KlAT^OXixISlK, I^ISY. ,.Danica" izhaja vsak petek na celi poli m velja po posti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za pol leta 2 gl. 20 kr.. za četert leta 1 gl. 20 kr. V tiskarnici sprejemana za celo leto H gl. 60 kr.. za pol letal gl. 80kr..za '.4 leta 90 kr.. ako zadene na ta dan praznik, izide ..Danica" dan poprej. Tečaj XLVII. V Ljubljani, 8. rožnika 1894. List 23. 0 III. redu. (Konec.) Pristop. ..Slecite starega človeka z njegovimi deli." Kološ. H. 9. 3. Za sprejem v III. red je treba toraj natančnega znanja keršč. nauka. Potrebni pa so se drugi pogoji: a) Kdor hoče biti sprejet, mora biti star 14 let. Žene, ki imajo može še pri življenji, naj ne pristopijo brez moževega privoljenja, razun ko bi spovednik drugače veleval. To privoljenje pa je za to potrebno, da bi vsled pristopa žene v III. red ne nastal med zakonskima prepir v hiši, kterega vodilo najbolj studi. Ne mislite pa, da se mladenči in deklice s petnajstim letom nerado sprejemajo. O da bi le prišli, zlasti mladenči, in se radi dali vpreči v prijetni in lahki jarm sv. Frančiška; verjemite mi, mi bi imeli mnogo več deklet, ki bi prišle z neoskrunjenim vencem nedolžnosti do zakona. Pred par leti so papež Leon XIII. v slovesnem zaslišanji sprejeli več sto katoliških mladenčev. Imeli so do njih serčen nagovor in so jim svetovali, naj vsi skupaj stopijo v III. red sv. Frančiška. Ko je pred nekoliko leti umeri kardinal Bilio, zavetnik frančiškanskih redov, poklicali so sedanji slavni papež kardinala Simeonija k sebi, in so mu rekli: Častiti brat, ali želiš vstopnico v nebesa ? — Kardinal sv. Očeta radoveden gleda in reče: Kdo si nebi rad zagotovil poti v nebesa? In papež mu reko: Sprejmi ška-pulir III. reda in bodi redovom sv. Frančiška močen in skerben zavetnik (varh)! Glejte, dragi bratje in sestre, to je bila kratka, a pomenljiva inštalacija. — Mladenči, dekleta, ne mislite toraj, da vam ne pristuje oblačilo III. reda. Ne bojte se ga! Ako ga prejmete in po vodilu zvesto živite, ono vam bo služilo kot zanesljiva vstopnica v sv. nebo. b) Kdor živi v sovraštvu, on ne more biti sprejet, dokler se s sovražnim resnično ne spravi. Sovraštvo je v tem, da človek bližnjemu želi hudo, recimo bolezen, nesrečo, smert itd. Sovraštvo je ljubezni je nasprotna pregreha, in kakor nam je ljubezen do bližnjega imenitniša zapoved, tako hudo pregrešno je sovraštvo. Sv. Janez piše I. 3, 15; „Slehern, kteri sovraži svojega brata, je ubijavec, in veste, da noben ubijavec nima večnega življenja v sebi." In na drugem mestu piše ravno tisti apostelj, da kdor svojega bližnjega sovraži, ni v svitlobi Kristusovi, kteri nas ljubi: marveč v temi tistega, ki nas ljudi sovraži. Jan. I. 2. 9, 11. Človek, ki živi v sovraštvu, nikakor ne more biti deležen božje milosti. c) Nadalje ne more biti sprejet tisti, ki se je polastil tujega premoženja, ali ima dolgove in jih noče plačati. To bi bila prava pokora, ko bi človek ne hotel poverniti storjene škode. Ako je kdo bližnjega obrekoval in mu škodoval na njegovem dobrem imenu, ne more biti sprejet v III. red, ker tak se tudi pregreši zoper ljubezen. Treba je toraj škodo, kakor tudi dobro ime poverniti, preden kdo prosi za sprejem v III. red. Tudi ne morejo biti sprejeti ljudje, ki imajo pregrešne znanja, ki bero slabe knjige in časopise; ženske, ki s slabim življenjem dajo očitno pohujšanje. Ako je pa njihovo poboljšan je ravno tako očitno in