Izhaja zvečer vsak prvi in tretji {ctrtek meseca. Ako jc ta dan praznik, izide dan poprej. Cena mu je 80 kr. na leto. Iniierati se sprejemajo in plačujejo po dogovoru. Slovenskemu ljudstva v poduk in zabavo. Spisi in dopisi ae pošiljajo: Uredništvu ..Domoljuba", Ljubljana, Scmeniike ulice št. a. Naročnina in inserati pa: Upravniitvu .Domoljuba", Ljubljana, Kopitarjeve ulice it. 1. Št 17. V Ljubljani, dnč 29. avgusta 1901. Leto XIV. Kmetje, posestniki, volivci! Dnč 12. septembra t. 1. se vrši volitev šestnajstero poslancev v kmečki skupini kranjske dežele. Osrednji volivni odbor katoliško-na-rodne stranke jc iz vseh volivnih okrajev sklical zaupnike, da si sami izber6 in določijo kandidate za deželni zbor kranjski. Zaupni možje so se zedinili in soglasno izrekli za naslednje kandidate: 1. Za sodna okraja; ljubljanska okolica in Vrhnika: Franc Povše, državni poslanec v Ljubljani; dr. Ivan Šusteršič, državni poslanec v Ljubljani. 2. Za sodna okraja: Kamnik in Brdo: Andrej Mejač, župan v Kaplji vasi, Komenda. 3. Za sodne okraje: Kranj, Tržič in Loka: dr. Janko Brejc, odvetniški kandidat v Ljubljani; Oton pl. Detela, deželni glavar v Ljubljani. 4. Za sodna okraja: .Radoljica in Kranjska gora: Jožef Pogačnik, državni poslanec v Podnartu. 5. Za sodne okraje: Postojlna, Logatec, Senožeče, Lož, Bistrica in Cirknica: Franc Drobnič, posestnik v Novi vasi pri Blokah št. 4.; dr. Janez Krek, profesor bogoslovja v Ljubljani. 6. Za sodna okraja: Vipava in Idrija: Franc Habe, posestnik na Gočah. 7. Za sodne okraje: Novomesto, Kostanjevica in Krško: Jožef Dular, posestnik v Jurkivasi št. 7. 8. Za sodne okraje: Trebnje, Žužemberk, Višnja gora (Zatičina,) Mokronog. Litija in Kadeče: Franc Košak, župan na Grosupljem; dr. Vilko Schweitzer odvetniški kandidat v Ljubljani: dr. Ignacij Žitnik, državni poslanec v Ljubljani. 9. Za sodne okraje: Kočevje. ltibnica in Velike Lašče: Franc Jaklič, učitelj in posestnikov Dobrepoljah Podgorica št. 6. Primož Pakiž, posestnik v Zamostecu pri Sodražici št. 5. 10. Za sodna okraja: Črnomelj in .Metlika: ! Viljem Pfeifer, državni poslanec v Krškem. Volivci I Izkušene in zaslužene može Vam priporoča katoliško-narodna stranka. Nekateri izmed njih so že dosedaj bili Vaši poslanci in so se po svojem delovanju skasali vredne Vašega zaupanja. Skozi leta so posvetili svoje najboljše moči nesebično in požrtovalno za blagor kmečkega sta?iu. — Drugi so sicer kot poslaci novi možje vendar pa širom naše domovine znani kot stari in izkušeni delavci pod starim ges. lom: Vse za vero dom, cesarja! Vsi naši kandidatje so zvesti sinovi katoliške cerkve. Vsi so zvesti sinovi svojega naroda. Vsi so v prvi vrsti vneti za kmečki stan. Vsi so zmožni sa poslanstvo. To so poslanci, kakorh\ morajo biti! Zato pa, volivci, vzdignite se dnf 12. septembra kakor en mož, prihitlfo polnoštevilno na volišče in oddajte svoje glasovnice za može, katere Vam prip«. roda katoliško-narodna stranka. Boj bo sicer hud, ker nasprotniki bodo v vseh volivnih okrajih postavili svoje liberalne kandidate. Hvalili Vam jih bodo na cente in ponujali na vse pretep. Toda volivci, vedite: kar vam liberalci ponujajo, je le preperela slama! Xa gnoj ž njo ! Volivci! Liberalizem na Kranjskem mora pri teh