Izhaja 10., 20. in zadnjega dn6 vsakega meseca. -$><$■'- Naročnina stane I gld. na leto. -'6*3'- Posamne številke po 5 kr. san««) Krščanski delavci, združite se! Naročnino in dopise pošiljajte uredništvu >( */., ,/10 kg vsebine in ovitkom je napis: »Kava družbe sv. Cirila in Metoda v Ljubljani.« Varstvena znamka je podoba sv. Cirila in Metoda. Blago je iz najboljše cikorije. Cene na drobno in debelo so iste, kakor vsaki drugi, do sedaj rabljivi kavi. Založnik te kave je Ivan Jebačin, trgovec v Ljubljani, Valvazorjev trg. — Rojakinje in rojaki ! Sezite po tej domači kavi, razširjajte ž njo slovensko ime in podpirajte družbo sv. Cirila in Metoda! — Osobito priporočamo našim častitim ženskim podružnicam družbe sv. Cirila in Metoda, naj v svoji obče priznani vnemi za narodovo korist delujejo v to, da bo leto obsorej rabila slehrna slovenska gospodinja le to izborno domačo kavo. Kako potolaži denar nemirno vest? V mestu Monakovo so imeli delničarji ondotne zloglasne igralnice svojo glavno skupščino, kjer so sklenili, da se najemna pogodba obnovi za 50 let. Ker pa je kneza jela peči vest, ko vidi skoro dan na dan toliko ubogih žrtev, ki si vzamejo življepje vsled nesrečne igre, zato ni bil takoj pripravljen obnoviti pogodbo. A denar zmaga vse, tako tudi knezovo obotavljanje. Sklenili so delni: čarji, dati mu takoj 10 milijonov lir (l lira = 44 kr.) in čez nekaj časa še 15 milijonov. Poleg tega dobi knez še 5 odstotkov od vseh dohodkov, kar jih je čez 25 milijonov. Družba podari zraven tega knezu mo-nakovskemu 5 milijonov in 2 milijona, da za zgradbo gledališča, kateremu bo dajala 25.000 lir podpore vsako leto. — Tako jp zmagal denar in sedaj ostane zopet nesrečna igravska beznica, kjer bodo lahkoživi in strastni igralci zapravljali svoje premoženje in potem — končali svoje življenje ali z revolverjem ali v morskih valovih. Vzgoja pri socijalnih demokratih. Pred nekaj dnevi je prejel, kakor poroča »Arbei-ter-Freund«, gospod katehet v Fohnsdorfu pri Gradcu pismo naslednje vsebine: Povedati vam moram, da nimate pravice trpinčiti (!) moje hčere zaradi vsake malenkosti (!), ker sedaj sem še jaz oče in reditelj svojega otroka ter ga imam pravico vzgojiti kakor sam hočem. Ako bom opazil, da se otroku godi krivica, vzel ga bom iz šole in izučil po svoje, katekizem pa je pri meni privatna stvar. Zato vam povem odkrito, da katekizma hčeri ne bom kupil, in vam tudi zapovem, da jo radi tega ne smete kaznovati. — Vse »trpinčenje«, o katerem kleveta socialistični oče, je obstalo v tem, da je morala hči stati v šoli pred klopjo, ker se ni navadila krščanskega nauka in ni imela katekizma. Kriv je vsega seveda le socijali-stični oče, kateremu je vera »zasebna stvar«. Kakšni so otroci, katere socijalisti sami vzgajajo brez katekizma, je znano dovolj. Judov je na celem svetu 6 milijonov 300 tisoč. V Evropi jih je 5 milijonov 400 tisoč, v Aziji 30.000, v Afriki 25.000, v Ameriki 250.000. Nekaj jih je tudi v Avstraliji, a število je povsem neznatno. Največ jih je na Ruskem, namreč 2 milijona 552 tisoč; Av-stro-Ogerska je osrečena z 1 milijonom 654 tisoči Židov, od katerih jih živi v Galiciji 688.000 in na Ogerskem 800.000. Na Nemškem imajo judov 562.000, na Rumunskem 263.000, na Turškem 105.000, na Francoskem 52.000 in na Laškem 40.000. V samej Budimpešti je čez 150.000 judov. Ali ni torej pravo židovsko gnjezdo, ki zasluži res ime Judapest. Gonja ali pa »sveta inkvizicija« bi se lahko reklo dejstvu, katerega je uprizorila »jugoslovanska socijalna demokracija« proti »Rdečem praporu«. Kakor