Projektna mreža Slovenije April 2014 23 Intervju z novim predsednikom ZPM Vsak, ki bo razmišljal o projektih, naj se najprej spomni na Slovensko združenje za projektni management Iztok Palčič 17. marca 2014 je Slovensko združenje za projektni management dobilo novega predsednika, ki bo svoj mandat nastopil v mesecu juniju 2014. Predsednik je postal dr. Igor Vrečko, dolgoletni član in izvršitelj različnih funkcij združenja. Svoj program bo predstavil v obliki razgovora z urednikom revije. Naj pričnem s klasičnim vprašanjem, povezanim s temo najinega intervjuja: Zakaj ste se odločili za kandidaturo za predsednika Slovenskega združenja za projektni management? Odločil sem se predvsem zaradi tega, ker sem že dolgo vpet v delovanje ZPM, in ker sem zaznal, da bi bilo treba v združenju narediti nekaj sprememb in preskokov, ki jih do sedaj nismo naredili, sam pa jih na svojih dosedanjih funkcijah nisem mogel uveljaviti. Iskreno povedano sem nekaj časa celo razmišljal, da se umaknem iz vseh organov združenja, vendar sem po pogovoru z nekaterimi kolegi iz združenja sprejel odločitev, da je moč spremembe udejaniti predvsem preko še bolj aktivnega delovanja v ZPM. Zato sem se odločil, da pripravim program, s katerim sem želel prepričati člane združenja, da mi zaupajo funkcijo predsednika ZPM. Kako ocenjujete štiriletni mandat ZPM, v katerem ste delovali kot podpredsednik, in se pravkar končuje? Ocenjujem ga podobno kot že nekaj mandatov pred tem. Ves čas delovanja združenja se člani izvršilnega odbora zelo trudijo za delovanje ZPM, vendar je dejstvo, da že nekaj zaporednih mandatov združenje ne ponuja nekih novosti. Poskušamo optimirati izvedbo obstoječih produktov, kar pa ni dovolj niti za obstoječe člane, kaj šele za privabljanje novih. Dejstvo je tudi, da so člani izvršilnega odbora zelo obremenjeni s svojimi vsakodnevnimi obveznostmi, združenje pa ni organizirano tako, da bi vsaj en človek profesionalno opravljal aktivnosti za ZPM. Zaradi tega so tudi obstoječi produkti pričeli pešati, ne glede na ves trud, odrekanja in dobro voljo peščice članov naših organov. Žal je to zaznalo tudi naše okolje in se posledično zanimanje za naše združenje ne povečuje. V kakšni kondiciji je torej ZPM danes in v kakšni želite, da bo po preteku vašega mandata? Združenje je precej upehano, čeprav je v preteklosti že večkrat pokazalo, da vztrajnost in kondicijo ima. Preživeli smo velike vzpone in globoke padce ZPM. Če pogledamo na kondicijo združenja z vidika obstoječih produktov, smo v solidni kondiciji. Če pogledamo z vidika utrujenosti in obremenjenosti nosilcev ključnih funkcij v združenju, se bojim, da kondicije zmanjkuje. Če pa pogledamo še z vidika možnosti, ki se ob splošnem večanju številčnosti in pomembnosti projektov ponujajo projektnemu menedžmentu in torej združenju, nas to navdaja z novimi ambicijami in s kondicijo. Za izboljšanje stanja sem med drugim delno prevetril sestavo izvršilnega odbora, saj želim, da se v odbor vnese nova energija. Glede finančne kondicije sem seznanjen s poročilom, ki je bilo predstavljeno na skupščini, Intervju Projektna mreža Slovenije April 2014 24 Intervju moram pa se izdatneje poglobiti v številke. Čez štiri leta želim videti ZPM kot pravo vseslovensko združenje s področja projektnega menedžmenta. Želim, da dosežemo takšno prepoznavnost združenja, da se bo vsak, ki bo razmišljal o projektih, najprej spomnil na ZPM. Ko bodo ljudje potrebovali določene informacije o projektnem menedžmentu, želim, da se najprej obrnejo na nas. Združenje naj bo namenjeno posredovanju informacij o projektnem menedžmentu, promoviranju uspehov projektnega menedžmenta, širjenju novih znanj s področja projektnega menedžmenta ipd. To je moja vizija razvoja ZPM, ki naj bo osrednja platforma za širjenje informacij in združevanje organizacij ter posameznikov, ki se ukvarjajo s projekti. Pri tem mora združenje povezovati tudi različne metodologije projektnega menedžmenta. Izpostavite nekaj poglavitnih organizacijskih in vsebinskih novosti, ki jih želite uveljaviti v vašem mandatu. Naše združenje obstaja zaradi članov in mora pridobivati vedno nove člane. Ciljna skupina v Sloveniji je zelo velika, neprimerno večja kot tista, ki smo jo nagovarjali do sedaj. Povečati moramo tako število individualnih članov kot korporativnih in za oboje moramo pripraviti nabor zanimivih produktov. Najprej bi izpostavil korporativne člane, za katere menim, da se ne počutijo dovolj vključene v delovanje ZPM. Dejstvo je, da moramo odnos z njimi bolje negovati in krepiti. Zato sem se odločil, da bom predlagal ustanovitev Strateškega sveta ZPM; organa, ki bo sestavljen iz predstavnikov najvišjega menedžmenta korporacijskih članov. Ta organ bi imel dve