Delegatsko glasilo občine Ml. Sobota Št. 4 Leto: VI 24. aprili 981 VSEBINA 4. ŠTEVILKE DELEGATSKEGA VESTNIKA - sklic zborov občinske skupščine - začetek javne razprave o mreži osnovnega zdravstvenega varstva v občini - sprejeti ukrepi za ohranitev socialnoekonomske varnosti v letošnjem letu Predsednica zbora združenega dela in predsednik zbora krajevnih skupnosti skupščine občine Murska Sobota sklicujeta 42. SEJO ZBORA ZDRUŽENEGA DELA IN 40. SEJO ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI SKUPŠČINE OBČINE MURSKA SOBOTA Seji bosta v petek, 8, maja 1981 oh 8. uri v veliki sejni dvorani Skupščine občine M. Sobota Za seji predlagata naslednji začasni dnevni red: 1. Izvolitev verifikacijske komisije 2. Poročilo verifikacijske komisije 3. Potrditev zapisa 41. seje Zbora združenega dela in 39. seje Zbora krajevnih skupnosti, z dne 23. aprila 1981 4. Predlog ukrepov za ohranitev socialno ekonomske varnosti delavcev in občanov občine Murska Sobota 5. Poročilo o presežkih samoupravnih interesnih skupnosti za leto 1980 in uskladitev prispevnih stopenj za leto 1981 6. Osnutek samoupravnega sporazuma o skupnih izhodiščih za zagotavljanje socialne varnosti v obdobju 1981 — 1985 7. Stališča, priporočila in sklepi o kulturni dejavnosti v občini Murska Sobota 8. Osnutek odloka o ureditvenem načrtu za Ledavsko jezero 9. Delo zborov Skupščine SR Slovenije 10. Delegatska vprašanja in odgovori na vprašanja 11. Predlogi, sklepi, mnenja in obvestila Gradivo za obravnavo 4. točke dnevnega reda ter povzetek osnutka samoupravnega sporazuma o skupnih izhodiščih za zagotavljanje socialne varnosti v tekočem srednjeročnem obdobju (6. točka) je objavljen v 4. številki Delegatskega vestnika, z dne 24. april 1981. Celovito gradivo bo posredovano vodjem delegacij in vodjeth konferenc delegacij obeh zborov. Gradivo za obravnavo 5., 7. in 8. točke dnevnega reda je posredovano vodjem delegacij in vodjem konferenc delegacij. Zapis zadnje seje obeh zborov bodo vodje delegacij in vodje konferenc delegacij prejeli naknadno. Informacija k 9. in 10. točki dnevnega reda bo podana na seji. V tem času bo imel sejo tudi Družbenopolitični zbor Skupščine občine Murska Sobota. Delegatftega zbora bodo obrvnavali in sprejeli: — stališča, priporočila in sklepe o kulturni dejavnosti v občini Murska Sobota. Kot zainteresiran zbor bodo obravnavali: — predlog ukrepov za ohranitev socialno ekonomske varnosti delavcev in občanov občine Murska Sobota — osnutek samoupravnega sporazuma o skupnih izhodiščih za zagotavljanje socialne varnosti v obdobju 1981 — 1985 — poročilo o presežkih samoupravnih interesnih skupnosti za leto 1980 in uskladitev prispevnih stopenj za leto 1981. Vabilo za sejo bodo člani družbenopolitičnega zbora občinske skupščine prejeli. STRAN 13 VESTNIK, 24. APRILA 1981 OBČINSKA ZDRAVSTVENA SKUPNOST Pomurski zdravstveni center, TOZD Zdravstveni dom Murska Sobota je predložil občinski zdravstveni skupnosti Murska Sobota osnutek mreže osnovnega zdravstvenega varstva v občini Murska Sobota. Kot informacijo je ta osnutek obravnavala skupščina občinske zdravstvene skupnosti Mur* ska Sobota na svoji seji 26/2-1981 in ugotovila, da je mreža enot osnovnega zdravstvenega varstva življenjskega pomena za vse delovne ljudi In občane v občini vsled česar je potrebno, da tudi vsi delovni ljudje In občani sodelujejo pri oblikovanju osnutka mreže. Prvi osnutek mreže osnovnega zdravstvenega varstva v občini je bil dan v obravnavanje in ocenitev Izvršnemu svetu skupščine občine Murska Sobota. Poleg ostalih sklepov in stališč v tej