resnično, kakor prej njihov greh, ne brani se jim vstop, ker III. red pokore ji da najlepšo priložnost za resnično spokorjenje. Kteri se ženite ali možite, lahko ostanete v i *aj vam red ne brani spolnovati stanovskih, toraj tudi ne zakonskih dolžnosti. Berači, in pa taki, ki nimajo stalnega domovanja, niso sprejeti, ker oni bi bili le za nadlego, in delali bi redu le stroške. Bolniki pa se smejo sprejeti, tudi stari in bolehni ljudje Ni prav, če reko: Ne splača se mi. za te trenutke pristopiti III. redu. Vsak pravi ud III. reda je dežen molitev, odpustkov in dobrih del, ki jih opravlja ogromno število sobratov in sester, in jaz mislim, da se pač splača ta vdeležba, da ne govorimo še o odpustkih. ktere udje lahko prejemajo. Predragi! Naštel sem vam najvažniši pogoje, pod kterimi zamore kdo biti sprejet v III. red sv. Frančiška. Kaj je tedaj storiti njim. ki žele stopiti vanj? — Pred vsem naj se seznanijo z vodilom, zlasti z dolžnostimi. ki jih ono nalaga, in naj dobro prevdarijo. če jim bo mogoče spolnovati jih. Potem naj se oglasijo pri predniku za sprejem. Moj terden sklep je. ude sprejemati le o gotovih dneh. posebno o shodu. Zakaj le takrat je mogoče pozvedeti o lastnostih spreje-mancev. Najlepše pa bi bilo, da bi preč. duhovni pastirji dali spričevalo lepega zaderžanja, potem bi se III. redu prihranila marsiktera nečast. Sprejemanci naj toraj pri vedo saboj zanesljive tretjerednike za priče lepega zaderžanja. ali pa spričevalo od duh. pastirja. Preden pa tretjemu redu pristopijo, naj očistijo svojo vest v dolgi spovedi. Dolge spovedi pa nikar ne odlašajte na shode, je premalo časa zato, ampak preskerbite se zanjo poprej. Slecite starega človeka z njegovimi deli, in obleeite novega. ki je vstvarjen po Bogu v pravičnosti in resnični svetosti. Vi pa. ljubi bratje in sestre v Jezusu in sv. Frančišku, ki se že nahajate v tem slavnem redu. sporočite to njim. ki žele stopiti vanj. Sami pa si danes pred oči postavite svojo »lavno patrono — sv. Elizabeto. Ona vam je prelep zgled v samskem, zakonskem in vdovskem stanu: zlasti pa vam je živ dokaz, da je mogoče v vseli teli stanovih zvesto spolnovati redovno pravilo. Kavno v tem spolnovanji je ona našla najslajšo tolažbo v tolikih bridkostih, našla je v njem 11 km* in neoiualiljivo stanovitnost. V tem »polnovanji 1 h »dete našli tudi vi iiuh- iu to-lažln» na zemlji, ob snicrtni uri pa zanesljivo vstopnim v sv. nebo. Amen. Šmarnične. VI. Jutranja zarja vstaja z gora. Skopana čisto v valih morja, Tmo nam preganja, dan glasi, Dušo s sladkostjo nam napoji. Sveta Marija, čista devica. Večnega dneva si porodnica, Lepša kot zar'ja zlato-rumena, Milosti polna, bodi češčena! Luna sreberna z neba nas zre, Daleč nadkrilja zvezdice vse, Upokorjuje vse morjč, Da se mu vihre umire. Sveta Marija, nebu Kraljica. V strastij valovju si nam vodnica, Ti kermarica našega čolna, Zaljša kot luna, milosti polna! Sveta Marija, Zar'ja z nebčs, Rajska svitloba naših očes; Sijaj, oj sijaj nam nizdol, Grej in obsevaj solzni dol! Sveta Marija, rajska svitloba, Svčti nam — vedno do groba; Vzbudi nas k zar'ji večnega dneva, Milosti polna, vsmiljena Dčva! VII Ves svet. o Marija, zato te časti. Ker Mati nebeški družini si Ti; Za Bogom najzališi sedež je Tvoj, Češčena Marija, Gospod je s Teboj! Gospod je Tvoj oče, Tvoj ženin, Tvoj sin, Zato gospodiniš sred rajskih višin. Ostani pri nas, o Marija, povsod; Če Ti bodeš z nami, bo