URN_NBN_SI_DOC-M82FI51D

GRADNJA IN OPREMA ŠOLSKIH KNJIŽNIC — PRIKAZ NORMATIVOV, SMERNIC IN NAVODIL M arija Cankar, Izobraževalna skupnost Slovenije, Ljubljana UDK 027.7(497.12):727.8:006.44 CANKAR M a rin a: G rad n ja in o p rem a Šolskih k n jižn ic — p rik az no rm ativ ov , sm ern ic in n av od il. K njižnica, L ju b ljan a, 29(1985)4, str. 348—362. V o b d o b ju 1964—1985 sta R epubliSki se k re ta ria t za p rosv eto in k u ltu ro o zirom a Izo b ražev aln a sk u p n o st S lovenije izdala več b ro šu r z n o rm ativ i, sm ern icam i in navodili za g rad n jo in o prem o Šolskega p ro sto ra v osnovnem in sred n jem u sm erjen em izo b ražev an ju . V o k ­ v iru o m en jen eg a g rad iv a so ob so d elo v an ju p rizn an ih stro k o v ­ n jak o v n a p o d ro čju b ib lio tek arstv a p rik azan e tu d i zah tev e za g rad n jo in o prem o šo lsk ih kn jižn ic. L e-te so p ri k lasični o rg a­ n izaciji p o u k a zavzem ale v elik o st en e u čilnice, ki je b ila isto časno p io n irsk a soba o zirom a k lu b sk i p ro sto r za okrog 30 o tro k . Z ra z ­ vojem učno-vzgojnega p ro cesa se je Šolska k n jižn ica začela sp re ­ m in jati v o sred n ji p ro sto r šole in Je v sred n jem u sm erjen em izo b ra­ žev an ju p re ra sla v in fo rm acijsk i cen ter, ki kn jižn ičn o g radivo in p rip o m o čk e zb ira, stro k o v n o o b d elu je v sk lad u z v sebino učnega p ro g ram a ln ga v k lju ču je v ak tiv n o , p ro g ram sk o u sm erjen o o sv a­ ja n je u čn e snovi. G radivo u čiteljsk e k n jižn ice ni ločeno od gradiva, k i Je n a voljo učencem , in o b ratn o . P ro sto rsk o je šo lsk a knjižn ica v sred n jem u sm erjen em izo b ražev an ju zasn o v an a en ak o k o t v celodnevni Soli, le k n jižn ičn i fo n d Je u strezn o večji (10—15 kn jig na učen ca, 40 k n jig n a u čitelja in u strezn o število av d io -v lzu aln ih e n o t). UDC 027.7(497.12) :727.8:006.44 CANKAR M a rin a: C on stru ctio n an d O u tfit of School L ib raries — S tan d ard s, G ud elin es an d D irectives. K n jižn ica, L ju b ljan a, 29(1985)4, p. 348—362. In th e p erio d fro m 1964 to 1985, sev eral b o o k lets h av e b een issued b y s e c re ta ria t fo r E du catio n an d C u ltu re as w ell as b y E ducation C om m unity of th e S o cialist R epublic of Slovenia, co n tain in g sta n ­ d ard s, gu d elin es an d d irectiv es resp ectiv ely , fo r co n stru ctio n an d o u tfit of school — sp ace in elem en tary an d d irected (m iddle) schooling. In th e ab ove — m en tio n ed w o rk , th e d em an d s fo r con ­ stru ctio n an d o u tfit of school lib ra rie s w ere also show n, elab o rated in co o p eratio n w ith ren o w n ed sp ecialists in th e field of lib ra ry science. T he o rig in al school lib ra rie s used to ta k e u p th e sp ace of a p p ro x im ately one classroom . T h ey on th e sam e tim e w ere clu b -ro o m s fo r p u p ils’ sp a re — tim e activ ities resp ectiv ely , of th e cap acity fo r 30 ch ild ren . D uring d ev elo p m en t of th e ed ucation al p rocess th e school lib ra ry is becom ing th e ce n tra l place of th e school — an In fo rm atio n ce n tre w hich collects lib ra ry -m a te ria ls an d in stru m en ts, p ro fessio n ally w o rk s on th em , in acco rd an ce w ith

RkJQdWJsaXNoZXIy