PREDLOG ZA UPORABO SREDSTEV VIŠKA VPISANEGA POSOJILA ZA CESTE LJUBLJANSKIH OBČIN l. Po podatkih štaba RSC za vpis posojila za ceste je bilo do 8. 2. 1977 po posameznih občinah Ljubljane sledeče stanje vpi-sanega posojila: Obveznost Doseženo Frekoračit. OBČINA po planu posojilo v mio din Doseženo v mio din v mio din do 8. 2. 1977 v % Bežigrad 35,7 53,4 17,7 149,8 Center 83,3 128,4 45,1 154,1 Moste-Polje 27,6 39,9 12,3 144,7 Šiška 41,9 58,7 16,8 138,4 Vič-Rudnik 24,0 32,4 8,4 135,0 Ljubljana 212,5 312,8 100,3 147,2 Ljubljana Kakor je razvidno iz gornjih podatkov, je bilo v Ljubljani do 8. 2. 1977 vpisano 312,8 raio din posojila, oziroma 100,3 mio dinarjev več kot je bila planirana vsota, kar predstavlja indeks 147,2. Indeks povprečnega presežka planiranega posojila za ceste v SRS znaša 150,1 %. Največji presežek je bil dosežen v obči-nah Koper (indeks 241,9) in Žalec (241,2) najmanjši pa v občinah Dravograd (113,8) in Sežana (113,8). I. Za uporabo sredstev viška vpisanega posojila za ceste so bili dogovorjeni naslednji kriteriji 1. višek posojila se uporabi za delo izven del v planu 1976—1980, in sicer na magistralnih in regionalnih cestah na območju posameznih občin (pogoj RSC). 2. Uporaba sredstev naj zagotovi učinkovito dopolnjeva-nje sprejetega 10-letnega programa izgradnje cest v Ljublja-ni. 3. Prednost naj imajo objekti oziroma ceste, ki istočasno prispevajo k razbremenitvi problemov prometa v mestu. 4. Prednost je dati tudi objektom oziroma cestam, ki jih je mogoče pričeti graditi v najkrajšem času in s katerimi se učinkoviteje razrešuje problem prometa. 5. Predlagani objekti oz. ceste morajo biti v skladu s sred-njeročnim planom občin in mesta. 6. Izvršni svet skupščine občine Center je sprejel stališče, da bo podpiral skupni program, pri tem pa dal prednost ti-stim predlogom, ki bodo v največji možni meri prispevali k razbremenitvi ppometa v središču mesta. Sprejeti kriteriji, ki so bili verificirani od predsednikov izvršnih svetov občinskih in mestne skupščine, so bili izho-dišče za razpravo o objektih in gradnjah, ki so jih predlagale strokovne službe občinskih skupščin. III. Predlog za uporabo sredstev viška vpisanega posojila za ceste in osnutek družbenega dogovora z dne 4. 12. 1976, ki ga je obravnaval in dopolnil izvršni svet SML na svoji 266. seji dne 8. 12. 1976 je bil posredovan vsem izvršnim svetom in skupščinam ljubljanskih občin, družbenopolitičnih organi-zacijam in SIS za gradnjo cest Ljubljana, da dajo svoje pri-pombe in dopolnilne predloge. Naknadno je bilo dogovorjeno, da se predlog IS SML še strokovno preveri in ugotovi realnost cen in usklajenost z 10-letnim programom in potrebami mesta. To obveznost je prevzela strokovna služba SIS za gradnjo cest Ljubljana, ki je ob sodelovanju strokovnjakov LUZ in Slovenijaceste preve-rila predlog ter ga vsestransko ocenila. Pri tem se predlog zavzema za rešitve, ki jih glede na razpoložljiva sredstva ni moč uresničiti ali pa za rešitve, ki v manjši meri upoštevajo vsestranske potrebe. SIS za gradnjo cest Ljubljana je pri svojem delu ugotovil tako stanje investicijsko tehnične dokumentacije, možnosti pričetka del kakor tudi realno investicijsko vrednost glede na razpoložljive podatke oz. izvršeno oceno strokovnjakov. Zaradi izvajanja del na 10-letnem programu daje predlog strokovne službe SIS prednost izgradnji Večne poti in mestni južni cesti (celoten poseg, ki je zahtevnejši od predloga občine Vič). Glede na izdelano investicijsko tehnično dokumentacijo pa daje predlog prednost mostu čez Mali graben in podvozu na Tacenski cesti. V načelu pa se predlog zavzema, da gre v gradnjo vsak od planiranih objektov^čim je zanj pripravljena investicijsko tehnična dokumentacija. IV. Na osnovi sprejetih kriterijev ter poročila strokovne službe SIS za gradnjo cest Ljubljana je izvršni svet SML na svoji 236. seji dne 8. 