zvezi izvršni svet meni, da je potrebno osnutek oziroma gradivo predložiti v javno obravnavo. V primeru oblikovanja mreže enot osnovnega zdravstvenega varstva v občini gre najmanj za srednjeročno nalogo, kar pomeni, da oblikujemo to mrežo najmanj za obdobje do konca leta 1985. Za uresničitev v samoupravnem sporazumu o temeljih plana občinske zdravstvene skupnosti Murska Sobota za obdobje 1981—1985 načrtovane prednosti osnovnega zdravstvenega varstva pa je vsekakor potrebna vsestransko preučena mreža enot osnovnega zdravstvenega varstva, to pa bo mogoče doseči s tvornim sodelovanjem člmvečjega števila delovnih ljudi in občanov. Da se ta namen doseže in da se omogoči čim širšemu krogu delovnih ljudi in občanov sodelovanje pri oblikovanju osnutka mreže osnovnega zdravstvenega varstva v občini Murska Sobota daje skupščina občinske zdravstvene skupnosti Murska Sobota osnutek mreže osnovnega zdravstvenega varstva v občini z obrazložitvijo in s sklepi ter stališči Izvršnega sveta skupščine občine Murska Sobota z dne 24/3-1981 v 4 - DELEGATSKI VESTNIK F z otroci, v zaostrenih družbenoekonomskih odnosih. Za lažjo razpravo v delegacijah prikazujemo staro lestvico in novo — veljavno lestvico za prispevek staršev v VVZ: 1. Stara lestvica: Dohodkovna Mesečni dohodek na % udeležbe Štev, otrok v skupina člana druž. sk. v 1.80 staršev v potrjeni ceni VVZ M. Sobota 1. do 1.600 20% 7 2. od 1.601 - 1.900 25% 12 ' 3. od 1.901 -2.200 30% 6 4. od 2.201 - 2.500 35% 19 5. od 2.501 — 2.800 40% 31 6. od 2.801 - 3.100 45 % 59 7. od 3.101 -3.400 50% 71 8. od 3.401 — 3.700 55% 110 9. od 3.701 - 4.000 60% 121 10. od 4.001 - 5.000 65% 336 11. od 5.001 — 6.000 70% 244 12. od 6.001 — 7.000 75% 141 13. od 7.001 — 8.000 80% 58 14. nad 8.000 85% 38 2. Nova — veljavna lestvica: Dohodkovna Mesečni dohodek na % udeležbe Štev, otrok v skupina člana druž. sk. v 1. 80 staršev v potrjeni ceni VVZ M. Sobota 1. do 2.200 20% 21 2. od 2.201 - 2.480 25% 16 3. od 2.481 — 2.790 30% 42 4. od 2.791 -3.140 35% 67 5. od 3.141 -3.530 40% 127 6. od 3.531 - 3.970 45% 183 7. od 3.971 —4.470 50% 183 8. od 4.471 - 5.030 55% 172 9. od 5.031 - 5.660 60% 162 10. od 5.661 - 6.370 65% 113 11. od 6.371 - 7.170 70% 83 12. od 7.171 - 8.070 75% 46 13. nad 8.071 80% 37 meznih stopnjah izobrazbe na dan 1. 1. 1981 prikazujejo v naslednjem pregledu: iz zdr. sreds. Razlikah kadr. št. Skupaj Iz dru. sredstev Razlika h kadr. štip. 1. Učenci poklicnih 184 srednjih šol 107 291 1.703,- 1.284,- 2. Učenci 4. letnih 576 48 624 1.722,- 1.264,- srednjih šol 50 46 96 2.915,- 1.523,- 3. Študenti viš. šol 66 60 126 2.920,- 1.509,- 4. Študenti vis. šol 867 261 1.137 1.899,- 1.370,- V prikazanih štipendijah ni zajeta valorizacija, kije bila opravljena v mesecu aprilu 1981 in sicer za 9 % tistim štipendistom, ki prejemajo štipendije iz združenih sredstev. Za izplačilo priznanih štipendij bo Občinska skupnost za zaposlovanje v letu 1981 potrebovala 25.041.115.— din. Finančna sredstva za te potrebe so zagotovljena (zbiranje sredstev poteka po stopnji 0,50 % iz dohodka zaposlenih — osnova bruto OD ter iz sredstev solidarnosti). Pri dodeljevanju štipendij iz združenih sredstev bo v prihodnje potrebno zaostriti ukrepe v predvsem kar se tiče celovitega zajemanja dohodkov družine ter v sodelovanju s KS preiti na ugotavljanje dejanskega socialnega stanja družine, oz. posameznika. IV. Stanovanjska skupnost Sprejeti ukrepi: — Nadaljevati je potrebno s postopnim prehodom na ekonomske stanarine — Dosledno izvajati Merila za delno nadomestitev stanarin — Dosledno izvajanje subvencioniranja