanja direktorja zavoda naj vršilca dolžnosti direktorja ob prvem imenovanju s sklepom imenuje župan: Vršilca dolžnosti direktorja bo na predlog župana imenoval občinski svet, kot ustanovitelj zavoda. - V 16. členu je kot pogoj za imenovanje direktorja pri izobrazbi navedena smer turizem, kar je zelo ozko: Kot pogoj za imenovanje direktorja pri izobrazbi ostane smer turizem, zniža se stopnja izobrazbe iz sedme ravni na 6/2 kar bo razširilo nabor kandidatov. - V kolikor bo direktor imel izobrazbo turistične smeri, za smer turizma ni bojazni, vprašljivo je področje športa, kjer gre za specifične zadeve glede uporabe določenih stavb, ustanov: Ko bo zavod dobil v upravljanje objekte s področja športa bo za objekte skrbel zaposleni vzdrževalec objektov ali zunanji izvajalec. Kje bodo vzdrževalci in čistilci športnih objektov zaposleni: Vzdrževalci in čistilci športnih objektov bodo zaposleni v zavodu ali kot zunanji izvajalci. - V proračunu za leto 2017 ni zagotovljenih sredstev za vršilca dolžnosti direktorja: V primeru sprejetja odloka bodo sredstva za delovanje zavoda zagotovljena z rebalansom proračuna za leto 2017. Na predlog svetnika je dodano poglavje IV. Organiziranost zavoda, ki določa, da ima zavod lahko organizacijske enote. Posledično se naslednja poglavja in členi ustrezno oštevilčijo. Pripravila: Mateja Zemljak, Direktorica občinske uprave 39. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Št.: 007-25/2016 07/9 Ormož, Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 9 8.12.2016 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog Odloka o predmetu in pogojih za dodelitev koncesije za opravljanje javne službe v osnovni zdravstveni dejavnosti na področju patronažnega varstva in nege na domu v občini Ormož – druga obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Mateja Zemljak, Direktorica občinske uprave Ormož, dne 8.12.2016 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 50. Na podlagi 25. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/1991, 8/1996, 36/2000-ZPDZC, 127/2006ZJZP), 42. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/2005-UPB2, 15/2008-ZPacP, 23/2008, 58/2008-ZZdrS-E, 77/2008-ZDZdr, 40/2012ZUJF in 14/13) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15- uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na svoji____. redni seji dne_____sprejel ODLOK o predmetu in pogojih za dodelitev koncesije za opravljanje javne službe v osnovni zdravstveni dejavnosti na področju patronažnega varstva in nege na domu v občini Ormož 1. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (uporaba izrazov) V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 2. člen (vsebina odloka) (1) S tem odlokom, kot koncesijskim aktom, se določijo predmet in pogoji opravljanja javne službe v osnovni zdravstveni dejavnosti na področju patronažnega varstva in nege na domu na območju občine Ormož (v nadaljevanju: občina). (2) S tem odlokom se določijo: - dejavnost, ki je predmet javne službe, - območje opravljanja javne službe, uporabniki ter razmerja do uporabnikov, - javna pooblastila koncesionarju, - 2. splošni pogoji za opravljanje javne službe in za uporabo javnih dobrin, ki se z njo zagotavljajo, obseg monopola, začetek in čas trajanja koncesije, viri financiranja javne službe, nadzor nad izvajanjem javne službe, prenehanje koncesijskega razmerja, način podelitve koncesije, organ, ki opravi izbor koncesionarja, organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe in druge sestavine, potrebne za določitev in opravljanje javne službe. PREDMET JAVNE SLUŽBE 3. člen (dejavnost javne službe) Javna služba po tem odloku obsega storitve patronažnega varstva in nege na domu, in sicer: patronažne obiske, zdravstveno nego, zdravljenje in rehabilitacijo bolnikov na domu. 3. OBMOČJE IZVAJANJA JAVNE SLUŽBE, UPORABNIKI TER RAZMERJA DO UPORABNIKOV 4. člen (območje opravljanja javne službe) Dejavnost javne službe se kot koncesionirana dejavnost izvaja: 1. na območju naselij Ormož, Hardek, Pušenci, Hum, Frankovci in Loperšice, 2. ostali del občine Ormož. 5. člen (uporabniki ter razmerja do uporabnikov) Uporabniki na območju občine imajo pravico do uporabe storitev javne službe na pregleden in nepristranski način pod pogoji, določenimi z zakonom in na njegovi podlagi sprejetimi predpisi. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 10 4. JAVNA KONCESIONARJU POOBLASTILA 8.12.2016 6. 8. člen (obseg monopola) 6. člen (javno pooblastilo) Izvajalec javne službe v okviru storitev javne službe opravlja strokovno-tehnične, organizacijske in razvojne naloge javne službe, ki se nanašajo na razvoj, načrtovanje in pospeševanje dejavnosti javne službe. Koncesionar pridobi posebno in izključno pravico za opravljanje dejavnosti javne službe na dogovorjenem območju občine Ormož. 7. ZAČETEK KONCESIJE 5. SPLOŠNI POGOJI ZA OPRAVLJANJE JAVNE SLUŽBE IN ZA UPORABO JAVNIH DOBRIN, KI SE Z NJO ZAGOTAVLJAJO 7. člen (pogoji) (1) Koncesionar opravlja javno službo v skladu z zakonom, ki ureja področje zdravstvene dejavnosti ter podzakonskimi predpisi, sprejetimi na njegovi podlagi. (2) Koncesionar je lahko fizična oseba, če izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesionirane negospodarske javne službe. (3) Pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesionirane javne službe, so: - aktivno znanje slovenskega jezika, - da je registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet javne službe, - da je organizacijsko, kadrovsko in tehnično usposobljen za izvajanje javne službe, - da razpolaga s tehničnimi sredstvi za izvajanje javne službe, - da ima opravljen vozniški izpit B kategorije, - lastništvo ustreznega avtomobila oziroma dokazilo o razpolaganju z ustreznim avtomobilom, - da ima ustrezna dovoljenja za izvajanje dejavnosti, če so z zakonom predpisana, - da izpolnjuje pogoje iz 35. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti: - da ima zahtevano izobrazbo za opravljanje predvidene dejavnosti in je usposobljen za samostojno delo, - da ni v delovnem razmerju oz. bo z začetkom opravljanja javne zdravstvene službe na podlagi podeljene koncesije iz tega javnega razpisa prekinil delovno razmerje; - da mu ni s pravnomočno sodbo sodišča prepovedano opravljanje zdravstvene službe oziroma poklica (potrdilo ne sme biti starejše od 3 mesecev); - da pridobi pozitivno mnenje pristojne zbornice. (4) Koncesionar mora za podelitev koncesije koncedentu predložiti: - program opravljanja dejavnosti javne službe z oceno stroškov. OBSEG MONOPOLA IN ČAS TRAJANJA 9. člen (začetek koncesije) Koncesijsko razmerje se začne s podpisom pogodbe o koncesiji. 