Na (šišenski) rob 27. festivala jugoslovanskega igranega filma v Puli Stabilizacija tudi v areni Ko sfm si razbijal glavo, kako najti zvezo med — denimo — družbenim vzdušjem ši-šenskega vsakdana in podobno tipiko letoš-njega puljskega filmskega festivala, me je ča-sovna stiska prignala do edinega pojma, ki povezuje ptiljski festival in Šiškarje: stabili-zacija! Stabilizacijo v Šiški (pa ne samo tod!) občutimo na vsakem koraku, na puljskem festivalu pa smo ,jo — tudi tokrat novinarsko akreditirani kot dopisnik .lavne tribune! — občutili prvi večer, na tako imenovani »slo-vesni otvoritvi«. Ta namreč ni bila Ietos ne slovesna in komaj še »otvoritev«, ki je do-slej vsa leta nazaj privabila vse, kar ,je ži-vega v Puli in okolici v Areno in okrog nje: letos je bila filmska Pula namreč brez ognje-meta, ki je dajal svojevrsten pečat temu jugoslovanskemu filmskemu prazniku. Začelo se jc torej manj spodbudno kot vsa leta na-zaj. Seveda je pa tudi nemogoče (vsaj s ši-šenskega zornega kota ne!) v enem odstavku zajeti oceno letošnje jugoslovanske filmske bere, izražene v 23 filmih, od katerih so jih 15 prikazali v Areni in ki so lahko po odlo-čitvi uradne žirije kandidirali za najvišje nagrade, drugih 8 pa smo (lahko) videli v dvorani. »Veliko zlato Areno« so dodelili fII— mu PETRIJIN VENEC režiserja Srdjana Ka- ranoviča (poznamo ga že po dveh filmih.: Družbena igra in Vonj po poljskem cvetju). »Velika srebrna Arena« je odšla v Zagreb za film SKRIVNOST NIKOLE TESLE režiserja Krste Papiča (v tem filmu, poleg naslovne vloge Petra Božoviča nastopa tudi sloviti Or-son Welles). »Veliko bronasto Areno« si je prislužil film KDO NEKI TAM POJE debu-tanta Slobodana Si.iana. Za nas Šiškarje je seveda pomembno tudi to, da smo med 23 novimi filmi staknili enega, ki je »pisan na kožo« kina Siška, in sicer prava pravcata (seveda domača) akcijska kriminalka, imeno-vana GLEDALIŠKA ZVEZA režiserja Mi-lorada Lakoviča z Vojom Brajovičem (saj ga poznate iz »Odpisanih« in »Vrnitve odpisa-nih«, ali ne?), Batorn Zivojinovičem in dru-gimi. Boste videli: dobra, napeta in nič slabša kriminalka kot njene ameriške ali francoske vrstnice! Toliko o Puli. ml