stanarin za delavce in občane z nižjimi dohodki (določeno je ugodnejše razmerje za cca 51 %-napram letu 1980 v okviru dokazljivega dohodka, ugodnejša je tudi lestvica za subvencioniranje) — Finančna sredstva za subvencioniranje stanarin so zagotovljena. Predlog nove lestvice se uporablja za obračun prispevka staršev od 1. aprila dalje. Ker bodo s predvidenim povečanjem OD (16 %), kije vkalkuliran v EC, delavci VVO zostali za predvidevanji Resolucije o politiki izvajanja družbenega plana občine M. Sobota v letu 1981, ki predvideva možnost porasta osebnih dohodkov za izvajalce na področju družbenih dejavnosti do 21,6% in ker se predvideva tudi večji porast materialnih stroškov kot je izvajalcem priznano v EC (20 %). Skupščina SOV predlaga zboru združenega dela, da presežki SOV iz leta 1980 v znesku 1331.000,00 din ostanejo SOV za pokritje navedenih stroškov, da ne bi bilo potrebno med letom še dodatno obremenjevati staršev. III. Skupnost za zaposlovanje IO skupnosti za zaposlovanje je na svoji seji obravnaval problematiko zagotavljanja socialne varnosti delavcev v letu 1981 in sprejel naslednje sklepe: 1. Nadomestila brezposelnim: IO ocenjuje, da je v Pomurju in v občini M. Sobota še veliko delavcev, ki prejemajo nižje osebne dohodke od 5.100 din, vsled tega ne bi bilo logično, da brezposelne osebe prejmejo višja sredstva v času brezposelnosti, kot pa zaposleni delavci v gospodarstvu. Razen tega so povprečni osebni dohodki v Pomurju nižji od republiškega povprečja za 954,— din oz. dosegajo republiško povprečje z 88,9 %. Glede na navedeno je IO sprejel naslednji sklep; Valorizacija nadomestil za brezposelnost se izvede s 1. 1. 1981 po naslednjih kriterijih: — najmanjše denarno onadomestilo (osnova) 4.576,— — z dodatkom za vzdrževane družinske člane 5.100,— Povečanje denarnih nadomestil delavcem, ki prejemajo nadomestilo več kot 12 mesecev tako znaša 29,8 %. Na podlagi sprejetih kriterijev bi bila za socialno varnost potrebna dodatna sredstva v znesku: — presežena sredstva iz leta 1980 81.000,— — sproščena sredstva zdravstvenega zavarovanja 848.000,— — sredstva, ki jih je potrebno zagotoviti v okviru Občinske skupnosti za zaposlovanje 41.608,— IO Skupnosti za zaposlovanje predlaga, da IS SO in zbor združenega dela razpravljata o tem predlogu, ker bo v zvezi s tem potrebno v Pomurju skleniti poseben samoupravni sporazum o višini najnižjega osebnega dohodka v času brezposelnosti na območju regije. 2. Štipendije iz združenih sredstev: Število štipendistov in povprečno izplačane štipendije po posa STRAN 13 VESTNIK, 24. APRILA 1981 2 - DELEGATSKI VESTNIK javno obravnavo Mreža osnovnega zdravstvenega varstva v občini Murska Sobota VII. Služba za zdravstveno varstvo šolarjev in mladine z dispanzerjem v M. Soboti in dispanzerskimi ambulantami v Beltincih, Gradu in Petrovcih, VIII. Služba za pslhohlgieno otrok in mladine — pokriva vso pomursko regijo, IX. Služba za zdravstveno varstvo žensk v dispanzerju v Murski Soboti, X. Patronažna in babiška služba v Murski Soboti, Beltincih, Gradu in Petrovcih XI. Pnevmoflziološka služba z dispanzerjem v Murski Soboti XII. Služba za zdravstveno varstvo delavcev: 1. Dispanzer za medicino dela, prometa in športa v Murski Soboti 2. Obratna ambulanta ,,Mura” 3. Druge obratne ambulante v ustanavljanju v skladu z zakonom o zdravstvenem varstvu XIII. Služba za psihiatrično zdravstveno varstvo: 1 . Dispanzer za duševno zdravje v M. Soboti. V njegovem sklopu delujejo tudi Klubi zdravljenih alkoholikov (KZA). obrazložitev predloga mreže Predlog je izdelan upoštevajoč