10. člen (trajanje koncesije) Koncesija se podeli za obdobje desetih (10.) let. 8. VIRI FINANCIRANJA JAVNE SLUŽBE 11. člen (viri financiranja javne službe) (1) Koncedent ni dolžan zagotavljati koncesionarju nobenih sredstev za opravljanje javne službe. (2) Sredstva za opravljanje javne službe si koncesionar pridobiva na podlagi pogodbe z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije. 9. NADZOR NAD IZVAJANJEM JAVNE SLUŽBE 12. člen (nadzor) (1) Nadzor nad izvajanjem koncesije izvajajo pristojne službe občinske uprave občine in občinski svet občine. (2) Nadzor nad zakonitostjo dela koncesionarja izvršuje pristojni organ občinske uprave. (3) Nadzor se izvaja skladno z določili 135. in 136. člena Zakona o javno zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/2006). 10. PRENEHANJE RAZMERJA KONCESIJSKEGA 13. člen (prenehanje koncesijskega razmerja) Koncesijsko razmerje preneha: - s prenehanjem pogodbe o koncesiji, - z odvzemom koncesije, - v drugih primerih, določenih s pogodbo o koncesiji. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 11 8.12.2016 14. člen (prenehanje koncesijske pogodbe) (1) Koncesijska pogodba preneha: - po preteku časa, za katerega je bila sklenjena, - z odpovedjo, - z razvezo. (2) Razlogi in pogoji za odpoved in razvezo pogodbe ter druge medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi oziroma razvezi pogodbe se določijo v koncesijski pogodbi. 18. člen (vsebina javnega razpisa) (1) Vsebina javnega razpisa se določi ob smiselni uporabi zakona, ki ureja področje o javno-zasebnem partnerstvu. (2) Javni razpis mora ob vsebini iz prejšnjega odstavka tega člena vsebovati tudi pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar in so določeni v 7. členu tega odloka. 19. člen (postopek izbire koncesionarja) 15. člen (odvzem koncesije) (1) Koncedent odvzame koncesijo koncesionarju ne glede na določila pogodbe o koncesiji: - če ne začne z izvajanjem dejavnosti javne službe v za to določenem roku, - če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot negospodarska javna služba ali kot koncesionirana negospodarska javna služba, - če dejavnosti ne izvaja redno, strokovno in pravočasno, skratka tako, da so povzročene motnje v izvajanju dejavnosti, - če dejavnosti ne izvaja v skladu s predpisi, standardi in navodili koncedenta, - zaradi ponovljenih in dokazanih grobih kršitev predpisov in določil pogodbe o koncesiji, - če koncesionar kot fizična oseba preneha obstajati. (2) Koncedent mora koncesionarju, pred odvzemom koncesije, dati primeren rok za odpravo kršitev iz tretje, četrte in pete alinee prvega odstavka tega člena. (3) V primeru odvzema koncesije v skladu z drugo alinejo prvega odstavka tega člena ima koncesionar pravico do odškodnine v skladu z določili zakona, ki ureja obligacijska razmerja. 11. NAČIN PODELITVE KONCESIJE 16. člen (javni razpis) (1) Koncedent pridobiva koncesionarje na podlagi javnega razpisa. (2) Javni razpis se objavi v Uradnem listu RS in na spletnih straneh Občine Ormož. 17. člen (oblika in postopek javnega razpisa) Za vodenje postopka razpisa in oceno ponudb imenuje župan občine strokovno komisijo, ki jo sestavljajo najmanj predsednik in dva člana. 12. ORGAN, KI KONCESIONARJA OPRAVI IZBOR 20. člen (organ, ki opravi izbor koncesionarja) (1) Koncesionarja izbere občinska uprava z upravno odločbo na podlagi predloga strokovne komisije iz 19. člena tega odloka. (2) V postopku izbire koncesionarja imajo vsi kandidati, ki so sodelovali v postopku javnega razpisa, položaj stranke. 13. ORGAN, POOBLAŠČEN SKLENITEV POGODBE O KONCESIJI ZA 21. člen (organ, pooblaščen za sklenitev pogodbe o koncesiji) Pogodbo o koncesiji v imenu občine sklene župan občine. 14. DRUGE SESTAVINE POTREBNE ZA DOLOČITEV IN IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE 14.1. Prenos koncesije 22. člen (prenos koncesije) Koncesionar ne more prenesti izvajanje javne službe na drugo osebo. (1) Javni razpis se opravi po določbah tega koncesijskega akta ob smiselni uporabi določil zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo. (2) Javni razpis je veljaven, če se nanj prijavi vsaj en ponudnik, ki izpolnjuje s tem koncesijskim aktom določene pogoje. (3) Če javni razpis ni uspel, se lahko ponovi. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 14.2. 12 Višja sila 8.12.2016 15. 23. člen (dolžnosti koncesionarja) KONČNA DOLOČBA 28. člen (začetek veljavnosti) (1) Koncesionar mora v okviru objektivnih možnosti izvajati javno službo tudi v nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile. (2) Zaradi nepredvidljivih okoliščin, ki so nastale zaradi višje sile, lahko koncesijsko razmerje preneha, vendar samo sporazumno med koncedentom in koncesionarjem. Ta odlok se objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož in začne veljati osmi dan po objavi. Št.: 007-26/2016 07/9 Ormož, Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 14.3. Odgovornost koncesionarja za ravnanje zaposlenih 24. člen (odgovornost za škodo) Koncesionar je v skladu z zakonom odgovoren za škodo, ki jo pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem javne službe povzročijo pri njem zaposleni ljudje uporabnikom ali drugim osebam. 14.4. Začasen prevzem 25. člen (začasen prevzem) Če koncesionar ne zagotovi izvajanja javne službe, lahko njeno izvajanje začasno zagotovi koncedent s prevzemom javne službe ali na drug način, določen v pogodbi o koncesiji. 14.5. Odgovornost koncesionarja koncedenta za ravnanje 26. člen (vrsta odgovornosti) Koncedent ne odgovarja za škodo, ki jo pri izvajanju javne službe povzroči koncesionar uporabnikom ali drugim osebam na območju občine. 14.6. Zavarovanje odgovornosti za škodo 27. člen (zavarovanje) (1) Koncesionar mora biti ustrezno zavarovan za škodo, ki jo pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem javne službe povzroči uporabnikom ali drugim osebam in za škodo, ki nastane zaradi nepravilnega opravljanja dejavnosti javne službe. (2) Obseg zavarovanja iz prejšnjega odstavka se določi s koncesijsko pogodbo. OBRAZLOŽITEV Občinski svet Ormož je predlog odloka obravnaval in ga sprejel v prvi obravnavi na svoji 17. redni seji dne 14.11.2016. V prvi obravnavi so bile podane naslednje pripombe: Razlog za sprejem odloka, glede na to, da je koncesija že podeljena, ali se koncesija ne more prenesti na drugo osebo, ali se podeliti koncesija brez javnega razpisa: Občina Ormož je v preteklosti podelila koncesijo za opravljanje javne službe v osnovni zdravstveni dejavnosti na področju patronažnega varstva in nege na domu na območju naselij Ormož, Hardek, Pušenci, Hum, Frankovci in Loperšice in na območju KS Ivanjkovci. Koncesionarka, ki opravlja koncesijo na področju patronažnega varstva in nege na domu na območju naselij Ormož, Hardek, Pušenci, Hum, Frankovci in Loperšice se bo upokojila. Ker Občina Ormož želi, da se dejavnost patronažnega varstva in nege na domu na območju občine Ormož opravlja poleg zdravstvenega doma tudi v obliki podeljene koncesije, se je odločila, da razpiše novo koncesijo saj koncesije ni mogoče prenesti na drugo fizično osebo, ker se ta podeli izključno določeni osebi. Zakon o javno zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) v 42. členu določa, da se izvajalec javno zasebnega partnerstva, ne glede na obliko akta o izbiri, izbere, razen če zakon ne določa drugače, na podlagi javnega razpisa. Pred razpisom koncesije mora občinski svet sprejeti ustrezen akt, ki bo podlaga za razpis koncesije; Ali se koncesija lahko podeli samo fizični osebi: Na podlagi 7. člena odloka se koncesija podeli le fizični osebi, če izpolnjuje pogoje iz tega člena in 35. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti. Koncesija je bila sedaj podeljena za določene kraje, in sedaj v 4. členu piše ostali del občine: V 4. členu odlok določa, da se dejavnost javne službe kot koncesionirana dejavnost izvaja: 1. na območju naselij Ormož, Hardek, Pušenci, Hum, Frankovci in Loperšice, 2. ostali del občine Ormož. Koncesijski akt mora določati območje, kjer se opravlja koncesionirana dejavnost. Ker se bo koncesionarka, ki opravlja dejavnost na območju pod Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 13 tč. 1 upokojila, se bo koncesija razpisala na območju pod tč. 1. V kolikor bo občina želela razpisati koncesijo še za katero območje v občini Ormož, bo potrebno pripraviti spremembo 4. člena odloka, kjer se bo določilo območje razpisa koncesije. - V 15. členu odloka je navedeno, da mora koncendent koncesionarju, pred odvzemom koncesije, dati primeren rok za odpravo kršitev, kaj je primeren rok: Primernega roka za odpravo kršitve ni mogoče določiti, ker je odvisen od narave kršitve. Če se npr. spremeni zakonodaja in mora koncesionar opraviti določen izpit, ki je pogoj za opravljanje dejavnosti, je primeren rok, da izpit opravi lahko 6 mesecev, v kolikor je potrebno 8.12.2016 samo predložiti potrdilo s katerim koncesionar že razpolaga, pa je lahko primeren rok 3 dni. V 8. členu se črta prvi odstavek, ki je določal, da se koncesija lahko podeli več koncesionarjem. Določba ni potrebna, ker drugi odstavek določa, da koncesionar pridobi posebno in izključno pravico za opravljanje dejavnosti javne službe na dogovorjenem območju občine Ormož. Pripravila: Mateja Zemljak, Direktorica občinske uprave Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog Odloka o spremembah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (S OPPN Verus 1) - skrajšani postopek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodeloval: - Boštjan Najžar, Višji svetovalec za okolje in prostor Ormož, dne 8.12.2016 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 51. ODLOK o spremembah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (S OPPN Verus 1) – skrajšani postopek I. UVOD Ocena stanja Občina Ormož je pristopila k tehničnemu popravku Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016) skladno z 61.b členom v povezavi s 53.a členom Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list Republike Slovenije št. 33/2007, 70/2008 – ZVO-1B, 108/2009, 80/2010 – ZUPUDPP, 106/2010 – popr. ZUPUDPP, 43/2011 – ZKZ-C, 57/2012, 109/12, 76/2014 – odl. US in 14/2015 – ZUUJFO). Sprememba vsebuje popravek tekstualnega dela odloka, ki se nanaša na prvi odstavek 18. člena Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016) in se nanaša na površino zazidane površine stavbe znotraj gradbene meje. Razlog za sprejem odloka Razlog za popravek je sprememba površine zazidane površine stavbe znotraj gradbene meje. Cilji za sprejem odloka Cilj je popravek prvega odstavka 18. člena Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016), ki se nanaša na površino zazidane površine stavbe znotraj gradbene meje. Ocena finančnih poledic Spremembe Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus nimajo finančnih posledic. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 61.b člena v povezavi s 53.a členom Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list Republike Slovenije št. 33/2007, 70/2008 – ZVO-1B, 108/2009, 80/2010 – ZUPUDPP, 106/2010 – popr. ZUPUDPP, 43/2011 – ZKZ-C, 57/2012, 109/12, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 14 76/2014 – odl. US in 14/2015 – ZUUJFO) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na __. seji dne __.__.2016 sprejel ODLOK o spremembah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (S OPPN Verus 1) 1. člen S tem odlokom se sprejmejo spremembe Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016) skladno z 61.b členom v povezavi s 53.a členom Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list Republike Slovenije št. 33/2007, 70/2008 – ZVO-1B, 108/2009, 80/2010 – ZUPUDPP, 106/2010 – popr. ZUPUDPP, 43/2011 – ZKZ-C, 57/2012, 109/12, 76/2014 – odl. US in 14/2015 – ZUUJFO) in vsebujejo spremembe tekstualnega dela odloka, ki se nanašajo na površino zazidane površine stavbe znotraj gradbene meje. 2. člen V prvem odstavku 18. člena Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016) se največja zazidana površina stavbe znotraj gradbene iz »1200 m2« spremeni v »1800 m2«. 8.12.2016 III. OBRAZLOŽITEV Občina Ormož je pristopila k tehničnemu popravku Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016) skladno z 61.b členom v povezavi s 53.a členom Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list Republike Slovenije št. 33/2007, 70/2008 – ZVO-1B, 108/2009, 80/2010 – ZUPUDPP, 106/2010 – popr. ZUPUDPP, 43/2011 – ZKZ-C, 57/2012, 109/12, 76/2014 – odl. US in 14/2015 – ZUUJFO). Sprememba vsebuje popravek tekstualnega dela odloka, ki se nanaša na prvi odstavek 18. člena Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016) in se nanaša na površino zazidane površine stavbe znotraj gradbene meje. V kratkem postopku se občinski prostorski načrt spremeni na način, kot je v občini predpisan za sprejem drugih občinskih odlokov, pri čemer mora biti predlog sprememb skupaj z obrazložitvijo pred sprejemom na občinskem svetu vsaj 15 dni javno objavljen na oglasni deski in spletni strani www.ormoz.si. S tem je v času od 02.12.2016 do 16.12.2016 javnosti omogočeno podajanje pripomb na objavljeno gradivo. Kratkega postopka ni mogoče uporabiti, če so spremembe in dopolnitve take narave, da terjajo sodelovanje nosilcev urejanja prostora ali bi bilo potrebno izvesti postopke celovite presoje vplivov na okolje. Spremembe v tem postopku ne vplivajo na nosilce urejanja prostora. Sprememba se nanaša na 18. člen Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za ureditev Vinske kleti Verus (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/2016), kjer se v prvem odstavku številka 1200 m2 spremeni v 1800 m2. 3. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Št.: 350-14/2016 02\22 Ormož, dne Pripravil: Boštjan Najžar, Višji svetovalec za okolje in prostor Besedilo člena, ki se spreminja: 18. člen (velikost in oblikovanje objektov) Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ (1) Tlorisna velikost: Največja zazidana površina stavbe znotraj gradbene meje je 1200 m2. Dopušča se gradnja stavb nepravilne tlorisne oblike. (2) Višinski gabarit: največja dopustna etažnost načrtovane stavbe P+1. (3) Fasada stavb: sodobno oblikovana, enostavno členjena, dopustna je uporaba lesa, stekla in drugih sodobnih materialov. (4) Streha: ravna. Dopustna je tudi zelena streha. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 15 8.12.2016 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o podelitvi koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo v občini Ormož – prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodeloval: - dr. Janez Petek, direktor LEA Spodnje Podravje Ormož, dne 8.12.2016 52. ODLOK o podelitvi koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo v občini Ormož – prva obravnava I. UVOD Ocena stanja Občina Ormož se je v svojem lokalnem energetskem konceptu opredelila za uvajanje obnovljivih virov energije in izboljševanje energetske učinkovitosti. Tako je energetsko obnovila večino svojih javnih objektov, preostanek jih bo energetsko obnovila v naslednjih dveh letih in sicer s sofinanciranjem iz Kohezijskega sklada v višini 40%. V določenih objektih, kjer je to ekonomsko upravičeno in tehnično možno, bo uporabila različne vire ogrevanja od peletov, sekancev pa do toplotnih črpalk. Prav tako pa namerava uvajati sisteme daljinskega ogrevanja na lesno biomaso tam, kjer je to mogoče in ekonomsko upravičljivo, bodisi z lastnim vlaganjem ali s podelitvijo koncesije. Tako je LEA Spodnje Podravje v okviru projekta Interreg SI-HR proučila možnosti DOLB (mikro daljinskega sistema na lesno biomaso) tudi v Veliki Nedelji, če se bo pokazalo, da bo volja stanovalcev in lastnikov stanovanj, da takšen sistem tudi zgradimo. Skladno z energetsko politiko RS na področju obnovljivih virov energije je pristojno ministrstvo za energetiko izdalo javni razpis za subvencioniranje izgradnje daljinskih sistemov na lesno biomaso, na katerega se lahko prijavijo gospodarska družba, samostojni podjetnik posameznik po Zakonu o gospodarskih družbah ter zadruga po Zakonu o zadrugah. S tem odlokom bo tako omogočen razpis o podelitvi koncesije, bodoči koncesionar pa bo lahko kandidiral za subvencijo, kar bo bistveno vplivalo na fiksni del cene toplotne energije, uporaba lesne biomase pa bo znižala variabilni del cene porabljene toplotne energije. Koncesijska pogodba med Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ koncendentom in koncesionarjem bo določila riziko investicije v breme koncesionarja, sama občina pa bo tako razbremenjena investicij v posodobitev svojih kurilnic in vzdrževalnih stroškov, saj odlok določa, da kompletno investicijo v celotni sistem izpelje koncesionar, torej kotlovnico z deponijo sekancev, distribucijsko omrežje in toplotne postaje za prevzem toplotne energije s strani javnih objektov oz. objektov v lasti in upravljanju Občine Ormož. Za naveden projekt vlada zanimanje tako domačih kot tujih pravnih oseb, ki se bodo prijavili na razpis za izbiro koncesionarja. Razlogi za sprejem odloka Občinski svet Ormož je že sprejel Odlok o oskrbi s toplotno energijo na območju občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, štev. 16/16), za izvedbo razpisa pa je potrebno še sprejeti Odlok o podelitvi koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo v občini Ormož. Po sprejetju odloka bo lahko Občina Ormož objavila javni razpis za izbiro koncesionarja in podelitev koncesije za proizvodnjo, distribucijo in prenos toplotne energije. Odlok sam ne omejuje možnosti soproizvodnje toplotne in električne energije iz lesne biomase, namreč to je v popolni domeni koncesionarja, izbira te možnosti je odvisna tudi od razpoložljivih zrelih tehnologij in politike Republike Slovenije ter predvsem od subvencij RS za proizvedeno električno energijo iz lesne biomase. Seveda mora koncesionar za takšno proizvodnjo imeti ustrezna dovoljenja pristojnega ministra in Agencije za energijo, kot to opredeljuje energetski zakon. Vsebina odloka Odlok določa in ureja način podelitve koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo in sicer pogoje koncedenta in koncesionarja, postopek izbire koncesionarja, pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar, vsebino koncesijske pogodbe in načine prenehanja koncesije. Cilj odloka Cilj je sprejem odloka o podelitvi koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 oskrbe s toplotno energijo v občini Ormož, ki bo omogočil nadaljevanje postopka za izbiro koncesionarja in posledično izgradnjo sistema daljinskega ogrevanja na lesno biomaso in prehod na obnovljiv vir energije, kar bo omogočilo izpolnjevanje zavez iz Lokalnega energetskega koncepta in prehod v sonaravno, to je zeleno občino. Ocena finančnih posledic Skupni stroški ogrevanja javnih objektov bodo dolgoročno nižji, višina prihrankov bo določena s pogajanji pri sklepanju koncesijske pogodbe. Pričakujemo vsaj 10 % prihranke pri ogrevanju javnih objektov in dodatne prihranke vzdrževanja teh naprav ter nemoteno oskrbo s toplotno energijo javnih objektov in dodatne, višje prihodke od prodaje drugorazrednega lesa iz gozdov v lasti Občine Ormož in seveda prodaje lesnih sekancev iz širšega področja regije, kar bo pomenilo dodatni vir prihodkov za lastnike gozdov na področju občine Ormož in širše. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 3, 6. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 33. in 282. člena Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 27/07 – EZ-UPB2, 70/08, 22/10 in 10/12), 3. člena Odloka o oskrbi s toplotno energijo na območju občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 16/2016), 4. in 6. člena Odloka o občinskih gospodarskih javnih službah v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 7/16) ter 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 - uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na ____. redni seji dne ________ sprejel ODLOK o podelitvi koncesije za opravljanje izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo v občini Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (vsebina odloka) S tem odlokom, kot koncesijskim aktom se določijo predmet in pogoji izvajanja izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo v Občini Ormož (v nadaljevanju: javna služba oskrbe s toplotno energijo). 