volitvah dobiti zadnji, uničevavni udarec! Saj je v dno temelja že omajal Vaše blagostanje; postal je tako predrzen, da Vam hoče zatreti najdražji dedščino Vaših prednikov: sveto vero'. V najnovejšem času pa hoče postati tudi grobokop mili materini besedi, ker seje začel družiti naravnost z najbolj zakletimi nasprotniki našega naroda. Zato ob tla ž njim! Volivci, orožje imate v rokah — to je glasovnica. Oddajte jo n priporočene katoliške može in liberalizem zadobi smrtni udarec. Tožite, da je za kmeta vedno trja: ne tožite tega zastonj: res je. Ob teh volitvah pa imate v rokah najboljši pripomoček, s katerim morete zatreti ono zalego, ki Vas je pripravila skoro na rob obupa in popolnega propada. Izvolite može krščanskega prepričanja, ki se bodo za Vas žrtvovali, ne volite pa liberalcev, ki delajo le za svoj žep in trebuh, ki je njihov Bog. Sladkajo se Vam sicer, zlasti zdaj ob volitvah: toda obljub pa vendar ne drže, ker so brezznačajneži. Ali se jim bodete pustili res še nadalje za nos voditi. Neustrašeno na noge! Kdor je boja-zljivec. ni več mož, osmeši se med prijatelji in — pri nasprotnikih! Zato volivci: nuj nebo 11*, septembra nobenega bojazljive« med Vami in /masa bo naša. Škof katoliškim volivcem. presvetli knezoškof ljubljanski so o priliki letošnjih deželno-zborskih volitev izdali sledeči opomin: Približujejo se volitve za deželni zbor. Vsi želimo, da pridejo v deželni zbor pravi možje, ki bodo znali in hoteli ukreniti vse ono, kar je res vsi deželi v pravo korist. Za to treba mnogo znanja in skušnje, posebno pa žive vere in strahu Božjega. Kjer ni strahu Božjega, tam se marsikaj narobe stori, sklepa se bolj po strasteh, kakor pa po zapovedih najvišjega Boga; sklepa se bolj v prid poedini stranki, kakor pa v prid vsega ljudstva. Kjer je pa živa vera in strah Božji, tam se sklepa v zavesti velike odgovornosti pred samim Bogom, od katerega prihaja vsaka oblast in obvezna moč vsake postave, edino tam bo pa tudi blagoslov Božji, saj „ako Gospod ne zida hiše, se zastonj trudijo, kateri jo zidajo." Volitve so torej prevažne; za to naj Vas opomnim na nekatere stvari, na katere pazite, ako hočete tako voliti, da boste za volitve mogli Bogu odgovor dajati. Poslušajte torej: 1. Volite može katoliškega prepričanja in katoliškega življenja, ker edino taki bodo tudi v deželnem zboru pazili na Boga in Njegovo sveto voljo. 2. Volite može, kateri delajo po sklepih vlanskega katoliškega shoda. Saj veste, da se je na tem shodu sklepalo o načelih za naše delovanje v vsem življenju: verskem, šolskem, gospodarskem, delavskem, trgovskem, obrtnem. Sklepi so se po izgledu vseh katoličanov celega sveta uravnali točno po naukih krščanskih in po edino pravih navodilih našega svetega Očeta papeža Leona XIII. Sklepi katoliškega shoda so torej popolnoma zanesljivi in se vjemajo z večnimi postavami Božjimi. 3. Ne volite mož, ki za katoliški shod in njegove sklepe nočejo vedeti. V deželnem zboru bodo postopali po naukih, ki se s krščanskimi nauki in z navodili sv. Očeta nikakor ne strinjajo; postopali bodo torej po naukih, ki so popolnoma nezanesljivi, ki se ne ujemajo z večno postavo Božjo in zato nosijo že na čelu znamenje Božjega prokletstva. 