z nami Gospod Ko. Ogled po Slovenskem in dopisi. Semič. (Amerikanska gosta. Deka-nova 2."» le tnica.) Iz Amerike sta 31. majnika došla v Ljubljano naša rojaka iz Semiča čč. gg. J. N. Stari ha. župnik pri cerkvi sv. Frančiška Salezija, in A nt. Oguli n. župnik pri sv. Bernardu — oba v Št Pavlu. Odrinila sta bila na pot 14 maja zveččr. Prišla sta iz zdravstvenih vzrokov, kakor piše »Ame-rikanski Slovenec' 1«. maja. G. Stariha boleha že nad dva mesca na gerlu, ter več ni mogel na glas govoriti; z boljšalo se mu je sicer, vender ni iz nevarnosti. Morski zrak in milo domače podnebje se mu je svetovalo (in kaže. da že dozdaj mu je dobro delo». Karo g Starihovo med tem oskerhljuje č. g. Ferd. Požek; g. Ogulinovo pa P. Leon. benediktinec. Odpeljala sta se že čez dva dni v Semič, kjer se bode sv Antona do-dina našega, da njegova crkva na zemlji bude • rjedna ovčarnica i jedan pastir." Zato sv. Petar. ko jega je Gospodin učinio jednim vidivim pastirom svega svojega stada. ne prestaje u svojih zakonitih naslj'dnicih. rimskih papah. raditi o uj*»dinj**nju u jednu vidivu Kristovu ovčamk-u svih • >nih. koji su kršteni na Isusa Krsta, te u njega vjeruju kam» 11 sv<»ga |edinoga spasa i Boga. I" tu je svrhu i slavni Le<»n XIII. izdao u naše. makar inače vj»»ri Krist*»v»«j i katoličkoj 'Tkvi. neprijazno vrieme. svoju blago-nosnu okružni'-u .Grande munus/ «godljo» kojotn je proslavi«», i u čitavoj r-rkvi katoličkoj na v**'V javno čaš^nje uzdigao slovenske apostole, sv. Čirih i Methodija. I ovoj je okružnk-i hvalio slovnsk»-apostole takodjer naročito glede uvedenja slovanskega jezika u božju službu. iztaknuv kako je sv. Apostolska stoli'-a to potvrdila i kroz vjekove uz-držala. Govori na ime: „Deum hinc (od sv. Apost. stolice u Rimu i est usus slavonici sermonis in ri-tibus sanctissimis impetratus; atque hoc anno 1**0. u kojem izdaje okružnicui decimum expletur saecu lam ex quo Joannes VIII P. M. ad Suentopolcum Mora viae principem ita scripsit: Litteras slavonicas . . quibus Deo I. maja je umeri naš rojak, doma iz Skopic. cerkljanske fare, star :J1 let, previden s svetimi zakramenti: ni pa povedal imena: le to je zapisal, da v Aurori mu še živita brata Janez in Jožef." I. Bratovske zadeve molitvenega apostol,jstva. Nameni za mesec rožnik (junij), a) Glavni namen: Nedeljski pokoj. (Spis poterjen in blagoslovljen od sv. Očeta Leona XIII.) (Konec.) Izgled ima pri tem tudi mnogo več moči kot veliko besed, in torej naj pričnemo in neprenehoma kažemo vesoljnemu svetu, kak.j se po kerščansko praznuje nedelja Na Francoskem vstanovili so že pred več leti družbo, ktere naloga je posvečevanje nedelje. Veliki pospešitelj tega dela. Louis de Cissey (r. Ljudovik Sise) pisal je 1. 1875 o. Ramičru : „Z združenimi močmi! To mora biti naša naloga, kajti iz istega Jezusovega Serca zajemamo mi vsi moč in delavnost. in v njem in le v njem bomo zmagali. Zatorej skušam jaz vedno in povsod razširjati molitveno apostoljstvo ter ga priporočam svojim društvenim udom. Po mojem mnenju postati bi morali vsi naši društveni predstojniki h krati tudi predstojniki apo-stoljstva; s tem pridobile bi njih družbe sočutja in koristi, molitvenega duha in delavnosti." V pravilih molitvenega apostoljstva (II) priporočajo se udom prav posebno božje in cerkvene zapovedi in ko smo se 10. junija 1. 