2. člen (pomen pojmov in izrazov) V tem odloku uporabljeni pojmi imajo enak pomen, kot je določen z zakonodajo, ki ureja področje energetike. 16 8.12.2016 3. člen (način izvajanja) (1) Javna služba se opravlja kot koncesionirana gospodarska javna služba. (2) Koncesijo podeljuje Občina Ormož (v nadaljevanju: koncedent). (3) Izbira koncesionarja za opravljanje javne službe iz 1. člena tega odloka se opravi na podlagi javnega razpisa. Izbiro koncesionarja opravi Občinska uprava Občine Ormož. 4. člen (območje podelitve koncesije) (1) Za izvajanje javne službe se lahko podeli več koncesij na naslednjih zaokroženih območjih občine: - naseljih, po katerih potekajo obstoječa toplovodna omrežja, pri čemer sme koncedent za vsako obstoječe omrežje izbrati istega ali drugega koncesionarja; - ostalih območjih, pri čemer sme koncedent to območje, za potrebe podelitve posameznih koncesij, razdeliti na podobmočja in za vsako podobmočje izbrati istega ali drugega koncesionarja. (2) Območje koncesije se določi v javnem razpisu za podelitev koncesije. 5. člen (lastninska pravica) (1) Objekti in naprave toplovodnega omrežja, ki jih zgradi koncesionar, so v lasti koncesionarja v obdobju koncesijskega razmerja, po prenehanju koncesijskega razmerja pa se prenesejo v last koncedenta. (2) Način in pogoji lastniškega prenosa objektov in naprav se določijo s koncesijsko pogodbo, pri čemer cena za prenos ne sme presegati 80 % sedanje vrednosti le-teh. (3) Ne glede na prejšnji odstavek tega člena, lahko predstavniški organ koncedenta s sklepom odloči, da Občina Ormož ne pristopi k realizaciji odplačnega prenosa oziroma pridobitve objektov in naprav, pri čemer koncesionar kot lastnik objektov in naprav zoper koncedenta ne more uveljaviti nikakršnih odškodninskih ali drugačnih zahtevkov. 6. člen (uporaba javnih dobrin) Uporaba javnih dobrin, ki jih zagotavlja javna služba, je v skladu s tem odlokom zagotovljena vsakomur na območju, kjer se izvaja javna služba pod enakimi pogoji. Uporabnik ima pravico in dolžnost opozoriti izvajalca javne službe na kvaliteto opravljenih storitev javne službe ter na napake na napravah, objektih in omrežju in oblikovati predloge ter pobude za njegovo boljše in učinkovitejše izvajanje. Koncesionar je dolžan uporabniku pisno odgovoriti v Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 roku 30 dni in odgovor istočasno poslati v vednost koncedentu. II. PREDMET JAVNE SLUŽBE 7. člen (vsebina in obseg javne službe) (1) Javna služba oskrbe s toplotno energijo obsega: - izgradnjo vseh elementov kotlovnice na lesno biomaso in deponijo goriva ter distribucijskega sistema (toplovodnega omrežja), ki so potrebni za proizvodnjo, transport in prenos toplotne energije do uporabniških naprav, - zagotavljanje toplote za daljinsko ogrevanje, - dejavnost distribucije toplote po omrežju, - obratovanje, vzdrževanje in razvoj omrežja, - zagotavljanje dolgoročne zmogljivosti omrežja, za priključitev in dostop do omrežja, - dobavo toplote odjemalcem, - napoved porabe toplotne energije z uporabo metode celovitega načrtovanja, z upoštevanjem varčevalnih ukrepov pri porabnikih, - vodenje katastra distribucijskega sistema in naprav, ki jih upravlja - vodenje evidence o porabljeni energiji po posameznih odjemnih mestih (energetsko knjigovodstvo). (2) Izvajalec javne službe mora izvajati tudi vse druge naloge in dejavnosti, ki so z javno službo oskrbe s toplotno energijo neločljivo povezane oziroma jih določajo zakoni, drugi podzakonski akti ali koncesijska pogodba. (3) Kot vzdrževanje naprav, objektov in omrežja in drugih objektov se v smislu javne službe šteje redno vzdrževanje, investicijsko vzdrževanje in vzdrževanje v javno korist s tem, da se obseg vzdrževanja v posameznem letu določi z letnim programom javne službe. (4) V okviru prvega odstavka tega člena koncesionar izvaja javno službo v objektih in z napravami distribucijskega sistema, ki jih bo sam zgradil. 8. člen (interventno izvajanje javne službe) (1) Koncesionar je dolžan zagotavljati interventno izvajanje javne službe ter zagotoviti odpravo pomembnih okvar, napak oziroma poškodb v roku 12 ur po ugotovitvi napake oziroma po ustnem obvestilu uporabnikov. Za pomembne okvare, napake oziroma poškodbe distribucijskega omrežja se šteje predvsem izpad ogrevanja ter takšne okvare, napake in poškodbe, ki ogrožajo javno varnost. (2) Manj pomembne okvare posameznih naprav distribucijskega omrežja pa je koncesionar dolžan 17 8.12.2016 odpraviti v roku 7 dni od ugotovitve oziroma od ustnega obvestila uporabnikov. 9. člen (letni program javne službe) (1) Javna služba se izvaja na podlagi letnega programa, ki ga koncesionar izdela in predloži koncedentu v potrditev vsako leto do konca meseca septembra za naslednjo leto. (2) Letni program za oskrbo s toplotno energijo vsebuje predvsem: - program izvajanja javne službe, - obseg in ceno storitev, - obseg predvidenega investicijskega vzdrževanja z natančno navedbo posameznih objektov oskrbe s toplotno energijo, stroškovno oceno, cenikom in pričakovanimi rezultati na področju zmanjšanja porabe energije, - obseg predvidenega rednega – tekočega vzdrževanja s stroškovno oceno in cenikom, - predlog izgradnje novih naprav oskrbe s toplotno energijo po posameznih območjih občine in izračun potrebnih sredstev za to. (3) Koncedent mora o letnem programu za oskrbo s toplotno energijo odločiti najkasneje do začetka vsakokratne kurilne sezone. 10. člen (poročilo o realizaciji letnega programa) Koncesionar je dolžan vsako leto ob koncu kurilne sezone, oziroma najkasneje do konca meseca maja, koncedentu predložiti poročilo o poslovanju in izvajanju javne službe v preteklem letu, ki mora v celoti vsebovati podatke o realizaciji letnega progama. 11. člen (vodenje katastra javne službe) (1) S tem odlokom se podeli koncesionarju javno pooblastilo za vodenje katastra javne službe. (2) Kataster mora biti voden ažurno, kar pomeni, da se vse spremembe na objektih in napravah v kataster vnesejo najkasneje v 30 dneh. 12. člen (vsebina katastra) (1) Kataster vsebuje baze podatkov o objektih javne službe (jaških, razcepih, potekih trase toplovoda, prehodih toplovodnega omrežja v objekte ipd.), njihovi lokaciji in tehničnih lastnostih ter stanju objektov. (2) Kataster z vsemi zbirkami podatkov je last koncedenta. Vodi se tekstualno in grafično v obliki računalniškega zapisa, skladno s predpisi in usklajeno s standardi občinskega geografskega informacijskega sistema. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 18 (3) Kopijo ažuriranih podatkov izroča koncesionar koncedentu periodično, vendar najmanj enkrat letno, ob prenehanju veljavnosti koncesijske pogodbe pa jih brezplačno izroči v celoti v last in posest koncedentu. (4) Koncesionar je dolžan s katastrom ravnati kot s podatki, za katere velja poslovna tajnost in jih sme dajati na vpogled samo koncedentu oziroma od njega pooblaščenim osebam. III. DRUGE DOLOČBE 13. člen (poseganje v objekte in naprave javne službe) Kakršnokoli poseganje v objekte in naprave javne službe je, razen koncesionarju, dovoljeno samo s soglasjem koncedenta. 14. člen (prepovedana ravnanja) Prepovedano je: - vsakršno poškodovanje objektov in naprav toplovodnega omrežja, - opustiti obveščanje koncesionarja o povzročitvi škode na objektih in napravah toplovodnega omrežja med gradbenimi in drugimi posegi drugih izvajalcev, ki s svojo infrastrukturo križajo traso toplovodnega omrežja, - sajenje drevja in grmičevja v neposredni bližini in na trasi toplovoda brez dovoljenja koncedenta, - onemogočiti dostop do objektov in naprav toplovodnega omrežja, - graditi oziroma postaviti pomožne in začasne druge objekte na trasi toplovodnega omrežja ali v njihovi neposredni bližini brez dovoljenja koncedenta, - opravljanje dejanj, ki bi kakor koli ogrozila delovanje distribucije toplotne energije preko toplovodnega omrežja. IV. RAZMERJA KONCESIONARJA KONCEDENTA IN UPORABNIKOV DO 15. člen (pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar) Koncesionar je lahko gospodarska družba, samostojni podjetnik posameznik po Zakonu o gospodarskih družbah ter zadruga po Zakonu o zadrugah, ki izpolnjuje naslednje pogoje: - da je registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije ali je vpisan v register samostojnih podjetnikov oziroma ima obrtno dovoljenje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije, - da ima v času vložitve ponudbe za pridobitev koncesije in tudi v času postopka podelitve koncesije ter trajanja koncesijskega razmerja 8.12.2016 veljavna dovoljenja, če tako določajo prepisi s področja energetike in drugi predpisi, - da razpolaga z zadostnim številom delavcev z ustreznimi kvalifikacijami, usposobljenostjo oziroma izkušnjami na področju javne službe, izključno za področje koncesije, - da razpolaga z zadostnim obsegom potrebnih sredstev za delo, izključno za področje koncesije, - da zagotavlja nadzor nad izvajanjem lastnega dela, da se obveže zavarovati pred odgovornostjo za škodo, ki jo z opravljanjem oziroma opustitvijo opravljanja lahko povzroči tretji osebi ali koncedentu, da ima poravnane davke in prispevke, da zagotovi, da bo izvajanje dejavnosti, ki so predmet koncesije, potekalo v okviru predpisanih standardov in normativov, da proti njemu ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije, da predloži program izvajanja dejavnosti z vidika kadrov, organizacije dela, tehnične opremljenosti, finančno operativnega vidika in razvojnega vidika, da izpolnjuje druge, s predpisi določene pogoje, da zagotovi proizvodnjo toplotne energije. Podrobnejši pogoji se določijo v javnem razpisu za oddajo koncesije. 16. člen (pravice in obveznosti koncesionarja) (1) Koncesionar ima zlasti naslednje pravice in obveznosti: - opravljati javno službo v svojem imenu in za svoj račun na podlagi tega odloka in koncesijske pogodbe, - izvajati javno službo s skrbnostjo strokovnjaka, v skladu z zakoni, drugimi predpisi, tem odlokom in koncesijsko pogodbo in zagotavljati uporabnikom kontinuirano in kvalitetno opravljanje javne službe, v skladu s predpisi in v javnem interesu, - upoštevati tehnične, zdravstvene in druge normative in standarde, povezane z izvajanjem javne službe, zlasti pa v tem primeru skrbeti za racionalno rabo energije, - omogočati nemoten nadzor nad izvajanjem javne službe, - kot dober gospodar uporabljati in vzdrževati objekte, naprave in druga sredstva, namenjena izvajanju dejavnosti, - sklepati pogodbe za uporabo javnih dobrin, oziroma opravljanje storitev, ki so predmet koncesije ali v povezavi z njo, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 skrbeti za tekoče obveščanje javnosti o dogodkih v zvezi z izvajanjem javne službe, - oblikovati predloge cen oziroma sprememb tarife storitev, - voditi evidence in kataster v zvezi z javno službo, - ažurno in strokovno voditi poslovne knjige, - ažurno in strokovno pripraviti ustrezne poslovne načrte, letna poročila in predloge letnih programov, kakor tudi druge kalkulacije stroškov in prihodkov dejavnosti, - poročati koncedentu o izvajanju koncesije, - obveščati pristojne organe o kršitvah, - opravlja storitve v skladu s potrjenim letnim planom, - pripravljati projekte za pridobivanje finančnih sredstev iz drugih virov, - zagotavlja koncedentu strokovno pomoč pri načrtovanju oziroma oblikovanju programov razvoja javne službe, - upoštevati predloge koncedenta glede širitve omrežja. (2) Posamezne storitve na področju izvajanja javne službe je potrebno opravljati v rokih, na način, pod pogoji in ob upoštevanju standardov, določenih s tem odlokom in drugimi veljavnimi predpisi. - 17. člen (pooblastila koncesionarja) (1) Koncesionar ima naslednja pooblastila: - izključno pravico izvajati javno službo na območju, določnem v koncesijski pogodbi, - vodenje katastra javne službe, - izdajanje smernic, mnenj, pogojev in soglasij v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov in urejanje prostora, - da je prisoten pri tehničnem pregledu objekta, za katerega je izdal soglasje, - izključno oziroma posebno pravico zagotavljanja toplote za daljinsko ogrevanje, distribucije toplote po omrežju in dobave toplotne energije odjemalcem, vzdrževanja infrastrukture ter upravljanja s to infrastrukturo, - druga pooblastila v skladu z zakonom. (2) Pristojnosti iz prvega odstavka se nanašajo na območje izvajanja javne službe. 18. člen (ločeno knjigovodstvo) (1) Koncesionar, ki poleg javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za to javno službo voditi ločeno knjigovodsko evidenco po določilih zakona, ki ureja gospodarske družbe in Energetskega zakona. (2) Koncesionar, ki javno službo opravlja tudi na območju drugih lokalnih skupnosti, mora v okviru ločenih knjigovodskih evidenc za potrebe javne službe 19 8.12.2016 posebej evidentirati račune za storitve, opravljene na območju koncedenta. V. NAČIN PODELITVE KONCESIJSKA POGODBA KONCESIJE IN 19. člen (javni razpis) (1) Koncedent izbere koncesionarja na podlagi javnega razpisa. (2) Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletni strani občine. (3) Javni razpis vsebuje naslednje sestavine: - predmet in območje koncesije, - začetek in čas trajanja koncesije, - podrobnejše pogoje za pridobitev koncesije v skladu s tem odlokom, - merila, ki bodo vplivala na izbor kandidata, - rok za prijavo na razpis in način prijave, - dokumentacijo, ki jo mora vsebovati prijava, - rok za izbiro koncesionarja, - postopek v primeru, da se v določenem roku ne prijavi nobeden kandidat, - ostale pogoje, ki so v skladu z veljavno zakonodajo. (4) Javni razpis je veljaven, če se nanj prijavi vsaj en ponudnik, ki izpolnjuje s tem koncesijskim aktom določene pogoje. 