Knjiznica_3_03.p65

35 MAKRO OKOLJE KNJIŽNIC: NOVA TEHNOLOŠKA IN EKONOMSKA PRAVILA Karmen Štular Sotošek Oddano: 25.08.2003 – Sprejeto: 30.09.2003 Pregledni znanstveni članek UDK 02:339.138 Izvleček Tudi za knjižnice je nujno čim hitrejše in fleksibilnejše prilagajanje spremembam v zunanjem okolju, ki jih je treba spremljati, se nanje odzivati in v njih sodelovati. Pri tem se uporaba marketinških znanj in orodij kaže v odkrivanju, ne samo kako preživeti v konkurenčnem okolju, temveč predvsem kako postati močnejši in boljši. Članek, ki spoznanja črpa iz marketinškega, ekonomskega in informacijskega disciplinarnega področja, predstavi glavne principe v tehnološkem in ekonomskem okolju knjižnic in prepozna poznavanje le-teh kot ključno za uspešno poslovanje sodobnih knjižnic, zla- sti na zahtevnem trgu založnikov in dobaviteljev informacijskih virov. Znotraj tehno- loškega in ekonomskega okolja se sodelovanje in povezovanje ponuja kot edina razu- mska rešitev, ki lahko prinaša koristi tako proizvajalcem informacijskih produktov kot knjižnicam. Pričujoče besedilo ugotavlja, da bodo knjižnice pri sklepanju partner- stev lahko dolgoročno uspešne in proaktivne le, če bodo uporabljale marketinške odnose. Ta relativno novejši marketinški koncept knjižnicam ponuja prijeme, s kate- rimi učinkovito in dolgoročno upravljajo zveze med partnerji. Ključne besede: marketinško okolje, informacijska ekonomija, informacijska infrastuk- tura, strateške zveze, knjižnični konzorciji, marketinški odnosi Review scientific article UDC 02:339.138 Abstract Fast and flexible adaptation to changes in the macro-environment is also crucial for libraries, which have to review them, respond to them and become a part of them. Consequently, the application of marketing science and tools helps libraries to find ŠTULAR SOTOŠEK, Karmen: Library macro-environment: New technological and economic rules. Knjižnica, Ljubljana, 47(2003)3, 35-47

RkJQdWJsaXNoZXIy