Značajnost. (Konec.) Čast in poštenje priganjata človeka, da se derži odmejene poti brez ovinkov; kdor je pa brezznačajen, poslednjič oboje zgubi, ker njima nasprot ravna. In tak učitelj bi druge odgajal? Cloveško življenje je nepreslana vojska, večkrat ludi domača vojska nastane. Da človek v notranjem boju zadobi zmago, je pa značajnosti treba, ki Iastni volji gospodari. Vsak človek se mora tukaj bojevati in skušan biti, vendar mora tisti, kdor druge uči premagovati samega sebe, najprej to sani pri sebi poskusiti. Izobražen značaj ljudskega učitelja je tudi sedanji čas posebno potreben. Položaj našega časa je sila kritičen in vse je pretekano s strankanii, ki druga drugo sovražijo. Ni ga stanii, kteri bi se ne bil navzel iega gibanja. Prav težko, skoraj nemogoče je človeku neutralnemu ostati, kakoršen pa je sedaj svet, ljudski učitelj lega skoraj storiti ne more, drugače ne, ko bi se nikdar javno ne prikazal, z nikomur ne občeval in vprašan o teh re- ceh, kar molčal. Oe se tedaj človek ne more izogniti, je pa njegova dolžnost, da se pogumno in značajno ustopi tje, kjer je resnica in pravica. Tako mora učitelj ravnati, ker je kristijan, kteremu inora njegova vera biti nad vse, dražja kakor čast, premoženje in življenje; tako uiora učitelj ravnati, ker je učitelj in gojitelj in ker mora drugim dobre zglede dajati. Oziraje se na vzvišeni nravni namen, kterega si je v vzor svojega delovanja postavil in nanašaje se na božjo pomoč, bode učitelj zajemal pogum v svojem delovanji. Ako vse zgorej rečeno pogledamo, vidimo da brezznačajen ueitelj v nekakcm oziru prazno slamo mlati; značajen pa zida na terdno podlago; značajnega učitelja ne spoštujejo le učenci in njibovi starši, ampak tudi predniki in lovarši. Blagi značaj še le učitelja povzdigne, ter mu da častivni pridevek: ,,mož beseda". Pošten značaj žlabnuje serce in stori, da smo sami s sabo zadovoijni; ako se to že sploh možu lepo poda, kaj še le kristijanu! Iz teh in drugih razlogov prizadevajmo si za pravo in verlo značajnost.