20. člen (izbor koncesionarja) (1) Odpiranje prijav opravi strokovna komisija za izvedbo postopkov javnega odpiranja ponudb, ki jo imenuje župan. (2) Merila za izbor koncesionarja, ki morajo biti v razpisni dokumentaciji ovrednotena: - ponujena cena storitev javne službe in sicer neto cena v EUR/kWh (variabilni del) in neto cena priključne moči v EUR/KW na leto (fiksni del), - izkušnje in pozitivne reference na področju izvajanja javne službe koncesionarja (vključno z izkušnjami in referencami povezanih pravnih oseb). - finančna, tehnična in kadrovska usposobljenost, - delež biomase, ustvarjene oz. proizvedene na območju občine, občin Spodnjega Podravja in Republike Slovenije. (3) O izbiri koncesionarja odloči upravni organ občinske uprave z odločbo. (4) Zoper odločbo o izbiri koncesionarja je dovoljena pritožba. O pritožbi odloča župan. (5) Koncedent in koncesionar skleneta pisno koncesijsko pogodbo v roku 30 dni od dneva, ko postane odločba o izbiri koncesionarja dokončna. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 (6) Če koncesijska pogodba v roku iz prejšnjega odstavka ni sklenjena, se postopek izbire koncesionarja razveljavi. (7) Postopek podelitve koncesije poteka v skladu z določbami zakona o gospodarskih javnih službah, zakona o javnih naročilih, zakona o splošnem upravnem postopku in zakona o javno-zasebnem partnerstvu. 21. člen (koncesijska pogodba) (1) Koncesijska pogodba, s katero se podrobneje uredi medsebojno razmerje med koncedentom in koncesionarjem, se sklene za določen čas, za dobo najmanj 25 let. (2) Koncesija začne veljati z dnem, ki je v koncesijski pogodbi določen kot datum pričetka izvajanja koncesije. (3) Koncesionar je dolžan pričeti z izvajanjem koncesije v roku, določenem v koncesijski pogodbi. (4) Po preteku časa trajanja koncesije se pod pogoji, določenimi v koncesijski pogodbi in zakonskimi določili, koncesija lahko podaljša za obdobje, ki se določi v koncesijski pogodbi. Koncesija se lahko po preteku časa trajanja na podlagi aneksa h koncesijski pogodbi podaljša tudi do dokončne izbire novega koncesionarja. (5) Koncesijsko pogodbo sklene v imenu koncedenta župan občine. (6) V primeru neskladja med tem odlokom in koncesijsko pogodbo veljajo določbe tega odloka. 22. člen (prenos koncesije, razmerja do podizvajalcev) (1) Koncesija ni prenosljiva, razen s soglasjem koncedenta. (2) V izjemnih primerih določenih s koncesijsko pogodbo, lahko koncesionar ob izrecnem soglasju koncedenta sklene z drugimi usposobljenim izvajalcem, ki izvaja storitve javne službe, pogodbo o začasnem izvajanju del, v okviru katere lahko podizvajalec opravlja posamezne storitve na območju občine. (3) Koncesionar mora v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem, v razmerju do koncedenta in uporabnikov ter javnosti, nastopati v svojem imenu in za svoj račun. 23. člen (odgovornost koncesionarja) (1) Za izvajanje javne službe je, ne glede na določbe prejšnjih členov, odgovoren izvajalec javne službe – koncesionar. (2) Koncesionar je v skladu z zakonom odgovoren za škodo, ki jo je pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem koncesije povzročil koncedentu ali drugim pravnim oziroma fizičnim osebam. 20 8.12.2016 (3) Enako je koncesionar odgovoren tudi za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposleni ljudje koncedentu ali drugim pravnim ali fizičnim osebam. 24. člen (financiranje) (1) Javna služba se financira iz: - prihodkov od prodaje toplotne energije uporabnikom, - drugih virov. (2) Izhodiščna tarifa in pogoji za njeno sprejemanje se določijo s tarifnim pravilnikom. O sprejemu in spreminjanju tarifnega pravilnika odloča Občinski svet Občine Ormož na obrazložen predlog koncesionarja in v skladu z veljavno zakonodajo. 25. člen (zavarovanje) (1) Koncesionar mora v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe skleniti zavarovanje odgovornosti iz dejavnosti za celotno obdobje opravljanja koncesije: - za škodo, ko jo povzroči občini z nerednim ali nevestnim opravljanjem javne službe, - za škodo, ki pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe nastane uporabnikom ali drugim osebam, - za škodo, ki nastane iz objektivne odgovornosti. (2) Pogodba o zavarovanju mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist Občine Ormož. (3) Škoda iz prve alineje prvega odstavka tega člena obsega tudi stroške, ki nastanejo zaradi izbiranja novega izvajalca javne službe, ali za pokrivanje izrednih stroškov nujnega interventnega zagotavljanja storitev javne službe, če pride do prenehanja opravljanja javne službe po krivdi koncesionarja. (4) Zavarovalna vsota za zavarovanje odgovornosti iz 1. točke tega člena se določi s koncesijsko pogodbo. 26. člen (prenehanje koncesijskega razmerja) (1) Razmerje med koncedentom in koncesionarjem preneha: - s prenehanjem koncesijske pogodbe, - z odvzemom koncesije, - z odkupom koncesije, - s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo. (2) Koncesijsko razmerje preneha tudi v primeru stečaja ali likvidacije koncesionarja. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 27. člen (spremembe okoliščin) (1) Koncesionar je dolžan koncedenta nemudoma obvestiti o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe. (2) Koncesionar je dolžan obvestiti koncedenta o vsaki statusni spremembi, vključno s spremembo kapitalske strukture. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi spremembe prizadet interes koncedenta ali če so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko koncedent koncesijo odvzame. 28. člen (prenehanje koncesijske pogodbe) Koncesijska pogodba preneha: - s potekom časa, za katerega je sklenjena, - z razdrtjem, pri čemer se razlogi in pogoji za razdrtje, medsebojne pravice in obveznosti določijo v koncesijski pogodbi. 29. člen (odkup koncesije) (1) Z odkupom koncesije preneha koncesijsko razmerje tako, da koncesionar preneha opravljati dejavnost javne službe pred potekom časa trajanja koncesije, koncedent pa v določenem obsegu prevzame objekte in naprave, ki jih je koncesionar zgradil ali pridobil za namen izvajanja dejavnosti javne službe. (2) Način, obseg in pogoji odkupa koncesije se določijo v koncesijski pogodbi. 