LISTEK. L. 1869. je cesar sankcioniral novi šolski zakon. Šola se je ločila od eerkve, učiteljstvo pa je postalo svobodno. Nasta}a je za šolo in učiteljstvo nova doba, doba mirnega in neodvisnega napredka. Učiteljstvo, ki je bilo v silni odvisnosti od strani cerkve in gospodujoče gospode, je jelo dihati svobodni zrak; nastal je po vsej Avstriji nov tok, ki je prešinil vesoljno učiteljstvo. To se je opazilo zlasti na Slovenskem, zakaj slovensko učiteljstvo ie bilo y posebni odvisnosti od strani cerkvene in nemške gospode. Slovenski učitelj je bil suženj in hlapec v pravem pomenu besede. Ni čuda, da je po 1. 1869. šufnelo slovenskemu učiteljstvu po glavi sto in sto misli, kako povzdigniti učiteljski sten jn šolo na ono stopnjp napredka in ugleda, ki jima gre. Takratni idealni naši tovariši, ki niso •nislili samo na sebe in niso rrjarali samo trenutnih uspehov, so uvideli pomen reka: *V slogi je moč.« Pridigovali so in na- vduševali svoje tovariše in tovarišice, da se združijo v učiteljska društva, kjer jim bo dana najl^pša prilika nadaljne izobrazbe in branitve svojih pravic in svobode, zajamčene jim v noyem šolskem zakonu. V Savjnjski dolini ali pravzaprav y vranskem okraju je bilo v tistih časih malo šol in seveda tudi mal2sette: densko vežbairje, in sicer v dveh letih zapored, vsako leto po 5 tednov. Seveda se to vežbanje.izvrši.vedno le tekom šolskih poeitnic LISTNICA UREDNIŠTVA: Pavlina Kosec, učiteljica v Podovi, in Janko Kržič, učitelj. v Špitaliču: Na Vajino izrečno željo s tem izjavljamo, da nista še nikolj nobenega članka napisala, oziroma poslala našemu listu. —ar: Če nam še kaj pošljete, porabimo v listku.