razvojne možnosti osnovnega zdravstvenega varstva in lekarniške službe v naši občini. Upoštevali smo tudi nove smernice pri organiziranju zdravstvenega varstva, strokovne in kadrovske normative, število prebivalcev določenega gravitacijskega področja, prometne povezave in policentrični razvoj. Upoštevali smo tudi nekaj nujno potrebnih dejavnosti, ki jih še nimamo npr. nujna medicinska pomoč. Izhajamo iz načela, da čim več problemov osnovnega zdravstvenega varstva rešimo na lokalnem nivoju. Več poudarka smo dali krajevnim središčem v občini in ureditvi zdravstvenih postaj v njih, ki naj bi nudile bolj kompletno zdravstveno varstvo na svojem področju. Organizacijsko in strokovno mora zdravstvena postaja biti sposobna da nudi kvalitetno in permanentno zdravstveno varstvo in biti torej mora temu primerno opremljena (priročni klinični laboratorij, ev, EKG in drugo). Nuditi mora svojim krajanom tudi zobozdravstveno varstvo za otroke in šolsko mladino ter za odrasle. Vršila naj bi tudi patronažno in babiško službo. Imeti mora vsaj dva zdravnika splošne medicine ali specialista, ki bi delala v izmenah. Uvedena bi bila služba stalne pripravljenosti, specifično prilagojena na dela proste dni (sobota, nedelja in prazniki). Za opravljanje hišnih obiskov in babiško patronažne službe naj bi imela zdravstvena postaja službeno vozilo. Ko delo v teh ZP steče po navedeni shemi, dejansko ni več potrebe po pomožnih ambulantah, kjer se pacienta le površno uspe pregledati (izmeriti krvni pritisk in napraviti stetoskopske preiskave oz. enostavni prvi pregled), napisati še recept ali napotnico. Način dela v ZP naj bi torej bil dispanzerski, vodili bi ga pravilno educirani splošni zdravniki. Permanentnost zdravstvenega varstva v ZP ne sme biti okrnjena ali motena tudi v času letnih dopustov ne. Zdravniki ZP sodelujejo tudi v delu nujne medicinske pomoči v Murski Soboti, ki skrbi tudi za neprekinjeno zdravstveno varstvo v občini. Nove načrtovane dejavnosti bomo lahko uvedli ob potrebni Izpolnitvi kadrovskih in ostalih normativov, Vodilo pri načrtovanju mreže je bilo kvalitetnejše, učinkovitejše in cenejše zdravstveno varstvo z namenom približati zdravstveno službo občanom. Murska Sobota, dne 23/2-1981, sklepi in stališča izvršnega sveta občine M. Sobota sprejeti na 124, seji dne 24/3-1981 — Izvršni svet zasleduje čimbolj kvalitetno zdravstveno varstvo občanov, s čim racionalnejšim trošenjem sredstev opreme in zdravstvenega kadra. Izhajajoč iz te predpostavke podpisa policentrični razvoj osnovnega zdravstvenega varstva na štirih (4) punktih — centrih na območju občine. — Izvršni svet se s to svojo razpravo vključuje v javno obravnavo o osnutku mreže osnovnega zdravstvenega varstva v občini, STRAN 14 VESTNIK, 24. DELEGATSKI VESTNIK - 3 katero razpravo je dejansko začela skupščina občinske zdravstvene skupnosti na svoji zadnji seji. — Izvršni svet meni, da je potrebno v osnutku, predvsem pa v. predlogu zdravstvene mreže jasno opredeliti, katere zdravstvene ambulante bomo imeli, oziroma ostanejo, na katere zdravstvene postaje bodo vezane in seveda njihovo eventuelno časovno omejeno delovanje. — Podrobneje in precizneje je potrebo opredeliti fizikalno terapijo, kako daleč z laboratorijskim delom, kako bomo zagotavljali stalno pripravljenost oz. dežurstvo. Podrobneje opredeliti šolsko zobozdravstvo. Zavzemati se je za razširjanje obratnih atnbu-lant. Nakazati možnost variantnih rešitev. Ce se odločimo za variantno rešitev, potem je potrebno variantnim rešitvam dodati tudi določene izračune kvantifikacije, kaj to