4. Ne volite in ne poslušajte mož, ki trdijo, da se bore proti klerikalizmu. Kaj pa je klerikalizem? S to zasramovalno besedo hočejo izpodbiti oblast cerkve nad posameznimi ljudmi pa tudi celimi narodi in državami. Cerkev ima od samega Kristusa oblast učiti, deliti zakramente in dajati zapovedi. To pa vrši cerkev po papežu in škofih, katerim pomagajo duhovniki. Cerkvi in njenim poglavarjem mora vsakdo biti pokoren v vsem, kar se tiče večnih resnic in krščanskega življenja. Mnogim je ta oblast cerkve prenad-ležna, ne marajo se ji upogniti, pa bi jo radi izpodbili. V ta namen so si izmislili zaničljivo ime klerikalizem, in boreči se zoper !o te vrstice pisane le za naše dobro ljudstvo, ki pridno prebira »Domoljuba«, da zve, kdo so oni, ki se zbirajo okrog »Rodoljuba«, in zoper koga bo moralo iti dne 12. septembra v volivni boj. Preskočimo vse laži, ki jih je tekom enega leta prinesel .Slov. Narod« iz Žužemberka, oglejmo si le dopis v Rodoljubu z dne 1. avg. k I. Po tem dopisu 86 sodijo lahko potem vsi. V tem dopisu je le to resnično, da je iz Žužembemberka in da se je tu ustanovilo »slov. kat. izobraževalno društvo.« Vse drugo je zlagano. Najprvo se spravi dopisnik na moje govore v cerkvi, ter pravi, da se ljudje nad menoj pritožujejo ker ne povem ničesar, kar bi zanimalo. — Rad verjamem, da dopisnika, če sploh pride v cerkev, ne zanima, če sliši govoriti o odpustkih, o sv. letu itd. Kajpada, to je za take vrete ljudi predolgočasno. — Predrznost je le to, da si dopisnik upa pisati, da ljudem ni všeč, če njemu in še nekaterim njegovim tovarišem ni všeč. Res smešno! Od kdaj pa je peščica naših liberalcev naše ljudstvo? In kako piše »Rodoljub« o pridigah v cerkvi ? Kar govori pridigar na leči, to je za dopisnika le samo kvašenje, upitje, trobentanje, farbanje ljudi in kdo ve kaj še, le božja beseda ne. Dopisnik naj vendar pove, kdo ga je postavil za sodnika nad cerkvenimi govori. In kako govori »Rodoljub« dopisnik o duhovnikih? — Duhovniki smo tem ljudem — da rabim njegove besede — le posvetni hujskači, največji kri-čači, farovški maziljenci, lažniki, najpodlejši lainiki, nevredni, da stopimo na prižnico, krivi preroki itd. Še cigana bi se pošten človek ne drznil tako oblatiti, kakor to delajo ti ljudje z duhovniki. In sedaj glejte hinavščine! Dopisnik svetohlinsko zavija oči proti nebu in trdi, da je s svojo lepo družbo kristjan. — Res, če taki kristjani niso volkovi v ovčjih oblekah, potem res ne vem, kje naj jih iščemo. Dopisnik trdi, da sem neko nedeljo začetkom julija začel kvasiti o volitvah. O volitvah letošnjo leto nisem še nikdar imel govora, najmanj pa začetkom julija. Dopisnik dolži druge, da spe, pa je menda le on spal, če je bil sploh v cerkvi. Mogoče je, da sem pred julijem kdaj mimogrede omenil kaj o volitvah, a da bi jaz priznal, da se pri volitvah prav nič ne gre za vero, to je prav tako gorostasna laž, kakor je vcb dopis le zbirka grdih laži. Dopisnik, ki tako zavestno govori, naj vendar pove onega poslušavca, ki bo potrdil njegovo trditev. Rad bi vedel onega, ki je tako dobro poslušal in si tako dobro zapomnil. (Konec prih.) Iz raznih strani. Na Golem vrhu (žup. Lučine na Gorenjskem) je udarila strela v hlev Ant. Oblaka zažgala v hipu vse poslopje. Pogorela je tudi hišs. Škoda