1875 prav slovesno posvetili presv. Jezusovemu Sercu dejal nam je sv. oče Pij IX koncem svojega pisanja naslednje: „Da Ti dam slednjič očitno znamenje, kake zelo mi je ta posvetitev vgajala. obljubim slovesno pred Teboj, o moj Bog, da bodem odslej v čast tega božjega Serca. cerkvenim zapovedim zv.>st, posvečeval zapovedane praznike ter ob enem skerbel, da jih bodo obhajali tudi tisti, kterim imam v kte-rem oziru koli zapovedovati in ukazovati/ Bodimo možbeseda! Louis de Cissey pisal je o tej stvari nekemu predstojniku apostoljstva: „S to posvetitvijo je o. Ramiere več dosegel, ko vse naše družbe nedeljskega posvečevanja skupaj; kajti dosegel je na en mah, da se ponižujejo vsi verni katoličani, da se pokorč za skrunjenje praznikov ter obetajo spolnjevati odslej tretjo božjo zapoved. Iz tacega spodbujanja hrabrih kristjanov in prijateljev Božjih, kakoršni so predstojniki molitvenega apostoljstva. zajemamo si najboljšo moč; to je naša prava pomoč, naša podpora; na vas stavimo svoje upanje, z vašo pomočjo skončali bodemo delo." Naj bi se ne le vsi predstojniki, želel je pokojni o. Ramiere. temveč tudi vsi posamezni udje molitvenega apostoljstva vredne skazali take časti in take hvale. Sklenili smo v jubilejskem letu molitvenega apostoljstva splošno prenoviti in oživiti svojo gorečnost; mislimo posebno na praznovanje nedelj, in kolikor je na nas ležeče, kolikor kam sega naš vpljiv. delajmo na to. da bodo zaperte ob nedeljah vse prodajalnice, in da nam bo kazalo, da je vse Gospodovo, — naše hiše, naše ceste, sploh vsa zbirališča našega družbinskega življenja. Pred vsem pa naj bo ob nedeljah napolnjena hiša božja vernikov, posebno možkih. da se njih serca napolnujejo z du- bom milosti in molitve. Kakoršna je tvoja nedelja, taki bode tvoj smertni dan, se bere v nekem prerokovanju, ktero smo že večkrat omenili in priporočali : ako ti je bila nedelja dan miru, bo ti smertni dan vstop v večni mir; ako si hodil ob nedeljah v -cerkev, bo ti smertni dan vemitev v hišo Gospodovo; ako si pristopil na Gospodov dan k mizi njegovi, ako si vžival Kruh življenja, ako si se v presv. Jezusovem Sercu združeval z udi velike ker-ščanske družbe v skupni molitve te bo dan tvoje smerti peljal v veliko Očetovo hišo, v družbo vseh izvoljenih, k večnemu življenju v Jezusovem Sercu. b) Posebni nameni: 20. S. Frančlšk P. In dr. Brazilija. Odstranitev nespodobnega obnašanja pri službi božji. Blagoslov za delovanje v samostanskih šolah. 21. S. Alojzij. Jezusova družba in nje vzgojišča. Marijanske kongregacije med dijaki, šolsko vprašanje. 22. S. Pavlin. Odvernjenje protestanške vzgoje katoliško kerčšenih otrok. Znanostno podjetje. Več cerkvenih zidanj. 23. S. Edeltrud. Pomoč za nepreskerbljive otroke, posebno po mestih. Velike dušne nevarnosti po vojašnicah. Mnogo urno-bolnih. 24. S. Janez Kerstnlk. Odprava velikega pomanjkanja verlih duhovnov za velike mesta in za misijone med pogani. Obuditev pervotne gorečnosti v češčenju Serca Jezusovega. 25. S. Viljem. Ohranitev domačega doma. Preskerbljenje revnih spreobernjencev. Družba pobožnih delavcev na Dunaju. 26. Ss. Janez In Pavol. ..Duhovni in obhajanci." Odver-nitev stalne nesreče od družin in gospodarstev. 27. S. Ladislav. Avstrijski cesar. Propad puntarskega prostozidarska na Ogerskem. Ogerski škofje. 2K. S. Irene]. Vredno olepšanje Marijinih milostnih krajev Nabiranje učencev v kat. zadruge. Mnogo žertev igranja in pijančevanja. 