pomeni, ali to terja kakšno novo izgradnjo, razširitev, ali so potrebni tudi drugi večji materialni izdatki v zvezi s tem, kolikšni in nakazani viri sredstev. — Sestavni del mreže osnovnega zdravstvenega varstva bi naj bila tudi predvidena oziroma event, dopolnjena mreža lekarniške dejavnosti. — Izvršni' svet-meni, da je predloženi osnutek zdravstvene mfeže potrebno čimprej javno objaviti in tako gradivo predložiti v javno obravnavo. V osnutku je potrebno določiti tudi rok, kdaj začne veljati oziroma se uporabljati’ nova zdravstvena mreža. Trajanje javne obravnave in pripombe k osnutku Javna obravnava traja do 30/6-1981. Vse pripombe, mnenja in predloge k obravnavanemu osnutku je pošiljati v pismeni ooliki na občinsko zdravstveno skupnost Murska Sobota v Murski Soboti, Titova 24. OBČINSKA ZDRAVSTVENA SKUPNOST MURSKA SOBOTA OBČINSKA SKUPNOST SOCIALNEGA VARSTVA STRAN 14 VESTNIK, 24. Predlog ukrepov za ohranitev socialno ekonomske varnosti delavcev in občanov v občini Murska Sobota Skupščina SR Slovenije je na seji vseh zborov dne 7. aprila 1981 obravnavala informacijo o gospodarskih gibanjih v SR Sloveniji v prvih dveh mesecih leta 1981 in predloge ukrepov za uresničevanje resolucije o družbenoekonomski politiki in razvoju v SR Sloveniji v letu 1981 v zvezi s tem sprejela nekatere konkretne ukrepe za ohranitev socialno — ekonomske varnosti delavcev in občanov. Upoštevajoč sprejete ukrepe in glede na ugotovitve, da zaradi neugodnih gospodarskih gibanj prihaja do upadanja realnih osebnih dohodkov in življenjske ravni delovnih ljudi in občanov je IO Občinske' skupnosti socialnega varstva Murska Sobota predlagal vsem SIS, ki se vključujejo v Skupnost socialnega varstva, Občinski izobraževalni skupnosti in Občinski zdravstveni skupnosti naslednje: — potrebno je ukreniti vse, da se ohrani že dosežena socialna varnost in prepreči zniževanje življenjske ravni najbolj ogroženih ljudi in občanov; — pri ugotavljanju podatkov o socialno ogroženih občanih in družinah je potrebno pritegniti socialno — zdravstvene komisije v KS, socialne službe TOZD ter uvesti stalno sodelovanje med strokovnimi službami posameznih SIS. Preiti je potrebno na dejansko ugotavljanje socialnega stanja posameznika in družine — vsak primer obravnavati individualno. — v vsaki SIS ugotoviti finančne možnosti v okviru že zagotovljenih finančnih sredstev za leto 1981, v upravičenih primerih pa pripraviti predlog za pridobitev dodatnih finančnih sredstev. Vse SIS so razpravljale o predlaganih ukrepih Skupščine SRS za ohranitev socialno — ekonomske varnosti delavcev in občanov ter v zvezi s tem predlagajo naslednje ukrepe: I. Občinska skupnost socialnega skrbstva — Skupščina skupnosti socialnega skrbstva je obravnavala potrebo in možnosti za zvišanje denarnih pomoči tistim upravičencem, katerim je denarna pomoč edini aii dopolnilni vir preživljanja, Skupščina je v zvezi s tem sprejela stališče, da bi bilo umestno in potrebno, da se tem upravičencem valorizirajo pomoči še za 10 %, V letošnjem letu so se namreč tem upravičencem že enkrat valorizirale pomoči (v celotni SR Sloveniji). Tako bi upoštevajoč še dodatno 10 % zvišanje denarne pomoči kot edini vir preživljanja predstavljalo zvišanje v letu 1981 za 4v % (denarna pomoč bo znašala 3,200 din mesečno) in za dopolnilni vir preživljanja 70.2 % (denarna pomoč bo znašala 1,600 din mesečno), Ta valorizacija terja dodatna finančna sredstva in sicer: — Edini vir preživljanja 225 upravičencev 607,500,00 din — Dopolnilni vir preživljanja 283 upravičencev 382,050,00 din Skupaj: . 