Prometna varnost v Ljubljani v tem letu Na območju občine Ljubljana Center se združuje glavno magi-stralno cestno omrežje Slovenije. To in še razvejane ceste v središču Ljubljane, ki so prometno preo-bremenjene, daje posebno obelež-je tudi prometno varnostni pro-blematiki. Prometne nesreče na cestah naše občine so vsakdanji pojav. Posledice teh nesreč se vr-stijo od materialne škode do manj-ših telesnih prask pa vse tja do najtežiih telesnih poškodb in šte- vilnih žrtev, med katerimi otroci niso izjeme. Sedaj, ob koncu leta, ko še ni-mamo natančnejših pokazateljev, pa zagotovo ugotavljamo neobi-čajno visok porast prometnih ne-sreč na območju celotnega mesta. Od 1. 12. 1976 do 1. 12. 1977 se je zgodilo nad 1500 prometnih ne-sreč, ki so zahtevale 67 mrtvih (la-ni v istem obdobju 41) in 1748 telesno poškodovanih udeležen-cev v prometu (lani 1292). Ta po-rast znaša več kot 35%. V tem obdobju je na cestah Ljubljane v prometnih nesrečah izgubilo živ-ljenje kar 11 otrok ali za 51 odstot-kov več kot lani v istem času. Toliko prometnih nesreč in tako težke prometne razmere, pri če-mer mislimo na dobesedno zatr-pane ceste in ulice v središču Ljubljane, pomeni pojav, ki moč-no prizadene slehemega občana. Stranski »produkt« takega stanja pa so še: hrup, zastrupljen zrak in onesnažena okolica. Da bi vsaj nekoliko omilili tako težke in nevarne prometno var-nostne razmere, bo treba podvzeti prav gotovo vrsto ukrepov, kot so npr. izboljšanje objektivnih pogo-jev prometa: - semaforske ureditve in izbolj-šave - odpravljanje ozkih promet-nih grl - izboljšanje cestne signaliza-cije (vertikalne in horizontalne) - izboljšanje osvetlitve nekate-rih cest in ulic, posebno nekaterih križišč in prehodov za pešce - zagotovitev večje varnosti pred šolami in vzgojno varstveni-mi ustanovami in še in še. To pa, kar lahko takoj, brez odla-šanja storimo, je prilagoditev vož-rve in hoje sedanjim prometnim razmeram, se pravi več previdno-sti, strpnosti ter razumevanja do drugih občanov v prometu. Marjan Metljak