2. 1977 sprejel naslednji predlog gradnje ob-jektov iz sredstev viška vpisanega posojila za ceste: Potrebna Naziv objekta sredstva v mio din 1. Mestna cesta-Peruzzijeva, Jurčkova pot z izgrad- njo mostov preko Ljubljanice in Malega grabna 30,8 2. Cestni podvoz v trasi Gregorinove na Tržaško cesto 19,1 3. Podvoz pod železnico na Tacenski cesti z ureditvijo cestišča 27,0 4. Ureditev križišča Titove in Nemške ceste in se-maforizacija 3,5 Skupaj potrebna sredstva 80,4 Razlika do plačanega viška posojila za ceste se namenja za popravilo Titove ceste skozi Črnuče in Šmartinske ceste. Potrebna sredstva za gradnjo cest in objektov pod točko 1 in 2 so pogojena z obvezo občin Vič in Šiška, da iz lastnih sredstev v letu 1977 izvedeta rekonstrukcije in asfaltiranje ceste Večna pot in tako ustvarijo cestno povezavo za osebna vozila Celovška cesta — Tržaška cesta. Tako je dolžna občina Šiška v ta namen zagotoviti 14 mio din in občina Vič 4 mio din. V. Kratka obrazložitev predloga: 1. Ljubljana nima na južnem delu nobene razbremenilne ceste, kar povzroča nemogočo prometno situacijo na Karlov-ški, Cojzovi in Aškerčevi cesti, saj je tudi kratično onemogo-čen vsak obvoz. Izgradnja južne obvozne ceste je časovno še odmaknjena. Predlagana cestna povezava bi v najkrajšem času vplivala na zmanjšanje prometnih obremenitev na dose-danji cestni povezavi preko Karlovškega mostu. Zatose pred-laga izgradnja s cestno povezavo Opekarska—Tržaška cesta oz. Opekarske z Dolenjsko preko Jurčkove poti in Peruzzijeve ceste. Zgrajena oz. rekonstruirana naj bi bila dvopasovna mestna cesta s hodnikom za pešce in bi taka služila predvsem samemu mestnemu prometu. Zgraditi je še mostova preko Ljubljanice in Malega grabna. S to povezavo bi bistveno izboljšali prometne pogoje v ožjem središču mesta. Projekti so v večjem delu že izdelani in bi lahko pričeli s samo gradnjo v pričetku leta 1977. Izpolnjeni so vsi kriteriji razen pogoja RSC, vendar je izvršni odbor RSC sprejel sklep, da se v izjemnih primerih lahko oddstopa od tega pogoja če gre za funkcionalno pove-zanost cestnega omrežja, ki se pokriva z interesi RSC, kar je tudi vsklajeno. Občina Ljubljana Center je na realizaciji tega programa še posebej zainteresirana. 2. Cestni podvoz v trasi Gregorinove ulice je vezan na rekon-strukcijo magistralne Tržaške ceste z rekonstruirano regio-nalno Viško cesto. Za rekonstrukcijo Tržaške ceste se ukinja nivojsko križanje Viške ceste z železnico in se Viška cesta naveže na cestni podvoz v trasi Gregorinove. Izgradnja tega podvoza pa je pomembna tudi za cestno povezavo Celovške ceste po rekonstruirani Večni poti. Ta cestna povezava bi v marsičem razbremenila mestno središče vsaj s prometom osebnih avtomobilov. Predlog izpolnjuje vse dogovorjene kriterije in bi se sama gradnja pričela začetkom 1978. leta. 3. Podvoz pod železnico na Tacenski cesti je upravičen, da se odstrani zastoje na nivojskem križišču z železnico in s tem poveča propustnost križišča Celovške s Tacensko cesto in s tem omogoči boljšo povezavo na obstoječi Nemški in Miheli-čevi cesti, ki predstavlja razbremenilno cestno