Nektere lastnosti dobrega učitelja. Ljubi bravci! Xikar se ne hudujte, če vam kaj takega ponudim, kar je naš ,,Tovarš" že večkrat prav živo popisoval. Jaz menim: Potrebna reč se nikoli dovolj gorko ne priporoča. In ravno tako je tudi pri učitelju. Kdor hoče dobro odgojevati, mora tudi sam od sebe niarsikaj tirjati. Perva in naj lepša lastnost učiteljeva je strah božji. ^Začetik modrosti in vsega dobrega je strah božji*. Učitelj, ki hoče mladino prav odgojevati, mora naj pred sam napolnjen biti z dobrim duhom. Polo pobožnega in pravičnega duha naj učitelj vedno hodi s svojimi učenci, če hoče, da bode imel dobre učence. Učitelj , ki učence za vse dobro ogreva in vnema, naj bo popred sam tako, kakor želi, da bi bili njegovi učenci. Ali pa je učitelju brez božjpga strahu mogoče storiti, da bi bili njegovi učenci bogaboječi in pobožni ? — X'ikakor ne! — Zakaj, Ie kar iz serca pride, tudi do serca gine. In kako bi li moglo serce govoriti o tem, česar je samo prazno? Učitelj brez pravpga duha tudi ne more učencem kazati spodbudljivih in posnemanja vrednih zgledov; veliko pa kaže pohujšljivih zgledovzato, ker dostikrat tisto malo dobro, kar otroci sabo v šolo prineso, v mladih sercih pokvari, ter nedolžne serca nekako Bogu iz rok spuli in jih pelje v pogubo. Bog nas vari tega! Druga lepa lastnost verlega učitelja je modrost. Modri učitelj si nikoli ne prisvojuje večje vrednosti, kakor jo zasluži; on ni nikoli ošaben, prevzeten in napuhnjen; vedno je prijazea, postrežljiv, priljuden in krotak. Modri ucitelj tudi nikdar ne stori kaj, da bi poprej dobro ne prevdaril, in tudi od učencev nikdar ne tirja kaj takega, kar presega njih pamet in razumnost. Modri učitelj se pa tudi svojim prednikom vedno kaže vdanega in pokornega, jih rad vboga, in jim je za vsak dobersvet in opominjevanje prav serčno hvaležen. Modri učitelj se tudi pri srenjčanih vedno in povsod modro obnaša, in se jim ne da podkupiti, pa se tudi prizadeva, da živi z vsemi farani lepo zložno in prijazno. Modri učitelj se tudi nikdar tako zelo ne spozabi, da bi se tovaršil s sirovimi, hudobnimi, malovrednimi in razberzdanimi Ijudmi; on nikoli ne zahaja v take kraje, kjer je nevarao, da bi zapravil svoje dobro ime in poštenje, in kjer bi lahko na svojo sveto dolžnost nekoliko, ali pa še celo popolnoma pozabil. Tretja lastnost učiteljeva je veselje in ljubezen do svojega pokliea. Učiteljevo serce naj bo napolnjeno z gorečo Ijubeznijo do poklica in do mladine. Ako učitelj ne Ijubi svojega lepega stanii, tudi ne more goreče in veselo delati na šolskeai polji. Četerta lastnost dobrega učitelja je poterpežljivost. Poterpežljivost je polovica srečnega in veselega življenja. Ker je pa poterpežljivost tako lepa in imenitna čednost za Vsakega človeka, je posebno učitelju potrebna. Ze navadna boječnost in občutljive serca malih otročičev tirjajo veliko poterpežljivosti. Če je učitelj nepoterpežljiv, si svoje težavne dolžnosti, bolj in bolj greni in težavniše dela. XTepoterpežIjivi učitelj zgublja ljubezen do svojega lepega stanii, in se tudi dostikrat zapeljati da rečem, ki imajo zanj in za njegove nčence hude nasledke.— Peta lepa lastnost dobrpga učitelja je vestnost. Vsakemu človeku, ako lioče dobro od hudega razločiti, je potrebna natančna vest, — koljko bolj pa še le učitelju! — Vestni učitelj si ne prizadeva samo, da svoje svete dolžnosti na tanko spolnuje, ainpak da jih tudi popolnoma in zvesto spolnuje. Tudi se ne da vestni učitelj na nobeno vižo podkupiti. On prosi tudi večkrat Boga, da bi mu pomagal, da bi mogel svoje težavne dolžnosti zvesto in na tanko spolnovati. — Šesta lastnost dobrega učitelja je zado volj no st. Vsaki učitelj, ki hoče srečno živeti, mora biti zadovoljen; zakaj, Ie tisti učitelj, ki je zadovoljen, je srečen. Kolikor slabše prihodke učitelj iina, toliko bolj je treba, da je zadovoljen. Ako je učitelj pri pičli plači še prav nezadovoljen, je res zelo žalostno. Tudi mora učitelj pri pičlih dohodkih si marsikaj odreči, da ne zabrede v nepotrebne dolgove. Bolje je bolj pičlo živeti, kakor pa v dolgovih nemirno životariti. Sedoia lepa lastnost učiteljeva je pridnost. Ako Iioče učitelj, da bodo njegovi učenci pridni inmarljivi, jim mora tudi o tem dajati Iep zgled. On mora zvesto in na tanko pri vsaki priložnosti svoje dolžnosti spolnovati. In ako je učitelj zvest svojemu stanu, ima tudi vedno dosti opraviti, in mu ne bo ostajalo veliko časa za pohajkovanje. Osma lepa in vsakemu učitelju potrebna Iastnost je veselost. Vesel človek lahko dela. Ce je učitelj pri učenji vesel, so tudi otroci veseli in se radi uče. Pred vseui pa more mirna in pokojna vest učitelju delati pravo veselje. M. Dobrepoijski.