Domača po\ t< a. F aa ca v sl žbi a»osiojn- pmn Zaa- no je, da 8« je pu zurui^i rih^e 8trauR> pn-dvsemi Djenega voditelja Koro*c.> .ca jem vgied tega ne zraanjitaio dela, b<» ' -trrbela Sainostojoa kmetijsijt' ><(ia ka Na 8ho • Kun-ttske z\reze pri Sv. Leoarto y,ad LaAkim kj«r je go»/onl kmet Škoberre. sf> sainoitujn^-J:! (.n-igaali fiaancarja Resinaaa u TjašiCHgA, d. nt pi) prot uašemu govorni u .i.netu. Sr * bodi.. vedno kričite: kmet kmeta, a aastopate 8 fiaancarjem protl ktneto. Irekevi raJnH. G. Ureka vprašamo: Ali se spominjn, da J8 bil svojčas pri marlborski vno čevalnfai nastavljen sedaj političao ugleden mož, katerega rafraai nise bili nikoli v reda. Enkrat je priš©l z izgovorom, da nau je pošta premalo izplačsJa, drsgii so ga okradli na želeanici, tretjič je izgubil »a potu denar, katerega bi bil moral odšteii vnovčevalBici. Radi teh nerednosti z ra čuai je tega moža, ki je danes noeilec liste Sa mostojne, pozval Korošec iz Maribora v ,,s!avno" Globoko. Uprašamo javnost: Kaj sodi o čiovekn, kateri vedno izgobija tnj denar med potjo, kije vedne okraden itd.? Tak čiovek je: ali Heumen dc skrajnosti, ali pa . . . . ! Mislimo pa, da je ra čunar kot je bil svijčas g. Urek najnaaaj sposo ben, da M vodil polštiSae račuae kmet&ke straoke kot je Samostojna! Razumemo pa, da napada g. Urek dr. Korožca iz osebne maščevainosti, ker se gotovo prav živo spomiaja na slovo v Cirilovi tiskarui, L nadstropja, draga soba. MiuuniniHiiKiui'iuHiw)i EafcSnl Ijudje so samostcjni? vDoi.-is iz Slovenskih goric.) Do ssdaj nače Ijudstvo. ki mu je blagor naš« dariovine, n-r.i' ' skih dcmov, našega delavskeg« in ;oseb!io vh. ,3a stnnu še ka> na srcu, kate- ro jc preprič;mo, da i.:o iz načo rnladine le tedaj zrastel pošten rod, če bo vzgojena po verskih načelib , Ł0 naše ljudstvo do sedaj ni imelo nobenega pravega izraza za Ijudi, katere se mora imencvati najveeje gkodljirca in sovražnike našeg;>. živlienja po trgih in »aseh. Sedaj pa ima naenkrat neuvom.ljiv in jasen izraz ia to je ,,samostojnež." Pridi med nas in pogovarja.i se z nami in takoj boš opazil, da imcnuje na~ še IjiidstTO samostojneže Ijudi, kateri noftejo .delati, ampak z različnimi goljulijami hočejo prijetno živeti. Iiudobne ponočnjake, ki delajo škodo po noči mirnemu ljudstvu, znane tatove, pijančeke, ki so v najve6,io nadlego svojim družinam, ne6istn*ke, ki nič ns skrivajo svojega nenravnega življenja in imajo usta vednf polna najgrših besed, ljudi, ki n« poznajo zakonske zvestobe, vse te pe imenuje sainostojneže. Sainoslojnež je pri ljudeh vsak, ki malokedaj ali nikdar ne gre k službi božji, med pridigo stoji zunaj cerkve m najraje napada mašnike, Marijine družbe, izob raževalna društva in ljudi, o katerih ve, da živijo po veri. Ce se kje pobira za dobre namene: za cerkev, za Solo, za uboge in mora pobiratelj slišati tuintam za svoj trud grde besedo ter ne dobi ni6, bo rekel: pri tem in onem samostojnežu se mi je slabo godilo. Ljudstvo samo gotovo najboljše sodi, ker sebel in svojega bližnjoga najbolje pozna vsled vsakdanjega stika. Zakaj vse one ljudi imeouje samostojneze i Zato, ker ve, da ti berejo samo »Kmelijski list", da ti in samo ti liočejo biti pri Samostojni, da ti in samo ti bodo volili samostojne kandidate. In take zaj?topnike naj im.a v državnem zboru naše slovensko ljudstvo? Ali naj delajo postave in ustavo naši državi ljudie zgoraj omenjene scrte? i^am bomo tedaj prižli ? Kakšna je tedaj naša gospodarska in dušev na bodočnost? Ali ni največja pregreha in budobija nad narai samimi, nad našimi potomei, če bodo cielali ustavo naši državi ljudje, ki jih bodo volili saraostojni? Zato: ljudstvo slovensko, mJadeni6i in možje, pomislile, aa si kopijete grob, Ce bi le eaen voiu s to Samostoino! Naše delo, naš trud v teh dneh do voKtev bodi, da bomo sami gotovo šli na volišže in tudi druge na vsak način spravili tje. Vsak, ki. bo preCitai te vrste, naj se ne vstraši, povedati jib vsem onim, ki