29. Ss. Peter ln Pavel. Versko pridruženje k papeštvu. Novoizvoljeni kardinali. Pospešitelji molitvenega apostoljstva. HO. Spomin sv. Pavla. Zvesta poraba poklicnih milosti. Važne skušnje. Vse doposlane pa še ne uslišane prošnje. Meseca rožnika umerli udje molitvenega apostoljstva in Serca-Jezusovega bratovščine, in tisti, ki umerjo mesca mal. serpana. Listek za raznoterosti. Ljubljana. Zavetišče in vzgoje v al išče za zanemarjeno moško mladino dobilo je visokega zavetnika presijajnega nadvojvoda Nj. visokost Frančiška Ferdinanda avstrij s kega d1 Este, kakor smo že omenili. Prečastitljivi naš gospod knez in škof dr. Jak. Missia so to napravo iz kerščanskega kakor iz patrijotičnega stališča prav gorko priporočili in sami k družbi pristopili; prebl. gosp. predsednik Jož. Mer k. c kr. svetovalec, je dotično prošnjo odposlal na Dunaj in visokorod. gr. \Vurmbrand je 24. maja 1894 poslal do gosp. predsednika prav ugodni odgovor in rešenje: da Nj. cesarska in kraljeva Visokost nadvojvoda Franc Ferdinand d' Este pohvalno priznava zares ve likodušno-delo za zgradbo zavetišča in odgojišča zanemarjene moške mladine v Ljubljani in je tudi izvolil sprejeti taistega zavetništvo ter protektorat. Želi še, da bi društvo tako plemenito delo srečno dokončalo in da bi to delo obrodilo najlepšega sadu Delo je po tem takem vredno vsega priporočevanja. Ljubljana. (Za vterjevanje v vernosti kaj.) Zmote in razne mesene zapeljivosti se tako obilno trosijo, da je duhovnim pastirjem silo potrebno z močnim orožjem zoper zmote in mesenosti se okovarjati. Tako orožje so zrazven zveste molitve za poboljšanje ljudstva tudi čversti verski spisi in knjige. Znani so razni domači spisi za vter-jenje v veii gg. Zupančiča, Keržiča itd. Dobro je pa tudi prebirati času primerne knjige v druzih jezikih, kterih mnoge prav globoko v včrsko tvarino segajo in so vredne posebnega priporoče vanj a, to pa za lastni poduk in za porabo pri cerkvenih govorih in kerščanskih naukih. Dandanes si mora človek pri tolikih časnikih velikrat silo storiti, da si pridobi kaj časa za študiranje za svoj stan tehtnih tvarin. Imenujem naj ob kratkem le nektera dela, ki so resnega branja vredna. Tako so n. pr.: 1. Das Leben unseres Herrn Jesus Christus von E Le Camus, aus dem Französ. von E. Keppler. Freiburg 1893. I Bd. To knjigo so pohvalili Sv. Oče Leon XIII. To je menda dosti. Pervi zvezek obsega 492 strani in prav jasen zemljevid ob Jezusovem času. 2. Das Leben unseres Herrn Jesu Christi, des Sohnes Gottes, in Betrachtungen, von M. Meschler S. J, 3. Auflage, Freiburg, lö94. Tedaj za premišljevanje po dogodbah in skrivnostih, — 645 strani. Tudi še le 1. zvezek na svitlem, pa popolen sam za se. 3. Das Christenthum, von L. vom Hammerstein, S. J. Trier 1893. Knjiga, 368 str., je spisana v zanimivih pogovorih o izvirnem razodenji in o raznih verah. — K temu naj pritaknemo ravno tega pisatelja silo mično delo Edgar", oder: Vom Atheismus zur Wahrheit, od 1. 1892. Mislim, da dijak višjih šol ali sicer olikaš te knjige ne more iz roke djati, dokler je ni prečital, vsaj po večem Protestanti sami so imeli že veliko opraviti z njo. — to kaže, da ni kar bodi. Cena 3 marke. 