je že sploh znano, bi radi vsi »sodrugi« prvaki sedeli okoli polnega lonca, katerega jim polnijo njih ovčice s svojimi krvavo prisluženimi novci. Toda ker to ni mogoče in jim skoro gotovo tudi »jednakost vseh« to zabranjuje, nastali so med njimi prepiri, iz katerih se je rodil »Rdeči prapor«. Sodrug Zavrtnik, ki je so-oijalni demokraciji žrtvoval svojo eksistenco, je moral prepustiti »Delavca« in »Svobodo« Zadniku, ki bi, recimo, rad postal samovla-dar socijalne demokracije." Ker pa Zavrtnik tudi ne more živeti od zraka, jel je z nekaterimi tovariši v Trstu izdajati »svoj« list, to pa hudo peče socialističnega kolovodjo Zadnika. Zadnji »Delavec« je prinesel kar dvoje izjav proti »Rdečemu praporu« v svarilo sodrugom, naj si ga ne naročajo, ker se ne strinja s sklepi božičnega strankarskega shoda. Nas seveda to ne briga, toda čudno je, kako se strinja z dotičnim shodom to, da zaslužene bojevnike mečejo v koš samo zato, da pride k piskru kdo drugi, ki ravno hoče priti. Iz tega se pač jasno razvidi, da socijalna demokracija ni nič druzega kot preskrbovalnica za ljudi, katerim delo smrdi. Preskrboval« so pa pridni, a zaslepljeni delavci, ki dostikrat sami stradajo zato, da žive »fiihrerji« brez dela. Junaška dela socijalnih demokratov. Na velikonočno nedeljo popoludne imelo je pekovsko strokovno društvo za Kranjsko svojo deželno konferenco. Na to konferenco pri-drvili so se tudi sodrugi Grdene, Petrič in Mihevc. Na opomin predsednika, da na pekovski konferenci nimajo ničesar iskati, so se izgovarjali, da so* bili povabljeni ter od stranke poslani. Kdo jih je povabil? No, mislim, da sami ne znajo, ker na vprašanje niso vćdeli kaj odgovoriti. Po govoru gospoda Karliča, predsednika tega društva, ki je omenjal, da smo v strokovnem društvu vsi jed-naki, naj si bode socijalni demokrat ali krščanski socijalist, nastalo je tako azijatsko vpitje od dotičnih treh sodrugov in od dveh pekovskih pomočnikov Wolfa in Skrbica, da kaj tacega pekovsko društvo še ni doživelo. Med vsemi odlikoval se je še sodrug Wolf, ki hoče biti zvest posnemovalec dotičnega razgrajalca v parlamentu, nemškega nacijo-nalca Wolfa. Tudi naš Wolf je poskušal svojo oliko s pestjo. Ko se je potem načelnik podal v par druzih gostiln, so sodrugi pljuvali pred njega, rekoč, da je črn izdajalec in hinavec, da je samo na ulici socijalni demokrat, v društvu pa nič. To si smejo dotični razgrajalci zopet v svojo kroniko vpisati kot svoj junaški čin, kajti preprečili so nam konferenco in društvo oškodili, da se mogoče nič več ne opomore. Ker je potem gospod Karlič oddal ključe od blagajne ter odstopil od načelništva, začela sta sodruga: razvpiti Wolf ter znani Skrbic raznašati govorico, da sta načelnik Karlič ter blagajnik Urbar ogoljufala blagajno. Za to, da se tema dvema poštenje vrne, skrbela bode sodnija. Socija-listiška surovost se je tu zopet pokazala. Tem ljudem ni nič mar za pravi delavski blagor, marveč samo za podlo svojo stranko, oziroma za groše, ki jih žanjejo pri nji. V resnici, strokovna je samo — surovost pri njih in sovraštvo do krščanskih socijalcev. Zakaj smo antisemiti ? Dr. Ratzinger piše: »Izsesavanje človeštva po kapitalizmu pravilno napreduje, kakor bi bilo naravni zakon. Ako se De bo ničesar storilo zoper to, bo v 50, ali vsaj v 100 letih vsa človeška družba v Evropi pripadla z vsem svojim Imetjem in posestvom izdana na milost in nemilost nekolikih judovskih milijardarov.« Ubogi judjel O prav zanimivem slučaju, ki dokazuje, kako prostrano razširjeno je anti-semistiško mišljenje, dasi je mnogo tajč ali je vsaj očitno ne priznavajo, poroča »Neue Fr. P.