se ceni do 4000 gld., ker je lastniku razven hiše in hleva zgorela tudi kašča, dve govedi; po ena mlatilnica, slamoreznica, 7 vozov in obilo dru-zega raznega kmečkega orodja in vsa nad velikim hlevom dosedaj posušena in shranjena krma za 27 goved. Nesrečnemu pogoreleu je strela dosedaj že v tretjič užgala! Zavarovan ni bil. Odstopil je že menda lansko jesen od neke zavarovalnice in nameraval k drugi pristopiti, a z neprevidnim odlašanjem zamudil je pravi čas in tako sam si zakrivil sedanjo svojo občutno škodo. Ostal mu je le kozolec — od pogorišča bolj oddaljen. — Z Gore nad Idrijo nam pišejo: Strela je užgala 16. t. m. posestniku Cajnarju v Idršku opoldne hlev, ki je bil takoj v plamenu, s poleg stoječim kozolcem vred. Ker je posestnik bolj na samem, zato ni bilo prvi hip zadostne pomoči. K sreči je bil na licu mesta istodobno žandarm iz Godoviča, ki je v odsotnosti gospodarjevi pomagal res junaško oteti živino iz hleva. Zgorel je najboljši vol. ki je bil omamljen od strele, vsa krma in poln kozolec pšenice ter štirje vozovi naloženi s pšenico, dalje mlatilnica, slamoreznica z gepelnom in vse gospodarsko orodje. Skoda se ceni na 4000 kron. Posestnik je bi zavarovan za malo svoto. — Srelaje ubila na Veliki Šmaren popoldne neko priletno dekle r.ad K o ž 1 j e-k o m pri Begunjah. Na glavi jej je strgala ruto in na eni peti škorn. Bila je isti dan pri sv. obhajilu ter tako šla pripravljena s tega sveta. Tudi je bilo nekoliko toče, ki pa ni napravila posebne škode. — V neki vasi blizu Kočevske Reke je 16. avgusta dopoldne strela ubila 371etnega posestnika J. Bartelme. Strela je prišla skozi dimnik v vežo in od tod v sobo. kjer je bila zbrana družina. Ednega otroka je omamila. — Na pašniku bluu Lahi ne je 14. t m. okolo 6 ure zjutraj ubila strela 44letnega samca J. Želko, iz Lahi ne, ko je pasel živino. Štiri metre od njega stoječega Pet. Plavca je strela omamila. Iz Oragomela. Pri nas sta napravila posestnik Franc Skerbinc in njegova žena lepo kapelico, ki je bila dn3 30. junija posvečena v čast Naši ljubi Gospo presv. Jez. Srca. Lspa je bila slovesnost, ko so iantje in dekleta Mater božjo spremljevali z ubranim petjem iz Kamnika do Dragomela. Kapelica bodi v znamenje, da naše l|udstvo res z otroško ljubeznijo časti pre-čisto Devico Marijo. Prisrčna zahvala gorejšnjima dvema dobrotnikoma, vsem delavcem in sosedom, ki so kaj pomagali pri kapelici, fantom in dekletom za petje, zlasti pa preč. gosp. župniku od sv. Jakoba ob Savi, ki so kapelico blagoslovili. Vse v čast božjo! Iz Martinvrha. Naša vas je silno oddaljena, visoko med hribi; hiš šteje 59, a so tako daleč vsaksebi raztresene, da spadamo pod tri duhovmje. In vendar je spak zanesel tudi med nas liberalni duh in njegovega preroka, priliznenega »Gorenjca«. Toda pri nas se ravnamo po lepih zgledih iz tistih krajev, kjer tako robo mečejo v peč. Dragi »Domoljub«! tebe imamo pa jako radi. Enajst naročnikov je pri nas, ki te vsi težko pričakujejo, da prideš. Tudi v prihodnje ti hočemo zvesti ostati; kakor zadnjič za državne zborske volitve, tako hočemo tudi sedaj pri deželnozborskih volitvah poslušati tvoj glas, ker vemo, da nam vedno prav svetuješ! Liberalci s svojimi umazanimi čenčami naj se pa gredo