4. Lebensweisheit in der Tasche, von Fr. Maria Weiss 0. Pr. 2. Auti., Freiburg, v žepni obliki, ima mnogo soli v sebi na 491 straneh. Mislim, da se ne bo kesal, kdor to delce kupi 5. Jesuiten-Fabeln. Ein Beitrag zur Cultur-geschichte. von Bernhard Duhr S. J Zdaj v enem delu, kar je izhajalo v zvezkih; 809 strani Kdor ima „jezuite v želodcu", je ta knjiga najboljši po-moček, da mu ne bodo več teže delali. Poskusite liberalci in kadar vso knjigo preberete, naznanite, če imate še kterega „v želodcu?' Dalje priporočamo: 6. Pro po v ied i za sve blagdane Napisao dr. Martin Štiglič, kr sveučilišni profesor itd lT Zagrebu 1894, pri knjigaru Franjo Suppanu. Cena 1 gld. 10 kr. Spisal je ravno ta pisatelj poprej še spise in knjige: Kratka kateketika za bogoslovce. Cena 40 kr. Čas osi o v (Breviariumi Cena 40 kr. — Kato-ličko pastirsko bogoslovje. C. 3 gld. 30 kr.— Pedagogika ili uzgojoslovie. C 90 kr. — Duhovna razmatranja. C. 1 gld. — Homilije za nedjelje. C 2 gld. 20 kr. — Homilije za blagdane. C. 1 gld, — Propovjedi za sve nedjelje. C. 1 gld. 30 kr. Za družbenike „ Associationis Persev. Sacerdotalis". Dar Jezusovega Serca. Eden družbenikov nase „Associationis" je obljubil. da bode 1"» ss. maš (»pravil v tem mesecu za ude te družbe, in prosi čč. sobrate, da naj razne važne zadeve priporočajo božjemu Somi Jezusovemu. Eacun naših dijakc7 za mesec majnik: 1; V ljudsko kuhinjo od 154 mladenčev 23i> gld 85 kr.; •Ji drugim k stanovanju, mnogim k večerji v stanovanji in za d rut/»* potrebe blizo 50 gld . tedaj skupaj za pretekli mesec čez 250 gld. — Ta je prehuda! Sv. An«' dan bode zopet sv. maša za dobrotnike, žive in mertve. zlasti za tiste ki sedaj pomagajo voz vleči. Smarnice so se spodbudljivo obhajale v St. Vidu pri Ljubljani Lep spis prihodnjič Za ciborij k M. "D. na Brezji: Iz Idrije po č. g. L. Picigasu: 1 krono. — 1 gld. 20 kr. in nekoliko zlatnine od raznih oseb; 1 gld daruje pridna deklica za milost, ktere najbolj potrebuje; — uhančki in broš za dušne in telesne potrebe in da bi Marija terdo-vratnim grešnikom sprosila spoznanje in premaganje njih najhujših strasti. — zlat perstan, na kterem je vdelan križan Izveličar. za ljubo zdravje na duši in na telesu. — 1 krona in nekaj zlatnine od g. J B. — Iz Idrije: Ženska 2 uhana. — "neki mož 1 krono v dober namen. — neka vdova poročni perstan po r. možu; 1 velik tolar in 1 krono, da bi mogla prav odirojevati svojih 5 otrok, - dev. Mar. Jereb 1 gld. — Neimenovana „za zdravje" 1 vel. tol za 2 gld. — Neim 1 perstanček in 2 uhančka, da bi Marija nekemu mladenču sprosila spreobernjenje. — Po Borovniškem g. kapelanu: 2 kroni pa 1 tolar. — Neka bolna oseba, da bi zdravje zadobila po Marijini pri-prošnji SO gram srebra. — Iz Ljubljane neka oseba za srečno zadnjo uro, in neka druga 1 šmarno pe-tico in 1 perstanček. — Po č. g. M. Mraku iz Ljublj. 1 perstan. 1 uhan in 2 uhančka „za neko posebno milost." _ Franc Ks. Nagode 1 vel. terdnjak. — Ana B. v Dec. 3 gld. Bog vse poplača. Izgled za naho ljubo mladino. Neko vroče poletno jutro moral je nesti Francek, sin kmetskih starišev. koscem piva in kruha. Pota bila so skoro že suha, čeravno je po noči močno deževalo. Le v kolesnicah bila je še voda. Ko gre tako Francek svojo pot naprej, zapazi v neki taki mlaki na poti krastačo. Obstal je, ter jo nagovoril takole: ,Ti neumna žival, ne sedi vsaj v kolesnici, ako pride kak voz. še povozil te bo!" Žival pa se ni ganila. Francek pustil jo je pri miru; misli si. se bode že umaknila, ako ji bo drago, ter gre dalje. Ko je bil že precej daleč, prišel mu je naproti težak z žitom naložen voz. Pri tej priči spomnil se je na krastačo. Morebiti je še vedno na istem mestu, in slednjič se še ne izogne in voz bo šel čez njo. mislil si je; hitro