. Ako pel je ko se in za dovoli ! Ce mili učicerkvi va in apec o, da e stia needajo biroralkeF tanih rtvih a! li dehteagotvu, vedle učieloe se! ušica, enci! , ki r, da ničetavo, stvo, tako a in inilo a bi ita od nim, rim. === za rez Neumestno klanjanje. Pri našem stanu je še mnogo znakov, ki nas snjajo na staro konkordatsko dobo, ko je bil učitelj vse kakor učitelj. Nekateri izmed teh znakov so se tako učih, da učitelj sam ne ve, da je to zanj popolnoma trebno, v mnogih slučajih celo poniževalno. Tudi naša oblastva vzdržujejo neke privilegije, ki jih imajo duhin škof pri šoli. Sedanji škof ima to manijo, da vsaknapravi v prav mnogih krajih birmovanje. Z birmovanjnavadno v zvezi tudi nadzorovanje verouka. Birmovav nobeni zvezi s šolo, pač pa nadzorovanje verouka.izreče željo dež. šol. svetu, naj se mu prepuste v ta nšolski prostori. Dež. šol. svet dovoli, kar je povsem naravno, in nato potom okr. šol. svetov vodstvom ljudskih šol, kdaj vršilo nadzorovanje verouka. Dostavlja pa dež. šol. svepolnoma nepotrebno opazko, ki se ponavlja leto za lTa opazka je : (Ker pride škof) zato naj se šolskistori temu primerno osnažijo. Čemu ta opazkakateri jo tudi napačno tolmačijo, češ, saj imamo v šoli snažno, kaj hočejo še več ? Zato pa ti na dan škofovetacije okrase šolsko sobo z zelenjem in obesijo zastavodlok nekaj izrednega zahteva za škofa Na ta način šolo podtikajo kot deklo cerkvenim stvAko pride dež. šol. nadzornik ali okr. šol. nadzoršolo, ima ta navadno lice, zakaj pa naj bi za škofa vveljala izjema? Saj vendar ni knezoškofijski urad višje predpostavljena inštanca za šolo. To postopančasu primerno in tudi ne ugledno za šolo. Šosme dajati nobenih privilegijev nikomur, ki mu ne gredo. pride dež. šol. nadzornik skromno in neslovv šolo, naj se tudi zadovolji škof, ki ima pri manj pravice kakor prvi. Saj mu cerkev dela uprav sprejeme in poklone, počemu naj še šola pomaga pri temjanskem opravilu f Kako žalostno stališče zavzemajo nekučitelji pri tem, to nam je znano. Že več tednov predhodom škofa se pripravljajo otroci in uče pozdravne goNa dan prihoda pa jih žene učiteljstvo pred slavolok in pozdravlja škofa, ki milostno sprejme to klečanje v pKje je ponos učitelj mož, kje tvoja avtoritetarl O tinič, ti klečiš pred človekom, suženj si njegov! — Nekateri učitelji se izgovarjajo: »Moramo storiti tradi ljudi,« ali pa : »navada je to povsod« in t. d. Bože To so nedolžni in jal ovi izgovori! Kaj vse bi ljudstvo imelo, da bi počenjal učitelj, to menda vsak ve. In navNavade se izpreminjajo, slabe se pa opuŠčajo. Prav slabvada je pa ta, da bi hodilo učiteljstvo klicat »hosana«danjemu škofu Jegliču. Ne zgledujmo se po tistih naprednjakih — liberalcihodijo pozdravljat škofa. To je njih hinavščina in s temne smemo enačiti 1 Taki Ijudje delajo za svoj dobiček ihvalo pri Ijudstvu. Učitelj nima pričakavati od tega kadobička in ne sme s poklekovanjem pred škoiskati hvalein popularnosti. Ako nisi v šoli in svozasebnem življenju cel možak.je tvoje junaštvo in slpri slavoloku za Škofa prav klavrna. Sposebnim ozirom na sedanje razmere in uravnavo nplač je naravnost brezmiselno škofu in duhovščini izkazotake usluge. Menda je jasno vsakomur, kje in kdo je coklja, ki zadržuje, da se naše plače ne izboljšajo v deželsmemo trditi s tako gotovostjo, kakor da 2 x 2=4. Ako bi škof ukazal svoji podrejeni duhovščini, naj ne podpira dr. Šušteršičevih kandidatov pri volitvah, bi se politična konštalacija v deželnem zboru mahoma izpremenila, in prišli bi v deželnozborsko polačo možje z drugim naziranjem in tudi z boljšim srcem. Potem bi mi trpini med narodom bili slednjič vendar uslišani, in ne bi se nam po shodih grozilo, naj numeriramo svoje kosti. In svega tega je kriv škof, ki s svojo avtoriteto in duhovsko nadvlado podpira obstrukcijo v deželnem zboru. Ali zasluži potem tak škof, da hodi učiteljstvo poklekovat k njegovemu prihodu? Nobeden učitelj s stanovsko zavednostjo in stanovskim ponosom ne more potrditi tega. Kaj hodite potem sprejemat škofa ?! Ako pride duhovnik še s tako sladkim obrazom k nam, povejmo mu v brk: Kot učiteljinkotčloveknesmemitikpozdravuškofa ker stem pripoznavam upravičenost škofovega, hujskajočega nastopanja in obstrukcije v deželnem zboru. Ako bi nam pa od kake višje strani hoteli namigovat, da sprejemajmo škofa, potem bomo pa razložili neki §, ki pravi, da najučiteljnenakladanepotrebnegadela in opravila svojim učencem. Naravnost moramo tudi zavrniti vsako očitanje, ki bi ga nam kdo dajal z besedami: To je taktno, to ni taktno. Komur se zdi taktno, sedanjemu škofu delati poklone, ta ne ve, kaj je takt ali pa ima mrene na očeh. Kdo pa pozna proti nam takt? Tisti morda, ki v svojih pastirkih listih hujska proti nam, tisti ki v »Domoljubu« dovoljuje najgrše popisovati učiteljstvo, tisti, ki nam odreka izboljšanje plač, tisti, ki je skozinskoz nasprotnik svobodne šole in učiteljstva i t. d. i t. d. Slovenski učitelj in učiteljica, pa premisli vse to resno in trezno in ravnaj se po teml