sjlit! Iz Mavčič. Dnč 21. tega m. izročili smo materi zemlji telesne ostanke nam vsem nepozabnega in za naš blagor tako vnetega dušnega pastirja prečastitega g. Prež- Ija Matevža, župnika-zlatomašnika, knezoško-fijskega svetovalca ter častnega občana naše občine, mnogozasluženega, osemdesetletnega starčka. Bolehal je pok' jnik že dolgo časa. Celih osem mesecev ni mogel redno opravljati službe bolje, ampak so m večinoma nadomestovali čč oo. kapucini iz Škofje Loke. Vendar nismo pričakovali, da ga nam bode božja previdnost tako nepričakovano odvzela. V ne deljo, 18. t. m , dan pred njegovo smrtjo, ni nihče mislil in tudi slutil ne, da bode drugi dan že na mrtvaškem odru. Domači cerkovnik je čul že dalji-časa vsako noč pri njem in mu stregel, tako tudi zadnjo noč. Ob 4. uri ziutraj, ko je šel zvonit dan. prosil ga ]e rajni g. župnik, naj potem nekoliko po-čije, češ, da bode tudi sam malo zaspal, ker je truden. In res, g. župnik je zaspal, toda zaspal za — vedno. Ko se je cerkovnik vrnil ob 6. uri k njegovi postelji, našel ga je mrtvega. Zadela ga je kap na srce. Kakor blisk raznesla se je ta žalostna novica po župniji in marsikatera solza je pritekla iz oči faranov. Vse je bilo žalostno, ker vedeli smo, kaj smo izgubili z njim. Kako priljubljen je bil pokojnik svojim duhovnim sobratom, pa tudi nam župljanom, to priča njegov veličasten pogreb. Zbralo se je 20 čč. gg. duhovnikov iz sosednjih župnij, nekaj pa tudi bolj oddaljenih, in brez dvoma bi se jih bilo udeležilo še več, da ne bi bili zadržani po duhovnih vajah, ki so se jih udeleževali » Ljubljani. Priljubljen je bil pa tudi svojim ovčicam, katere je pasel dolgih 33 let. Vse, mlado in staro, spremilo je pokojnika z žalostnim srcem na pokopališče. Pogreb vodil je preč. g. Koblar Anton, dekan kranjski, ki je opravil zanj sv. mašo z asistenco in imel tudi ginljiv govor, v katerem je na kratko omenil delovanje pokojnikovo, ga priporočal nam župljanom v pobožno molitev in blag spomin, nam bolj natanko razložil resnico besedi sv. pisma: »Ne veste ne uro ne dneva, kdaj Gospod pride.« Ljudstvo je skoro med celim govorom na glas jo kalo, kar kaže, kako priljubljen nam je bil pokojnik. In kako bi tudi ne žalovali za njim V Saj je bil on vee vnet za svojo foro, ljubil jo je, kakor ljubi ženin svojo nevesto in jo ni hotelj zapustiti do zadnjega dihljeja vkljub visoki starosti in dolgotrajni bolehnosti, če tudi bi bil to po vse) pravici lahko storil in stopil v pokoj. Toda želel je vedno, nas ne zapustiti, dokler ga B' g k sebi ne pokliče. Koliko dobrot nam jo delil celih 33 let, kar je bil med nami ne samo dušnih, ampak tudi telesnih, ni mogoče povedati. Vedno in povsod je pomagal, kjer je čutil potrebno in to vse le bolj na skrivnem, ker ni hrepenel po človeški hvali, ampak pričakoval plačila vedno le od Boga, katero že vživa sedaj v nebesih. In kako je skrbel za olepšavo hiše božje! Koliko je izdal iz svojega premoženja za farno cerkev, to ve le Bog. Mi župljani dobro čutimo, kaj smo z njim izgubili; nikdar ga ne bodemo pozabili in ga tudi pozabiti ne smemo, ker to bi bila grda nehvaležnost, ampak spominjati se ga hočemo v molitvi, zlasti pa tudi s tem, da se bodemo ravnali po naukih, kat« re smo sprejeli od njega. — Bog nam daj kmalu zopet novega dušnega pastirja, katerega tako potrebuiemo. Pokojnika pa priporočamo vsem bravcem »Domoljuba« v pobožno molitev. Naj v miru počiva bUga duša! Hvaležni farani. Slovenski novicar. še enkrat: pozor na volivske imenike! — Iz raznih krajev dohajajo poroči!