odložil je tedaj jed in pijačo, ktero je nosil v bližnji germ. ter hitel, pred vozom na mesto kjer je sedela krastača. — Čepela je še vedno na istemu mestu, kjer jo je bil našel. Hitro odlomi deček z bližnjega gerrna vejico, ter potisne ž njo neumno žival s tira v bližnji cestni jarek. Potem je počakal, da vidi, ako teče voz po istem tiru. kjer je videl krastačo. In glej: ravno po tisti kolesnici tekla so kolesa. Kako se je na to veselil naš Francek! Ni se zastonj vernil. kajti rešil je življenje neumni, vendar pa koristni živali. Tekel je zopet nazaj po torbico ter šel dalje. Bog. stvarnik in skerbnik živali in sveti angelj varuh videla sta Franckovo dobro delo ter se veselila Ni bilo dolgo, bila mu je poplačana ta dobrota. Dva meseca pozneje stal je Francek na kolodvoru v Avgsburgu. To je precej veliko mesto, v katerem se križa in steka pet železnih cest. Francek in njegova mati iskala sta vlak. ki naj bi ju peljal domov v mesto Kaufleuren. Med iskanjem vstane deček na tiru, po kterem je vozil parni stroj železniški; ni pa zapazil, da se vlak že njemu bliža. Že je v veliki nevarnosti. Le par trenutkov še, in vlak bil bi ga povozil. Pri tej priči zagrabi ga neki mož ter z besedami: „Preč iz tira neumnež!" pahne ga na stran. Kako se je Francek prestrašil, ko ga je mož tako zagrabil in v stran potisnil! Kako pa je bil vesel, ko je sprevidel, zakaj da se je to zgodilo in v kakšni nevarnosti da je bil! Hotel se je zahvaliti možu, ki mu je življenje rešil, a ta se je izgubil v množici. „Ti neumnež!" dejal je mož, ter ga potegnil iz tira. Te besede spomnile so Francka na krastačo, ktero je bil pred nekoliko časom potegnil iz drugega tira in ji tako rešil življenje. Spoznal je, da je Bog vse tako naredil, ter pokazal da tudi najmanjše dobrote ne pusti nepoplačane. (Leo. št. 20 1. 1894.) ____ Dobrotni darovi. Za dijaško mizo: Č g. kapi. Avg. Šinkovec 5 gld. — »Za-pridne dijake* 2 gld. — Prijatelj 1 gld. — »Za duše v vicahc 1 gld. 50 kr. — dev. M. Jereb 1 gld. — Mnsgr. dek. M. Kožuh 5 gld. — Čast. naši amerikanski misijonarji in rojaki: J. N. Stari ha 5 gld.; Anton Ogulin 5 gld.; J. Trobec 5 gld.; J. Solnce 5 gld.; Fr. Bajic 12 gld (Slava slavnim, ki ne pozabijo svoje domače dežele in naše šolske mladine, izmed katere utegnejo še marsikateri postati njih pomočniki, v misijonu, kateri je zelo potreben krepkih moči. kakor so naši domačini. Vr. *) — C. farni vrad v Rakitni 3 gld 5 kr. — Č. g. župnik M. Narobe 5 gld. — Č. g. župnik Anton Ponikva? 2 gld. Za ¡togorelce in p<> toči poškodovane: C. g. župnik Martin Narobe 5 gld. Za brat. S. Rešuj. Telesa: Č. farni vrad v Rakitni 6 gold. 50 kr. — Za misijone: »Fr. 0.« 3 gld. Zi zgradbo zavetišča in vzgojevališča v Ljubljani: »A. M. D. G.« 10 gld. Za opravo ubožnib cerkev: Iz Iga 25 gld. 27 kr. — S Tunjec 17 gld. 60 kr. — Iz Strug 31 gld. — Iz Špitaliča 66 gld. 30 kr. — Iz Mošenj 12 gld. 70 kr. — Iz Velike Doline 17 gld. 24 kr. — Iz Št. Vida nad Cirknico 4 gld — Iz Gorjan36gld. - lz Metlike 3<) gid. _ Helena Babnik 50 kr. — Iz Idrije 41 gld. — Iz Rudnika 15 gld. 50 kr. — S Prema 10 gld. — S Poddrage 23 gld. — Iz Zapog 5 gld. — Iz Šmarij na Dolenjskem 21 gld — Z Rovt nad Logatcem 45 gld. 75 kr. — Z Roba 12 gld. - Z Sorice 36 gld. 30 kr. — Iz Rateč pri Škofji Loki 13 gld. — S Planine nad Vipavo 15 gld. 55 kr. ♦) Večkrat že so nam gg. pravili, da amerikanski škotje naše mladeniče posebno radi imajo.