Le kakovost zagotavlja obstoj na trgu! Kolektiv pivovarne Union, ki da-nes zaposluje okoli 570 delavcev le-tos slavi 125. obletnico ustanovitve. Proizvodanja piva in kvasa se je iz leta v leto povečevala vse do leta 1984, ko je ta zaradi padca življenj-skega standarda nekoliko upadla. Močna konkurenca na domačem sploh pa na tujih trgih je narekovala sodobnejšo proizvodnjo in kvalitet-nejšo ponudbo, ki sta v sedanjih za-ostrenih gospodarskih razmerah osnovni komponenti pri uveljavlja-nju na tržišeih. Največ piva prodajo v poletnih mesecih, tako so julija letos proizve-dli 136.000 hektolitrov piva, rekord pa so zabeležili 17. avgusta, ko so natočili milijon 233 tisoč steklenic piva kar zagotavlja količino, ko so morali natovoriti 28 vlačilcev, 35 to-vornjakov in 51 dostavnih vozil, da so lahko razvozili zahtevane količi-ne piva. ,,Pivovarna Union je v preteklosti veliko pozornosti namenila izvozu. Zavedamo se da brez izvoza ne mo-remo potrjevati naše kakovosti. Naj navedem nekaj podatkov: Do me-seca julija v letošnjem letu smo izvozili 12.130 hektolitrov piva, 1.731 ton tropin, kar predstavlja skupno vrednost 682.000 ameriških dolarjev. Največji del izvoza je usmerjen v sosednjo Iralijo, kjer smo realizirali 9.300 hektoUtrov pi-va, na drugem mestu so že ZDA ka-mor smo izvozili 1.642 hektolitrov, sledi Švedska 984 hektolitrov itd. Zavedamo se, da je izvoz dolgo-ročna rešitev, vendar kakovost na tujih trgih je pod vplivom velike konkurence. Prilagajanje zahtevam tujega trga, zahteva tudi velike mo-difikacije posameznih izdelkov. Naj navedem primer. Naš izvoz v ZDA je usmerjen predvsem tako na vzhodno kot na zahodno obalo, vendar zaradi različnih predpisov v državi New York, New Jersi ali Ka-liforniji je potrebno različno označi-ti tudi posamezne etikete. Steklenice morajo biti v posebnih kanončkih, tako imenovanih ,,six-pakih", tran-sportni karton ni v okviai evropskih norm, po 20 steklenic v karionu te-mveč mora biti prilagojen ameri-škim standardom, to je 24 sieklenic v transportnem kartonu. Vse to je narekovalo veliko prožnosti in pri-lagodljivosti v sami proizvodnji, da o sami kvaliteti oziroma okusu po-trošnikov niti ne govorimo," nam je v pogovoru med drugim dejal di-rektor razvoja za tržišče mag. Peter Tomšič. Ob koncu pa povejmo še to zani-mivost. KJjub dobremu plasmaju na trgu in zadovoljivi ponudbi, se na domačem tržišču sploh pa v po-letnih mesecih soočajo s pomanjka-njem prepotrebne steklene embala-že, saj kupci, zlasti gostinci ne vra-čajo redno ustrezno količino pra-znih stekelnic, to pa povzroča še do datne stroške saj morajo nabavljati dodatno embalažo, kar je 3.316 za prazno steklenico in 65.000 dinarjev za plastični zaboj (avgustovske ce-ne), še dodatno breme za sicer uspe-šen kolektiv pivovarne Union. J.Č.