URN_NBN_SI_doc-N1Q4PRCK

227 Šolska knjižnica kot prostor za razvijanje socialnih veščin School library as a place for developing social skills Savina Zwitter, Sabina Usenik Oddano: 22. 2. 2019 – Sprejeto: 12. 7. 2019 1.04 Strokovni članek 1.04 Professional article UDK 316.77:027.8 Izvleček Članek, ki je nastal v sklopu tematike knjižnične zgradbe in prostor, obravnava temati­ ko prostora šolske knjižnice, ki lahko v okviru številnih dejavnosti, ki se tam odvijajo, pomaga pri razvoju številnih veščin uporabnikov. Članek se osredotoča na tiste de­ javnosti, ki se lahko odvijajo v knjižnici in ki pomagajo razvijati socialne veščine. Ob tem ugotavljamo, da je ključni dejavnik za to tudi velikost prostora, ki omogoča hkrat­ no študijsko, delovno in prostočasno druženje, kar v utesnjenem prostoru ni mogo­ če. Izhajamo iz teoretičnih izhodišč in izkušenj v šoli z nacionalnim in mednarodnim programom, ki imata vsak svoje zahteve in pričakovanja in ki na svoj način razvijata socialne veščine. Ker je vsaka šola specifična, gre za primer predstavitev, iz katerih lahko knjižničarji po­ beremo ideje, jih prilagodimo svojim potrebam in zmožnostim ali jih le nadgrajujemo. Ključne besede: šolske knjižnice, socialne kompetence, dijaki, mednarodni programi, knjižnični prostori Abstract The article follows the theme of library buildings and space and concentrates on a school library, where several different activities helping to develop various users’ skills take place. It focuses on those school library activities that help to develop social skills. Here, we observe that one of the key points is the space, which should be big enough to allow study, working and free-time social activities going on simultaneously, which is not possible if the space is too small. The issues discussed start from the theoretical standpoints and the experiences in the school offering both national and international

RkJQdWJsaXNoZXIy