« o zelo pristransko sestavljenih volivskih imenikih Po več občinah so morali naši reklamirati volivno pravico za 30 in tudi 50 naših volivc ev. Pri mnogih so napačno vpisana imena in bivališča. Zato še enkrat opozarjamo: kjer so volivski imeniki še razpoloženi na upogled, jih pazno preglejte in če treba, takoj reklamirajte! Te dni se razpošilja knjižica : Malo politično ogledalo, razsodnim volivcem v preudarek. — Izdal osrednji volivni odbor katoliško-narodne stranke. — V tem ogledalu t s a k d o lahko jasno vidi, kakšna je liberalna stranka in kakšna katoliška. Kdor pazno prebere knjižico, se mora s studom odvrniti od propadle liberalne stranke. Somišljeniki, glejte, da dobite knjižici kar se da veliko bravcev! Shod dr. Ivana Čusteršiča dne 11. avgusta v «Kat. Domu« v Ljubljani se je vršil ob velikanski udeležbi. Sosebno častno so bili zastopani ljubljanski vrli in značajni okoličani, ki so prihiteli na shod z mnogimi župani in obč. zastopi. Shod se je vršil ob velikem navdušenju navzočnih volivcev, ki so govor dr. Šusteršiča opetovano prekinili z gromo-vitim odobravanjem. Dolgo časa trajajoče odobravanje je sledilo izvajanjem g. poslanca o liberalnih spletkah proti njegovi osebi v drž. zboru. Volivci so soglasno odobrili, da g. poslanec ni odložil mandata. Zaupanje volivcev je bilo g. poslancu zatrdilo, da je naredil prav. Gospod poslanec je v svojem govoru naštel tudi nekaj vladnih dejanj, iz katerih bi se dalo sklepati, da vlada glede bodočih deželnozbor-skih volitev podpira liberalne težnje, ter je ob b u r-nem pritrjevanju zahteval od vlade najstrožje nepristranosti, kajti v nasprotnem slučaju naj bo vlada prepričana, da deželnega zbora ne bo! Katoliško-narodni poslanci bodo znali najodločneje braniti koristi in pravice ljudstva! Liberalni prvaki in učiteljstvo. Naši liberalci pritiskajo zopet z vsemi sredstvi na učiteljstvo, da bi zanje opravljalo pri bodočih deželnozborskih volitvah agitacijska dela. Kakor pri zadnjih deželnozborskih volitvah tudi to pot hočejo liberalci učiteljstvo zopet izkoriščati, oni hočejo, da se učiteljstvo zopet postavi v boj proti ljudstvu, oni hočejo, da bi učiteljstvo opravljalo na deželi hlapčevska dela liberalizmu. Za tem liheralnm hujskanjem učiteljstva na katoliško-narodno ljudstvo pa ne tiči prava odkritosrčna ljubezen do učiteljstva, pač pa mnogo sebičnosti in drugih takih čednosti. Koliko časa so naši liberalni prvaki ropotali, da vsaj v deželni zbor mora priti zastopnik učiteljstva. In sedaj? Vse okraje so liberalci sami posedli in učiteljstva še prav za prav vprašali niso. Mestne okraje so si liberalni prvaki zopet razdelili sami mej seboj. Vprašamo zopet: Zakaj liberalci v svoji »brezmejni« ljubezni do naprednega učiteljstva ne kandidujejo nobenega učitelja v mestih, kjer »upajo« na zmago. Tako bi najlažje napredno učiteljstvo prišlo do besede v deželnem zboru, a liberalci učitelje potrebujejo samo za — agitacijo, za druzega pa nič. »Napredni« slovenski učitelji, ali ste slepi? Somišljeniki, bodite na straži! Dr. T a v č a r je na svojem volivnem shodu v Novem mestu rekel: »V boju med katoliško-narodno s t r a n k o i n 1 i b e r a 1 n o s t r a n k o prišla je kriza (to je: odločivni trenutek) Odločila se bode pri deželno-zbor-skih volitvah.