«. V Bmselju so dali razumeti nekemu judu iz ugledne družine (ugledne so vse judovske družine — seveda v judovskih časnikih), ki se je oglasil k diplomatiški izkušnji, da si izpraševanje lahko prihrani, ker se vsled tihega sporazumljenja vseh vlad ne pripušča noben jud v diplomatično službo. Torej celč vlade, ki očitno branijo jude, ne marajo na zaupnih mestih judov. Dreyfusov in drugih takih izdajavcev se je treba bati. Judovska politika. Angleška rodbina Rotšildov je pod se spravila naslednje glavne angleške časopise: »1. London Times, 2. Daily News, 3. Dai!y Telegraph, 4. Evening News in 5. St. Jamas Gazette.« — Iz tega je lahko izpre-videti, čegavo politiko in koristi in v kako neznanski množini bodo zastopali in zagovarjali ti listi in kako bo rastel židovski upliv na javno mnenje. To se je gotovo zgodilo po napotku in nasvetu tistega juda Montefiore — po nemško B'Umberg —, ki je nekoč svojim izvoljenim sojudom kot enajsto zapoved na srce položil in živo priporočil, naj se po-lastč časopisja in tiskarstva, ako hočejo gospodariti svetu. Judovsko gospodstvo v Galiciji. Kdor ni skušal, ne more vedeti, kaj je judovsko gospodstvo nad kristijani. Dan za dnem nam skoro prinašajo listi poročila, kako gospodarijo judje nad poljskimi prebivalci v Galiciji. Galicija ima največ judov in zato je tudi ondi stanje ljudstva silno _žalostno. Glavni vzrok temu je, da so nekdanji poljski kralji, ki so bili slepo orodje v rokah vsemogočnih plemenitašev, med l. 1340—1772., dovoljevali judom, da so se smeli slobodno naseljevati med poljskim narodom. Plemenitaši so jim dajali Se posebnih pravic — da, lahko rečemo, prodali so jim krščansko ljudstvo, posebno krščanske cerkve. Dobili so judje pravico zahtevati od ljudstva, ako je hotelo v cerkev, poseben davek, naj je bilo že to v denarju ali v blagu. Jud je imel cerkvene ključe in odprl je cerkev le za drag denar. Ako je ubogi kmet nesel ob Veliki noči svoj kolač blagoslovit, moral je prej plačati davek judu, ki je pritisnil svoj pečat na kruh in šele na to ga je mogel nesti v cerkev. Te žalostne razmere so ostale do mala še do dandanes v Galiciji, kjer ima jud glavno besedo na vsem gospodarskem polju. Pomilovanja vreden je poljski narod, ki ima v svoji sredi toliko pijavk, a le malo prijateljev, ki bi se žrtvovali zanj ter mu pomagali, znebiti se judovskega jarma. Pred sodiščem. »Ali se ne sramujete, ko je vaša žena vsa črna od premnogih udarcev ?« — »Toda, gospod sodnik, pri takem pretepu ni čuda, če kdo dobi več udarcev.« Pri naboru. »No, Jože, kaj so pa tebi rekli pri naboru ?« — Jože ponosno : »Čudili so se mi. Rekli so: Ko bi dečko ne bil krofast, ko bi ne bil škilav in ko bi imel raven hrbet ter ravne noge, bi bil gotovo naj-lepši vojak celega polka.« Darovi: Za dom delavskih stanov : C. g. Janez Pristov, kapetan v sv. Križu pri Litiji, 2 gld. Za b!ov. katol. delavsko društvo: Č. g. Janez Pristov, kapelan, 1 gld. Mlad mož išče službe kot. lovski nadzornik pri kaki slovenski graščini. — Ponudbe A. D., poste restante, Kozje. Prečastiti duhovščini in slavnemu občinstvu se priporočam v izdelovanje vsaHonstne oltai i ter zagotavljam najsolidnišo l postrežbo in znižane cene. * Vsled mnogoletne izkušnje in z izpitom, ki sem ga napravil na Dunaju v prikro-jevalni šoli, mi bo mogoče postreči in ustreči vsaki želji cenjenih gg. naročnikov. Frano Pavšner, krojač v Ljubljani, Vodnikov trg št. 4. Izdajatelj in odgovorni urednik: Ivan Jakopič. — Tiska »Katoliška Tiskarna.«