PO ČRTNI KODI ŠE RIP Spomnimo se, ko smo v našem glasilu pisali o začetku uvajanja črtnih kod v novi samopostrežni trgovini Mercator Golovec v Novih Fužinah. To je bilo leta 1987. Črtne kode so tedaj uporabljali le nekateri izvozniki (Radenska že od leta 1981, vendar kanadski sistem). Tako je neposredno, že od proizvajalca označenega biaga, trgovina dobila komaj nekaj odstotkov, preostale izdelke je začela s črtnimi kodami opremljati sama. Tedaj je bil to prvi tak korak v Jugoslaviji. Danes sta se označevanj« s črtnimi kodami in njihova uporaba seveda razmahnila in že približala razvitemu svetu. Mercator Golovec pa se je spet za-pisal med uvajalce novosti. Tokrat z računalniško izmenjavo podatkov v trgovinskem poslovanju, katerega projekt je zasnoval in ga vodi Merca-tor Blagovni center. Prva taka raču-nalniška izmenjava podatkov po-skusno teče z novo moderno trgovino v Zadobrovi. KAJ JE RIP? RIP je računalniška izmenjava pa-pirnih listin z izmenjavanjem zapisov v zvezi s temi listinami med računalni-ško povezanimi organizacijami (po-slovnimi partnerji). RIP je novost, ki se je uveljavila predvsem v ZDA, Ka-nadi in hekaterih evropskih državah. Računalniška izmenjava podatkov je spodnvanif in nadomeščanje klasične tehnologije izmenjave papirhih listih (pogodba, katalog. naročilo, fakture, odpremnica, itd.) z »nepapirnim« po-slovanjem. S tem načinom poslovanja odpadejo številne vmesne operacije, značilne za »ročno« izmenjavanje po-datkov (oblikovanje Iistine, priprava listine za vključitev v poštni prenos, odprava listine po pošti, vsa poštna opravila, evidentiranje prispele pošte, izročitev pošte naslovljeni osebi. od-govor na listino itd.). Takšna komuni-kacija je hitrejša in z bistveno manj stroški. V Mercator - Blagovnem centru se zavedajo prednosti tehnologije RIP in velikih možnosti, ki jih nudi poveza-nost veletrgovine in maloprodaje v Poslovnem sistemu Mercator. Zato že dobro leto dni intenzivno razvijajo programsko opremo in organizacijo, ki omogoča uporabo te tehnologije. Od marca 1991 poskusno poteka ra-čunalniško naročanje blaga za skla-dišče živila - neživila. V desetih večjih trgovinah podjetja Mercator - Rožnik so vgradili PC IMB računalnike s ti-skalniki in modemi, opremljene s pro-gramom M-BC za naročanje blaga. Skupaj s firmo MIKROPIS Zalec pa je Mercator Blagovni center razvil projekt računalniškega naročanja blaga tudi za poslovanje trgovin z ra-čunalniškimi blagajnami in uporabo črtne kode. Celoten tak projekt je izveden v novi trgovini Mercator Go-lovec v Zadobrovi. Po nekaj mesecih poslovanja se je projekt odlično izka-zal, zato so ga ponudili tudi vsem drugim trgovinam, trgovinam, ki jih adaptirajo ali na novo gradijo. Stro-šek programske opreme nosi M - Bla-govni center. S.G.