povezavo med Gorenjsko in Štajersko ter obratno. Z večjo propustnostjo Tacenske ceste se predvideva tudi razbremenitev prometa z gorenjske smeri. Po Tacenski cesti pa se vrši tudi mestni in primestni javni promet, kar bi vplivalo tudi na izboljšanje prometnih pogojev. Predlog izpolnjuje vse dogovorjene krite-rije. 4. Solidarnostno prelivanje sredstev v korist podvoza v trasi Gregorinove ulice in podvoza na Tacenski cesti pogojuje obvezo občin Vič in Šiška, da izvedeta v letu 1977 rekon-strukcijo in asfaltiranje Večne poti. Na ta način se povežejo občine Šiška in Vič ter razbremeni promet osebnih avtomobi-lov skozi ožje mestno središče po sedanjih vpadnicah Celov-ški in Tržaški cesti. Ta cestna povezava bi bila začasna do izgradnje mestnih cest in obvoznic po 10-letnem programu izgradnje cestnega omrežja Ljubljane. Potrebno je omeniti, da že danes uporablja to cestno povezavo preko 4000 osebnih avtomobilov dnevno kljub temu, da je sedanje stanje cestišča nemogoče tako za pešce kot za avtomobiliste. Sprejem tega predloga bi vplival na razbremenitev pro-meta v Centru,zato je občina Center na tej rešitvi zainteresi-rana. V kolikor ta predlog ne bi bil realiziran,bi se znižala sredstva za objekte, podvoz na Tacenski cesti (14 mio din) in cestni podvoz na Gregorinovi ulici (4 mio din) ter ta sredstva usmerilo na objekte, ki bi zagotavljali uresničevanje pogojev občine Center po razbremenitvi prometa v središču mesta. 5. Ureditev križišča Titove in Nemške ceste je potrebno nujno izvršiti, da bi na tajaačin v večji meri uporabili Nemško cesto kot razbremenilno Lc%no povezavo med Štarjersko in Gorenjsko in obratno.ker je sedaj zaradi neurejenega križišča uporabnost te cestne povezave omenja. Investicije izpolnju-jejo vse kriterije. 6. Ostanek sredstev do višine vplačanega viška posojila za ceste naj bi se solidarno uporabilo za popravilo obstoječih cest, in sicer Titove ceste skozi Črnuče in Šmartinske ceste, da bi se na ta način vsaj delno izboljšalo sedanje stanje teh cest, pri čemer se lahko pričakuje tudi pomoč RSC iz sredstev za vzdrževanje cest. Predlagana uporaba sredstev viška vpisanega posojila za ceste je utemeljena ker dopolnjuje sprejeti 10-letni program izgradnje cestnega omrežja in omogoča hkrati hitre in učin-kovite ukrepe za razreševanje sedanje prometne situacije v mestu Ljubljani kot celoti. Izgradnja predlaganih objektov in cest pa neposredno vpliva tudi na razbremenitev gostote prometa v ožjem središču mesta, to je v občini Center. Samo delno pa izpolnjujeta, kar zadeva te pogoje, predlog moderni-zacije Titove ceste skozi Črnuče in rekonstrukcija Šmartin-ske ceste. V teh dveh primerih pa je treba upoštevati specifič-nost prometnih pogojev. Zato je predlog in akcija solidar-nostnega prelivanja sredstev pridobljenih iz viška vpisanega posojila za ceste vsestransko utemeljen in v skupnem interesu mesta Ljubljane. Predlaga se, da skupščirie ljubljanskih občin sprejmejo ustrezen družbeni dogovor o namenski upo-rabi omenjenih sredstev. Liubljana, dne 8. 2. 1977 IZVRŠNISVET SKUPŠČINE MESTA LJUBLJANA v mio din — odplačilo posojil 804,3 — upravljanje cest in strokovne službe 365,0 — redno vzdrževanje magistralnih in regional- nih cest 916,4 — redno vzdrževanje avto cest 110,0 — investicijska preddela 400,0 — tekoče rezerve 100,0 — obvezne rezerve 100,0 — investicijsko vzdrževanje za izvršitev programa 1971—1975 130,0 — investicijsko vzdrževanje za obdobje 1976—1980 4.237,1 — novogradnie 4.150,0