« Somišljeniki! Te besede liberalnega voditelja naj Vam bodo v bodrilo k podvojenemu delovanju in naporu, ko stopate v volivni boj zoper liberalne rovarje! Le možato in požrtvovalno naprej v odločilni boj za poštena katoliško-narodna načela, v boj za poštenost našega ljudstva! Liberalna nedoslednost. Z velikanskim navdušenjem proglašajo krščanski volivci postojinsko-loga-škega volivnega okraja kandidaturo dr. Jan. Evang. Kreka za deželnozborske volitve, ki se vrŠe dne 12. septembra. Za tako kandidaturo bodo šli vsi dobro misleči in zavedni Notranjci v boj. So celo mnogi naši nasprotniki, ki pravijo, da si ne morejo želeti boljšega poslanca. V živo pa je zadeta s to kandidaturo »Narodova« klika, ki je računala na mogočo nesložnost med krščanskimi volivci. Zato »Narod« grdo napada dr. Kreka. Isti »Narod« pa je minulo leto, ko je v peti skupini gospod dr. Krek izjavil, da v državni zbor ne kandiduje, drugače govoril o dr. Kreku. »Narodu" je bil takrat dr. Krek nakrat »mož poštenjak, nesebičen in požrtvovalen in resnično prepričan otistih idejah, ki jih zastopa«. In liberalne »Novice« so hvalile dr. Kreka, daje poštenjak brez madeža, popolnoma nesebi- čen človek, ki žrtvuje vse, kar ima in samega sebe za svoje prepričanje, da je brez dvoma resničen prijatelj ljudstva itd. — Tako so takrat dr. Kreka priznali ljudje, ki so ga prej leta in leta blatili- Kaj hočete sedaj, liberalni rovarji? Ali se je dr. Krek morda kaj izpremenil? Dr. Krek je ostal vedno isti, izpreminja se le od dne do dne, kakor ravno kaže, liberalna hinavščina, ne izpreminja pa ae naše ljudstvo, ki se na liberalne nedosledne že ne bo pri bodočih volitvah oziralo, ampak bode ilo navdušeno v boj za načela, katera neustrašeno zastopa dr. Krek. Proč z liberalnimi hinavci 1 Pred volitvami se kažejo liberalci kot veliki hinavci. Oči zavijajo kvišku in pravijo volivcem, kako silno so pobožni. Posebno hlini se '„Rodoljubw. Naštejmo najbolj debele hinavščine: 1. Liberalci in sv. oče! Zloba liberalcev se je kazala zlasti v tem, da je njihovo glasilo »Narod" nadelo sv. očetu ime „izvržek" človeštva in da je »Narod* na dan jubileja sv. očeta naslikal papeža kot grdega preklinjevavca in vrh tega zelo neumnega, češ, da rabi v kletvini nizke izraze in da je „Narod" namenoma za to porabil dan, ko je vedel, da bode najhuje mogel v srce zadeti vse slovenske katoličane. »Slovenec" je tedaj »Narodu" dokazal, kdaj in zakaj si je hudobni angleški krivoverec Sterne izmislil one kletvine in jih podtaknil katoliški cerkvi, a svojih laži takrat »Slovenski Narod", katerega glavni urednik je dr. Tavčar in v katerem volivne oklice priobčuje izvrševalni odbor »narodno-napredne" stranke, ni hotel preklicati, dasi so dotične svoje laži preklicali celo židovski časopisi. Ko so se slovenski romarji odpeljali na pot v Rim k sv. očetu, norčevali so se liberalni slovenski časopisi na najrazličnejše načine in pisali, da n e s