989.500,00 din Skupščina SSS predlaga zboru združenega dela, da se manjkajoča sredstva zagotovijo in preseženih sredstev skupnosti socialnega skrbstva iz leta 1980 v znesku 449.735.00 din, preostanek potrebnih sredstev pa bo skupnost socialnega skrbstva skušala dobiti iz solidarnosti. — Skupnost socialnega skrbstva M. Sobota in Center za socialno delo bosta skupaj z ostalimi SIS v občini že v letu 1981 proučila možnost izvedbe skupne evidence prejemnikov socialnih pomoči v občini. nakar bomo lažje ugotavljali katere družine so dejansko potrebne hitre in učinkovite pomoči družbe. II. Občinska skupnost otroškega varstva Skupščina skupnosti otroškega varstva je sprejela naslednje ukrepe in sklepe: 1 .) Denarne pomoči družinam: y Skupščina je sprejela družbeno usmeritev izvajanja denarnih pomoči tako, da se z leti zmanjšuje število družin in otrok, ki bodo prejemali denarno pomoč, povečuje pa se denarna pomoč tistim otrokom, ki živijo v družinah z najnižjimi dohodki. Tako je planirano, da bo v letu 1981 prejemalo denarno pomoč 5.800 otrok delavcev, kar je za 21 % ali 1505 otrok manj, kot v letu 1980 in za 200 kmečkih otrok, Var znaša 19 % manj kot v letu 1980. Višine denarnih pomoči bodo za vse otroke delavcev enake in bodo znašale: I. kategorija dohodka do 2.200 din 900,- din II. kategorija dohodka od 2,200 do 2.800 din 700,-din Povečanje za ti dve kategoriji napram letu 1980 tako znaša 37 % (življenjski stroški so se v letu 1980 zvišali za 39 %). Ill, kategorija dohodka od 2.800 — 3.900 , 300,- din Višina pomoči v tej kategoriji ostane enaka višini v letu 1980 — brez valorizacije. — Višina denarnih pomoči za kmečke otroke je enaka višini denarne pomoči otrokom iz delavskih družin v tretji kategoriji dohodka (od 2,800 — 3.900 din) in znaša 300,-din, — Višine povečanih denarnih pomoči za otroke edinih hranilcev in za težje telesno in duševno prizadete otroke ostanejo nespremenjene — iste, kot v letu 1980, Za upravičence do denarnih pomoči je sedaj v teku revizija, ki bo konačan do meseca maja. V tem postopku bo potrebno skupaj s strokovno službo socialnega skrbstva ugotoviti dejansko socialno stanje otrok Romov in čimhitreje ukrepati, Možnosti za dodatno valorizacijo. za ostale ©stroke pa bo mogoče videti šele po končani reviziji. V skupnosti otroškega varstva Ima za predvidene denarne pomoči zagotovljena finančna sredstva, ki se stekajo po posebni prispevni stopnji in Iz solidarnosti. 7 „) Ekonomske cene VVZ — subvencioniranje pri prispevku staršev: . 1 — Ekonomske cene za dejavnost VVZ v letu 1981 so se v povprečju v občim zvišale za 18 %, V ceni je izvajalcem - VVZ zagotovljeno naslednje zvišanje: ' — ■ 16 % za valorizacijo OD zaposlenim — 20 % za zvišanje materialnih stroškov — sklad skupne porabe in amortizacija — upoštevati minimalne stopnje po zakonu ter dogovoru o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1981, Ekonomsko ceno v VVZ so v letu 1980 pokrivali SOV in starši — finansiranje se ie izvajalo v odnosu 61 % skupnost otroškega varstva in 39 % starši — skoraj isti odnos bo ostal tudi v letu 1981. _ — Za financiranje dnevnega varstva otrok v VVZ so v okviru SO V sprejeta Merila ža financiranje dnevnega varstva otrok ________ v okviru teh pa še lestvica za prispevek staršev (diferencirana udeležba staršev). . ' V letu 1981 je bila sprejeta nova lestvica za prispevek staršev. Nova lestivica je vsekakor v prid staršev, saj se po njej delež staršev k pokrivanju ekonomske cene znižuje za več kot 10 %. Skupnost otroškega varstva je pri predlogu nove lestvice upoštevala težji položaj družin