Petnajstletnica podjetja Black & Decker Jugoslavija Konec meseca maja je delovna organizacija Black & Decker praznovala 15-letnico svojega uspešnega dela. Na jubilejnem srečanju, ki je bUo v petek, 26. maja 1989, so se v Kulturnem domu Grosuplje zbrali delavci podjetja Black & Decker, predstavniki grosupeljskega gospodarstva, predstavniki Skupščine občine in družbenopolitičnih organizacij občine Grosuplje ter številni drugi gosti. V kulturnem programu so sode-lovali Zenski pevski zbor Grosuplje ter kulturno društvo Šmarje. Uvodni govor je imel glavni direktor Peter Tevž, ki je pozdravil vse navzoče goste in še posebej 22 jubilantov, ki delajo v Black & Deckerju že od vsega začetka, se pravi od leta 1974. V nadaljevanju svojega govora pa je dejal: »... Naša tovarna si ni pridobila ugleda, ki ga uživa z velikimi in dra-gimi reklamami in propagandnimi akcijami, ampak s solidnim delom, z dobrimi in modernimi izdelki, ki jih dajemo na tržišče, in ki jih v skladu s kooperacijsko pogodbo, kijo imamo z matično firmo Black & Decker v ze-lo kratkem času lahko transferiramo na domače tržišče. Ne nazadnje je na-šemu ugledu in solidnemu delovanju bistveno priporaogel dober servis, ki stroje, ki se pokvanjo, hitro popravi tako, da lahko delajo in so kupci z njitni zadovoljni... »... Žal mi je in to je eden izmed tetneljnih problemov visoke infladje, da izniči efekte dela in moramo vara povedati, da hitro obračanje kapitala na tržišču, skrajšanje plačilnih rokov, bistveno več pripomore k poslovne-mu rezultatu firme kot pa še takšno iskanje notranjih rezerv, manjšanje časov, porabljenih za izdelavo itd. S tem niti približno ne mislim reči, da to ni pomembno, mi se moramo po-truditi tudi pri tem in doseči najboljše rezultate in se pripraviti na prihodnja leta, ko bo inflacija nižja, ko bo viso-ka produktivnost, natančnost, disci-pliniranosi še več veljala in ko bo to pravo merilo konkurenčnosti na do-mačem in svetovnem trgu. Sedanje razmere so v tolikšni meri čudne, bom dejal, da prava ekonom-ska merila in kriterije pravzaprav zelo težko razpoznamo, vendar kot sem vam že povedal, to barko moramo ze-lo previdno knnariti med čermi, ki jih je ogrotnno in jo bomo z vašim sode-lovanjem, z vašo predanostjo, ki ste jo v veliki meri pokazali tudi v preteklih letih, varno pripeljali skozi razburka-ne čase in vam zagotavljam, da bomo ob tako dobrem sodelovanju in med-sebojnem zaupanju kot ga lmamo se-daj, še naprej dobro liveli...« V imenu SO Grosuplje je sprego-voril predsednik SO Grosuplje tov Ivan Ahlin. Znamka Black & Decker se je pr vič pojavila v Jugoslaviji leta 1974 ii od takrat naprej so izdelki z oznakc Black & Decker tudi Made in Yugos lavia. Podjetje je plod skupnih naložl tujega in domačega partnerja in dol-goročne proizvodne kooperacije, ki zagotavlja združen razvoj, strogc kontrolo kvalitete in proizvode, ki us-trezajo potiebam domačega in tujega trga. V časih, ki niso bili naklonjeni smelim poslovnih odločitvam, je po djeije Black & Decker iz Grosupljega na jugoslovanski trg vpeljalo mode-ren koncept ročnih orodij, ohianilo dobro ime znamke, ki v svetu pomeni vrhunsko kvaliteto, ter vztrajno širilo program in utrjevalo zaupanje upo-rabnikov. Skupna naložba se je obre-stovala obema vlagateljema: matični družbi, ki je s trezno poslovno potezo uspešno vstopila na jugoslovanski trg in se na njem obdržala kot vodilna znamka, in jugoslovanskemu podjet-ju, ki s svojimi kvalitetnimi proizvodi lahko tekmuje na zahtevnih trgih z najagresivnejšimi konkurenti. Black & Decker iz Grosupljega že od vsega začetka ni zgolj sestavljal uvoženih delov, temveč je takoj razvijal lastno proizvodnjo sestavnih delov in pribo-ra ter se vključeval v mednarodno menjavo dela. V prvem letu so utrdili proizvod-njo vrtalnikov, priključkov, garnitur, krožnih in vbodnih žag ter žTčnih kr- tač. Program so že naslednje leto raz-širili s kotnimi in vibracijskimi bru-silniki. Zatem so uvedli nova orodja, tračne brusilnike, skobeljnike in dru-ga orodja iz skupine t.i. integralov. Prvi so domačim mojstrom ponudili univerzalno zložljivo delovno mizo našo WM 325. Delovna miza WM 2000 in vrtalniki iz serije D 200 iz le-ta 1982 sta bila nadaljnja velika pro-izvodna in tržna napredka. Tega leta so vpeljah tudi verižno žago, kije po-stala eno najbolj iskanih in cenjenih orodij. S povečanjem proizvodnje in šir-jenjem programov se je prodaja od 1982. do 1985. leta podvojila. Zares velik napredek pa je Black & Decker dosegel leta 1986, ko so prodajo po-večali za 70%. V letih, ki so sledila uspešnemu letu 1986, so še nadalje ši-rili prodajni program in uvajali nove in tehnično bolj izpopolnjene izdelke.