Osnutek Na podlagi 39. člena zakona o blagovnem prometu (Uradni list SRS, št. 21/77) ter 190. člena statuta ob-čine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 2/78) je skup- ščina občine Ljubljana-Siška na.....seji zbora združenega dela dne........ in . . . . seji zbora krajevnih skupnosti, dne........ sprejela 8. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Urad-nem listu SR Slovenije. odlok O PRISPEVKU ZA POSPEŠEVANJE KMETIJSTVA V OBČINI LJUBLJANA-ŠIŠKA 1. člen Organizacije združenega dela, ki opravljajo promet s kmetijskimi pridelki in veliki potrošniki (v nadalj-njem besedilu kupci), ki odkupujejo kmetijske pridel-ke na območju občine Ljubljana-Šiška brez ustreznih kooperacijskih pcgodb s proizvajalci, so dolžni prispe-vati sredstva za pospeševanje kmetijstva. 2. člen Osnova za plačevanje prispevka iz prejšnjega člena je odkupna cena pridelka, ki jo kupec plača proda-jalcu. Prispevek znaša: • " — za teleta 20 % — za goveda in prašiče 15 % — za ostale kmetijske pridelke, za katere sklepa kooperacijske pogodbe 20 %. 3. člen Kupec je dclžan v roku 15 dni od nakupa pridelkov poslati pismeno prijavo Skupnosti za pospeševanje kmetijstva na območju občine Ljub.ljana-Siška. Iz po-ročila mora biti razvidna vrsta, količina, teža in skup-na vrednost odkupljenih pridelkov in naslov proizva-jalca oziroma prodajalca. Prijavo iz prvega odstavka tega člena je dclžan v istem roku predložiti skupnosti za pospeševanje kme-tijstva občine Ljubljana-Siška, tudi' proizvajalec oziro-ma prodajalec. 4. člen Kupec je dolžan nakazati prispevek Skupnosti za pospeševanje kmetijstva na območju občine Ljubljana-Siška v roku 30 dni od nakupa kmetijskih pridelkov. Zbrana sredstva iz naslova navedenega prispevka so namenska in se smejo rabiti izključno za pospeše-vanje kmetijstva. 5. člen Poslovne prostore, odkupne postaje ali prevzemna mesta so dolžni kupci prijaviti v roku 30 dni od uve-ljavitve tega odloka upravnemu organu občine Ljub-ljana-Siška, pristojnemu za kmetijstvo. Kupci so dolžni prijaviti organu iz 1. odstavka tega člena tudi vsako spremembo sedeža poslovnega pro-stora, odkupne postaje ali prevzemnega mesta najpoz-neje 15 dni pred nastankom te spremembe. 6. člen Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pri-stojni inšpekcijski organi. 7. člen Za kršitve določb tega odloka se uporabljajo do-ločbe 64. do 68. člena zakona o blagovnem prometu. Stevilka: Datum: Predsednik skupščine občine Ljubljana-Šiška Franc DEJAK Obrazložitev: Osnutek odloka je sestavljen na podlagi zakona o blagovnem prometu (Uradni list SRS št. 21/77), ki v sedmem poglavju ureja pogoje in razmerja pri odkupu in prometu kmetijskih pridelkov individualnih kmetij-skih proizvajalcev. Kmetijske pridelke, ki jih kmetje pridelajo na osnovi kooperacijskih pogodb ali na osnovi samo-upravnega sporazuma o združevanju dela, sredstev in zemlje, prevzemajo organizaeije združenega dela na podlagi pogodb ali pa se promet s pridelki opravlja po določbah ustreznega sporazuma. Pridelke, ki niso pridelani v pogodbenem razmerju, smejo od kmetov odkupovati organizacije združenega dela, ki opravljajo promet s kmetijskimi pridelki in veliki potrošniki s tem, da so dolžni prispevati sred-stva za pospeševanje kmetijstva v občini, v kateri so bili pridelki pridelani. Višino prispevkov v odstotnem deležu glede na odkupno ceno kmetijskih pridelkov in način zbiranja sredstev določajo občinske skupščine. Predlagamo, naj bi prispevek za pospeševanje kme-tijstva za odkupljene posamezne vrste pridelkov zna-šal, kot je navedeno v osnutku odloka. Glede odločitve višine prispevka smo upoštevali predlog upravnega od-bora zadružne zveze Slovenije in Skupnosti slovenskih občin. Pretežna večina mesa in mleka je na območju ob-čine proizvedena in odkupljena na podlagi kooperacij-skih pogodb Kmetijske zadruge Medvode in le v manj-ši meri izven pogodbenega sodelovanja. To pa ne velja za proizvodnjo krompirja in vrtnin, katere večji del plasirajc kmetje večjim potrošnikom in občanom me-sta Ljubljane direktno. Nekatere organizacije združenega dela povzročajo na trgu s kmetijskimi pridelki nered, s tem da odku-puje.io določene pridelke po nekoliko višjih cenah, kar se jim izplača prav iz razloga, ker v primarno proiz-vodnjo, na območjih, kjer so v cenah konkurenčni, ni-česar ne vlagajo. Namen zbiranja sredstev po tem odloku je v veliki meri tudi v interesu kmetov proizvajalcev. saj so zbra-na sredstva namenjena za pospeševanje kmetijske pro-izvodnje. Zato je tudi v interesu kmeta- proizvajalca, da se zbere čimveč sredstev. Z doslednim izvajanjem zakona o blagovnem pro-metu bomo hitreje razvijali kooperacijske odnose in odstranili motnje na trgu kmetijskih pridelkov. Družbenopolitični motiv odloka je v tem, da se za-ščiti pozitivne efekte vlaganj v pospeševanje kmetij-stva v občini. Izvršni svet je osnutek odloka določil na svo.ji 59. seji in ga predlaga delegatski skupščini v razpravo in sprejem. Izvršni svet