ne čitajo Sasnikov, ki mislijo, la se bo tudi brez njih lahko opravilo. Spravimo na volišče vse, kar je dobrega; poučimo vsakega, da brez strahn uaj vstopi v volilno sobo in spusti krogljico v tisto Skatljo, kjer je napisano: Slovenska kmetska zveza, kjer se blišfii znamenje rdefiega križa. Tu ni nobenega vzroka, da bi kdo izostal, vsako sovraštvo mora lu jenjati, nobeno vreme nas ne sme doma zadržati, in nobeno delo; kdor ne more zjutraj pnti, pa pride popoldan. Posodite drug drugemu obleko, obuvalo in klobuke. Na delo, Ijudstvo slovensko, drugače ti bodo delali postave poslanci, ki jih bodo izvolili samostojneži, to so ljudje, ki jih prištevaš k zapravljivcem, oderuhom, goljulom, nefiistnikom, tatovom, nevernt žero. katerim je narodova sreča deveta briga. Samastoin& n liberalci •— vi© eno. 7. t. m. je imel dr. Kokovec v Slov. Bistrid volilDi sbod Tam je govoril za to, da seSlovenci razkosajo v štajersko ia kranjsko okrožje, brez deželae vlade, brez deželoe^a zbora, brez deželuih poslaacev. Okrožje bi imelo skrbeti «amo za %,e3te, pota io nekatere druge erospodarske zadeve, kakor jih oskrbaie zdaj okrajni za-. gtop. Druge moči ia oblasti pa Kukovčeva okrožja ne bi imela! Za tako saraoopravo, ki bi vzela Sl vencem moč ifl pravico, se aavdašajejo tadi samostojaf. Pa Se nekaj je rgkel dr. KlikOVeC, kar zopet dokaznje, da so saaiostojni le prefarbaai liberalci! Rekel je:. NaHeSa detnokratov Ciiberalcev) in samosfajnlti se kslikortoliki striajejt. Zats ie vse ent, ali voliji s simostolneži ali demskrati. V državnem zboru bods ŠH Kosianci obeh strank, (libsralne in saai_^: stolne) skupaj! Za to Kakovčevo izjavo imamo zanesijive priče! Rayno tako piše dr. Kukovec v ,,Novi'dobi" št. 137: J ', ^Zim. 4_y. ,5 ,-,¦ , f.i Nadelsm ss, da se najdemo z zastopniki Sami- sW\m kmetska stranks vendar le na skmpnem dein v skupščini. Kdor še adaj ne uvidi, da so Samostojui samo podružuica liberalne stranke in da bodo šli z liberalci v državnem zboru skupaj, temu pa res ni \eč pomagati! Hvala Bogu, da so dobromJsleči Ž0 skoro povsod goljofivost Samostojne izprevideli in ji obračajo hrbet. V Samostojni ostžjjajo-sarao pravi sovražaiki krš5anstva: U^^^liekdaliiniberalei Jn Jtaiarcijasjci^^ZlS ki bodo tudi v državnem zboru nastcpali proti krščanstvu, proti veronaaku r šoli, proti cerkveaemu zakonu, proti Cerkvi in proti veri! 0:#a ;z }z Samostejne in g. Voglar. Imamo pri rokah V«)g'srjeva pisma, katera je pisaril tajnikn Sa.af.yto|iie Ss.gadiuu r Ptoj in ga mčil, kaKo nt) oignhizirs, Samostojno po ptujskem okraja. Danes bcče stati S&mostojna pred jar¦ostjo kot čista li! «rainih pn že nad eno leto ^deii* kmetske grunte. Bilo je ob senovski košnji ieta 10:9. S svojim adjutanfom Schnuderlom ie f.riSel k naSemu pristašu kraetu K. Knupležu pri Sv.: Jakobu. Od tam je Sel k posestniku Ketišu. In tam je Mermolja izustil to-le modrost: ,,Tudi kmetske fv,ozdove moram-o razdeliti. Kdor ima večji gozd, mora dati onemu proč, k i i m a m a n j." Kako si Mermolja predstavlja to rlelilev, ni povedal. Kmetje, oglejte si tega Mermoljo malc natančneje. Mož fe pravzaprav komunist, a ne kmetski prijatelj. Kadarkoli zine, vedno blekne kako neumno. In tak mož bi rad bil voditelj kmeta, ali š« celo njegov poslanec? N© boš, Jaka! fZ?:. :** "i-: t, om§ idiili s sJiciml? V volilni sobi bo za vsako stranko postavljena po ena skrinjica: ena za Kmetsko zvezo, ena za komuniste, eaa za iiberalce in Samostojne itd. Za tenai skrinjicami bodo sedeli ali stall predstavniki atraak. Za skria)ico Kmettke zveze bo stal predstavaik aaše ECmet^ke zt©*®. Ko stopiš v gtasov&lno tobo, dobi-j od pred sednika krogljico, ki jo Htisneš v desao roko im tako aaprto roko moraš potisaiti ˇ Y»e skrinjice. Krogljico spasti r našo skriajico Slor. kmetska zrezn, t. j ˇ ono, k i imi r «1 •či križ in dtbelo tnkano kandidata Roikar — Kerošec. Ta skriajica bo 07^9. Ko »otpgoeš roko iz sadnje »krinjice, jo iuoraš vpričo vseh odpreti.