Št. 1/2013 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning Osredinjenje kraja Brezovica - gradniki prostora Design of the Brezovica Town Centre - Spatial Elements Brezovica 2012/2013 TIP DELAVNICE type of workshop urbanistično-arhitekturna delavnica/slovenska MENTORJA mentors doc. dr. Alenka Fikfak, Janez. P. Grom ŠTUDENTJE students študentje UL, Fakultete za arhitekturo: Ana Simčič, Tomaž Cirkvenčič, Maša Širca, Maja Omerzel, Tjaša Plavec, Sandra Stare, Lina Skrinjar, Tanja Sajovic, Marta Čadež, Aleš Dolenec, Darja Dolenec, Taja Škraban, Dani Kaludjerovič, Katja Traunšek SODELUJOČI participants UL, Fakulteta za arhitekturo: doc. dr. Ilka Čerpes, asist. Aleksander Vujovič, arh. Nejc Černigoj; UL, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo: doc. dr. Alma Zavodnik Lamovšek, viš. pred. Mojca Foški, asist. Gašper Mrak; občina Brezovica: župan Metod Ropret, Kristina Šijanec, mag. Ivanka Stražišar; Peter Lovšin, spec. urb. ORGANIZATOR organisation Občina Brezovica: Kristina Šijanec; UL, Fakulteta za arhitekturo: doc. dr. Alenka Fikfak, doc. dr. Ilka Čerpes I NAROČNIK client Občina Brezovica ČLANEK ARTICLE RAZPRAVA DISCUSSION RECENZIJA REVIEW PROJEKT PROJECT DELAVNICA WORKSHOP NATEČAJ COMPETITION PREDSTAVITEV DATUM in kraj razstave date and location of exhibition Zaključna predstavitev z razstavo nalog je bila 17. junija 2013 v Modri dvo-PRESENTATION rani na BreZovici. GRADIVO PRIPRAVILA materials prepared by doc. dr. Alenka Fikfak 156 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning No. 1/2013 Slika 1: Novo središče Brezovice, trg in novo prizorišče življenja prebivalcev VSEBINA Delo na delavnici Brezovica - osredinjenje kraja je bilo osredotočeno na izdelavo urbanistične vizije razvoja središča kraja in njegove funkcionalno-oblikovne vpetosti v širši prostor. V scenarijski obliki so bila obdelana možna razporejanja centralnih funkcij kraja glede na dani potek prometnih koridorjev železnice, avtoceste in državne ceste skozi središče kraja. V skupini sta oblikovana dva različna scenarija: zasnova razpršenega naselja (z razpršeno zasnovo centralnih prostorov in dejavnosti) in zasnova koncentriranega, linearnega naselja (z zasnovo centralnih prostorov vzdolž linije promenade - hrbtenice naselja). 1. koncept: Od narave do narave. Ideja prvega koncepta je, da se vzpostavi (na novo izgradi) povezavo v obliki promenade, na katero se vežejo posamezna centralna območja, v prostoru razpršeno razvrščena po celotnem naselju, od bodoče industrijske cone do železnice na vzhodu. Promenado se opremi s kolesarsko stezo, pločnikom, zelenim pasom ob straneh in enotno visoko vegetacijo po celotni dolžini. 2. koncept: Mestna promenada. Ideja drugega koncepta je, da se Podpeško cesto obravnava kot zeleno os kraja. Opremi se jo kot promenado naselja s kolesarsko stezo, pločnikom, zelenim pasom ob straneh in enotno visoko vegetacijo po celotni dolžini. Na določenih mestih bi bila ulica s takšnim posegom nekoliko utesnjena, zato se dopusti možnost, da se na zasebnih zemljiščih predpiše oblikovanje zelenih površin, ki bodo hkrati del ulice, promenade (javni prostor) in obenem del zasebnih vrtov (zasebni prostor). Pri obeh konceptih so bile določene lokacije z izdelanim preizkusom arhitekturnega posega. ABSTRACT The aim of the workshop - Design of the Brezovica Town Centre - was to provide the urban vision of development of the town centre and its functional and design integration into the wider environment. By way of scenarios, optional distributions of central functions were examined in relation to the existing transport corridors of railway, motorway and state roads through the town centre. Two scenarios were put forward by the group: design of a dispersed town (with a dispersed design of central areas and relevant activities) and design of a concentrated, linear town (design of central areas along the promenade line - backbone of the town). Slika 3: Zeliščni oddih - nova oblika turistične kmetije. Slika 4: Center prostočasnih in poučnih dejavnosti. 157