KRAJEVNE ORGANIZACIJE SZDL IN SAMOUPRAVLJANJE Nove metode dela Ker so naloge na vseh področjih ekonomskega, družbene-ga in političnega življenja obsežne, zahtevne in zapletene, je za njihovo reševanje in izvajanje odgovoma tudi SZDL kot po-litična osnova samoupravljanja. Ali bo samoupravljanje učin-kovito in se bo še bolj izpopolnjevalo, je odvisno predvsem od delovanja in učinkovitosti SZDL. Zaradi tega se moramo vsi zavzemati, da bo SZDL uporabila sodobne metode dela in še nadalje razvijala tiste oblike delovanja, ki omogočajo večje uveljavljanje občanov samoupravljalcev. SZDL se mora (kakor navaja resolucija VI. kongresa SZDL Slovenije) kot družbeni in po-litični organizem še hitreje razvijati v instrument občanov in obliko njihovega politične-ga organiziranja in dogovar-janja, ki naj pospešuje na-daljnjo demokratizacijo druž-benih odnosov, razvija čedalje večjo javnost delovanja ter omogoča širše delovanje in soodločanje Ijudi v družbenem življenju. Razvijanje in poglab-Ijanje samoupravljanja in ne-posredne demokracije je osnovni interes delovnega člo-veka in zato tudi SZDL. To lahko uresničimo samo s takimi organizacijskimi oblika-mi, ki omogočajo čim bolj neposredno udeležbo vseh za-interesiranih pri oblikovanju sklepov. Med tako družbeno dejavnost sodi tudi sprejema-nje večinskih stališč, po kate-rih naj se ravnajo samouprav-Ijalci pri odločanju v samo-upravnih organih. Takšno skle-panje omogočajo specializira-ne konference, seje krajevnih odborov ali občinskega odbo-ra SZDL, javne tribune, zbori občanov in podobno. Te nove oblike in metode dela so seveda nastale kot rezultat nujnega prilagajanja dejavnosti SZDL dinamičnemu družbenemu razvoju. Če jih ocenjujemo po uspešnosti, lahko trdimo, da so bile ome-njene oblike, posebno še jav-ne tribune, uspešne, kajti pre-ko njih se je razvila odkrita razprava, vplivale pa so tudi na oblikovanje javnega mne-nja širšega kroga občanov. Osnovna izhodišča za obli-kovanje organizacijskih me-tod dela SZDL v občini in kra-jevni skupnosti morajo biti ne-dvomno tista, ki bodo uspešno uresničevala dejavnost SZDL kot politične opore samo-upravljanja. Za aktivnejše de-lovanje članstva SZDL je po-trebno, da storimo še več za to, da bo članstvo obveščeno o vseh dogajanjih v komuni. PREDVSEM BOLJŠE OBVEŠČANJE OBČANOV Priznati moramo, da je bil v zadnjem letu storjen korak naprej v obveščanju občanov, kar je predvsem zasluga gla-sila Javne tribune, vendar bo v bodoče potrebno še bolj iz-koriščati tudi druge možnosti, kot so npr. ustne javne tribu-ne, razgovori z občani, sestan-ki itd. Krajevni odbori bodo morali v bodoče še bolj skrbeti za kontinuirano obveščanje ob-čanov predvsem o zadevah, ki jih neposredno prizadevajo. Nujna posledica tega je po-globljenost dela tako občin-skega kot krajevnih odborov SZDL. Krajevne organizacije SZDL naj z različnimi oblikami svo-jega delovanja pritegnejo ob-čane k obravnavanju vpra-šanj, ki jih zanimajo. Nič manj pomembna ni vloga krajevnih odborov SZDL pri nadaljnjem razvijanju krajevne samoupra-ve in drugih institucij nepo-srednega odločanja občanov. Pri reševanju družbeno po-litičnih vprašanj nosijo kra-jevne organizacije vso težo, saj v večini primerov rešujejo in analizirajo tudi probleme, l