URN_NBN_SI_DOC-N0YQER3I
KNJIŽNICA — ZBIRALIŠČE MLADIH O posebnih oblikah dela z mladim i bralci v pionirskem oddelku pionirske knjižnice v Ljubljani Tanja Tratnik-Pogačar V letu 1980 smo v ljubljanski Pionirski knjižnici uvedli ne kaj novih oblik dela z m ladim i bralci. Z njim i smo želeli pridobiti nove člane in u stv ariti v knjižnici vzdušje, ki bi pritegnilo otroke, da bi se v njej radi zadrževali in jo sprejeli kot svoj prostor. Za vedali smo se, da je za uresničitev naših prizadevanj nujno aktivno sodelovanje otrok samih. Dosedanje oblike, ki so že uveljavljene in pri bralcih izredno priljubljen e in ki so tudi tem eljne oblike knjižne in knjižnične vzgoje otrok v knjižnicah, kot so ure p rav ljic, knjižne uganke, srečanja z avtorji m ladinske literature, knjiž ne razstave in vodeni obiski skupin iz VVZ in osnovnih šol, smo dopolnili z novim i oblikami, s katerim i mi sami prihajam o med otroke s knjigam i in inform acijam i o nas in naših dejavnostih. Ta ko smo priredili ure pravljic izven naših prostorov, in sicer v Na rodni galeriji v L jubljani in na otroških oddelkih ljubljanskih klinik. V N arodni galeriji smo priredili dve u ri pravljic v času razstave Podobe otrok v preteklosti. Pobudo za prireditvi je dala dr. Anica Cevc, direktorica Narodne galerije. Tudi organizacijo prireditev je prevzela N arodna galerija. Otroci, ki so prišli na uro pravljic v razstavne prostore galerije, so bili tako deležni likovnega in literarnega doživetja. N arodna galerija in Pionirska knjižnica pa sta se jim predstavili na domiseln in privlačen način. Proglasitev leta 1981 za m ednarodno leto prizadetih je tudi pri nas spodbudilo razm išljanje o tem, kako bi lahko invalidne otroke še bolj vključili v naše dejavnosti in jim tako kot zdravim omo gočili lepa doživljanja ob knjigi. V Pionirsko knjižnico že vrsto let redno prihajajo na u re pravljic otroci iz pedopsihiatričnega oddelka Pediatrične klinike v Ljubljani. Pomislili pa smo tudi na tiste otroke, ki v času zdravljenja ne m orejo zapustiti bolniških
RkJQdWJsaXNoZXIy