nalogi: Prva bo, da s svojim videnjem razvoja stroke projektnega menedžmenta sodeluje pri oblikovanju razvojnih usmeritev ZPM. Druga naloga pa bo sočasno širjenje informacij o našem združenju in tako skrb za promocijo ZPM ter privabljanje novih članov. Naslednja velika novost je delna profesionalizacija združenja v obliki polovične zaposlitve osebe, ki bi skrbela za operativno delovanje ZPM. Govorimo torej o sekretarju združenja kot o profesionalni funkciji. Le-ta bi nudil podporo članom odborov ZPM, ki bi se lahko bolje posvetili razvojnim nalogam združenja. Tretja novost je želja, da postane ZPM osrednja informacijska točka v Sloveniji, kar pomeni spremembe na področju obstoječih (revija, spletna stran) in novih medijev ZPM. Predvsem želimo aktivneje promovirati stroko projektnega menedžmenta in uspehe na tem področju, ob sočasni ponudbi informacij o izobraževanju, certificiranju ipd. Kakšne spremembe se obetajo obstoječim produktom ZPM? Drastičnih vsebinskih sprememb ne načrtujem. Sistem certificiranja SloCert, Projektni forum in Projektna mreža Slovenije delujejo zelo dobro. Edina izjema je naš sistem izobraževanja EDUCA, ki pa potrebuje korenite spremembe na področju izbora ter oblikovanja ponujenih vsebin, izbire izvajalcev vsebin in samega ponudnika izobraževanj. Potrebno je tudi vzpostaviti transparentnost sistema in preverjanja kakovosti izobraževanj. Pri reviji Projektna mreža Slovenije moramo še naprej poskušati prodreti v mednarodne baze revij, s čimer bi revija postala še bolj zanimiva za raziskovalce. Razmišljamo tudi o večji odprtosti revije na spletni strani. Kako boste skušali privabiti več članov? O korporativnih ste že govorili, kaj pa boste naredili, da boste privabili več individualnih članov? Ker želim, da postane ZPM platforma za izmenjavo informacij in promocijo svojih dosežkov, pričakujem tudi večjo aktivnost obstoječih članov ter več novih članov. Pridobivanje novih članov je naloga vseh obstoječih članov, na vsak način pa moramo povečati promocijo ZPM preko različnih dogodkov in medijev. Povezovati se moramo s programsko sorodnimi in presečnimi združenji in organizacijami ter tudi preko njih širiti informacije o naših aktivnostih. V mislih imam skupne dogodke, izmenjavo informacij, skupne razvojne projekte ipd. tudi z organizacijami, kot so to na primer PMI Chapter Slovenija, Agile Slovenia in vrsta drugih. Nesmiselno se mi zdi že tako majhno Slovenijo deliti na medsebojno nepovezane in nekooperativne dele, saj od tega nihče nima koristi. Kako motivirati obstoječe člane, da bi se več vključevali v aktivnosti ZPM, in kako naj združenje več komunicira z njimi? Zavedam se, da trenutno premalo komuniciramo s člani, saj to počnemo 3 do 4-krat letno preko revije in vabila na Projektni forum. Pogostost komuniciranja bomo intenzivirali z mesečnim kontaktom, ki bo imel ali obliko mesečnika (newsletter) ali klasične elektronske pošte. Članom bo omogočena Projektna mreža Slovenije April 2014 25 Intervju možnost, da bodo predstavili svoje dosežke ali dosežke svoje organizacije. ZPM mora postati medij za promocijo posameznikov in organizacij, ki se ukvarjajo s projekti. Na ta način verjamem, da se bodo člani začeli tudi izdatneje vključevati v aktivnosti združenja. Pri tem še posebej računam, kot je temu že sedaj, na sodelovanje Mladih projektih managerjev, ki predstavljajo velik potencial našega združenja. Kako torej ohranjati dosedanje navdušenje sekcije Mladih projektnih managerjev in pri katerih aktivnostih jih nameravate vključevati v delo ZPM? Tudi pri MPM smo preživeli vzpone in padce. Nekaj zadnjih let smo v zelo uspešnem obdobju delovanja sekcije MPM. Predvsem sem vesel, da lokalna odbora v Ljubljani in Mariboru ne delata vsak zase, ampak sta zelo usklajena. Naloga vsake generacije MPM–ovcev je vključevanje mlajših študentov v delovanje ZPM in MPM. S tem zagotavljamo kontinuiteto MPM in njihovo vpetost v delovanje združenja. Na vsak način želim dodatno okrepiti komunikacijo med izvršilnim odgovorom ZPM in sekcijo MPM, zato bomo na sestanke izvršilnega odbora vabili tudi predsednika obeh lokalnih odborov. Tako bosta lokalna odbora nenehno informirana o naših aktivnosti, člani MPM pa se bodo še lažje vključevali v njihovo izvedbo. Kaj bi za konec sporočili bralcem revije Projektna mreža Slovenije? Vesel sem, da berete revijo in da prispevate svoj del k njenemu nastanku. Želim si, da bi bilo tega sodelovanja še več, in da bi se naši bralci opogumili in predstavili svoje dosežke. Iskrene čestitke, želim vam obilo energije in modrosti, da boste svoj program lahko uresničili, in bomo čez štiri leta lahko rekli, da je naše združenje v odlični kondiciji, predvsem pa še bolj prepoznavno in številčno.