OB SPREJEMANJU ANEKSOV Sindikat v akciji Ob koncu lanskega leta smo sprejemall dopolnlla k samoupravnim sporazumom o temeljih plana na po-dročju družbenih dejavnostl za letl 1979 In 80, kl sojlh pripravile samoupravne interesne skupnostl na te-melju sprejetlh Izhodlšč republike in mesta. V skladu z dogovorom družbenopolitlčnih organlzacij občine je bll tudl prl občinskem svetu zveze slndlkatov cCentra imenovan koordinacijski odbor z nalogo, da vzpod-buja in spremlja akcijo podpisovanja. Pri spremljaniu akcije pa je odbor naletel (na podlagi an-kete) na več nepodpisanih sa-moupravnih sporazumov, od katerih so bili nekateri stari celo dve leti in več. Število »nepodpisnikov« se je pri po-sameznih sporazumih gibalo nad 78 in 280. (Sporazuma o ustanovitvi občinske skupno-sti za zaposlovanje pa ni pod-pisalo kar 430 delovnih orga-nizacij in skupnosti.) Koordinacijski odbor je or-ganiziral posvete s predsedni-ki konferenc in koordinacij-skih odborov osnovnih orga-nizacij, kjer se je med razpra-vo pokazala cela vrsta po- manjldjivosti in slabosti, ki so ovirale javno razpravo in sprejemanje. Na podlagi ana-lize postopkov ob podpisova-nju sporazumov smo te dni dobili na mizo poročilo, ki ni le ocena nekega stanja ampak je pravi priročnik v malem, kako naj v bodoče organizira-mo in vodimo akcijo ob raz-pravah o samoupravnih spo-razumih. Čeprav je bila kot celota ak-cija uspešna, je razvidno iz analize, da predlagatelji niso posvečali dovolj, pozornosti javnim razpravani o osnutkih dokumentov, v nekaterih pri-merih pa razprave sploh ni bilo. Nadalje se je zapletlo, ko je izvršni svet skupščine mesta Ljubljane sprejel sklep, naj se prispevne stopnje zmanjšajo v povprečju za 0,8 odstotka, čeprav so skupščine samou-pravnih skupnosti že sprejele predloge dopolnil in prispev-nih stopenj in jih poslale v sprejemanje, in to kljub temu, da je bilo dogovorjeno in v dopolnilih objavljeno, da se bodo presežki iz leta 1978 po-računali po zaključnih raču-nih. Zato je nastala v nekate-rih samoupravnih skupnostih nejasnost o prispevnih stop-njab, kar je oviralo opredeli-tev delavcev. Premalo odgovoren odnos so pokazale tudi mestne in občinske skupnosti otroškega varstva in to v zvezi s predlogi stopnje prispevka iz osebnih dohodkov za izvajanje skup-nega programa zveze skupno-sti otroškega varstva SR Slo-venije. V osnutku in predlogu dopolnil k temeljem plana za leto 1979-80 so občinske skupnosti objavile prispevno stopnjo 2,32 odstotka. Šele 19. decembra je izvršni odbor mestne skupnosti otroškega varstva Ljubljana obvestil izvršilne odbore občinskih skupnosti o znižanju prispev-ne stopnje na 2,20 odstotka. Torej takrat, ko je bila razpra-va o dopolnilih in njihovo podpisovanje že pri kraju. Za-radi tega je skupščina občine Ljubljana Center 26. decem-bra morala izdati odlok o do-ločitvi stopnje 2,20, čeprav so delavci v dveh tretjinah sa-moupravnih organizacij in skupnosti že sprejeli višjo stopnjo. Analiza vsebuje tudi ugoto-vitve in zaključke, na podlagi katerih naj bi v bodoče akcije ob sprejemanju sporazumov potekale bolj gladko. Tako je poudarjeno, da mo-ra biti javna razprava v sredi-šču prizadevanj, saj je le tako možno z učinkovito politično akcijo zagotoviti širši in kvali- tetnejši vpliv združenega dela na vsebino predlaganih spo-razumov. V pripravljanje osnutkov je treba v večji meri pritegniti družbenopolitične organizaci-je v občini, še posebej sindi-kat, saj je le-ta nosilec spora-zumevanja v delovnih organi-zacijah. Vsak sporazum naj bi šel v bodoče, še kot osnutek, skozi razpravo v občinskih or-ganih DPO, predno gre kot predlog v razpravo v združe-no delo. Ugotovljeno je bilo tudi, naj se sporazumi ne predlagajo združenemu delu med letom (še posebno tisti, katerih spre-jem ima tudi finančne posle-dice). Sporazumi naj se pred-lagajo v obliki paketov ob koncu leta in to kot predlogi najkasneje dva meseca pred zaključkom koledarskega le-ta. Prav tako naj sporazumi posameznih predlagateljev ne prihajajo ločeno in v različnih časovnih obdobjih za isto po-dročje, ampak istočasno za vse delovne organizacije. m. s.