110 začetnikih in za ocenjevanje, ali je psiholog začetnik pripravljen za samostojno izvajanje psihološke dejavnosti. V modulu 2 mentorji spoznajo metode in razvijejo veščine supervizije, naučijo se vzpostaviti ustrezen supervizijski odnos, podpreti profesionalno rast mentoriranca in reflektirajo svoje izkušnje z izvajanjem supervizije. V modulu 3 spoznajo načine prepoznavanja, preventivnega delovanja na področju duševnega zdravja in krepitve duševnega zdravja pri sebi in mentorirancih. Skozi usposabljanja se tako mentorji naučijo podpirati osebno rast, skrb za duševno zdravje in etično strokovno delovanje mentorirancev. Prispevek bo predstavil vsebine posameznih modulov usposabljanja. Predstavil bo rezultate evalvacije usposabljanja in pridobljene izkušnje. Predstavil bo tudi smernice za usposabljanje psihologov za vodenje supervizirane prakse in na področju duševnega zdravja. Vključevanje psihologov v taka usposabljanja in stalni strokovni razvoj na področju duševnega zdravja lahko prispeva k višji kakovosti psiholoških storitev. SUPER PSIHOLOG 2: Supervizirana praksa psihologov Katarina Kocbek, Vlasta Zabukovec, Vita Poštuvan, Mateja Štirn, Per A. Straumsheim, Tina Pirc in Anja Podlesek V projektu Supervizirana praksa psihologov: Razvoj programa usposabljanja mentorjev in modela supervizirane prakse – SUPER PSIHOLOG smo razvijali sistem supervizirane prakse v Sloveniji. Supervizirana praksa pomeni opravljanje prvega leta psihološke dejavnosti pod supervizijo usposobljenega supervizorja, mentorja supervizirane prakse. Supervizirana praksa psihologov začetnikov je učinkovit način za zagotavljanje visoko kakovostnih psiholoških storitev. Med supervizirano prakso psiholog začetnik razvije tiste kompetence, ki jih med študijem še nikakor ni mogel: razvije svojo poklicno vlogo, integrira praktična in teoretična znanja ter veščine in jih uporabi v konkretnem delovnem okolju, usposobi se za delo s specifičnimi skupinami klientov, razvije profesionalno odzivnost in samorefleksijo, sooči se z realnimi etičnimi dilemami. Pri tem nujno potrebuje pomoč, podporo in usmerjanje. To mu lahko nudi izkušen in za mentoriranje usposobljen psiholog, ki ve, katere kompetence je potrebno razvijati pri psihologu začetniku in na kakšen način. Cilj projekta je bil vzpostaviti vzdržen in trajnosten sistem supervizirane prakse, v katerega se bodo sčasoma lahko vključili vsi, ki bodo želeli začeti z opravljanjem psihološke dejavnosti. V projektu smo poleg razvoja programa usposabljanja mentorjev supervizirane prakse razvili in preizkusili model izvajanja supervizije, v katerem se mentor in mentoriranec srečujeta vsaka dva tedna v rezerviranem času in analizirata ter reflektirata mentorirančeve izkušnje. Mentorji se vključujejo v redno supervizijo, kjer analizirajo in reflektirajo svoje mentoriranje. V prispevku bomo predstavili razviti model supervizirane prakse in sistem za njeno spremljanje. Predstavili bomo, kako bo izvajanje supervizirane prakse psihologov potekalo v prihodnosti. Varieties of impulsivity in opiate and stimulant users Moderators: Jasmin Vassileva, Georgi Vasilev, Kiril Bozgunov Virginia Commonwealth University, e-mail: jasmin.vassileva@vcuhealth.org Impulsivity is implicated both as an antecedent risk factor and a consequence of drug addiction. However, progress in the field is hampered by the multi-dimensionality of impulsivity, which is characterized by multiple personality, psychiatric, and neurocognitive dimensions that are rarely examined concurrently within the same population. Further, our understanding of how the different dimensions of impulsivity are manifested in users of different classes of drugs is limited by the high rates of polysubstance dependence among drug users. To circumvent these methodological challenges, we have developed a program of addiction research in Bulgaria, where we have access to mono-substance dependent (»pure«) heroin and amphetamine users. We have conducted one of the most comprehensive characterizations of the multiple dimensions of impulsivity among 248 Bulgarian drug users (93 heroin, 81 amphetamine, and 74 polysubstance-dependent individuals) and 157 non-substance dependent controls. Our results reveal significant differences in neurocognitive, personality, and psychiatric manifestations of impulsivity in users of different classes of drugs. In addition, we found different associations of impulsivity dimensions with HIV risk behaviors among opiate and stimulant users. Overall, our findings suggest that opiate and stimulant addictions may be driven by different underlying mechanisms, thereby challenging the unitary account of drug addiction. Prispevki znotraj simpozija Personality, psychiatric, and neurocognitive manifestations of impulsivity among opiate and stimulant users Jasmin Vassileva Psychopathy and impulsivity among opiate and stimulant users Kiril Bozgunov Associations of different dimensions of impulsivity with HIV risk behaviors among opiate and stimulant users Georgi Vasilev Simpoziji / Symposia