30. člen (odvzem koncesije) Koncedent lahko odvzame koncesijo: - če koncesionar ne prične z opravljanjem koncesije v roku določenem s koncesijsko pogodbo, - če koncesionar neupravičeno prekine izvajanje javne službe za več kot dva dni zaporedoma oziroma za več kot pet dni v koledarskem letu, - če je koncesionar večkrat ali huje kršil določbe zakonov, predpisov, koncesijske pogodbe ali izvršljivih odločb, izdanih na podlagi zakona, - zaradi ponovljenih in dokumentiranih primerov neučinkovitih storitev, ogrožanja varnosti ljudi in premoženja ali nepravilnega vzdrževanja toplovodnega omrežja po izključni krivdi koncesionarja, - če koncesionar ne vodi svojega poslovanja skladno z določili tega odloka, - če koncesionar ne spoštuje tarifnega sistema in tarifnih postavk, - če koncesionar ne izpolnjuje več pogojev za podelitev koncesije, 21 8.12.2016 - če je v javnem interesu, da se dejavnost oskrbe s toploto preneha izvajati kot koncesionirana gospodarska javna služba. 31. člen (prevzem javne službe v režijo) (1) Koncedent lahko prevzame javno službo v režijo. (2) Pogoji in način prevzema se določijo v koncesijski pogodbi. 32. člen (višja sila) (1) Koncesije ni mogoče odvzeti, če je do okoliščin, ki bi utemeljevale odvzem, prišlo zaradi višje sile. (2) Kot višja sila se štejejo izredne nepredvidene okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje strank. Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nesreče, stavke, vojna ali ukrepi oblasti, pri čemer pride do spremenjenih okoliščin ekonomskega ali sistemskega značaja, pri katerih izvajanje javne službe ni možno na celotnem območju občine ali njenem delu, na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba. (3) Koncesionar je dolžan v pogojih višje sile nadaljevati z opravljanjem javne službe. (4) O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata koncesionar in koncedent nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju javne službe v teh pogojih. 33. člen (pravice uporabnikov v primeru prenehanja koncesijskega razmerja) V primeru prenehanja koncesijskega razmerja zaradi odvzema koncesije ali razdrtja koncesijske pogodbe ne smejo biti prizadete pravice uporabnikov. Zato mora koncesionar javno službo opravljati, dokler koncedent ne zagotovi izvajanja javne službe na drug način oziroma podpiše pogodbe z drugim koncesionarjem. 34. člen (upravna odločba za odvzem koncesije) Odvzem koncesije se izvede z upravno odločbo, ki jo izda pristojni organ občinske uprave. Posledica odvzema je razdrtje koncesijske pogodbe. Zoper odločbo o odvzemu je dovoljena pritožba. O pritožbi odloča župan. VI. NADZOR 35. člen (nadzor nad izvajanjem koncesije) (1) Nadzor nad izvajanjem koncesije in določil tega odloka opravlja občinska uprava Občine Ormož. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 (2) Koncedent ima pravico in dolžnost nadzorovati izvajanje javne službe na terenu in poslovanje koncesionarja. (3) Zaradi izvedbe nadzora mora koncesionar osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana, omogočiti nadzor, vstop v svoje poslovne prostore, pregled naprav ter omogočiti oziroma posredovati informacijo o poslovanju in omogočiti delavcem strokovne službe vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem koncesije. (4) Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan. (5) Koncedent izvrši napovedan nadzor poslovanja s poprejšnjo napovedjo, praviloma najmanj 8 dni pred izvedbo. (6) Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, izvajati pa se mora praviloma le v poslovnem času koncesionarja. (7) Koncedent lahko zaradi utemeljenih razlogov, ki jih mora ob nadzoru predstaviti, izvrši tudi nenapovedan nadzor. (8) O izvedenem nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnika koncesionarja in koncedenta oziroma koncedentov pooblaščenec. (9) Koncedent lahko po potrebi za nadzor nad izvajanjem koncesije pooblasti tudi druge pristojne organe in službe. (10) Medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem strokovnega in finančnega nadzora uredita koncedent in koncesionar s koncesijsko pogodbo. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 36. člen (vzpostavitev katastra) Prvi koncesionar, ki koncesijo pridobi na podlagi tega odloka, mora kataster vzpostaviti skladno z veljavno zakonodajo v roku 6 mesecev po izgradnji sistema daljinskega ogrevanja, če ta ni zgrajen. 37. člen (splošni pogoji za dobavo in odjem) Splošne pogoje za dobavo in odjem toplotne energije mora v skladu z metodologijo, ki jo določi Agencija za energijo, koncesionar pripraviti in sprejeti v roku 6 mesecev po izgradnji sistema daljinskega ogrevanja oz. 6 mesecev po podpisu koncesijske pogodbe, če je prišlo do zamenjave koncesionarja (prenehanja, odvzema koncesije in podelitvi koncesije drugemu koncesionarju) in jih objaviti v Uradnem listu Republike Slovenije. 22 8.12.2016 pogodbe, če je prišlo do zamenjave koncesionarja. Objaviti jih mora v Uradnem listu Republike Slovenije. Pred objavo mora pridobiti soglasje Agencije za energijo. 39. člen (uveljavitev odloka) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Št. 007-27/2016 04/18 Ormož, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ III. OBRAZLOŽITEV Poglavje I Splošne določbe: V tem poglavju se določijo predmet, pogoji in način izvajanja izbirne lokalne gospodarske javne službe oskrbe s toplotno energijo v občini Ormož in območja podelitve koncesije. Poglavje II Predmet javne službe: Poglavje II natančno določa vsebino in obseg javne službe, program izvajanja, poročanje in natančno vsebino katastra. Poglavje III Druga določila: To poglavje obsega pogoje poseganja v sistem proizvodnje, distribucije in predaje toplotne energije (sistem daljinskega ogrevanja na lesno biomaso) in prepovedi ravnanja. Poglavje IV Razmerje koncesionarja in koncendenta in uporabnikov: Poglavje določa pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar, pravice in obveznosti ter pooblastila koncesionarja in način knjigovodenja. Poglavje V Način podelitve koncesije in koncesijska pogodba: Poglavje določa postopek in način podelitve koncesije, izbor koncesionarja in obvezne vsebine koncesijske pogodbe, pogoje in način prenehanja ali prekinitve koncesije, zavarovanja, financiranje izgradnje in nadzor nad izvajanjem koncesije. Poglavje VI Nadzor: Poglavje določa nadzor nad izvajanjem koncesije. Poglavje VII Prehodne in končne določbe: To poglavje nadalje določa roke za vzpostavitev katastra, priprave splošnih pogojev za dobavo in odjem toplotne energije in pripravo sistemskih obratovalnih navodil. Pripravil: dr. Janez Petek, direktor LEA Spodnje Podravje 38. člen (sistemska obratovalna navodila) Sistemska obratovalna navodila mora koncesionar izdati v roku 6 mesecev po izgradnji sistema daljinskega ogrevanja, oz. 6 mesecev po podpisu Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11 23 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 8.12.2016 Poročevalec, št. 11 24 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 8.12.2016