S.RD. 38/1,2 1998. strun 'JI 0C61Í6 KMlg OBZORJA STROKE Tadeja Primožič ETNOLOG ŠT. 7,1997 ÍLtóW&OV&'SKKW fmx;Xtf£Xt£4 MUEEM «UUUWÚFflff SU¡VSK [mVCMHfcMUSnJU ETNOLOG Slovenski etnografski muzej. LJUBLJANA 1997. 520 str. ISSN 0354-0316 Novo, 7. številko Etnologa, sla s sodelovanjem sourednikov in uredniškega odbora uredili Bojana Rogelj Škafar in dr. Nena Židov. Tematski del je tokrat posvečen tržaškim Slovencem. Trstu in njegovemu zaledju. ^ Prvem prispevku RatTaeüa Skubin ugotavlja dokumentarno vrednost lotografij Giuseppeja VVulza, ki prikazujejo tradicionalno nošo na 'ržaškem območju v 2. polovici 19. stoletja. Življenje in delo priznanega tržaškega fotografa slovenskega življenja Maria Magajne predstavlja Živa ^ahor. Njegov obsežen fotografski opus. ki je naslajal v preteklih Petinšestdesetih letih, brez dvoma zasluži analizo tudi iz etnološkega zornega kota. Bruno Volpi Lisjak, izvrsten poznavalec slovenskega Pomorskega ribištva, predstavlja Cupo, čoln, narejen iz enega kosa lesa, k' so ga slovenski ribiči v Tržaškem zalivu uporabljali vse do sredine 20. stoletja. Primerek čolna hrani tudi Slovenski etnografski muzej, V članku z naslovom Od železa do kruha avtorica Katja Colja piše o stoletnem delovanju ikedenjske železarne. Poleg zgodovinskega pregleda delovanja so osvetljeni še socialni aspekti vaškega in delavskega življenja Skednja. Kristina Kovačič predstavlja porodno babico kamin Ano Slavec, ki je "delovala" v vaseh v okolici Trsta do sredine 20, stoletja, in njeno "babiško" zapuščino. Dr. Darja Mihetič Pise o podobi srednjeveške Tržačanke skozi različna življenjska obdobja, kot se zrcali skozi mestni statut iz 15. stoletja. Oriše njen položaj v družini in zakonu ter njeno pravno in poslovno sposobnost, bedijo trije prispevki, ki prikazujejo pomen Trsta za slovensko Istro. V Prvem s pomenljivim naslovom Smo se boljše razumeli v Trstu kot v